Te keillä työ vie kaikki voimat niin miten jaksatte hoitaa arjen asioita?
Kauppareissut, siivoukset, pyykkäämiset sun muut.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee 8h töitä mistä revit sen 16h siihen lisää? Valvot koko yön??
Kenellehän sä nyt olit vastaavinasi?
Lue viestit.
Olen lukenut viestit. Miksi sinä et lue edes sitä, jota lainaat? Kysymys tässä oli ihan eri kuin mihin nyt vastasit.
Lue viestit, niin kyllä löydät sen viestin, johon tuo henkilö oli vastannut. On tällä samalla sivulla. Itse kyllä pystyin päättelemään että hän oli varmaan painanut tuota "lainaa", jolloin viesti ei kopiodu ja hölmösti tulee pelkkä vastaus ilman alkuperäistä viestiä. Sulta tämä päättelykyky nyt puuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue viestit.
Olen lukenut viestit. Miksi sinä et lue edes sitä, jota lainaat? Kysymys tässä oli ihan eri kuin mihin nyt vastasit.
Lue viestit, niin kyllä löydät sen viestin, johon tuo henkilö oli vastannut. On tällä samalla sivulla. Itse kyllä pystyin päättelemään että hän oli varmaan painanut tuota "lainaa", jolloin viesti ei kopiodu ja hölmösti tulee pelkkä vastaus ilman alkuperäistä viestiä. Sulta tämä päättelykyky nyt puuttui.
Ettet nyt ihan sekaisin mene, niin sivu näköjään vaihtui ja se viesti onkin tuolla edellisellä sivulla.
Vierailija kirjoitti:
En jaksakaan. Työ vie henkisten voimavarojen lisäksi terveyden. Se aika mitä en ole töissä, menee toipumiseen että kykenee taas. Joskus on vaan pakko tehdä niitä omia arjen askareita vaikkei pysty, jaksa eikä kykene. Silloin tehdään vain välttämättömät ja rima on laskettu hyvin alas.
Ennen työputken alkua (joka voi olla jopa 12 päivää) käyn kaupassa ja ostan paljon kaikkea mitä tiedän että meillä kuluu, jotta seuraavaan kauppareissuun ei ihan hetikohta tarvitse kuluttaa aikaa. Sitten esivalmistelen ruokia, joitain teen ihan valmiiksi ja pakastan. Näin ei tarvitse työpäivinä muuta kuin ottaa ja lämmittää tai on jotain puolivalmista joka on kypsennystä vaille. Aamiaiset teen valmiiksi 3-4 aamuksi, tuorepuuroa tai marjarahkaa esim.
Työputken viimeisinä päivinä kaivetaan ruoaksi ranskalaisia ja kalapuikkoja, purkkihernaria ja sen sellaista.
Siivoan ja pyykkään niin, että niihin ei tarvitse kuluttaa arkena
Oletko hoitsu 😌🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue viestit.
Näin on. Kyllä me muut ymmärsimme. Hae kursseille 🙄
Olen lähellä eläkeikää ja tällä hetkellä työ vie kaikki voimat, koska olen jo niin vanha. 64v 6kk on liian suuri ikä päästä eläkkeelle ja se nousee vuosi vuodelta.
En jaksa. Nukahtelen - siis oikeasti - syvään uneen jo bussissa kotiin, horjun pysäkiltä kotiin ja usein sammun sängylle kirjaimellisesti takki päällä ja kengät jalassa. Aamulla herään siitä kahvinkeittoon vapisevana ja kuoleman väsyneenä, usein olen kuitenkin yöllä heräänyt puoliunessa pissalle, ja viskannut ulkotamineet pois.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa. Nukahtelen - siis oikeasti - syvään uneen jo bussissa kotiin, horjun pysäkiltä kotiin ja usein sammun sängylle kirjaimellisesti takki päällä ja kengät jalassa. Aamulla herään siitä kahvinkeittoon vapisevana ja kuoleman väsyneenä, usein olen kuitenkin yöllä heräänyt puoliunessa pissalle, ja viskannut ulkotamineet pois.
Tuota noin. Minä menisin sinuna aika helvetin nopeasti lääkäriin😳
Irtisanoutuisin välittömästi, jos työ veisi kaikki voimat. Elämä on ihan liian lyhyt uhrattavaksi työnantajan orjana raatamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuitenkin jaksat palsailla ihan hyvin :D
Vierailija kirjoitti:
Hieno elämä sulla. Älä ihmeessä tee asialle mitään, vaan nukahda joku päivä vaikka keskelle autotietä ja vaaranna itsesi lisäksi muidenkin henki ja terveys.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pelleilet? Nukahtelet siis jo kotimatkalla ihan syvään uneen, horjut himaasi, ja siellä kaadut kaikki vetimet päällä sänkyysi, sammut ja heräät aamulla yhtä kuoleman väsyneenä vain toistaaksesi tuon? Luepa tuo tekstisi pariin kertaan. Kuulostaako terveeltä?
En todellakaan jaksaisi, jos en olisi etätöissä!! Tauoilla yritän tehdä aina jotain kotihommia: pesen pyykkiä, imuroin jne. Jää nöin ollen iltaisin edes vähän enemmän vapaa-aikaa!
