Helistimien pakkasmaista alkuviikkoa
Kääks mitä lukemia pakkanen paukuttaa mittarissa, mut kaipa nämä talveen kuuluu ;)
Tänne kuuluu vai onnellista olemista/elämistä :) Lapset kotona odottavat nytten innolla tulevan pikkuveljen syntymistä, kaikille tutuille kertovat: äidin masusta tulee meille pikkuveli, hihiii..
Gallupeista:
Meillä ei oteta pakkausta, esikosta otettiin ja siitä käytin hällä makuupussia, peitoa ja lakanoita. Vaatteita en lainkaan ja tarvikkeita käytettiin.
Tämän hetkisestä kuopuksesta ei otettu, ostin vaan makuupussin joltain uutena, kun haluan että jokaisella lapsella on oma pakkauksensa makuupussi, niin voivat aikuisina ihastella miten hienot ne on, hih. Kuten omani ruskea jossa oransseja kukkia, yöks :=)
Joten tältä tulevaltakin ostetaan vaan makuupussi.
Gallupeista:
Kestovaippoja käytän osittain, lähinnä kotona jne...
Mut nyt siivoamaan ja nauttimaan päivästä :O)
RV: 17+1 masu poika, poika 2001 ja tyttö 2003
Kommentit (38)
Nyt olen opetellut ottamaan vaan lunkisti ja lepäillyt,vuotoa tulee vielä punaisena muutamia tippoja, mutta onneksi tilanne ole pahentunut.(koputtaa puuta)Vauva potkiskelee mukavasti päivien mittaan,ja saa olon rauhallisemmaksi.
Joku kyseli pakkauksesta,jota en taida ottaa. Siskoni menehtyneeltä vauvalta jäi käyttämätön pakkaus joka on käytettävissä.
Jostain syystä en vaan uskalla oikein vielä mitään varailla ja ostaa,ehkä sitten jos raskaus jatkuu pitemmälle ja vauvalla on jo mahiksia selvitä.Niin sitä helppo ja onnellinen odotus saa hetkessä uuden käänteen:(.
Mulla kans raskausdiabetes ja mittailen sokereita joissa ei häikkää ole ollut.Joskin rasituksessakin jäin yhdestä arvosta juuri ja juuri kiinni.Uusi rasitus tulee joka tapauksessa tuolla rv 28 paikkeilla,eka oli tuolla 14 rv tienoilla.Mulla siis oli tää samainen ensimmäisessä raskaudessani myös.
Nyt pitää mennä päiväunille,päivä kerrallaan eteenpäin
Nekkis 18+4
Olipa kerrankin ihana kokemus tuo sokerirasitustestissä käyminen. Esikoisen aikana kävin testissä useamman kerran ja aina tuli enemmän tai vähemmän huono olo. Nyt olo oli hyvä koko ajan, vaikka koko ajan pelkäsin, että milloin täytyy taas käydä kysymässä, että mihin pääsisi pitkälleen. Liekö sitten syy testin " helppouteen" , että kaikki oli kunnossa ja jokainen arvo oli sallituissa rajoissa. Jihuu, ehkä tästä vauvasta tuleekin sitten sellainen ns. normaalin kokoinen vauva ja synnytyskin on helpompi. No, sitä on vielä turha surra tässä vaiheessa, vaikka se mielessä pyöriikin.
Täällä pakkanen on vähän hellittänyt, mutta kylmä on edelleen. Miehellä on tänään vapaapäivä, joten itselläkin on sellainen " lomaolo" , vaikka menenkin vielä tänään muutamaksi tunniksi tekemään yhden työkeikan.
Päivi 16+4
Tsemppiä teille sokerien ja kolesteroliarvojen kanssa tarkkana oleville!
Ja pikaista parantumista flunssaisille ja oksentelijoille. Itse olin tänään pois töistä räkätaudin takia, mutta kuumetta ei ole ollut, olen toiveikas että lepo auttais ja huomenna taas jaksais töihin.
