Olen miettinyt meidän perheelle uutta sukunimeä Sammalpuisto, mitä mieltä olette nimestä?
Meillä on nyt tavallinen nen-päätteinen sukunimi joka ei ole edes mitenkään kaunis. Lapset on vielä alle kouluikäisiä ja mielestäni sukunimi olisi hyvä vaihtaa ennen koulun alkua ettei siellä tule ihmettelyä miksi sukunimi vaihtuu yms.
Miehelle olen alustavasti kertonut että haluan vaihtaa sukunimeä, hän ei siihen oikein mitään sanonut. Jos ei mies halua uutta nimeä niin sitten minä vaihdan itseni ja lasten sukunimet.
Mitä mieltä olette nimestä Sammalpuisto? Itse olen ihastunut Sammal-alkuun ja sen haluan ehdottomasti uuteen nimeen.
Olen miettinyt myös nimeä Sammaltaival mutta jotenkaan se ei kuulosta yhtä hyvältä kuin Sammalpuisto. Minulle voi myös ehdottaa muita Sammal-alkuisia nimiä.
Kommentit (93)
aika pitkä.
Sammalmaa
Sammaljoki
Sammalneva
Sammalpuu
Sammalniemi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sammal on nurinpäin Lammas.
Sammallammas?
Savulammas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin teennäisiä on moni keksitty sukunimi. Haisee kilometrin päähän ettei ole alkuperäinen nimi.
Siomessahan on paljon nk keksittyjä nimiä, kun ruotsinkielisiä nimiä väänneltiin suomeksi.
T. Ortamo
Tässä toimisi paremmin vääntää ruotsinkielinen versio, vaikka Mosapark,
Jos kääntää sammalpuisto sanayhdistelmän heittämällä ympäri tulee pummalsaisto. Ehkä ei pidä kääntää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin teennäisiä on moni keksitty sukunimi. Haisee kilometrin päähän ettei ole alkuperäinen nimi.
Siomessahan on paljon nk keksittyjä nimiä, kun ruotsinkielisiä nimiä väänneltiin suomeksi.
T. Ortamo
Mulla on avioliiton myötä saatu uusiosukunimi. Joku sukunimihullu alkoi ahdistella meidän perhettä ja olisi halunnut nimen itselleen myös. Ei tullut kauppoja.
Miksei samantien reikäjuusto? Yhtä järkevältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Sammalvuo taitaa olla jo käytössä, mutta voiko nimen vaihtaa noin vain jos itse jonkun haluaa? Onko jotain kriteereitä sen estämämiseen? Tuo nimi Sammalpuisto ei todellakaan ole kaunis eikä käytännöllinenkään. Koetä miettiä jotain muuta, Tuli mieleen Sarasuo, Sinijärvi, Sanimaa,??? jos minä vaihtaisin katsoisin jotain tuollaista.
Onko oikeasti niin, että jos väestötekisterikeskus näyttää että nimeä on entisenä nimenä tai kuolleilla, mutta ei kellään juuri nyt, niin silloin sen saa ottaa? 🤔
Miten olisi mieluummin vaikka Mosse? 😅
Nyhtösammal