Kun lapset oli pieniä niin siivooja kävi ja liinavaatteet pesulaan. Nykyisin lapset asuu jo muualla ja opiskelee. Siivooja käy edelleen, pyykit pestään itse mutta isot ruokaostokset tilataan kotiinkuljetuksella.
Meillä molemmilla vaativa ja aikaavievä työ, minulla lisäksi auto-immuunisairaus jonka merkittävin oire on väsymys.
Jaksan aina kaiken hyvin koska suunnittelen kaiken hyvin.
Ollaan aidosti yritetty jakaa kotitöitä, siivoan, pyykkään, käyn kaupassa ja kuljetan lasta harrastuksiin sekä autan läksyissä jos ei osaa. Olen paska kokki, joten vaimo kokkaa ja metatyöt on sillä pääosin. Ei mee tasan, mutta yritetty on.
Voxraa 300mg mennyt jo pitkään, työn ulkopuolella taas voimia kun alkoi pakottaa itseään liikkumaan.
Suunnitelmissa irtisanoutua, olen tosi vaativassa työssä jossa joudun käyttämään aivojani liikaa. Päivät on pitkiä. Taloudellisista syistä kituutan kun palkka tosi hyvä, mutta ehkä ensi vuonna pääsen irtisanoutumaan helpompaan hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutuisin välittömästi, jos työ veisi kaikki voimat. Elämä on ihan liian lyhyt uhrattavaksi työnantajan orjana raatamiseen.
Jos saa nyt 6000 palkkaa, niin en nyt ihan heti ala irtisanoutumaan. Toki helppohan se on sanoa, että siitä vaan työttömäksi, mutta aika tarkkaan tulee harkittua liikkeitä.
ruokaostosket voi tilata kotiin esim. kerran viikossa lauantaitoimitus, sitä odotellessa voitte huseerata kämppää kuntoon samalla kun robotti-imuri imuroi. Pyykkikone ja tiskari tietty pyörivät myöskin. Sunnuntaista nipistää tunnin-pari ruokapreppailuun eli pärjää johonkin keskiviikolle. To-pe vaikka einesten turvin, perhekokoisia kiusauksia ja keittoja on nykyään ihan laaja valikoima. Vaatteissa suosisin suht monochrome sävyjä ettei tarvitse pestä 5 eri värikomboa olevaa koneellista vain riittäisi vaaleat ja tummat eroteltuna. Lakana/pyyhepyykki sitten erikseen. Pyykkaamista kannattaa jakaa pitkin viikkoa. Ja silittäminen unohtaa, jos siinä orjuudessa on vielä joku kiinni.
Vierailija kirjoitti:
En halua elää muiden siivellä eli siksi käyn töissä vaikka en enää jaksaisikaan. Olen ollut kohta 44 vuotta palkkayössä. En ole koskaan ollut työtön.
En ole saanut muita tukia kuin normaalia pvrahaa äitiyslomien ajalta. Lapsilisät meni lasten tilille.
En itse ymmärrä ihmisiä, jotka eivät tee työtä. Toki tilapaisen työttömyyden ymmärrän, jos on irtisanottu ja ei ole heti uudelleen työllistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan aidosti yritetty jakaa kotitöitä, siivoan, pyykkään, käyn kaupassa ja kuljetan lasta harrastuksiin sekä autan läksyissä jos ei osaa. Olen paska kokki, joten vaimo kokkaa ja metatyöt on sillä pääosin. Ei mee tasan, mutta yritetty on.
Voxraa 300mg mennyt jo pitkään, työn ulkopuolella taas voimia kun alkoi pakottaa itseään liikkumaan.
Suunnitelmissa irtisanoutua, olen tosi vaativassa työssä jossa joudun käyttämään aivojani liikaa. Päivät on pitkiä. Taloudellisista syistä kituutan kun palkka tosi hyvä, mutta ehkä ensi vuonna pääsen irtisanoutumaan helpompaan hommaan.
Mitä luokkaa palkka?
En jaksakaan. Työ vie henkisten voimavarojen lisäksi terveyden. Se aika mitä en ole töissä, menee toipumiseen että kykenee taas. Joskus on vaan pakko tehdä niitä omia arjen askareita vaikkei pysty, jaksa eikä kykene. Silloin tehdään vain välttämättömät ja rima on laskettu hyvin alas.
Ennen työputken alkua (joka voi olla jopa 12 päivää) käyn kaupassa ja ostan paljon kaikkea mitä tiedän että meillä kuluu, jotta seuraavaan kauppareissuun ei ihan hetikohta tarvitse kuluttaa aikaa. Sitten esivalmistelen ruokia, joitain teen ihan valmiiksi ja pakastan. Näin ei tarvitse työpäivinä muuta kuin ottaa ja lämmittää tai on jotain puolivalmista joka on kypsennystä vaille. Aamiaiset teen valmiiksi 3-4 aamuksi, tuorepuuroa tai marjarahkaa esim.
Työputken viimeisinä päivinä kaivetaan ruoaksi ranskalaisia ja kalapuikkoja, purkkihernaria ja sen sellaista.
Siivoan ja pyykkään niin, että niihin ei tarvitse kuluttaa arkena juurikaan aikaa.
Kun työputki on ohi, menee pari ekaa päivää ihan pöpperössä. Sitten on taas aika ottaa elämä haltuun ja valmistautua seuraavaan työputkeen.