Galluppeihin: Äitiyspakkauksen saamista kotiin hypisteltäväksi odotan innokkaasti, melkein yhtä innokkaasti kun ekaa vauvaa! Aion pakkauksen siis valita, kun tulee ajankohtaseksi.
Meiltäkin löytyy mummulasta omia vanhoja pakkausvaatteita ja luultavasti myös makuupussi (vaaleanvihreä vuonna 76). Niitä on käytetty ahkerasti myös nukeilla siskoni kanssa. En ole vielä innostunut kaivelemaan, että mitä käyttökelpoista sieltä vois napata.
Kestovaippoihin olen ajatellu sijoittaa. Ja niitä voin yrittää itsekin ommella. Katsotaan sitten miten toimii, kyläilyissä varmaan tarvitaan myös kertakäyttöisiä. Vauvalehden kestovaippajutusta tuli aika sekava olo, kun vaippamalleja näyttää olevan miljoonia!
Tosi moni kertoo jo tuntevansa liikkeitä vatsassa! Mutta toista lasta tai seuraavia odottaessa kuulemma tuntee herkemmin ja aiemmin kuin ekan kanssa. Enhän edes tiedä, mitä tunnustelisin! Kaverit kuvaili ekoja liikkeitä ilmavaivoja muistuttaviksi ja vauvaopas perhosen räpistelyksi. Niin miten te kuvailisitte meille jotka ei olla vielä ikinä tunnettu??
Terkuin edna
Tännehän kuuluu paljon asiaa :)
Jokapäivä lueskelen jutut vaan ikinä en aikaseksi saa itte kirjotettua. Galluppeja en tähän hätään muista että mitä kaikkia niitä oli, paitsi TavaraGallupin. Haluaisin jo ostaa vaaville tossut ja kaikkea kivvaa nättiä pientä, mutta haluan ensin selvittää nämä lapsivesitutkimuksen ja sen tuloksen. Ennen tuloksia en osta mitään koska tulevaisuus riippuu niistä. En edes äippähousuja ole vielä ostanut vaikka massu on meleko mukavan kokonen möllykkä.
Oiskohan siellä Tibi79 paikalla? Jos joo niin onko sulla ollu se lapsivesipunktio jo?
Mulla on huomenna se ja jännittää niin paljon että piti hakee äiti tänne seuraksi ku ukko on koulutuksessa etelässä. Ja en kehtaa lähtee ite autolla huomenna sieltä sairaalasta ku minä tuppaan oleen hiukan aggressiivinen liikenteessä ja jännitän mahalla kauheesti. Että aiti tuli mulle kuskin hommiin :) Tuntuu että onkohan tämä liiallista varovaisuutta jo. Mutta haluan pelata varman päälle, koska keskenmenoriski on olemassa ja käsketty levätä se koko päivä sen jälkeen ku punktio on tehty. Minä päätin että niin myös teen, kirjaimellisesti.
Oikein hyviä vointeja kaikille Heiniksille!!
Toivoopi: Ansku + pienenpieni 15+1
taas vaihtui kuukausi, enää viisi kuukautta nii aletaan olla jo lähellä H-hetkeä :) .. vaikka mä kyl epäilen et yli menee ja elokuulle :( mut eipä siitä kannatta vielä murehtia.
meijän pino oli taas pudonnu alas, hyvä että löysin.. tais olla jo sivulla 3.. taitaa taas laiskottaa vai onko flunssa kaatanut kaikki petiin? Paranemisia kaikille sairastuneille.. mulla on onneksi flunssa ohitettu toivotaan et pysyyki poissa..
oma: neuvola on vasta ens viikolla, tuntuu jotenkin pitkältä tää väliaika ku viimeeksi oli 10.1. , ultraki on vasta maaliskuun alussa.. aika myöhään ku laskin et silloin on viikkoja jo 20+1, ja rakenneultran ajankohta on yleensä 18-20 et mul on ihan viime hetkellä :( mälsää
olo on ollu ihan ok, ruokahaluki on alkanu palautua ja painoki on hivenen noussut.. paheeni: karkitkin on taas alkaneet maistua, mikä ei ehkä ole kauheen hyvä juttu..
