Miten ihmeessä saisin itseni itkemään! Tuntuu sisäisesti niin pahalta mutta en tiedä miten itkeä. Ehdotuksia!?
Olen joskus ollut herkkä ja itkenyt helposti.
Nykyään olen ihan jumissa. Muisti on huonontunut, olen oikeasti tyhmentynyt, olo on tyhjä ja uupunut. Sisäisesti on todella huono olla. Melkein oksettaa kun yritän päästä lähemmäksi tunteitani. Yritän hyväksyä ja kohdata tunteeni mutta tulee ahdas olo ja en pysty keskittymään. Se tuska sattuu kehoon.
Haluaisin oikeasti vain itkeä. Itkeä vollottaa oikein antaumuksella, vaikka kieriä itsesäälissä ja jokaista kyyneltä myöten vain saada tämän sisäisen ahtaan ja pahan olon pois.
En kuitenkaan pysty. En tiedä mitä tunnen tai kuka enää edes olen. Koko ajan on vain niin olematon olo.
Haluaisin itkun tulla nyt ja itkeä vaikka itseni uneen. Sattuu niin paljon vaikka en edes osaa sanoa kunnolla että mikä.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Lue hallitusohjelma.
Ei minua kiinnosta. Ap
Kuuntele jotain mielestäsi kaunista tai surullista musiikkia, se ainakin mulla aukaisee padot usein.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele jotain mielestäsi kaunista tai surullista musiikkia, se ainakin mulla aukaisee padot usein.
Tai kirja, elokuva, mikä vain saa itsensä herkistymään.
Jos katsoo surullisia koiravideoita tms. kohtaloista, alkaa itkettää. Tai miettii jonkun pienen ja avuttoman lapsen kohtaloa sodassa, vaikka vauva tms. Eläinten jalous ja viattomuus. Myös vanhusten kohtalo. On hädänalaisia aikuisia muiden armoilla. Paljon on itkettävää. On myös varsin surullista musiikkia. Sen jälkeen voikin tasapainottaa positiivisilla asioilla ja musiikeilla.
Vierailija kirjoitti:
Ennen tuo olisi auttanut ja musiikki todellakin auttaa tuntemaan mitä vain mutta en jotenkin enää itke. Etenkin musiikki vain vie minut nykyään sellaiseen tilaan että tuntuu etten ole yhteydessä enää mihinkään ja kadehdin ihmisiä jotka elävät eivätkä vain hengitä.
Kaikki rakkauslaulut saavat lähinnä pyörittelemään silmiä. N28v.
Pakkoko tuota on itkeä, joten anna olla.
Onko elämässä jotain mikä saattaa ahdistaa? Ääneen puhumalla elämästään niitä tunteita saattaa tulla ulos. Minulla ainakin. En aina tiedä mikä ahdistaa ennen kuin puhun.
Lopeta itsesi ja ongelmiesi jatkuva miettiminen ja keskity muihin asioihin
Kaikkien itkuelokuvien äiti, Hachiko. Viimeset 20 minuuttia en itkenyt, vaan volisin ääneen.
Tuo on yksi masennuksen oire, ettei pysty enää itkemään. Voisit tarvita keskusteluapua.
Vierailija kirjoitti:
Onko elämässä jotain mikä saattaa ahdistaa? Ääneen puhumalla elämästään niitä tunteita saattaa tulla ulos. Minulla ainakin. En aina tiedä mikä ahdistaa ennen kuin puhun.
Okei. Täytyy kokeilla jos uskallan. Huomaan, että olen ahdistunut mutta niiden puhuminen ääneen edes itselleen....
Yritän. Ap
Itken jos alan lukea kuolinilmoituksista niitä värssyjä.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta itsesi ja ongelmiesi jatkuva miettiminen ja keskity muihin asioihin
Ei nuoret pysty tuohon nykyään, kaikessa on kyse heidän tunnekokemuksistaan.
Emmä tiiä, mut sitku saa'aan tunnin juna ni sit itket. Susta tulee meinaa rikas ja onnen kyyneleet valuu poskias pitkin. Ku jengi suhaa turggusen ja hesan välil yöt päivää ni ne rahat mitkä ne käyttää kahveesee ja pullaa valuu sulle hyvä ihminen. Ne tulee ameriikoist asti tsiigaa meiä junaa, tul sääki!
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoo surullisia koiravideoita tms. kohtaloista, alkaa itkettää. Tai miettii jonkun pienen ja avuttoman lapsen kohtaloa sodassa, vaikka vauva tms. Eläinten jalous ja viattomuus. Myös vanhusten kohtalo. On hädänalaisia aikuisia muiden armoilla. Paljon on itkettävää. On myös varsin surullista musiikkia. Sen jälkeen voikin tasapainottaa positiivisilla asioilla ja musiikeilla.
Ei toimi mulla. Surullisista eläinvideoista tulee vaan ahdistus ja muiden ihmisten kohtaloista ahdistuminen tai viha, riippuu mistä kyse. Yksi ainoa ihminen on saanut omalla tarinallaan minut itkemään ja sekin oli alle täysi-ikäinen nuori jota pahoinpideltiin kotona. Olin ensimmäinen jolle kertoi koko asiasta.
Musiikki ja elokuvat on se joka toimii minulla. On elokuvia joita en enää katso ollenkaan tai katson muualle sellaisten kohtausten aikana jotka alkaa itkettää. Yksi musiikkikappale on sellainen joka on tähän asti joka kerta alkanut itkettää myös.
Tuo muuten auttoi kun puhuin ääneen. Onpa erikoista. Sanoin vain ulos, että mua ahdistaa ja kyyneleet alkoivat virtaamaan. Kerroin myös mikä ahdistaa ja tuli olo kuin painekattilasta olisi päästetty ilmaa vapaaksi hieman. Sitten kerroin, että mun on todella paha olla ja itkin muutaman sekunnin aika syvältä.
Enpä tajunnut että tuo auttaa että itsensä kanssa keskustelee ääneen. Ap
Minulla on kaikki nuo samat oireet. Tosin ei tarvitse miettiä, miten itkeä, kun saatan pillahtaa itkuun keskellä katua. Sairaslomaakin jo tarjottiin, mutten usko sen auttavan. Jäisin vain kieriskelemään omissa ongelmissani.
Onneksi kohta alkaa kesäloma, joten josko se tästä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo muuten auttoi kun puhuin ääneen. Onpa erikoista. Sanoin vain ulos, että mua ahdistaa ja kyyneleet alkoivat virtaamaan. Kerroin myös mikä ahdistaa ja tuli olo kuin painekattilasta olisi päästetty ilmaa vapaaksi hieman. Sitten kerroin, että mun on todella paha olla ja itkin muutaman sekunnin aika syvältä.
https://www.tuovilla.fi/validointi-tarkein-taito-ihmissuhteissa/
Lyhyesti sanottuna validointi on taito, jolloin ihminen osaa ja kykenee osoittamaan toiselle, että tämän tunteet, tarpeet, kokemukset ja teot ovat oikeita ja ymmärrettäviä."
Joskus sitä pitää tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva kuulla! Itse puhun kyllä toiselle ihmiselle mutta voisin kokeilla kyllä tuota itsekseenkin puhumista koska en halua aina muille puhua.
Lue hallitusohjelma.