Te keillä työ vie kaikki voimat niin miten jaksatte hoitaa arjen asioita?
Kauppareissut, siivoukset, pyykkäämiset sun muut.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa. Nukahtelen - siis oikeasti - syvään uneen jo bussissa kotiin, horjun pysäkiltä kotiin ja usein sammun sängylle kirjaimellisesti takki päällä ja kengät jalassa. Aamulla herään siitä kahvinkeittoon vapisevana ja kuoleman väsyneenä, usein olen kuitenkin yöllä heräänyt puoliunessa pissalle, ja viskannut ulkotamineet pois.
Mutta kuitenkin jaksat palsailla ihan hyvin :D
No eihän hän kirjoittanut, että joka päivä nukahtaa takki päällä sänkyyn. 😆
Jos olisin kyseinen kirjoittaja, menisi oitis lääkäriin. Tuollainen väsymys ei selity muulla, kuin jollakin sisäelin syövällä. Maksa, haima, munuaiset tms. on tilttaamassa.
Ruokaostokset tilaan kotiovelle
Meillä käy siivooja kaksi kertaa kuussa
Kaikki perheen menot, viennit, haut, omat illat, poikkeusmenot, hammaslääkärit jne sovitaan kerran viikossa viikoksi eteenpäin
Etätöissä pyöritän samalla pyykit
Ruoka pidetään simppelinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan aidosti yritetty jakaa kotitöitä, siivoan, pyykkään, käyn kaupassa ja kuljetan lasta harrastuksiin sekä autan läksyissä jos ei osaa. Olen paska kokki, joten vaimo kokkaa ja metatyöt on sillä pääosin. Ei mee tasan, mutta yritetty on.
Voxraa 300mg mennyt jo pitkään, työn ulkopuolella taas voimia kun alkoi pakottaa itseään liikkumaan.
Suunnitelmissa irtisanoutua, olen tosi vaativassa työssä jossa joudun käyttämään aivojani liikaa. Päivät on pitkiä. Taloudellisista syistä kituutan kun palkka tosi hyvä, mutta ehkä ensi vuonna pääsen irtisanoutumaan helpompaan hommaan.
Mitä luokkaa palkka?
Reilu 6 tonnia
Ulkoistetaan hommia niin paljon kuin mahdollista. Ruoat kauppatilauksena, siivoaja, talon rempat ja huollot ostetaan eikä tehdä itse mitään minkä joku muu saa hoidettua. Lemmikeitä meillä ei ole eikä tule.
Minä en tee sellaisia töitä mitkä vaatii minulta yhtään enempää kuin sen 8h/PV ja 5pv/vko. Työ ei ole minun elämäntapa. Harvoin jotain poikkeuspäiviä jotka otan vapaana heti tilaisuuden koittaessa. Työ on lähinnä pakon sanelemia pakkoliikkeitä, ei elämäntapa. Jos keksin keinon elättää itseni ilman työtä, teen sen välittömästi.
Syömällä terveellisesti sekä pitämällä kunnosta huolta käymällä säännöllisesti lenkillä ja salilla. Niistä saa energiaa sekä töihin että kotiin.
Jätän hoitamatta. Roskat homehtuu lattialle
Herään 04:30, valmistan meille mikropuurot valmiiksi ja että pääsen käymään vessassa rauhassa, uninen lapsi 2v. herätettävä klo 5:00, klo 6:00 lähdetään ajamaan päiväkotiin jotta kerkeän 7:30 töihin, töistä pääsen klo 15:40, lähden hakemaan lapsen päikystä saman tien ja kello on 16:40, kello 17:30 ollaan kotona (lapsi nukkunut automatkan), lämmitetään valmiiksi tehty ruoka ja sen jälkeen leikitään ja hassutellaan ja ehkä pyörähdetään ulkona jos jaksan, klo 19 alkaa iltatoimet lapsen kanssa, klo 20 lapsi sänkyyn ja nukahtaa iltasadulle, minä teen kaikki huomiseksi valmiiksi siis vaatteet päikkyyn ja itselle töihin jne. ja sitten nukkumaan itsekin viimeistään klo 21.