työpaikkaGallup: aattelin kysellä kuinka moni on kertonut töissä raskaudesta ja miten se otettiin vastaan? onko kokemuksia määrä-aikaisena työntekijänä äitiyslomalle jäännistä?
ite en ole edelleenkään kertonu pomolle, jotenki hermostuttaa koko juttu.. olen määrä-aikainen ja itseasiassa toisen äitiysloman tuuraaja.. ja määrä-aika on syyskuun loppuun.. et joudun jäämään kesken pois ja mulle pitäis saada taas äitiysloman tuuraaja..eli äitiysloman tuuraajan tuuraaja :) voin kuvitella miten kiva tilanne pomolle... mut pakkohan se on joskus kertoa.. toisaalta kertominen helpottasi mua itteäni mut sit toisaalta pelottaa miten muhun sen jälkeen suhtauduttaisiin..patti tilanne..
millaste ja napsu rv 15+2
olen ainakin siirtynyt tuonne msn palstalle ahkerasti kirjoittelemaan, joten tänne ei jaksa enään oikein kirjoitella eikä lukea 10krt päivään kuten ennen, palsta on saatu hyvin toimimaan. Joten lisää kirjoittelijoita otetaan vastaan :=)
kipin kapin siis msn sivuille, voi kirjoitella vähän vapaammin kuin täällä palstalla ;)
Onnellinen pojan odottaja 17+4 ja lapset kotona (2kpl)
Hei Aksu!
Onnea lapsivesitutkimukseen! Olin itse maanantaina ja kaikki tuntuu olevan ainakin näennäisesti hyvin, ei ole tullut vuotoja eikä mitään kipuja. Muutama varoaikapäivä jäljellä, viikossahan tuo km painajainen toteutuu jos on toteutuakseen..
Mun lääkäri Tapiolan Adenovassa oli Ansa Aitokallio, hän oli todella ammattilainen ja homma hoitui helposti ja kivuttomasti. Kunhan muistaa hengittää... ;)
Nyt odotellaan tuloksia, mutta en ole mitenkään superhuolissani. Usko on vahva että kaikki on hyvin!
Mulle lääkäri sanoi että normaalia elämää vaan tutkimuksen jälkeen. Olin aika iisisti lopun päivää, mutten mitenkään vuodelevossa. Ainoastaan aivastusta yritin välttää, kun tuntui että ehkä se neulanreikä alkaa vuotaa jos aivastan. Oma turha huoli kai tuokin..
Kerrothan heti miten sulla meni, tulen lukemaan illemmalla.
Onnea!
Tibi79 ja macaroni 15+5
Hei!
Jo 3 kertaa olen tällä viikolla yrittänyt kirjoittaa ja aina on kone mennyt jumiin kesken kaiken.. kypsää..
Ensinnäkin valistakaahanmua siitä msn listasta.. En ole tietokoneiden taitaja, voi kyllä olla että pitäydyn silti tässä palstassa..
Liskolisbet: Onnea poikavauvan odotukseen! Itsekin salaa poikaa toivon..
Oasis: Paranemisia! Itselläni alkaa olla antibioottikuuri lopuillaan ja elämä voittaa ikävän poskiontelontulehduksen.. EIköhän se pahoinvointi sinulla kohta jo helpota! Kirjoittelit oudoista tuntemuksista.. tuttua, tuntuu, että odotusajan juttuja on välillä tosi vaikea pukea sanoiksi ja sitten miettii mitä mikäkin uusi tuntemus viestii..
Carita: Itsekin haluan (ja aion mennä) 3d ultraan, kun haluan tällä kertaa tietää kuka on tulossa.. :0) Toivottavasti teidän oksennustauti on jo ohi!
Duracel: Kieltämättä äitiyspakkaus on upea etu ja taitaa olla ainoa maa tämä Suomi, jossa tällainen avustus on olemassa. Suomessa ei tosiaan kovin helposti saa sukupuolta tietää, kunnallisen puolen ultraajissa on monia, jotka eivät kerro..
