Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suhde vuoroviikkovanhemman kanssa -hankalaa!!!

Vierailija
25.03.2023 |

Olen nyt jonkin aikaa ollut yhdessä miehen kanssa, jolla on lapsia edellisestä suhteesta. Lapset ovat hänen luonaan joka toinen viikko. Minua on alkanut vaivaamaan se, että tuntuu että olen "vuoroviikkotyttöystävä" ja suhde menee miehen ehdoilla.
Mies haluaa luonnollisesti priorisoida lapsensa niillä viikoilla, jotka lapset hänen luonaan viettävät. Tällöin en tietenkään vietä aikaa hänen luonaan. Ymmärrän tämän. Mutta minua ärsyttää se, että suhteemme on täysin tauolla lapsiviikoilla, ja sitten vastaavasti niillä viikoilla kun mies on yksin, minun tulisi olla koko ajan "saatavilla". Ymmärrän että lapset ovat miehelle ykkösasia, mutta mikäli hän haluaa parisuhteen, niin mielestäni hänen tulisi jotenkin huomioda suhdettakin, eikä odottaa että kaikki pyörii hänen aikataulujensa ehdoilla.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä isä on. Sinä et tuohon sovi.

Vierailija
2/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisessa suhteessa, sillä erolla, että mielestäni on ihanaa, että mies viettää lapsensa kanssa aikaa. Ja myös minulla on silloin omaa aikaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi viettää aikaa miehen luona hänen lähiviikollaan? Eihän se tarkoita että mies ei voi viettää aikaa lapsensa kanssa silloin. Onhan mies elänyt lapsen äidinkin kanssa ja samalla viettänyt aikaa lapsen kanssa.

Mutta sitähän tuo vuoroviikkoilu on. Hiton vaikeeta. Olen itsekin eronnut ja vuoroviikkoilen ex miehen kanssa. Tosi vaikea tässä on yrittää seurustella. Miehet kavahtaa lapsiani, jotka on tosi kilttejä. Ei kai ne vaan tykkää toisen miehen lapsista. Lisäksi välit exään huonot joten sekään ei tee elämästä helppoa. Mutta ei ollut mun valinta meidän ero.

Vierailija
4/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksenani ei siis ollut kritisoida sitä että mies viettää aikaa lapsiensa kanssa. Ongelma on se, että mies ei lapsiviikolla pidä mitään yhteyttä ja taas sitten lapsivapaalla viikolla minulla ei saisi olla mitään omia menoja.

-ap

Vierailija
5/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoituksenani ei siis ollut kritisoida sitä että mies viettää aikaa lapsiensa kanssa. Ongelma on se, että mies ei lapsiviikolla pidä mitään yhteyttä ja taas sitten lapsivapaalla viikolla minulla ei saisi olla mitään omia menoja.

-ap

Anteeksi, mutta eihän tuollainen voi toimia pidemmän päälle. Mies ilmeisesti inhoaa yksinäisyyttä ja pitää sinua täyttämässä tyhjyyttä etäviikoilla.

Vierailija
6/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Aikuiseksi kasvaminen on sitä, ettei kysy toiselta lupaa omaan elämään. Miehen lapsiviikolla elä omaa elämääsi ja lapsettomalla viikolla tee samoin, eli jos huvittaa olla miehen kanssa, niin ole ja muussa tapauksessa sano, että sorry, sovittiin jo Miran kanssa shoppailupäivä, en pääse luoksesi. Seurustelu ei ole vankila.

Vierailija
7/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä isä on. Sinä et tuohon sovi.

Mieheni on loistava isä lapsilleen, mutta ei hänellä silti ollut mitään ongelmia huomioida minua alkuun niilläkin viikoilla, kun edellisen suhteen lapset olivat vuoroviikoin hänellä ja lapset eivät vielä tienneet minusta. Laiteltiin viestejä ja oltiin yhteydessä eikä mies odottanut, että lapsettomilla viikoilla elämä menisi täysin hänen ehdoillaan.

Siitä syystä hän onkin nykyään aviomieheni ja esikoiseni isä. Bonusten kanssa on lämpimät, läheiset ja rakastavat välit.

Ap, hyvä mies joka ottaa huomioon myös naisystävänsä ei toimi noin. Tai sitten mies ei ole niin tosissaan kiinnostunut. Vaikka lapset olisivat vuoroviikoin, niin aidosti ihastunut mies on sinuun silti yhteydessä.

Vierailija
8/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Aika paha.

Vierailija
9/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sinun pitää nyt vain rohkeasti kertoa, että haluat että pidätte yhteyttä lapsiviikolla esim. illalla, kun lapset menneet nukkumaan. Siitä se vähitellen lähtee.

Vierailija
10/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa yhdessä aikataulut. Mun miehellä lapset vuoroviikoin myös. Sunnuntaina iltapäivällä vaihto. Nähdään siis joko lauantaisin lapsivapaalla tai sunnuntai-iltaisin lapsiviikolla.

