Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väliä luottotiedoilla on seurustellessa?

Vierailija
10.06.2024 |

Aika monelle luottotiedottomuus estää suhteen.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa rakentaa yhteistä elämää jonkun kanssa, niin onhan se elämä oletusarvoisesti helpompaa sellaisen henkilön kanssa joka osaa käsitellä rahaa ja kykenee elämään tulojensa mukaan.

Vierailija
2/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä tiliä ei ainakaan tulisi luottotiedottoman kanssa, ellei itsekin halua sellaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tyyppi jolle ei ole mitään väliä millään koska mä seurustelen!

Vierailija
4/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin. Ihan jo siksi, että tulevaisuudessa yhteenmuutto hankaloituu, jos toisella ei ole luottotietoja. Puhumattakaan siitä, millaisen kuvan ihmisen elämänhallinnasta antaa se, ettei ole laskujaan maksellut. 

Vierailija
5/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta kukaan ole luottotiedoista kysellyt seurustellessa. Miksi olisi?

Vierailija
6/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi jos kumppanilta olisi luottotiedot menneet, sama kuin ei kiinnosta paljonko hänen palkkansa on, koska ne on hänen rahansa, mulla on omani. Tosin, en halua muuttaa kenenkään kanssa yhteen (enää) enkä hankkia lapsia, joten ei olekaan syytä yhdistää talouksia.

Vierailija
7/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää myös kysymys miksi luottotietoja ei ole.

Vierailija
8/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle asialla ei ole eikä ole ollut mitään merkitystä. Mies oli menettänyt luottotietonsa täysin ymmärrettävästä syystä tapaturmaisen vammautumisen ja sitä seuranneen työkyvyttömyyden ja yrityksensä konkurssin takia. En tarvitse seurustelukumppaniltani rahaa tai luottovalmiutta, vaan kumppanuutta. En ylipäätään ole koskaan rakentanut tulevaisuuttani tai elämääni lainojen tai toisten ihmisten varallisuuden ja luottokelpoisuuden varaan. Nyt miehellä on taas luottotiedot kunnossa, mutta se ei edelleenkään vaikuta suhteeseemme tai elämääni mitenkään. Jos kyseessä olisi esimerkiksi peliongelma, se voisi olla suhteen torppaava tekijä, mutta pelkkä luottotiedottomuus ei ole. 

Vierailija
9/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä varmaan parisuhteessa mietitään jossain kohden yhteisen asunnon hankintaa. Tai minä ainakin mietin, kun en vuokralla halua asua. 

Luottotiedottoman taitaa olla aavistuksen hankala saada asuntolainaa, enkä minä ainakaan ala ottamaan taloudellisia riskejä tällaisissa asioissa, eli lainat otetaan puoliksi kummankin nimiin. 

Lisäksi näen, että se kertoo täysin erilaisesta arjen ja oman talouden hallinnasta, jos toisella on luottohäiriömerkintä. En vuokraa asuntoakaan luottohäiriöiselle, ellei tällä ole osoittaa, että viimeisen viiden vuoden aikana uusia merkintöjä ei ole tullut ja aikaisemmissakaan ei ole ollut vuokranmaksuum liittyviä merkintöjä. 

Vierailija
10/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitteletkö itsesi aina "Moi olen ^nimi^ ja mulla ei ole luottotietoja" vai miten tuo asia tulee esiin ennen seurustelun aloittamista? 

Vierailija
11/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä ainakaan minulle. Seurusteluvaiheessa ei vielä asuta yhdessä tms. Mutta jos haluaa syventää suhdetta, silloin luottotiedottomuus vaikuttaa moneen käytännönasiaan, kuten vuokra-asunnon saamiseen. Siksi sillä on väliä. 

Vierailija
12/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tälläisen kanssa seurustellut, ja sanotaan näin ettei ikinä uudestaan. Kyllä siinä on niin paljon rahankäytön ja elämänhallinnan kanssa ongelmia taustalla, että katoaa pian omatkin rahat😁

Vierailija
13/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tälläisen kanssa seurustellut, ja sanotaan näin ettei ikinä uudestaan. Kyllä siinä on niin paljon rahankäytön ja elämänhallinnan kanssa ongelmia taustalla, että katoaa pian omatkin rahat😁

Yhdellä on. Se ei tarkoita, että kaikilla on. Luottotiedot voi menettää myös ilman omaa syytään. Tai jos ne on menettänytkin oman hölmöilyn takia ei se tarkoita, että ihminen on ikuisesti parikymppinen huoleton hulttio, joka ottelee pikavippejä miten sattuu jne. Itse olin tuo huoleton parikymppinen, mutta nyt 26-vuotiaana ole ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, joka tekee kaikkensa, että ulosottovelka tulisi maksetuksi pois mahdollisimman pian. Jos kaikki menee suunnitellusti 2 vuoden päästä olen velaton.  

