Ärsyttää työpaikkailmoitukset, joissa ei kerrota itse työstä juuri mitään.
Hyvin ympäripyöreää selostusta, mistä ei saa käsitystä minkälaisesta työstä on kyse. enemmän kerrotaan sitten yrityksestä kuinka hieno ja fantastinen paikka meillä on tehdä töitä. Ei minua itseäni ainakaan yrityksen schaissenjauhanta kiinnosta, vaan palkka, työaika, työn sisältö jne.
Kommentit (27)
Palkkahan on suuri salaisuus, korkeintaan on pitkin hampain mainittu "tes". Mun ammatissa tehdään töitä useamman tesin alla, mikä niistä?!?!?? Näihin en edes hae.
Kyllä. Hemmetin hauskaa hakea "asiakkaallemme teollisuusyritykseen Turun seudulla", kun ei tiedä, onko kyse omalle fysiikalle sopivasta työstä, pääseekö paikan päälle miten kulkemaan ja mihin aikaan.
Kaikki paskahommat naamioidaan nykyään fantastiseksi huippu työpaikaksi. Palkka on aina minimi tasolla ja työajat ja olosuhteet luokatonta kuraa. Hyvät työpaikat ei tarvitse mitään ilmoituksia, kun tekijäksi löytyy aina joku tuttu. Ne työt joihin ei kukaan halua ilmoitetaan avoimeksi nettiin.
Työn sisältä on todennäköisesti jotain, mitä kukaan täysipäinen ei halua tehdä. Sisältäen mm. asiakkaiden kusetusta. Palkka tai palkkio perustuu siihen, kuinka paljon onnistut asiakasta kusettamaan. Ja jos asiakas huomaa ajoissa kusetuksen ja peruu tilauksen, myös kusettajan palkka/palkkio peruuntuu.
Tai jos palkkaus tulee työajan mukaan, työajaksi lasketaan vain se aika, minkä olet asiakaskontaktissa.
Niin ja hirveät vaatimukset persoonasta lähtien.
Mitä väliä sillä on onko tekopirteä ja sosiaalinen, koska se ei kerro työmoraalista mitään.
Saatan olla hiljaa, koska olen tullut työpaikalle tekemään TÖITÄ enkä hankkimaan kavereita.
En ole yhtään oma aloitteinen ei kuulu minun persoonallisuuteen.
Teen sen mitä on määrätty ja käsketty ja joka minulle kuuluu, mutta en muiden hommia tai mene räpeltämään omiani ja sooloilemaan.
Oma aloitteisuus on mielestäni enemmän huono kuin hyvä asia .
Jos teet jotain sellaista mikä sinulle ei kuulu ja jotain menee pieleen, niin kappas vaan vakuutus ei välttämättä korvaa .
Eikö työnantajia enään kiinnosta millainen työntekijä on työntekijänä?
Miksei voisi muuttaa työnhakua niin, että unohdetaan ne CV:T sun muu. Turhan päivänen lätinä ja otetaan kaikki hakijat vuorotellen päiväksi töihin ja valintaan se, joka oli paras .
Mitä paskempi duuni, sitä vähemmän siitä kerrotaan työpaikkailmoituksessa. Jotain diipadaapa hypetystä työyhteisön ihanuudesta saattaa olla monta sivua. Niitä lukiessani tulee aina mieleen, että millaiseksikohan heidän työilmapiirinsä muuttuisi, jos minä menisin tuohon työyhteisöön.
Jos oikeaa osaajaa haetaan, ilmoituksessa kyllä kerrotaan, mitä sen osaajan pitää osata.
Jo, olen ollut sellaisessa työpaikassa, eipä ollut pomolla kunnollista käsitystä millasta työtä oli tarjoamassa, ajan kanssa sitten työtehtävät jotenkin asettuivat, sain toki kouluttautua mieleni mukaan työnantajan piikkiin, se oli hyvä mutta tuli tehtyä paljon töitä josta olisi pitänyt saada enemmän palkkaa, meni koskemattomuuden piikkiin, olin nuori. Turhauttavaa kyllä kun johtaminen oli noin hakusessa, todella ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja hirveät vaatimukset persoonasta lähtien.
Mitä väliä sillä on onko tekopirteä ja sosiaalinen, koska se ei kerro työmoraalista mitään.
Saatan olla hiljaa, koska olen tullut työpaikalle tekemään TÖITÄ enkä hankkimaan kavereita.
En ole yhtään oma aloitteinen ei kuulu minun persoonallisuuteen.
Teen sen mitä on määrätty ja käsketty ja joka minulle kuuluu, mutta en muiden hommia tai mene räpeltämään omiani ja sooloilemaan.
Oma aloitteisuus on mielestäni enemmän huono kuin hyvä asia .
Jos teet jotain sellaista mikä sinulle ei kuulu ja jotain menee pieleen, niin kappas vaan vakuutus ei välttämättä korvaa .
Eikö työnantajia enään kiinnosta millainen työntekijä on työntekijänä?
Miksei voisi muuttaa työnhakua niin, että unohdetaan ne CV:T sun muu. Turhan päivänen lätinä ja otetaan kaikki hakijat vuorotellen päiväksi töihin ja valintaan se, joka oli paras .
Rekrytointifirmaa ei kiinnosta, millainen työnhakija on työntekijänä. Rekrytointifirmaa kiinnostaa vain se, millainen työnhakija on heidän asiakkaanaan, eli työnhakijana.
