Kaupunkilaiset sekä naiset äänestäneet vilkkaimmin eurovaaleissa, povaa hyvää tulosta punavihreille
Kello 13 naisista 27,4 prosenttia oli jo antanut äänensä, miehistä taas vain 23,5 prosenttia. Aktiivisimmin on äänestetty Helsingissä (32,9 %), Pirkanmaalla (28,5 %) ja Varsinais-Suomessa (26,7 %). Vähiten taas Ahvenanmaalla (19,6 %), Vaasan (21,4 %) ja Oulun vaalipiirissä (21,8 %).
Itse äänestin persuja, mutta kyllä tuo näyttää huonolta persujen osalta. En ymmärrä ihmisiä jotka valittavat kaikesta, mutta kun tulee mahdollisuus vaikuttaa, jäädään kaljoittelemaan.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, nämä ovat EU-parlamenttivaalit.
Eivät mikään suomalaisten ikiomat, oman maan eduskuntavaalit.
Yks lysti mikä puolue täällä voittaa.
Ei todellakaan ole! Sinne valitaan 15 suomalaista poliitikkoa ajamaan Suomen asioita. On väliä meneekö sinne vihreä poliitikko vai persu poliitikko. He ajavat täysin eri asioita. Suomi on saanut poikkeuslupia moneen asiaan ja vain suomalaisten meppien vuoksi. Kukaan muu ei siellä aja suomalaisten asioita. Siksi nämä ovat Suomen tärkeimmät vaalit.
Oliko se Katainen vai kuka joka diivaili lehdessä, että ne pulloissa kiinni olevat korkit ovat sen keksintö? 💡
Vierailija kirjoitti:
Olen helsinkiläinen nainen ja juuri kävin antamassa ääneni Kokoomuksen ehdokkaalle 💙
Kuka niistä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska itse en halua Euroopasta Yhdysvaltojen kaltaista liittovaltiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen helsinkiläinen nainen ja juuri kävin antamassa ääneni Kokoomuksen ehdokkaalle 💙
Kunhan ei punavihreille mene, niin ok.
Ja mikäköhän Sirpa Pietikäinen on jos ei punavihreä?
Minun ääneni meni persuille vain ja ainostaan Pietikäisen vuoksi. Muuten olisin äänestänyt Kokoomuksen edustajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on hyvä valinta, tärkeintä Suomen puolustaminen.
Olen ollut Kokoomuksen jäsen 2000-luvun alusta lähtien. Nämä ovat asioita jotka usein periytyvät.
Naiset ei äänestä persuja, joten täällä taas moni persutrollimies istuu kotona kukkamekko päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niistä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska itse en halua Euroopasta Yhdysvaltojen kaltaista liittovaltiota.
Sirpa Pietikäinen.
Minä nainen äänestin kylläkin Toveria.
Persuthan nostivat juuri alv:ia, joka tulee nostamaan polttoaineiden ja muiden kulutustarvikkeiden hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen äänestänyt viimeksi ehkä kymmenen vuotta sitten mutta nyt inspiroiduin palstapersuista ja äänestin vasemmistoliittoa.
Ja sitten vähän ajan kuluttua ihmettelet, kun ei taksiakaan enää uskalla ottaa, mikäköhän on muuttunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Kokoomuksen jäsen 2000-luvun alusta lähtien. Nämä ovat asioita jotka usein periytyvät.
Itse olen persuuntunut teiniajoista jolloin äänestin vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei äänestä persuja, joten täällä taas moni persutrollimies istuu kotona kukkamekko päällä.
No siinä tapauksessa taidan olla kolme lasta synnyttänyt isä jo ennen sen tuloa muotiin.
Tulokset Suomen osalta:
Äänimäärästä hienoinen voitto Kokoomukselle, mutta myös SDP saa 4 paikkaa, 3 paikkaa saa Vihreät, Keskusta saa 2 paikkaa, samoin äänimäärässä niukasti Keskustan voittava Vasemmistoliitto, KD vie viimeisen paikan ohi RKP:n. Rannalle jää ruikuttamaan eduskuntapuolueista siis Persut, joka menetti paikkansa sisäisten ristiriitojen sekä useiden rikollisten jäsentensä tekemisistä seuranneeseen äänestäjäkatoon, kuten myös RKP, jonka jäsenistö jätti äänestämättä kostoksi Henrikssonin sinisilmäisyydelle Persujen suhteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen äänestänyt viimeksi ehkä kymmenen vuotta sitten mutta nyt inspiroiduin palstapersuista ja äänestin vasemmistoliittoa.
Ja sitten vähän ajan kuluttua ihmettelet, kun ei taksiakaan enää uskalla ottaa, mikäköhän on muuttunut...
Keskustan, eli oikeiston Berner pilasi taksisysteemin, joten miten vasemmisto liittyy asiaan?
Taksilaki ei ole kiveen hakattu, sitä voi muuttaa. Aikaa on ollut Marinin hallituksella 4 vuotta ja Orpon hallituksella aikaa ollut persu Ranteella vuoden verran.
Miksi eivät saa mitään aikaan?
Miksei Bernerin paskaa taksiuudistusta palauteta ennalleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, nämä ovat EU-parlamenttivaalit.
Eivät mikään suomalaisten ikiomat, oman maan eduskuntavaalit.
Yks lysti mikä puolue täällä voittaa.
Ei todellakaan ole! Sinne valitaan 15 suomalaista poliitikkoa ajamaan Suomen asioita. On väliä meneekö sinne vihreä poliitikko vai persu poliitikko. He ajavat täysin eri asioita. Suomi on saanut poikkeuslupia moneen asiaan ja vain suomalaisten meppien vuoksi. Kukaan muu ei siellä aja suomalaisten asioita. Siksi nämä ovat Suomen tärkeimmät vaalit.
Oliko se Katainen vai kuka joka diivaili lehdessä, että ne pulloissa kiinni olevat korkit ovat sen keksintö? 💡
Kertokaa lyhyesti ja rehellisesti, mitä haittaa niistä kiinniolevista korkeista on? Kunnon taivutus sivuun ja pystyy juomaan aivan kuten ennenkin, pullonsuusta.
Vierailija kirjoitti:
Tulokset Suomen osalta:
Äänimäärästä hienoinen voitto Kokoomukselle, mutta myös SDP saa 4 paikkaa, 3 paikkaa saa Vihreät, Keskusta saa 2 paikkaa, samoin äänimäärässä niukasti Keskustan voittava Vasemmistoliitto, KD vie viimeisen paikan ohi RKP:n. Rannalle jää ruikuttamaan eduskuntapuolueista siis Persut, joka menetti paikkansa sisäisten ristiriitojen sekä useiden rikollisten jäsentensä tekemisistä seuranneeseen äänestäjäkatoon, kuten myös RKP, jonka jäsenistö jätti äänestämättä kostoksi Henrikssonin sinisilmäisyydelle Persujen suhteen...
Ja sitten heräsit.
Vierailija kirjoitti:
Tein just Ylen ja Hesarin vaalikoneet kun olen vähän vaiheillut ehdokkaiden välillä. Merinen, Guzenina, Perholehto koneiden mukaan osuvimmat. Vielä tovi aikaa pohtia ennenku käyn ääneni antamassa. Halp!
Tarjosi kymmenen kärjessä persuja, mutta äänestin kokoomusta vastaan, eli KD viimeiselle paikalle.
Nainen Helsingistä,en äänestänyt vihervassareita enkä persoja.