Olen miettinyt meidän perheelle uutta sukunimeä Sammalpuisto, mitä mieltä olette nimestä?
Meillä on nyt tavallinen nen-päätteinen sukunimi joka ei ole edes mitenkään kaunis. Lapset on vielä alle kouluikäisiä ja mielestäni sukunimi olisi hyvä vaihtaa ennen koulun alkua ettei siellä tule ihmettelyä miksi sukunimi vaihtuu yms.
Miehelle olen alustavasti kertonut että haluan vaihtaa sukunimeä, hän ei siihen oikein mitään sanonut. Jos ei mies halua uutta nimeä niin sitten minä vaihdan itseni ja lasten sukunimet.
Mitä mieltä olette nimestä Sammalpuisto? Itse olen ihastunut Sammal-alkuun ja sen haluan ehdottomasti uuteen nimeen.
Olen miettinyt myös nimeä Sammaltaival mutta jotenkaan se ei kuulosta yhtä hyvältä kuin Sammalpuisto. Minulle voi myös ehdottaa muita Sammal-alkuisia nimiä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
liian pitkä. yritä keksiä lyhyempi nimi jossa on sana sammal.
Sammalpää. Lyhyt ja moniselitteinen.
Vierailija kirjoitti:
Sammallammas
Olisi palindromi samalla
Tai
SammalAllah olisi toisinpäin HallaLammas
Mahtava tuo Sammallammas! Vielä jos etunimilkin olisi palindromi. Elle? Anna? Okko?
Sammalpuu
Sammalsuo
Sammalmaa
Sammalvuo
Sammassuu
Sammashammas
Millä oikeudella vaihtaisit lastesi sukunimet vielä vastoin lasten isän tahtoa? Ihme öykkäri. Muuta ennemmin vain oma nimesi ja häviä perheen kuvioista. Voit sitten rauhassa olla ihan mikä Mölleröpöllerö haluat.
Sammal on ihan nätti mutta puisto on vähän levoton ajatus Suomessa, paitsi jos kokee sen positiivisena. Tulee mieleen että mikä puisto tai minkälainen, keitä siellä käy. Sammalakaatti on kaunis kivi ja metsässä on sammalta. Mitä sammaleeseen sitten yhdistäisi, se liittyy metsään, puihin, kiviin, luontoon, ehkä veteenkin.
Vierailija kirjoitti:
Nooa Sammalkäpy
Siinä oikein perussuomalainen, lihaa syövän, dieselautolla ajavan 100% heteroMIEHEN nimi!
Sammaleennyhtäjä.
Niin kuin Helmenkalastaja.
Sammalpuisto kuulostaa sellaiselta moottoritien levarin vieressä olevalta alueelta, jossa junttikylän "heteromiehet" käyvät köyrimässä toisiaan.
"Tänää sammalpuistos imut panot ok, poppee on!"
Rahkasammal
Kynsisammal
Karhunsammal
Mitä näitä nyt on?
Ymmärrän sukunimen vaihdon jos alkuperäinen on joku Nännimäinen. Muutoin en ymmärrä näitä itselleen uuden sukunimen keksijöitä. Ne koostuu lähes aina jostain luontojutuista kuten vesi, lumi, saari ja sammaljutuista. Keksitty nimi ei voi olla sukunimi. Se on vaan joku last name. Monista nimistä tunnistaa heti että ne ovat keksittyjä ja toimivat selvästikin jonain terapiana kantajalleen. Jotain on jääty lapsena ilman.
Vierailija kirjoitti:
Rahkasammal
Kynsisammal
Karhunsammal
Mitä näitä nyt on?
Sammalrahka
Sammalkynsi
Sammalkarhu
Sammalpuisto?Aivan kamala sukunimi.
Väkinäisen kuuloinen nimi. Plus tulee mieheen (sala) persuöyhö Tere Sammallahti.
Sammalsuo on oikea luontopaikka, ja nimenä sointuva ja lyhyehkö.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sukunimen vaihdon jos alkuperäinen on joku Nännimäinen. Muutoin en ymmärrä näitä itselleen uuden sukunimen keksijöitä.
Joku voi vaihtaa nimensä myös siksi, että on tarve piiloutua joltain. Tai vaikka omaan sukuun liittyy jotain ikäviä muistoja.
Sammalvuo taitaa olla jo käytössä, mutta voiko nimen vaihtaa noin vain jos itse jonkun haluaa? Onko jotain kriteereitä sen estämämiseen? Tuo nimi Sammalpuisto ei todellakaan ole kaunis eikä käytännöllinenkään. Koetä miettiä jotain muuta, Tuli mieleen Sarasuo, Sinijärvi, Sanimaa,??? jos minä vaihtaisin katsoisin jotain tuollaista.
Miehelle sukunimeksi Sammalkiima ja puolisolle Kiimasammal.