Vompatti: Kohtalotovereita olemme tuon aamuyön valvomisen kanssa, alkaa jo olla jokaöinen juttu.. Toivottavasti selviät odotuksesta ilman raskausdiabetesta, varmasti masentaa ajatuskin..
Ijsje: Salmiakkihimoa on täälläkin ollut satunnaisesti ja ekaa odottaessa söin niitä mielin määrin, ihan terve vauva tuli :0) Tosin mulla on aina ollut alhaiset verenpaineet. Oma kokemukseni tyttöjen ja poikien kanssa on osoittanut, että tytöt voivat olla vähintään yhtä hankalia kasvatettavia kuin pojat ja temperamentista se on aina kiinni.
s.d.: etköhän lähiviikkoina pääse jo liikkeitä tuntemaan, kun kuitenkin jo rv 16 menossa :0)
annim: tuskin ne lokakuiset pahastui ;0) jaan kanssasi tuntemukset liikkeiden tuntemisesta.. jotenkin se tuntuu kerta kerralta ihmeellisemmältä tuntea elämää kohdussa :0)
Hell-in: Tervetuloa mukaan!
Sonteri: Ei ihme, että väsyttää kun muutot ja tentit ja kaikki niskassa. ALkuraskauden väsymyksen pitäisi kyllä jo rv 17 olla ohi, voihan olla, että hemoglobiinisi on alhainen. Jaksamista sinulle!! :0)
heather:, Meillä kanssa yhdellä lapsella talvella ihan ihme ihottumia.. kurjia juttuja, toivottavasti rasvat auttavat! Ja äänen palautumista sinulle!
laitan pätkissä, jotta saisin edes jotain tekstiä pinoon asti..
Päikky: Hienoa, että sokerirasituksen tulos oli toivottu!
Myytiäinen: unohdinko ihan kokonaan kirjoittaa.. Supistuksista kirjoittelit. Itsekin olen tuntenut samoja. Kuuluvat kyllä asiaankin, mutta kipeitä niiden ei kuuluisi olla. Koita saada levättyä!
Jennu: Kiva kuulla, että liikkeet tuntuvat masuissa ympäri suomenmaan :0) TOivottavasti saat kaikki hiivat ja tulehdukset kuriin, että saat rauhassa odotella :0)
Aksu: Olen ajatuksissa mukana, tsemppiä lapsivesipunktioon!
Tini: Itsekin olen välillä noita painajaisia nähnyt, sitten miettii, et mistähän nämäkin kumpuaa.. Onneksi selvisit säikähdyksellä neuvolassa!
Nekkis: Onneksi vuoto alkaa olla ohitse sinulla! Koita jaksaa, toivotaan, että se tästä vielä iloksi muuttuu :0)
Edna: Ei hätää vaikka vielä et liikkeitä tuntisi. Tunsin itse ekalla vasta rv 20 ja kyllä niitä ehtii sitten tunnustella :0) Tuntuvat kuvauksesi mukaisilta, vähän kuin kalanpyrstö kutittelisi tai ilmakupla poksahtaisi masussa. Voimistuvat kyllä sitten pian ja tunnistat mitkä ovat liikkeitä.
Millaste: rakenneultrasta.. mulle yksityisellä erittäin kokenut lääkäri sanoi, että rakennultra kannattaa tehdä viikoilla 20-22, jotta sydämenkehitys ym. näkyy hyvin ja kuulemma rv 22 vauvallakin on jo sellaista vauvamaista pyöreyttä, itse varailen rv 22, kun meillä joutuu menemään yksityiselle jos rakenneultraan haluaa. Samat fiilikset täällä, luulen että yli menee, mutta eiköhän sentään synny heinäkuun puolella. Kurja tilanne sinulla töiden suhteen, ymmärrän ettei ole helppo ketoa. Itse olen yksityisyrittäjä, asiat kyllä mutkistuvat äitisyloman takia, mutta kenelläkään en ole tilivelvollinen tilastani..
