Mua niin ketuttaa! Elatussopimuksessa muka jotain epäselvää, enkä saa sitä minimikorotusta!!! P***E!
Soitin tänään lastenvalvojalle, ja hän sanoi että sopimuksestani puuttuu jokin yksityiskohta, jonka vuoksi en saa vuoden alussa voimaan tullutta indeksikorotusta.
Soitin sitten entisen kotikaupunkini elatustoimistoon ja siellä oltiin hyvin ihmeissään tästä, koska he tekevät kaikille samanlaisen sopimuksen, ja kaikilla muilla se siis on pätenyt.
Mutta kun uusi kotikaupunkini ei hyväksy sitä, korotus ei astu voimaan ennenkuin lapsen isä on hyväksynyt sen, ja arvatkaapas kahdesti hyväksyykö hän!!!!!!
Nyt on ihan pakka purkaa ketutusta tästä asiasta:
" #¤¤&// (%¤#%&/) ¤&/() () =&%%¤#!!!
Kommentit (15)
mulle sanottiin että takautuvasti niitä ei makseta :(
Joten en voi muuta kuin yrittää saada isän allekirjoituksen, vaikka tiedän sen jo etukäteen aika mahdottomaksi :-/
Nyt ihan periaatteestakin pitäis saada korotettua summaa koska sopimuksen tekoaikana mies oli töissä mutta minut painostettiin suostumaan minimielatukseen. Nyt sitten mies opiskelee enkä tietty sais kuin minimin, mutta perkskele että pitää olla vaikeeta saada edes sitä!
mikäli haluan tämän vuoden alusta voimaan tulleen korotuksen. (Mikäli haluan??? Miksi ihmeessä en haluaisi, kaikki kallistuu ja minulleko ei lisäraha tulisi tarpeen??).
Riitauttaminen tietäisi ahdistavaa riitaa lasten isän kanssa juuri nyt kun monien vuosien päästä asiat on saatu juuri ja juuri rullamaan :-(.
Tähän asti minulle ei ole korotuksia maksettukaan, aina on löytynyt joku syy miksi juuri minulla ei ole ollut niihin oikeutta....
t. ap. Itse tein v. 2000 ja nyt siis vasta eka korotus OLISI pitänyt tulla :(
Paljonko tuo indeksikorotus on, ja koska siihen on oikeutettu ja kuka?? Minä erosin syksyllä 2003, eli n. 3,5 vuotta sitten. Kuuluisiko siis saada jotain korotusta?
Ja sen vuoksi en ollut oikeutettu korotukseen. Ihan heti alussa oli muistaakseni joku korotus joka taas jäi saamatta koska sopimus oli juuri tehty...
Tähän korotukseen olisin oikeutettu mutta vain riitauttamalla sopimuksen. Elarit minulle maksaa kunta ja isä maksaa kunnalle.
Minullekin tämä edellisen kotikaupunkini valvoja harmitteli, että kun on niin sekava systeemi, kun asiakkaan pitää itse muistaa hakea sitä korotusta, mutta jos kaupunki maksaa niin pitäisi siis tulla automaattisesti..
Vierailija:
Paljonko tuo indeksikorotus on, ja koska siihen on oikeutettu ja kuka?? Minä erosin syksyllä 2003, eli n. 3,5 vuotta sitten. Kuuluisiko siis saada jotain korotusta?
Vierailija:
Ja sen vuoksi en ollut oikeutettu korotukseen. Ihan heti alussa oli muistaakseni joku korotus joka taas jäi saamatta koska sopimus oli juuri tehty...Tähän korotukseen olisin oikeutettu mutta vain riitauttamalla sopimuksen. Elarit minulle maksaa kunta ja isä maksaa kunnalle.
Sopimuksen piti olla tietyn ikäinen ennen kuin niihin korotuksiin on oikeutettu, mutta en muista miten " vanha" sopimuksen on oltava...
mutta jos yleinen elintaso ei ole noussut 5 % silloin ei nosteta.
Siis ketkä on on velvollisia maksamaan sen indeksikorotuksen? Ja tapahtuuko se siis itsestään, vai pitääkö elatusmaksun maksajan tehdä asialle jotain?Elatusmaksut menevät kaupungin kautta.
...tämän vuoden alussa elatusmaksuihin, jotka on sovittu ENNEN vuotta 2002. Eli yksinkertaista, jos oma sopimuksesi on tehty vuonna 2003 tai sen jälkeen, jäät tällä kertaa nuolemaan näppejäsi.
Sopimus tehty viime vuonna mutta raha tullut alusta alkaen kaupungin kautta.
Sosiaali- ja terveysministeriö on päättänyt elatusavun korotuksesta (29.11.2006, asetus 1078/2006). Korotus koskee ennen 1.1.2002 vahvistettuja elatusapuja, mikäli vahvistetussa elatusapupäätöksessä ei ole erikseen sovittu poikkeavasta korotusajankohdasta. Korotuksen määrä on 1.1.2007 alkaen viisi prosenttia.
tuskimpa kukaan nyt kovin vapaaehtoisesti alkaa maksamaan?
Siis hallintoviranomaisten päätöksestä. Minulle nuo elatussopimusasiat ovat outoa aluetta mutta eiköhän jossakin vaiheessa tule jokin valituskelpoinen päätös asiasta. Uskoisin, että nuo sopimukset vahvistetaan jossakin vaiheessa jotenkin virallisesti. Kun päätöksen saat, niin valitat sitten siitä. Ruutupaperille A4 on ihan yhtä hyvä kuin siistimmin kirjoitettu valitus. Vaadit sopimuksen vahvistamisen voimaantuloaikaa aikaisemmaksi tms.