Olen aivan burn outin partaalla kieltämättä, kun työkin fyysistä, ja ei kyllä omaa aikaa tai harrasteluaikaa ole muuta kuin viikonloppuna, mutta silloin aika menee käytännössä lapsen kanssa ja seuraavan viikon ruuat tehdessä. Sitten on vielä okt:n työt päälle, mitkä nekin pakko ajoittaa viikonlopuksi.
Yksi päivä kerrallaan. Sen aina jaksaa .
Vierailija kirjoitti:
jos kaikki illat ja viikonloput menee lasten harrastuskuskauksiin, kannattaa ihan aikuisten oikeasti miettiä kuinka montaa harrastusta tarvitaan per lapsi. Vähemmälläkin pärjää ja lapsetkin oppii sen että kotonakin voi viihtyä, ettei tule hulluja supersuorittajia aikuisina sitten. Ja vasta burnout sitten opettaa vähän hölläämään.
Meillä 1 harrastus/ lapsi, mutta aina sillä yhdellä lapsella 2-3 treenit/ vko ja viikottaiset pelit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Herään 04:30, valmistan meille mikropuurot valmiiksi ja että pääsen käymään vessassa rauhassa, uninen lapsi 2v. herätettävä klo 5:00, klo 6:00 lähdetään ajamaan päiväkotiin jotta kerkeän 7:30 töihin, töistä pääsen klo 15:40, lähden hakemaan lapsen päikystä saman tien ja kello on 16:40, kello 17:30 ollaan kotona (lapsi nukkunut automatkan), lämmitetään valmiiksi tehty ruoka ja sen jälkeen leikitään ja hassutellaan ja ehkä pyörähdetään ulkona jos jaksan, klo 19 alkaa iltatoimet lapsen kanssa, klo 20 lapsi sänkyyn ja nukahtaa iltasadulle, minä teen kaikki huomiseksi valmiiksi siis vaatteet päikkyyn ja itselle töihin jne. ja sitten nukkumaan itsekin viimeistään klo 21.
Olen aivan burn outin partaalla kieltämättä, kun työkin fyysistä, ja ei kyllä omaa aikaa tai harrasteluaikaa ole muuta kuin viikonloppuna, mutta silloin aika menee käytännössä lapsen kanssa ja seuraavan viikon ruuat tehdessä. Sitten on vielä okt:n työt
Miksi asut lapsen kanssa kahdestaan työläässä omakotitalossa?
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutuisin välittömästi, jos työ veisi kaikki voimat. Elämä on ihan liian lyhyt uhrattavaksi työnantajan orjana raatamiseen.
Ja tilalle mitä? Olen kokeillut työpaikkojen vaihdot, samaa se on ainakin tällä alalla joka paikassa. Liikutaan vain sillä raskasta - todella raskasta -asteikolla. Työttömyys on ihan perseestä. Jos itsetunnostaan haluaa eroon, niin suosittelen työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan burn outin partaalla kieltämättä, kun työkin fyysistä, ja ei kyllä omaa aikaa tai harrasteluaikaa ole muuta kuin viikonloppuna, mutta silloin aika menee käytännössä lapsen kanssa ja seuraavan viikon ruuat tehdessä. Sitten on vielä okt:n työt
Miksi asut lapsen kanssa kahdestaan työläässä omakotitalossa?
Oikeastaan siksi, että siihen minulla on varaa pienellä palkalla tai vaikka joutuisin työttömäksi. Ei ne nyt niin paljoa vie, tunti viikonloppuisin ruohonleikkuuseen, syksyisin rännien putsailua, talvisin lumitöitä ja silloin tällöin jotain pikku fiksailua ja rikkaruohojen kitkentää. Viikonloppu ei ole ihan niin hektinen kuin arki onneksi sentään ja tehdään yhdessä muksun kanssa.
