Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupunkilaiset sekä naiset äänestäneet vilkkaimmin eurovaaleissa, povaa hyvää tulosta punavihreille

Vierailija
09.06.2024 |

Kello 13 naisista 27,4 prosenttia oli jo antanut äänensä, miehistä taas vain 23,5 prosenttia. Aktiivisimmin on äänestetty Helsingissä (32,9 %), Pirkanmaalla (28,5 %) ja Varsinais-Suomessa (26,7 %). Vähiten taas Ahvenanmaalla (19,6 %), Vaasan (21,4 %) ja Oulun vaalipiirissä (21,8 %).

Itse äänestin persuja, mutta kyllä tuo näyttää huonolta persujen osalta. En ymmärrä ihmisiä jotka valittavat kaikesta, mutta kun tulee mahdollisuus vaikuttaa, jäädään kaljoittelemaan.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010486431.html

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Li on varma illan äänikuningatar!

Positiivista on ettei sen nalkuttamista ja huutamista tarvitse enää kuunnella, eikä mököttämistä katsella. Miinuksena putinisti Mustajärvi tulee vihapuheineen eduskuntaan. Toisaalta hänestä ainakin näkee suoraan mitä vasemmistolaisuus on.

Vierailija
22/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä Eurovaaleissa  hienoinen voitto tulee TIUKALLE OIKEISTOLLE.

Siis koko Europan mittakaavassa.

Ainakin ennusteet näyttävät näin, Keski-Etelä Euroopassa.

Tiukimmat äärioikeisot ovat Italiassa, Ranskassa ja Saksassa.

Myös hyvää vaalitulosta povataan pitkästä aikaa vasemmisto puolueille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen äänestänyt viimeksi ehkä kymmenen vuotta sitten mutta nyt inspiroiduin palstapersuista ja äänestin vasemmistoliittoa.

Aika moni muukin.

Persujen trollitehdas tekee Suomen äänestäjille sen, mitä Putin teki Suomen Natoon menolle.

Persut sahaa sitä oksaa millä istuvat sillä vihalla ja ölinällä.

Vierailija
24/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä Eurovaaleissa  hienoinen voitto tulee TIUKALLE OIKEISTOLLE.

Siis koko Europan mittakaavassa.

Ainakin ennusteet näyttävät näin, Keski-Etelä Euroopassa.

Tiukimmat äärioikeisot ovat Italiassa, Ranskassa ja Saksassa.

Myös hyvää vaalitulosta povataan pitkästä aikaa vasemmisto puolueille.

Älä unohda Unkarin ja Orbanin Fizdet tiukkaa oikeistopuoluetta.

Vierailija
25/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön QueenLi ensimmäinen.

Vierailija
26/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilainen ja nainen. En äänestänyt vihreitä, koska niitä ei kiinnosta muu kuin Helsingin keskusta ja Hamasin tukeminen. Ei kiitos.

Vierailija
27/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotaan melkein sokeasti eu:hun ja päättäjiin. Sitten raadetaan töissä ja valitetaan. Ja uusi äänestys. Sama jatkuu.

Vierailija
28/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama, kuka saa täällä Suomessa eniten ääniä.

EU parlamentissa määräävät ja pärjäävät suurimmat puolueet ja jokainen meppi kuuluu siellä johonkin omam aatteensa puolueesen.

Kuten kaikki koko kokomuslaiset kuuluvat siellä EPP- puolueeseen.

EU- vaaleissa Suomessa, Paavo Väyrynen on saanut kautta aikojen eniten ääniä.

Hän sai v. 1996 EU vaaleissa 157 000  ääntä.

Kukaan ei ole vielä ylittänyt tuota äänimäärää Suomessa.  Se on edelleen voimassa.

Lähde: Tilastokeskuksen tilastot.

Vierailija
29/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestävät Li:tä

Ja vidut! En äänestänyt viheriä.