pakkausG: mieli tekis ottaa, mutta löytyyhän meiltä jo pari äitiyspakkausta :0) raha käytetään turvakaukaloon..
vaippaG: kovasti suunnittelen kestojen käyttöä, en vain itse ole mikään ompelija ja vauva lehden artikkeli sai kyllä mut epäilemään, kun tuntuu olevan melkoinen vaihtoehtojen viidakko..
on: supistellut on kovasti ja kipeästikin.. viime viikon tein töitä viimeistä päivää, aivan kauheassa flunssassa ja selkäkivun kanssa, kostautui sitten supistuksina. Nyt yritän ottaa iisimmin. Väsyttää, kun öisin valvottaa. Päänsärkyä ollut nyt pari päivää.. Masulla on jo kokoa, kohdunpohja noussut selkeästi yli navan ja mieskin totesi, että masu kyllä kasvaa päivä päivältä. Ihanaa, kun liikkeet tuntuvat jo melko säännöllisesti, en malta millään odottaa, että heinäkuussa pääsee pientä vauvaa hellimään :0)
Ihanaa, kun tuli talvi! Odotan innolla, että lääkekuuri on ohi ja sitten suuntaan hiihtämään! Mahdan olla näky..
Liikuin todella innokkaasti ennen kuin tulin kipeäksi ja katsoin tarkasti syömisiä. Nyt vaan lepään, kun en ole töissä ja kaikki hyvä maistuu taas luvattoman hyvin.. Miten tässä näin kävi?Hirvittää painonnousun suhteen..
Maistuuko teille herkut paremmin kuin ennen?
T: KolmenEmo, pieni pyristelijä masussa, rv 17+2
Ihan alkuun tervetuloa uusille, kiva kun porukka lisääntyy ja keskustelu pysyy vauhdissa =)
Nekkikselle paljon voimia. Täällä olet ajatuksissa että kaikki menee hyvin ja vuoto saataisiin loppumaan kokonaan. Onneksi tilanne kuitenkin parempaan päin!
Kaikille sairastelijoille paranemista!
Tänne ei kummempia kuuluu. Vauva möyryää masussa aika kiitettävästi ja liikkeet ovat selventyneet viime päivinä kovastikin.
Masu on edelleen iso, vaikka aamuisin näyttää pienemmältä kuin ennen.
Huomenna olisi taas lääkäri ja sitä odottelen kovasti. kahdesti olen päässyt pikkuistamme ultralla katsomaan, mutta sydänääniä en ole kuullut vielä kertaakaan, joten jospa huomenna olisi sitten niiden vuoro kun rakenneultra on vasta sitten kuukauden kuluttua, eli minulla täällä rv20-21
Viikon kuluttua lennämme kuopuksemme kanssa Suomeen, ompa ihanaa. Viimeeksi syksyllä olemme käyneet ja alkaakin olla jo ikävä. Esikoinen tulee isin kanssa perästä kun alkaa karnevaaliloma. Jännittää kovasti miten selviän viikosta ilman esikoistamme.... isovanhemmat saapuvat tänne häntä hoitamaan siksi aikaa kun isi on töissä, ja varmasti heillä on enemmän kuin mukavaa, mutta ensimmäistä kertaa olen näin pitkää erossa hänestä, hui.
Esikoinen on itse asiasta vain innoissaan, pääsee rauhassa isovanhempien kanssa puuhastelemaan ja saavat juhlia karnevaaleissa täällä ja tehdä kaikkea kivaa, sanoi, että voidaanhan me soitella vaikka joka päivä =)
Eipä tänne siis kummempia.
Mukavaa torstaita kaikille!
Duracel rv 15+0
Lueskelen palstaa aika usein, ja nyt kyllä tuli kommentoitavaa. Nimittäin töissä kertomisesta. Meillä tulee jo lain mukaan kertoa työnantajalle viikolla 12, siis Hollannissa. Itse kerroin pomolle jo viikolla 6, koska työ on vakituinen, ja silloin oli jo sikahuono olo. Ainut naispuolinen työkaveri tosin tiesi jo kun eka plussatesti oli hitusen vaaleanpunaiseen vivahtava, eli menkat päivän myöhässä. Muut työkaverit sai sitten tietää viikolla 8, kun olin ollut jo aika paljon sairaslomalla, ja muut joutui tekemään mun työt. Luulin, että Suomessakin pitäisi kertoa kolmen kuukauden kohdalla.