Mies hoitaa ne. Ja ne mitä ei ehditä tehdä, jätetään tekemättä. Esimerkiksi puhtaiden pyykkien lajittelu oikeisiin kaappeihin (meillä kolme pientä lasta). Ne vain läjitetään omiksi kasoikseen ja päällepantava etsitään sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos teet 8h päivässä töitä jää vielä 16 tuntia aikaa muuhun. Kaupan kautta kotiin. Nopea ruoka, tiskit ja pyykit. Vie ehkä sen 2 tuntia, usein ei sitäkään. Niin miten ei muka ole aikaa tai jaksamista? Lääkäriin tutkimuksiin jos syy löytyisi sieltä. Työt jätetään työpaikalle eikä murehdita niitä enää kotona jos et yrittäjä ole. Jos 8 tuntia kuormittaa liikaa vaihda alaa.
Mikä ala ei kuormita, vinkkejä?
Helppo tietty tässä vaan sanoa, mutta itse en olisi työssä jossa kuormittuu niin etten jaksaisi mitään muuta.
Olen 8-16 töissä, toki se on fyysisesti keskiraskasta, mutta ei se kaikkea voimia vie, eikä varsinkaan psyykkisesti.
Vaihtaisin työtä jos en arjessa jaksaisi.
Vaimo oli ennen vanhuspuolella 3 vuorotyössä ja onneksi lopulta sain hänet heräämään, että se työ rasittaa henkisesti liikaa ja kannattaa lähteä muualle. Nyt hänkin on 8-16 työssä lasten kanssa ja menee helpommin.
Toki hän kuormittuu selkeästi helpommin ja on vieläkin päiviä kun työ vie mehut, onneksi osaamme molemmat hoitaa kotona asioita niin ei kuormita ketään kotiarki liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teet 8h päivässä töitä jää vielä 16 tuntia aikaa muuhun. Kaupan kautta kotiin. Nopea ruoka, tiskit ja pyykit. Vie ehkä sen 2 tuntia, usein ei sitäkään. Niin miten ei muka ole aikaa tai jaksamista? Lääkäriin tutkimuksiin jos syy löytyisi sieltä. Työt jätetään työpaikalle eikä murehdita niitä enää kotona jos et yrittäjä ole. Jos 8 tuntia kuormittaa liikaa vaihda alaa.
No voi voi. Tässä ei taidettu puhua mistään kivasta toimistopuuhastelusta, vaan raskaasta työstä.
Vain sinun päässäsi.
Ja vaihda sitten sinne "toimistopuuhasteluun", kun se kerta on niin leppoisaa.
Tuntemani toimistotyöntekijät lähtee illalla lenkille, kuntosalille, uimaan, jumppaan. Vetävät lasten harrastusryhmiä/ treenejä tai jotain muuta vapaaehtoistoimintaa. Harrastavat itse. Näin kesällä pesevät työpäivän päälle ikkunoita, mattoja, öljyävät terasseja, hoitavat puutarhaa. Tapaavat tuttuja, saattavat käydä arkenakin kulttuuririennoissa.
En ole yhdenkään fyysistä, raskasta työtä tekevän nähnyt/ kuullut kertovan vastaavaa. Koira käytetään lenkillä ja tehdään päivittäiset pakolliset kotityöt. Siinä ne. Moni kevyttä työtä tekevä kun ihan janoaa päästä liikkeelle ja puuhastelemaan ja ymmärtäähän sen, kun on päivän istunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala ei kuormita, vinkkejä?
Ite varastohommis, niin aivot narikkaan hommaa kuin voi olla. 8-16 5pv viikossa.
jos kaikki illat ja viikonloput menee lasten harrastuskuskauksiin, kannattaa ihan aikuisten oikeasti miettiä kuinka montaa harrastusta tarvitaan per lapsi. Vähemmälläkin pärjää ja lapsetkin oppii sen että kotonakin voi viihtyä, ettei tule hulluja supersuorittajia aikuisina sitten. Ja vasta burnout sitten opettaa vähän hölläämään.