Työhän jossa kommunikoidaan päivät pitkät lähinnä koneiden kanssa, valitaan ensisijaisesti sellaisia, jotka menestyvät hyvin ryhmähaastatteluissa. Yms.
viimeksi kun katoin paikkoja tuli vastaan ilmoitus jossa etsittiin iloista heittäytyjää, ei mitään muuta tietoa. vaikea on saada käsitystä työajasta,paikasta ja tehtävästä. eli hyvin vaikeaksi on tehty ilmoitukset.ärsyttää ettei ilmoteta rehellisesti missä työpaikka ja mitä työtehtävät sisältää.
Siellä on aina myös yhteystiedot, josta voi kysellä työstä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Palkkahan on suuri salaisuus, korkeintaan on pitkin hampain mainittu "tes". Mun ammatissa tehdään töitä useamman tesin alla, mikä niistä?!?!?? Näihin en edes hae.
Pitäisi olla laissa, että vähimmäispalkka pitäisi aina ilmoittaa työpaikkailmoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aina.
Ja vaikka olisikin, he eivät välttämättä vastaa. Nimim. perjantaina puolilta päivin laittelin viestiä (ei puhelinnumeroa), että onko työssä etätyömahdollisuus. Ei vastausta. Ehkä hän luuli, että yritän jotenkin "luikerrellen myydä itseni töihin", mutta kyse oli minulle kynnyskysymyksestä, jonka fiksu ihminen mainitsisi jo ilmoituksessa vuonna 2024.
"Rekrytointifirmaa ei kiinnosta, millainen työnhakija on työntekijänä. Rekrytointifirmaa kiinnostaa vain se, millainen työnhakija on heidän asiakkaanaan, eli työnhakijana.
Työhän jossa kommunikoidaan päivät pitkät lähinnä koneiden kanssa, valitaan ensisijaisesti sellaisia, jotka menestyvät hyvin ryhmähaastatteluissa. Yms."
Jep. Muistan sen yhden ainoan kerran kun olin rekryfirman kautta hakemassa töitä. Yli puolet ajasta haastattelija tinkasi, mitä muita töitä olen valmis vastaanottamaan jos hakemani paikka menee jollekin toiselle, ja mitä ovat aukot cv:ssä (johon en ollut kirjannut kuin haettavan paikan kannalta oleelliset työt ja koulutukset). Hirveää ajan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlata kaikkien aikaa, kun voisi helposti lauttaa ilmoitukseen oleelliset tiedot. Hakija sitten tietää onko paikka itselle sopiva eikä tarvitse turhalla kyselyllä tuhlata molempien osapuolten resursseja.
Itse en hae työpaikkaa jos ilmoituksessa ei kerrota mitä työtehtäviin kuuluu tai mikä on palkka.
Rasittavaa lukea niitä "haetaan huippuosaajaa asiakaspalvelutehtäviin", kun suunnilleen joka ikisellä alalla on asiakaspalvelua. Ketä nämä asiakkaat ovat, millaista palvelua heille tuotetaan ja missä muodossa?
Ja palkaksi mainitaan ehkä joku "tessin mukainen" tai hämärästi kerrotaan, että palkkaus riippuu kokemuksesta, koulutuksesta ja suoriutumisesta. Mä haluan töihin, koska siitä maksetaan palkkaa. Se on mulle tärkein asia työssä. Mä voin seistä vaikka päälläni kahdeksan tuntia päivässä JOS siitä maksetaan tarpeeksi.
Yleensä jos työpaikkailmoitus on tosi ylimalkainen, niin on turvallista olettaa, että palkka on huono ja työtehtävät aivan täyttä p*skaa, koska niitä ei edes haluta kertoa. Lisäksi kun pitää työkuvauksen mahdollisimman suurpiirteisenä, niin käytännössä se tarkoittaa, että sulle voidaan sitten sälyttää kaikenlaista "ylimääräistä".
Vierailija kirjoitti:
Ongelma vaan on siinä, että jos työpaikkailmoitus on ihan liibalaabaa niin ei se herätä edes kiinnostusta niin paljoa, että tulisi kyseltyä lisää. Itse sivuutan ihan suorilta tuollaiset.
Varsinkin rekryfirmat taitavat tahallaan pitää tehtäväkuvaukset suurpiirteisinä, koska heille on oleellisinta se hakijavolyymi. He haluavat mahdollisimman paljon yhteydenottoja ja vaihtoehtoja, joista lähteä karsimaan.
Lisäksi he voivat halutessaan yrittää tarjota hakijalle jotakin muuta työtä kuin sitä mihin hän alunperin haki.
Itsekin hain rekrytointifirman kautta hakemuksen perusteella erääseen yritykseen tiettyihin hommiin. Haastattelussa he (rekryfirman haastattelijat) sanoivat, että sopisin tähän hakemaani työhön, mutta että voisivatko he myös ehdottaa minulle työpaikkaa eräästä toisesta yrityksestä, joka oli heillä asiakkaana.
Vierailija kirjoitti:
viimeksi kun katoin paikkoja tuli vastaan ilmoitus jossa etsittiin iloista heittäytyjää, ei mitään muuta tietoa. vaikea on saada käsitystä työajasta,paikasta ja tehtävästä. eli hyvin vaikeaksi on tehty ilmoitukset.ärsyttää ettei ilmoteta rehellisesti missä työpaikka ja mitä työtehtävät sisältää.
Itseasiassa tuossahan kohtaavat ilmoitus ja todellisuus täsmällisesti; sun täytyy konkreettisesti heittäytyä työhön tietämättä mitään sen sisällöstä :'D Monesta ei siihen ole, perusteltu vaatimus tuohon tehtävään siis.
Äskettäin työkkärin sivuilla oli erikoinen ilmoitus aineenopettajan virasta. Missään kohdassa ei kerrottu, mikä aine on kyseessä, eikä sitä voinut päätelläkään mistään.
Ei ole mitään työtä
Mainos