Millaste: ennen kertomista kantsii tarkistaa, onko sopimuksessa irtisanomispykälää. Olet kyllä aika suojassa, jos irtisanomispykälä on, niin tuotannollisista ja taloudellisista syistä sut voidaan irtisanoa, muuten ei. Olisi muuten reilumpaa kertoa pomolle, jotta ehtii hoitaa sijaisen, kun kesälomatkin on tulossa. Ehkä ne ottaakin jonkun opiskelijan kesälomittajaksi, nythän on opiskelijat hakemassa kesätyöpaikkoja, ja parhaatkin on vielä tarjolla. Jos kerrot myöhemmin, niin ehkä opiskelijan saa, mutta ei parhaasta päästä. Jos sulla itsellä olis tiedossa kohtuu sopiva opiskelija, niin suosita hakemaan kesätyöpaikkaa suoraan pomolta, ja samana päivänä kun tämä tuntemasi opiskelija lähettää hakemuksen, kerrot äitiyslomalle jäännistä, ja pomo ei ole pulassa...
Tuli mulle kyllä kommentti talvestakin... Tai siis meillä tämä on jo kevättä, sillä eilen näin puistossa keltaisia krookuksia. Viime vuonna näin ekan sääsken 28.2. ja vuosi sitä ennen avasin rullaluistelukauden 5.2. Tosin molempina vuosina helmi-maaliskuun vaihteessa tuli lunta ja takatalvi. Mutta nyt eletään kevättä. Tällä hetkellä aurinko jopa paistaa =) Mutta viettäisin mielelläni oikeaa talvea Suomessa, mulla on jo koti-ikävä...
Tulipa vielä kommentti Kolmenemolle, tästä palstan kaatuilusta ja viestin hukkumisesta. Viestinhän voi kirjoittaa vaikka sähköpostiohjelmassa tai wordissa tai notepadissa (sanoit, ettet ole koneguru, joten sulla on varmaan windows ja mörkösoftit...) ja sitten kun teksti on valmis, niin kirjaudut palstalle ja siirrät tekstin copy-pastella meidän omaan pinoon. Teksti on siten varmassa tallessa jonkun aikaa, ja ehdit tarkistaa että se meni varmasti perille, ennen kuin suljet sähköpostin tai tekstinkäsittelyohjelman tallentamatta tekstiä...
Nyt mulla ei ookaan omaa napaa... Tai ihan vähän. Nimittäin muun paras ystävä tulee tänään opettelemaan voileipäkakun tekoa. Mun kun tarvii huomenna tarjota töissä kakkua, ja kun makea ei liiemmälti maistu, niin voileipäkakku on hyvä ratkaisu (ja ei-niin-perinteinen-tarjottava-Hollannissa). Työkaveri kyllä vaatii myös suklaakakun, joten pitää sekin pyöräyttää... Ja huomisen kunniaksi saatan saada vauvanvaunut 31-vuotislahjaksi, olen jo ehkä päätynyt X Adventuren Researcer tai Quick SIlver malliin, joka kyllä kustantaa tarjouksessa 350 euroa... Etsin vielä hintoja Suomesta, josko saisin sieltä suurinpiirtein samaan hintaan. Kuljetus Suomeen ei maksa erikseen, meille tulee kuitenkin rekka tavaroita hakemaan, ja kuutioita ollaan varattu 15. Ylikuutiot on kyllä sitten lähes 100 euroa, mutta vaunut vie siitä vaan puolet =)
Ijsje 17+3
Terveisiä rakenneultrasta!
Heips!
En ole pitkään aikaan saanut aikaiseksi kirjotella, mutta olen kyllä yrittänyt muiden kuulumisia lueskella.
