Olen miettinyt meidän perheelle uutta sukunimeä Sammalpuisto, mitä mieltä olette nimestä?
Meillä on nyt tavallinen nen-päätteinen sukunimi joka ei ole edes mitenkään kaunis. Lapset on vielä alle kouluikäisiä ja mielestäni sukunimi olisi hyvä vaihtaa ennen koulun alkua ettei siellä tule ihmettelyä miksi sukunimi vaihtuu yms.
Miehelle olen alustavasti kertonut että haluan vaihtaa sukunimeä, hän ei siihen oikein mitään sanonut. Jos ei mies halua uutta nimeä niin sitten minä vaihdan itseni ja lasten sukunimet.
Mitä mieltä olette nimestä Sammalpuisto? Itse olen ihastunut Sammal-alkuun ja sen haluan ehdottomasti uuteen nimeen.
Olen miettinyt myös nimeä Sammaltaival mutta jotenkaan se ei kuulosta yhtä hyvältä kuin Sammalpuisto. Minulle voi myös ehdottaa muita Sammal-alkuisia nimiä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Sammalhaara.
Sammalperä
Vammaispuisto voisi olla vähän enemmän tätä päivää
Miksi tuollainen teennäisen koristeellinen nimi? Tulee mieleen puutarha, jota on nousukasmaisesti koristeltu sammaleilla. Ilmiönä tämä on Niminousukkaat eli vähät on eväät.
Ennen vanhaan puistosammaltajia sanottiin puistokemisteiksi.
Suopursu olisi parempi. Tai Meripihka.
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin teennäisiä on moni keksitty sukunimi. Haisee kilometrin päähän ettei ole alkuperäinen nimi.
Siomessahan on paljon nk keksittyjä nimiä, kun ruotsinkielisiä nimiä väänneltiin suomeksi.
T. Ortamo
Vierailija kirjoitti:
Sammaleinen...
Sammaleinen oli noita Mestari-Tontussa.
Sammalpuistoa ei kyllä ole olemassa. Yleensä puistoissa kasvaa puita, pensaita, kukkia ja nurmikkoa. Sammalsuo olisi sopivampi.
Vierailija kirjoitti:
Sammal on nurinpäin Lammas.
Sammallammas?
Palsta-Sammal
etunimi varmaan olikin jo Mamma ?
Vierailija kirjoitti:
Palsta-Sammal
etunimi varmaan olikin jo Mamma ?
Luulen kyllä, että ap on Palsta-Lammas.
Vankilatuomion jälkeen on kiva vaihtaa nimi. Sammalkoipi, Sammalkorpi, Höpösammal?
Sammallus.