Vierailija
30/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja kävin äänestämässä Persua. Kyllä; persua. Olen helvetin kyllästynyt tähän persuajojahtiin mitä nämä punavihreät tekevät. Punavihreät on kuin se koulun suosituin tyttö/poika joka kiusaa sitä ei niin suosittua tyttöä/poikaa samanaikaisesti, kun muut vain katsovat vierestä

Vierailija
31/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nämä ovat EU-parlamenttivaalit.

Eivät mikään suomalaisten ikiomat, oman maan eduskuntavaalit.

Yks lysti mikä puolue täällä voittaa.  

Vierailija
32/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja kävin äänestämässä Persua. Kyllä; persua. Olen helvetin kyllästynyt tähän persuajojahtiin mitä nämä punavihreät tekevät. Punavihreät on kuin se koulun suosituin tyttö/poika joka kiusaa sitä ei niin suosittua tyttöä/poikaa samanaikaisesti, kun muut vain katsovat vierestä

No. Se ei niin suosittu tyttö/poika hakkaa alakoulun apukoululaisia, sylkee mmuuttajien päälle ja vapaa-ajalla potkii siiliä ja ampuu ilmakiväärillä lintuja ja oravia.

Vierailija
33/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Se ei niin suosittu tyttö/poika hakkaa alakoulun apukoululaisia, sylkee mmuuttajien päälle ja vapaa-ajalla potkii siiliä ja ampuu ilmakiväärillä lintuja ja oravia.

Se kissojen polttaja on edelleenkin punainen Demari. 

Vierailija
34/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, nämä ovat EU-parlamenttivaalit.

Eivät mikään suomalaisten ikiomat, oman maan eduskuntavaalit.

Yks lysti mikä puolue täällä voittaa.  

Ei todellakaan ole! Sinne valitaan 15 suomalaista poliitikkoa ajamaan Suomen asioita. On väliä meneekö sinne vihreä poliitikko vai persu poliitikko. He ajavat täysin eri asioita. Suomi on saanut poikkeuslupia moneen asiaan ja vain suomalaisten meppien vuoksi. Kukaan muu ei siellä aja suomalaisten asioita. Siksi nämä ovat Suomen tärkeimmät vaalit.

Vierailija
35/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Positiivista on ettei sen nalkuttamista ja huutamista tarvitse enää kuunnella, eikä mököttämistä katsella. Miinuksena putinisti Mustajärvi tulee vihapuheineen eduskuntaan. Toisaalta hänestä ainakin näkee suoraan mitä vasemmistolaisuus on.

Ei Mustajärvi, mutta putinisti kyllä.

Anderssonin tilalle eduskuntaan on tulossa ex-kansanedustaja Johannes Yrttiaho (vas). Yrttiaho on kiivas Naton vastustaja, ja hän on ollut piikki vasemmistoliiton lihassa. Turun valtuustoryhmä erotti toissa vuonna Yrttiahon vasemmistoryhmän jäsenyydestä luottamuspulan vuoksi.

Vierailija
36/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helsinkiläinen nainen ja juuri kävin antamassa ääneni Kokoomuksen ehdokkaalle 💙

Vierailija
37/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreät ovat onnistuneet luomaan lisää raiskauksia ja pahoinpitelyjä Suomessa. Onneksi tämä vihamielinen toiminta päättyy kohta.

Vierailija
38/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläinen nainen ja juuri kävin antamassa ääneni Kokoomuksen ehdokkaalle 💙

Kunhan ei punavihreille mene, niin ok.

Vierailija
39/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein just Ylen ja Hesarin vaalikoneet kun olen vähän vaiheillut ehdokkaiden välillä. Merinen, Guzenina, Perholehto koneiden mukaan osuvimmat. Vielä tovi aikaa pohtia ennenku käyn ääneni antamassa. Halp!

Vierailija
40/94 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, helsinkiläinen ja nainen äänestin myös persua juuri edellä kuvatusta syystä.