Eilen oli rakenneultra ja kaikki näytti hyvältä. Kävin Femedassa Brunolla ja kyllä on uskomatonta mitä kaikkea sillä ultralla pystyykään näkemään! Kaikki mahdollinen käydään läpi ja jopa katsoi ettei ole synnynnäistä harmaakaihia tai huuli/kitalakihalkioita ym. Liikkeet tuntuvat jo tosi selvästi (istukka takaseinässä) ja olihan se kiva nähdä kuka siellä myllää:o) Kova oli vauhti kaverilla ja nyrkki eksyi suuhun monta kertaa ultran aikana. Ja kertoihan lääkäri senkin, että esikoistyttö saa pikkuveljen:o).
Ja sitten muuta.
Heather kyseli tuosta 2v:n sänkyasiasta. Meidän tyttö on vauvan syntyessä 2v1kk ja ollaan samaa sänkyasiaa mietitty. Ajateltiin vaihtaa tytölle isojen sänky hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, heti kun vaan jaksais alkaa taistelemaan asiasta¿ On nimittäin sen verran liikkuvaista ja itsepäistä sorttia tuo tyttö, että ei varmaan kauheen helpolla päästä tossa asiassa.
Mutta nyt taas hommia jatkamaan.
Nellukk@ ja poika rv18+1
Olis kiva lähteä hölökyttelemään kartanolle ku on niin lauhaa ollu tänään, joskis pakastumaan päin taas. Mutta empäs lähdekkään ku hoitaja kielsi.
Tänään tehtiin siis lapsivesipunktio, kiitos kannustuksista taas kerran! :)
Ei ollut aivan niin " ihana" kokemus mihin olin varautunu. Itse näytteenotto ei käynyt kipeää, vaan tuntu erittäin kettumaiselta! Onneksi ei kestäny kauaa. Nyt on päivän sitten ollu hiukkasen alamaha kipeänä ja levossa olen lähinnä ollut.
Helpotus on kuitenki tietää se, että lääkäri joka näytteen otti on alan huippulääkäri (semmosen käsityksen ainakin oon saanu). Hän siis turkkilainen mieslääkäri. Oli erittäin kiireinen herra, mutta ystävällinen kuitenkin. Kauheasti en ohjeistuksia saanut tulevaa ajatellen, mutta ymmärsin tämän km riskin kestävän sen viikon.
Ihana ku sai pois huolesta tuon, pääsee sit stressaamaan sitä tulosta joka mulle soitetaan 19.2!!! Elämäni tärkein päivä...
Tänään tunsin myöskin ekaa kertaa selvästi vauvan! Makasin tutkimuksen jälkeen kotona sohvalla kylellään ja olin varma että pistokohdasta tuli tippa mahalle ja vuosi toiselle puolelle mahaa. Äiti sitten valasi että siellä mikään tippa ollu vaan vauvahan se liikkuu :) Koitin nimittäin epätoivosesti ettiä tipan aiheuttamaa märkää kohtaa KAUAN!
No, vointeja taas Teille kaikille ihanuuksia oottaville!
Nyt meen vierasta ottaa vastaan
Toivoopi: Ansku ja pieni 15+2
Ihanaa että koettelemus on ohi nyt sinunkin kohdaltasi, kunhan saadaan vielä ne puhtaat paperit niin johan siitä odotuksen onni alkaa ;)
Hassua, miten eri suosituksia niillä on, mulle siis ei mitään lepokehotuksia, sua sitten taas pyydettiin lepäämään- miten lie? Ai ne sanoi sulle jo sen päivän milloin tulos tulee, mulle sanottiin vaan että noin kaksi viikkoa, he soittavat sitten minulle.
Anteeksi nyt muistamattomuuteni/huolimattomuuteni, mut mikä riskiluku np-ultrassa se teillä olikaan? Kävitkö omakustanteisesti tuossa kokeessa?
Me maksettiin itse ja lukuhan oli se 1:530.
Kerrothan heti kuulumisia, minä tuun kertomaan kun puhelin soi.
