En vaan kertakaikkiaan ymmärrä tatuointeja. Selittäkää!
Miksi joku ihminen haluaa vaikkapa käteensä kuvan pääkallosta, jonka silmäkuopissa kiemurtelee käärme? Siis... onko se jotenkin rajua, tai hienoa? Tai haluaako tämä ihminen jotenkin säväyttää mummoja, että "onpas siinä tytöllä pelottavan näköinen kuva kädessä!" Eikö tällaisen kuvan kantajalla koskaan tule sellainen olo, että onpas loppujen lopuksi aika lapsellinen kuva?
Tai miksi joku haluaa jonkun "matkamuiston" ihoonsa jostain reissultansa? Miksei vaan laita taulua tai valokuvaa seinälle tai osta matkamuistoa kirjahyllyyn? Muita ihmisiä ei kiinnosta v....uakaan muiden rodoksen-reissut vuonna 2003 tms, joten miksi sellaista pitää jotenkin julistaa omalla iholla?
Tai vaikkapa lasten syntymäpäivät, ihossa? Eikö niitä muuten muista? Kyllä minä ainakin muistan. Vai onko tämä nyt joku tapa ilmaista, että "tykkään lapsistani niin paljon että töhersin niiden syntymät mun käteen"?
Tai miksi joku haluaa hämähäkin kuvan ihoonsa? Harva kuitenkaan niistä hämiksistä oikeasti tykkää.
Tai joku oma "motto" tms mietelause. Mikse vaan laita sellaista taulua vaikka makuuhuoneen seinälle? Edelleen: muita ihmisiä ei kärpäsen pierun vertaa kiinnosta teidän motot ja sloganit.
Niin, miksi, selittäkää! Epäasialliset vastaajat voi jättää vastaamatta.
"Mulla on oikeus koristella itseäni jos haluan" ei nyt ole tähän haettava vastaus.
Kommentit (57)
Minä en ymmärrä miks jotku lihottaa ittesä, tatuoinnit sentään pystyy piilottaan helposti.
Tatuoinnilla on kantajalleen merkitys. Muulla ei ole väliä. Sinä et varmaan ymmärrä mitä ne käärmeet pääkallon silmäkupissa tarkoittaa, mutta ne jotka tietää kyllä tajuaa.
Mielestäni tatuoinnit ovat parhaimmillaan kauniita taideteoksia. Ainakin tätä mieltä olen omistani ja ne saavat minut hyvälle mielelle, joka kerta kun katseeni niihin osuu. Olen 35 vuotias nainen ja ensimmäisen tatuointini otin 15 vuotta sitten ja viimeisimmän vuosi sitten. Mielestäni tatuoinnit ovat persoonallisia ja minua kiehtoo omissani ajatus, että nämä koristeet ovat vain minulle eikä kellään ole samanlaisia.
Noin tyhmälle viitsi mitään selittää.
Minusta monet tatuoinnit on rumia ja huonosti tehtyjä. Lisäksi tykkään vaihtelusta, enkä jaksaisi katsoa samaa kuvaa koko loppuelämän. En toki tätä sano kellekään ääneen.
Sanoks joku et sun kuuluu ymmärtää se?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miks jotku lihottaa ittesä, tatuoinnit sentään pystyy piilottaan helposti.
Minä en ymmärrä miksi ihmiset eivät ymmärrä ja jakaavat tätä tietoa. Mitä se muille kuuluu, kun et ymmärrä.
Hienohelma AP poistatti kommentin, kun ehdotin, että otsaansa voisi tatuoida sanan Vältä varoituksena muille.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tajua niin ei sitä kenenkään sulle tarvitse opettaa tajuamaan tai selittää. Koita vaan itse ymmärtää. Jos ei niin ei. Ketään ei kiinnosta sekään ymmärrätkö sinä sitä asiaa vai et. Ei kärpäsen pierun vertaa kiinnosta.
Just näin. En mäkään pysty selittämään sen tarkemmin miksi mieluummin imen munaa kuin nuolen pillua.
M30
Ihmiset ottaa usein tatuoinnin siitä mikä on itselle tärkeää. Minä en ymmärrä, onko jotenkin hienoa olla ymmärtämättä ja paljastaa se ?
Onko sinulle uusi asia, että ihmisillä on erilaisia kauneuskäsityksiä?
Jos on huono muisti niin tatuoinnilla voi muistuttaa itseään. Ne voi olla jotain mitä on oppinut elämästä tai vaikka fysiikan kaavakirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta monet tatuoinnit on rumia ja huonosti tehtyjä. Lisäksi tykkään vaihtelusta, enkä jaksaisi katsoa samaa kuvaa koko loppuelämän. En toki tätä sano kellekään ääneen.
Vai niin.
Olen valinnut tatuointini huolella, enkä päähänpistona.
Jaksan katsella lopun elämääni näitä teoksia.
Päivittäin.
Nämä henkilöt itse pitävät niistä ja haluavat iholleen mitä haluavat. Minusta tämä on erittäin helppo ymmärtää, vaikka en itse yhtäkään tatuointia ole ottanut enkä tule ottamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Sano toki ääneen. Vai etkö uskalla? Et sitten varmaan uskalla ottaa tatuointiakaan.
Miten jaksat katsoa omaa naamaasi koko loppuelämän?
Ehkä sinun ap ei kannata yrittääkään "ymmärtää" tatuointeja vaan sen sijaan keskittyä elämässä johonkin muuhun.
Rumia töherryksiähän tatuoinnit ovat, mutta ei minulle koskaan ole tullut mieleenkään vaivata niillä päätäni. Halukkaat töherrelkööt ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnilla on kantajalleen merkitys. Muulla ei ole väliä. Sinä et varmaan ymmärrä mitä ne käärmeet pääkallon silmäkupissa tarkoittaa, mutta ne jotka tietää kyllä tajuaa.
Peililläkö sitä merkitystä tiiraa, jos pohkeisiin, selkään tai takaraivoon tikkaa jotakin?
Kysyin kerran yhdeltä tutultani n. 15 vuotta sitten, että mikä saa hänet ottamaan lävistyksiä ja tatuointeja. Hän vastasi juurikin, että se on hänen kroppansa, hän päättää. Ymmärsin kyllä, mutta samalla jotenkin totesin, että tuntuu pahalta, kun sillä tavalla pitää muille näyttää oman kropan hallintaa.
Näimme vasta kymmenen vuotta tuon jälkeen, vaikka olimmekin muuten pitäneet yhteyttä. Hämmästyin. Poissa olivat kaikki lävistykset. Tatuointeja oli poistettu ja loppuja hän poistatti pikkuhiljaa. Sain kiitokset siitä, että sain hänet ajattelemaan silloin joskus.
Näinkin voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on huono muisti niin tatuoinnilla voi muistuttaa itseään. Ne voi olla jotain mitä on oppinut elämästä tai vaikka fysiikan kaavakirjasta.
Tai kumppanin nimi. Tai lasten.
Vasta näin nuoren naisen, jolla oli järkyttävän iso ja vihertävä mustelma pohkeessa. Siinä kesämekossaan käveli edellä ja kun pysähtyi, niin ohittaessa huomasin, että se olikin tatuointi. Ei siitä nyt oikein selvää saanut ja väri oli sellainen ruman turkoosi, mutta kai hän siitä itse pitää.
Jos ei tajua niin ei sitä kenenkään sulle tarvitse opettaa tajuamaan tai selittää. Koita vaan itse ymmärtää. Jos ei niin ei. Ketään ei kiinnosta sekään ymmärrätkö sinä sitä asiaa vai et. Ei kärpäsen pierun vertaa kiinnosta.