En vaan kertakaikkiaan ymmärrä tatuointeja. Selittäkää!
Miksi joku ihminen haluaa vaikkapa käteensä kuvan pääkallosta, jonka silmäkuopissa kiemurtelee käärme? Siis... onko se jotenkin rajua, tai hienoa? Tai haluaako tämä ihminen jotenkin säväyttää mummoja, että "onpas siinä tytöllä pelottavan näköinen kuva kädessä!" Eikö tällaisen kuvan kantajalla koskaan tule sellainen olo, että onpas loppujen lopuksi aika lapsellinen kuva?
Tai miksi joku haluaa jonkun "matkamuiston" ihoonsa jostain reissultansa? Miksei vaan laita taulua tai valokuvaa seinälle tai osta matkamuistoa kirjahyllyyn? Muita ihmisiä ei kiinnosta v....uakaan muiden rodoksen-reissut vuonna 2003 tms, joten miksi sellaista pitää jotenkin julistaa omalla iholla?
Tai vaikkapa lasten syntymäpäivät, ihossa? Eikö niitä muuten muista? Kyllä minä ainakin muistan. Vai onko tämä nyt joku tapa ilmaista, että "tykkään lapsistani niin paljon että töhersin niiden syntymät mun käteen"?
Tai miksi joku haluaa hämähäkin kuvan ihoonsa? Harva kuitenkaan niistä hämiksistä oikeasti tykkää.
Tai joku oma "motto" tms mietelause. Mikse vaan laita sellaista taulua vaikka makuuhuoneen seinälle? Edelleen: muita ihmisiä ei kärpäsen pierun vertaa kiinnosta teidän motot ja sloganit.
Niin, miksi, selittäkää! Epäasialliset vastaajat voi jättää vastaamatta.
"Mulla on oikeus koristella itseäni jos haluan" ei nyt ole tähän haettava vastaus.
Kommentit (57)
Minulla ei ole tatuointeja, mutta ymmärrän hyvin, että kyse on taiteesta. Joku haluaa taidetta seinilleen, joku iholleen, joku museoon ja joku ei välitä siitä yhtään. Mitä sitten? Makuasioita. Enemmän ihmetyttää joidenkin pakonomainen tarve julistaa sitä, etteivät pidä tatuoinneista.
Mulle on ihan sama mitä ne kenellikkin merkitsee mutta hyi helvetti että ne ovat rumia, likaisen näköisiä muste tai väri töhryjä ja ihmettelen kuinka joku ihonsa niillä haluaa pilata, siis täydellisesti pilata.
Ketään muita ei kiinnosta niitä katsella ja seisooko itse koko ajan peilin edessä niitä katsellen kun muita ei kiinnosta katsella niitä.
Ei ap sinun tarvitsekaan kaikkea ymmärtää.
Ymmärsin silloin kun niitä oli tosi harvoilla, mutta nykyisin en enää ymmärrä lainkaan. Tatuoimaton iho on paljon kauniimpi. Ehkä. joku pienehkö tatska jossain ei kovin näkyvässä paikassa voi olla ihan siisti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miks jotku lihottaa ittesä, tatuoinnit sentään pystyy piilottaan helposti.
Kuinka monen tiedät lihottaneen itsensä vasiten?
Aika moni meni puolustusmoodiin. Kummallista, ettei saa edes keskustella aiheesta kun joku imaisee herneen nenään heti.
Jos ei halua keskustella aiheesta, voi mennä pois, mutta antakaa nyt sentään muiden keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tatuointeja, mutta ymmärrän hyvin, että kyse on taiteesta. Joku haluaa taidetta seinilleen, joku iholleen, joku museoon ja joku ei välitä siitä yhtään. Mitä sitten? Makuasioita. Enemmän ihmetyttää joidenkin pakonomainen tarve julistaa sitä, etteivät pidä tatuoinneista.
Minua inhottaa mustat käsivarret ja kaikki näkösällä olevat nahka piirrokset kun en sellaisia ihme koukeroita ja ihan mustaksi sutattua nahkaa halua nähdä. Pitäisi sitten ihan piilossa ne ihme nahka piirroksensa kun ei kukaan tajua yhtään mitään mitä ne edes tarkoittaa. Kamalaa kun on tatuoitu jonkun naamoja, nimiä ja ihme rituaalien tekstejä ja eläintenkin kuvia sinne mustaan seka melskaan josta ei mitään erota enää. Miksi ihan kaikki historia pitää maalata kroppaan jonkun kuvina. 😲
Vierailija kirjoitti:
Minusta monet tatuoinnit on rumia ja huonosti tehtyjä. Lisäksi tykkään vaihtelusta, enkä jaksaisi katsoa samaa kuvaa koko loppuelämän. En toki tätä sano kellekään ääneen.
Ihosi on läpi elämän saman beige (?). Oletko jo kyllästynyt siihen?
Josei ole naamavärkki tai muu olemus kummoinen, niin kiinnittäähän se tatuointi edes huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa mustat käsivarret ja kaikki näkösällä olevat nahka piirrokset kun en sellaisia ihme koukeroita ja ihan mustaksi sutattua nahkaa halua nähdä. Pitäisi sitten ihan piilossa ne ihme nahka piirroksensa kun ei kukaan tajua yhtään mitään mitä ne edes tarkoittaa. Kamalaa kun on tatuoitu jonkun naamoja, nimiä ja ihme rituaalien tekstejä ja eläintenkin kuvia sinne mustaan seka melskaan josta ei mitään erota enää. Miksi ihan kaikki historia pitää maalata kroppaan jonkun kuvina. 😲
Ei ole pakko katsoa. Sinä et määrää toisten ihmisten ulkonäöstä.
Lampaitten hommia, muotioikku, kun yksi ensin tekee, niin toiset matkii perässä. Pitkän ajan terveysvaikutukset ei ole tiedossa. Suurin osa on rumia. Vuosikymmenet sitten tupakan sanottiin olevan hyväksi terveydelle.
Ne otetaan itseä varten ei sinun ihmeteltäväksi.
T. Tatuoimaton
Vierailija kirjoitti:
Aika moni meni puolustusmoodiin. Kummallista, ettei saa edes keskustella aiheesta kun joku imaisee herneen nenään heti.
Jos ei halua keskustella aiheesta, voi mennä pois, mutta antakaa nyt sentään muiden keskustella.
Itse voisin kertoa pidemmästikin, miksi minulla on tatuointeja ja miksi tietynlaisia, mutta tällä foorumilla en viitsi, koska tatuoinnit innoittavat liikaa vihatrolleja, enkä myöskään halua tulla tunnistetuksi. Mutta tykkään tietynlaisesta estetiikasta ja tyylistä, eikä suurin osa maailman tatuoinneista sinänsä ole erityisen hienoja. Näitä omiani jaksan katsella vuodesta toiseen, ja seuraan myös Instagramissa muutamaa tatuoijaa, joilla on oma persoonallinen tyylinsä, joka lähenee taidetta. Mutta minusta on ihan pätevä argumentti, että jokaisella on omat syynsä eikä niitä ulkopuolisen tarvitse ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Lampaitten hommia, muotioikku, kun yksi ensin tekee, niin toiset matkii perässä. Pitkän ajan terveysvaikutukset ei ole tiedossa. Suurin osa on rumia. Vuosikymmenet sitten tupakan sanottiin olevan hyväksi terveydelle.
Mielestäsi on yleinen muoti-ilmiö ottaa esim. kasvot kokonaan peittävä tatuointi? Se tehdään siksi, että niin moni muukin tekee niin?
Ääretön kuvio on yksi niin naurettava tatuointi!!! Siis luuleeko nämä ihmiset olevan jotenkin tosi ainutlaatuisia?
Ymmärrätkö yleensä mitään muutakaan? Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ei pukeudu siististi mutta en ilmaise sitä millään tavalla vaan mietin vaan mielessäni.
Ne tatuointien kuvat ei tosiaan kiinnosta muita kuin heitä itseään. Muut näkevät vain ne töhryt ja pilatun ulkonäön. Joku sanoi, että älä katso. Mutta näkyyhän ne kun ihmisen kanssa on samassa tilassa, ei koko ajan voi katsetta poiskaan kääntää. Varsinkin jos keskustelee tai joutuu hoitamaan jotain asiaa. Jos toisella on miltei koko näkyvä osa tatuointeja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se. Kuvittelevat töherryksineen olevansa niin uniikkeja ja massasta erottuvia. Päinvastoin, nykyään erottuvat ne, joilla ei ole tatuointeja.
Vaikka monet varmasti ovat sitä mieltä että tämä on kliseistä pskaa, niin minun tatuointi kertoo siitä millaista voimaa olen tarvinnut päästäkseen elämässäni tähän missä olen nyt ja että olen säilynyt järjissäni kaikkien kokemusten keskellä.
Loppujen lopuksi on ihan se ja sama ymmärrätkö vai haluatko edes yrittää. En ole tulossa käännyttämään ja vaatimaan että pitäisi ymmärtää. Miksi kenenkään pitäisi perustella omia mieltymyksiä toisille
Ei mullekaan mitenkään järkevästi selity joku rinksan ajo, skutsissa asuminen, lisääntyminen tai edes mökkeily, mut kauhean suosittuja ne on, eikä ole multa mitenkään pois. Ihmisillä on erilaisia kiinnostuksenkohteita ja mielihaluja, ja hyvä niin.