Vierailija
14/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani luottotiedottomuus ei suoraan estä mitään. Mutta haluaisin tietää, miksi ne luottotiedot ovat menneet, jotta voisin arvioida onko kyse elämänhallinnan puutteesta isossa kuvassa vai vain tilapäisestä tilanteeesta, joka on jo korjattu/korjaantumassa. Minusta on naiivia tuomita ihminen pelkästään luottotiedottomuuden perusteella tietämättä taustoja. Ei kaikilla luottotiedottomilla ole addiktioita tms. 

Vierailija
15/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitteletkö itsesi aina "Moi olen ^nimi^ ja mulla ei ole luottotietoja" vai miten tuo asia tulee esiin ennen seurustelun aloittamista? 

Kyllä se ilmenee, kun kyselee, onko mitään matkasuunnitelmia. Vastaus alkaa yleensä tyyliin "no olis kiva käydä paikassa x, mutta kun just nyt ei ole varaa, kun ..." ja postilaatikosta tipahtavat kirjekuoret kerää salamannopeasti pois ja piilottaa ne johonkin avaamatta niitä.

Vierailija
16/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tapauskohtaista. Miesystävälläni meni luottotiedot yrityksensä konkurssissa. Ei ollut hänen omaa syytään millään lailla, aika nyt vaan on tämä. Saa puhtaat tiedot takaisin velkajärjestelyn jälkeen. 

Vierailija
17/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ilmenee, kun kyselee, onko mitään matkasuunnitelmia. Vastaus alkaa yleensä tyyliin "no olis kiva käydä paikassa x, mutta kun just nyt ei ole varaa, kun ..." ja postilaatikosta tipahtavat kirjekuoret kerää salamannopeasti pois ja piilottaa ne johonkin avaamatta niitä.

Aika vajaaälyistä kuvitella, että ei ole varaa=ei ole luottotietoja. On aikas paljon ihmisiä, joilla on puhtaat luottotiedot, mutta ei ole varaa matkustella. Ja suomi.fi palvelu kun on käytössä, ei mitään kirjekuoria tipahtele postiluukusta. Tervetuloa nykyaikaan!

Vierailija
18/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska luottotiedoton on elämänkoulut käynyt tollo. Yleensä taustalla on jotain vakavia addiktioita mitä ei olla hoidettu pois.

Minulla oli toiminimi joka ei kannattanut ja jouduin lopettamaan liikkeeni, ja siitä jäi paljon velkaa. Kaikkeni tein, että olisin saanut enemmän myyntiä ja siihen aikaan ei vielä ollut mitään somemainontaa jne. edullista, vaan lehtimainokset maksoi mansikoita, kuten nykyäänkin, ja niitä oli pakko käyttää. Ei todellakaan ole mitenkään pääteltävissä, että jos on luottotiedot mennyt että olisi joku addiktio, kyllä luottotiedot menee ihan tavallisilta ihmisiltäkin kun huono tuuri osuu kohdalle.

Vierailija
19/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Itse olen 45-vuotias eikä minulla koskaan ole ollut senttiäkään velkaa. Silti minulla ei ole varaa matkustella, koska toimin äitini omaishoitajana ja teen sen ohella keikkatyötä pienipalkkaisella alalla. Kuukausituloni ovat nettona hieman päälle tonnin. Voit ehkä päätellä siitä, miksi en matkustele. 

Vierailija
20/66 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tapauskohtaista. Miesystävälläni meni luottotiedot yrityksensä konkurssissa. Ei ollut hänen omaa syytään millään lailla, aika nyt vaan on tämä. Saa puhtaat tiedot takaisin velkajärjestelyn jälkeen. 

Jos osakeyhtiö menee konkurssiin, omat luottotiedot ja omaisuus on turvassa. Leikkiyrityksien kohdalla toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi