Nainen! Millaisia eväitä (viisauksia) sait isältäsi elämään?
Kommentit (48)
Että jokainen huolehtii omista eduistaan eikä jatkuvasti ruikuta apua muilta. Itsenäistä ja järkevää ajattelua suosiva asenne tuli isältä. Ei mennä lauman mukana harhaan.
Aika monenlaisia. Rahasta pitää olla tarkka. Aina kannattaa tinkiä.
Rakkautta on monenlaista. Joskus rakkautta on kodin ja puitteiden rakentaminen. Kun ei ole sanoja.
Hyvän miehen mallin, joka on sanansa mittainen, huolehtii perheestään.
Aina olisi jotain enemmän toivottavaa, mutta elämä on nyt näin.
Opetti varomaan miehiä. Yksin ulkona liikkumista öiseen aikaan kannattaa välttää. Mieluummin kotiin taksilla kuin hengailua asemalla öiseen aikaan - mutta tuo neuvo oli ennen taksiuudistusta. Raha-asioissa on oltava tarkka. Kellekään ei kannata lainata rahaa.
Nukkuminen on tärkeää ja pitää muistaa syödä tarpeeksi.
Että kun syö leivästä kantapaloja, tissit kasvaa.
EI MITÄÄN! On edelleenkin hirveä kyttääjää ja eikä Koskaan ole Arvostanut minua on ollut pahan Kurinen.
Äiti oli yksinhuoltaja joten isää ei paljon näkyny.
Opin sen että lupaukset pidetään.
Että me naiset ollaan pskaa,pitää olla miehille ilmainen piika.
Sanoi että yhtään kukaan ei ole kiinnostunut näkemään minua alasti.
Jäin orvoksi kun isäni kuoli ainoa hultajan olessani 11vuotias tyttö.Joten en mitään eväitä saanut matkalle aikuisuteen.Tai perhe mallia.Lasten koti asuin,kuin toisteneli sukulasiten nurkissa. Omaa tahtoa ei sanut olla,ei mielipettä.Mutta kasvatti ihmisenä ja nautin elämä aikuisena ,jota ei yksikään ihminen sanele mitä saan puhua tai tehdä.Elän reali aika.En kanna meneisytäni mukana.En märehdi meneisyys.
Nainen on kantava voima perheessä. Voima, joka pitää perheen kasassa tuulessa ja tyrskyissä.
Voisin menestyä kauneuskilpailuissa, mutta kun on näin rumat polvet ei kannata edes yrittää.
Minun isän kehotus tulla kotiin värilisen lapsen kanssa otettiin pois.
Jos itsellä ei ole varaa ostaa jotain, älä lainaa rahaa muilta, vaan säästä itse ja osta vasta sitten.
Isä opetti luonnossa liikkumista,marjastusta,kalastusta,suvaitsevuutta.N63
Isältä sain elämän ohjeen: pojat on poikia ja tytöt tyttöjä. Molemmat ovat arvokkaita sellaisena kuin ovat.
En yhtään mitään.