Onnea meille molemmille ;)
tibi79 ja macaroni 15+5
nostelen jotta ei mennä kolmannelle sivulle ;)
Nellukk@
Samoja uutisia Bruno meillekin kertoi :) Poikia näin alkuun siis tiedossa heinäkuisille, hihii
On siinä ultras vaan ihana nähdä lapsensa ja kuulla että kaikki oikeesti hyvin tai jos ei niin miksi ei jne..
Onnea teillekin tulevasta pojasta, toinen pojan odottelija :)
Onnellinen pojan odottaja 17+5 + poika 2001 ja neitonen 2003
Terve vaan kaikille!
Kylmä on täälläkin ja lunta tulla tupruttelee oikeen urakalla! Mikäs siinä, ihanaaihanaa kun saatiin se kunnon talvi vihdoin ja viimein!! :)
Vompatti: Mulla oli kans esikoisesta raskausdiabetes, tosin en onneksi tarvinnut insuliinia vaan ruokavalion tarkkailu piisasi. Synnytys tosin käynnistettiin n. viikko ennen laskettua kun ultra näytti että vauva pitkälti yli 4-kilonen. 3660g olikin sitten oikea lukema! Onneksi!
Mä kävin kans nyt rv13 sokerirasituksessa ja olin myöskin ihan romuna ku olin varma että sokrut heittää taas. Ihme ja kumma niin ei kuitenkaan ollu, vaikkakin oon herkutellu luvattoman paljon... Toisaalta jos ne olis vähä edes heittäny niin oisin saanu syömiseni kuriin, nyt herkuttelu jatkuu entiseen malliin... Tyhmä minä! ;o)
Uus sokerirasitus rv 27, ja oon varma et sitte viimestään heittää ellei muutosta ruokailutottumuksissa tapahdu! Mies alotti kyllä karkkilakon, josko minäkin kohta...
IJSJE; salmiakin syömisestä... Mä ainakin vetelin edellisessä raskaudessa ihan surutta salmiakkia ja mulle neuvolassa sanottiin että jos verenpaineet on ok niin ei syytä huoleen... Tiedä sitten mitä nyt olkaan mieltä...
Mulloli neuvola viime torstaina ja taas verenpaineet huiteli korkeuksissa... Tosin olin aivan hermostunu; ekat liikkeet tunsin jo rv 12+5 ja siitä lähtien oon tuntenu muljahduksia lähestulkoon päivittäin. Viime viikolla en kuitenkaan kunnolla tuntenu ja se jo hermostutti, ja vielä ku näin unta että vauva on kuollu mahaan niin hermoilin koko päivän... Alapaine mulla siis oli 97!!!!! Tosin ku oon kotona mittaillu niin oon saanu alapaineesta 70-77 että oikein hyviä lukemia, en tiä miks ihmeessä se heittää häränpyllyä ku menee neuvolaan. No sitten ku tuli sydänäänien kuuntelun aika niin sijais-neuvolatäti ei löytänykään niitä, ei sitten millään!!!! Kyllä meinas niin hirvee paniikki iskee ku ajattelin että voiko tosiaankin olla totta että noin kamala painajainen muuttuu todeksi. N. 5 minuutin etsiskelyn jälkeen rohkaistuin sanoon että liikkeet on tuntunu kyllä tossa navan seudulla ja kun se nosti sen laitteen sille korkeudelle niin sielähän se pumputteli!!!! LUOJAN KIITOS!!! Se idiootti (anteeksi!!) kuunteli aivan liian alhaalta!! No mutta kaikki oli kuitenkin ok, joten ei syytä huoleen! :) <3
Äitiyspakkauksesta vielä; mekään ei sitä meinata ottaa ku esikoisen makuupussi ym. on vielä niin hyvässä kunnossa että hyvin menevät vielä tälläkin!
Mutta nyt mölliä nukuttamaan, taidan itekin ottaa pienet päikkärit samalla...
Voikaahan kanssasisaret paksusti!!! :)
terkuin; Tini 16+4 sekä poitsu 11/04