En vaan kertakaikkiaan ymmärrä tatuointeja. Selittäkää!
Miksi joku ihminen haluaa vaikkapa käteensä kuvan pääkallosta, jonka silmäkuopissa kiemurtelee käärme? Siis... onko se jotenkin rajua, tai hienoa? Tai haluaako tämä ihminen jotenkin säväyttää mummoja, että "onpas siinä tytöllä pelottavan näköinen kuva kädessä!" Eikö tällaisen kuvan kantajalla koskaan tule sellainen olo, että onpas loppujen lopuksi aika lapsellinen kuva?
Tai miksi joku haluaa jonkun "matkamuiston" ihoonsa jostain reissultansa? Miksei vaan laita taulua tai valokuvaa seinälle tai osta matkamuistoa kirjahyllyyn? Muita ihmisiä ei kiinnosta v....uakaan muiden rodoksen-reissut vuonna 2003 tms, joten miksi sellaista pitää jotenkin julistaa omalla iholla?
Tai vaikkapa lasten syntymäpäivät, ihossa? Eikö niitä muuten muista? Kyllä minä ainakin muistan. Vai onko tämä nyt joku tapa ilmaista, että "tykkään lapsistani niin paljon että töhersin niiden syntymät mun käteen"?
Tai miksi joku haluaa hämähäkin kuvan ihoonsa? Harva kuitenkaan niistä hämiksistä oikeasti tykkää.
Tai joku oma "motto" tms mietelause. Mikse vaan laita sellaista taulua vaikka makuuhuoneen seinälle? Edelleen: muita ihmisiä ei kärpäsen pierun vertaa kiinnosta teidän motot ja sloganit.
Niin, miksi, selittäkää! Epäasialliset vastaajat voi jättää vastaamatta.
"Mulla on oikeus koristella itseäni jos haluan" ei nyt ole tähän haettava vastaus.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan kerta kaikkiaan ymmärrä hiusten värjäystä / lävistyksiä / korkokenkiä / tekokuituvaatteita / meikkaamista / koruja / pitkiä hiuksia / valkoisia vaatteita. Selittäkää!
Lopulta kaikki lähtee huomiosta. He haluavat huomiota. Huomionhakuisuutta selitellään yhteiskunnassamme niin lukemattomalla eri tavalla. Jokainen jolla on tatuointeja haluaa huomiota.
Tähän on kuitenkin muutama poikkeus, esimerkiksi arven piilottaminen, tai vanhan huomionhakuisuuden peittäminen.
Se, että itse haluaa huomiota, ei tarkoita että kaikki muutkin haluavat.
Pukeudun kotonakin itseäni miellyttäviin vaatteisiin, vaikka kukaan ei ole katsomassa. Jollekin voi oikeasti tulla hyvä olo siitä, kun saa näyttää sellaiselta kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on huono muisti niin tatuoinnilla voi muistuttaa itseään. Ne voi olla jotain mitä on oppinut elämästä tai vaikka fysiikan kaavakirjasta.
Tai kumppanin nimi. Tai lasten.
Tai lemmikkigerbiilin nimi tai ex-poikaystävän nimi tyyliin Reiska forever vaikka Reiska on kadonnut jo pari vuosikymmentä sitten. Miksiköhän olen yh näiden ihqun yksilöllisten tatskojen kanssa?
Et tainnut yhtäkään asiallista vastausta saada? Ilmeisesti tähän ei ole mitään rationaalista selitystä? Haluaisin itsekin vastauksen, mutta tatskatut rumilukset ei halua kertoa.
Eipä niissä ole sen enempää "ymmärrettävää", kuin että toiset vain tykkäävät tatuoinneista. Tuo huomio siitä, että "ketään ei kiinnosta sun Rodoksen matkas" on siitä vähän hassu, että ihan itseään varten jengi niitä kuvia ihoonsa ottaa. Niistä aiheista mistä itse tykkää, mitkä ovat itselle merkityksellisiä, jne. Ihan vaikka vain mikä näyttää omasta mielestä kivalta.
Yksinkertaisimmillaanhan tatuoinnit ovat vain ulkonäön tuunausta. Miksi ihmiset pukeutuvat niin kuin pukeutuvat, värjäävät ja leikkaavat hiuksiaan, valitsevat korujaan ja kellojaan, meikkaavat, treenaavat, valitsevat käyttävätkö silmälaseja, piilareita, vai käyvätkö näönkorjausleikkauksessa, käyvät erilaisissa esteettisissä operaatioissa, jne...? Tasan sen mukaan, mikä heitä itseään miellyttää.
Haluatkohan oikeasti ymmärtää vai päästä mollaamaan muita kun et vaan pidä tatuoinneista?
En viitsi edes selittää sinulle. Aloituksen kirjoitus oli niin negatiivisesti ilmaistu. Kivaa päivän jatkoa.
Ps rakastan hämähäkkejä. Ne ovat todella mielenkiintoisia ja kauniita olentoja!