Vierailija
11/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Aikuiseksi kasvaminen on sitä, ettei kysy toiselta lupaa omaan elämään. Miehen lapsiviikolla elä omaa elämääsi ja lapsettomalla viikolla tee samoin, eli jos huvittaa olla miehen kanssa, niin ole ja muussa tapauksessa sano, että sorry, sovittiin jo Miran kanssa shoppailupäivä, en pääse luoksesi. Seurustelu ei ole vankila.

eikai tässä ap ole se joka lupia kyselee, miehessähän se ongelma on että yrittää kontrolloida?

Vierailija
12/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin tuollaisen miehen. Hän piti ehtona että puoli vuotta seurustelua, ennen kun tapaan hänen lapsensa. Minun lapsen hän tapasi aiemmin.

Hän alkoi myös vaatimaan, että nähdään aina kun oma lapsensa on äidillään ja että minun tulisi tehdä ja tykätä juuri hänen pitämistään asioista. Koin tuon kaiken todella kontrolloivaksi, joten jätin ukkelin.

Ymmärrän, ettei heti uutta kumppania tuoda lasten silmille, mutta voi lapselle sanoa että olette vain ystäviä ja tehdä kivoja asioita yhdessä. Minulle puoli vuotta tapailua vain joka toinen viikko miehen ehdoilla tuntui liian pitkältä ajalta, kun eikä siinä tutustu silloin koko persoonaan, koska koen että vanhemmuus on osa toisen persoonaa ja tuntuisi hassulta että puolen vuoden ajan toinen ikäänkuin pimittää sitä osaa itsestään.

Vierailija
13/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä että vaikka olisi kuinka hyvä isä, niin ei ihme että on ero tullut entisen kanssa

Vierailija
14/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
15/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vasta tapailin miestä lasten läsnäollessa kun tiesin että hommasta voisi tulla jotain. Mitä tahansa tyyppiä ei vaan viitsi lapsille esitellä. Aina puhutaan kun miehet ei ole yhteydessä lapsiinsa, no sinun mies on 👍

Vierailija
16/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin just tuollainen äiti. Priorisoin lapseni ykkössijalle. Esim. en halunnut, että muutamme yhteen. Toki meillä tilanne oli siinä mielessä erilainen, että lapsi ei voinut olla koskaan isällään , sillä tämä oli kuollut. 

Ihailen sitä miten mieheni hyväksyi tämän. Yhdessä olemme yhä 22 vuotta myöhemmin

Vierailija
17/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sinun pitää nyt vain rohkeasti kertoa, että haluat että pidätte yhteyttä lapsiviikolla esim. illalla, kun lapset menneet nukkumaan. Siitä se vähitellen lähtee.

Meillä lapset valvoo kauemmin kuin minä. Jos viestittelisin naisystäväni kanssa vasta lasten mentyä nukkumaan, jäisi yöuneni 3-4 tunnin mittaisiksi. Ei kiitos.

Miksi ei voisi keskittyä lapsiviikoilla lapsiinsa ja vapaalla viikolla naisystäväänsä? Itselle ainakin on tärkeintä, että ollaan läsnä silloin kun nähdään.

Vierailija
18/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on mielenkiintoisia juttuja, sillä yhdellä ystävälläni on hieman samanlainen tilanne. Hän on lapseton ja alistuu täysin miehen perheen aikatauluihin. Ystävän kanssa voi sopia tapaamisia vain miehen lapsiviikoille.

Menee välillä niin vaikeaksi, että tosi harvoin nähdään.

Lisäksi ystäväni on jo monta vuotta odottanut, että miehen lapset muuttavat omilleen, jotta he voisivat muuttaa miehen kanssa yhteen. Miehen nuorempi lapsi menee lukioon, joten noin kolmisen vuotta pitää vielä olla päivystävänä tyttöystävänä.

Jokaisella omat valinnat, mutta ihmettelen aidosti, miten ystäväni jaksaa vuoroviikkosuhdetta. Ehkä siihen tottuu ja kaiketi rakkaus kannattelee. Varmaan järjestelyssä on hyvätkin puolensa, eihän se muuten toimisi.

Vierailija
19/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuore suhde, niin älä hätäile. Vinkinä vaan. Kyllä se siitä muuttaa muototaan , jos on trakoitus olla yhdessä.

Vierailija
20/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on mielenkiintoisia juttuja, sillä yhdellä ystävälläni on hieman samanlainen tilanne. Hän on lapseton ja alistuu täysin miehen perheen aikatauluihin. Ystävän kanssa voi sopia tapaamisia vain miehen lapsiviikoille.

Menee välillä niin vaikeaksi, että tosi harvoin nähdään.

Lisäksi ystäväni on jo monta vuotta odottanut, että miehen lapset muuttavat omilleen, jotta he voisivat muuttaa miehen kanssa yhteen. Miehen nuorempi lapsi menee lukioon, joten noin kolmisen vuotta pitää vielä olla päivystävänä tyttöystävänä.

Jokaisella omat valinnat, mutta ihmettelen aidosti, miten ystäväni jaksaa vuoroviikkosuhdetta. Ehkä siihen tottuu ja kaiketi rakkaus kannattelee. Varmaan järjestelyssä on hyvätkin puolensa, eihän se muuten toimisi.

Krohm. Siis lapset lähes aikuisia ja vieläkin vuoroviikko =D salli mun nauraa. Kyllä ne isin pikku kullat varmaan tossa iässä jo kestää toisen aikuisen siihen, ilman trumoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan