Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vitosen pudottajia?

02.01.2008 |

Olisiko täällä muita, joilla olisi n. 5 kg painoa pudotettavana. Perustettaisko oma pino?

Ksenja (Kymppikerho-07:sta): tule sinäkin mukaan tähän, jos kiinnostaa=)

Itselläni painoa nyt n. 65,5 kg. Muutama päivä sitten punnitsin, täytyy ehkä huomenna tehdä virallinen punnitus. Vuosi sitten painoa oli 73 kg, josta sain tuohon 64-65 kg kieppeille pudotettua viime kesään mennessä. Mutta tavoite olisi joku 62 kg, joten muutama kilo pitäisi vielä saada pois. Vyötärö jotain 75 cm tienoilla, tarkistan huomenna senkin.

Konsteina ensinnäkin karkkilakko ja kohtuu syömisissä. Lisäksi yritän taas saada liikkumisen rutiiniksi. Syksyyn asti tuli liikuttua paljon, lähinnä kävelyä ja hölkkää. Mutta syksyllä aloitin opiskelun, ja nyt on vaikea löytää aikaa liikkumiselle, kun on pitkät päivät poissa kotoa. Ja pimeään iltaan ei aina maaseudulla innosta lähteä lasten ja kaksostenrattaiden kanssa tarpomaan, kun illalla tulee kotiin. Uimaan yritän mennä jo tänään jos vaan lapset (3v ja 1v4kk) päästävät=) Vähimmäistavoite ois varmaan liikuntaa 30 min 3-4 kertaa viikossa. Jospa se siitä.

Eli oisko muita tulokkaita?

Marja

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaista ryhmää kaipaan!

Pikkukakkonen syntyi viime helmikuussa ja painoa tuli +20kg. Nyt jäljellä tuo 5-6kg ja tiedän että loppu on tiukassa, vaatii itsekuria ja liikuntaa. Olis kiva jos olisi saman kilomäärän kanssa kamppailevia.

Tilanne tänään 2.1.

Pituus: 169cm

Paino: 65,5kg (joulukuun alussa oli jo 63,9kg)

Tavoite: 60. jotain eli alle 61kg

Kroppa on löysässä kunnossa, eli kiinteyttä lisää ja vanhat vatsalihakset takaisin. Karkit ja herkut pois!!!! Liikuntaa niin paljon kuin kahden pienen ja rakennusprojektin ohessa ehtii.

Olen mukana, toivottavasti ryhmään tulee muitakin. Tämä keskiviikko olisi hyvä punnituspäivä.

t. neetu

Vierailija
2/14 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Jos haluatte, olette tervetulleita aloittamaan myös meidän sekalaisessa joukossamme! Ainakin tällä hetkellä mukana myös pienempiä määriä pudottelevia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa Neetu, että vastasit. =) Minun mielestä voitais perustaa omakin porukka, ainakin jos saadaan vielä joku muukin mukaan. Mitä olet mieltä?

Aamulla kävin vaa' assa, ja painoa oli tosiaan tuo 65,5 kg. Minullakin kävi paino syksyllä jossain vaiheessa jopa alle 64 kg:ssa, mutta ihan siinä ei ole pysynyt. Vaaka näyttää vaan puolen kilon tarkkuudella. Vyötärönympärys oli pelottavat 78 cm, kun pienimmillään oli muistaakseni 74 cm. Pituutta minulla on 170 cm, joten aika samoissa lukemissa ollaan. Bmi nyt 22,7. Ekassa raskaudessa painoa tuli 21 kg ja tokassa 19 kg. Lasten välissä en ehtinyt päästä takaisin tuohon alkuperäiseen lähtöpainoon, joten nämä nykyiset kilot ovat lähinnä esikoisen raskaudesta jääneitä - joten mukava olisi niistä päästä eroon.

Eilen kävin uimassa 30 min eli 1,15 km. Loppuviikon liikunta on varmaankin sitten kävelyä lasten ja rattaiden kanssa. Meillä isompi on nyt kovassa kuumeessa ja yskässä, joten en tiedä, miten liikkumisen käy tänään ja huomenna - mutta enköhän ainakin viikonloppuna pääse lähtemään lenkille.

Keskiviikko käy minullekin punnituspäiväksi. Koitan muistaa ainakin keskiviikkoisin kirjoitella. Tavoitteena on olla viikon kuluttua 0,5-1 kg kevyempi.

Ja karkkilakko jatkuu.

Marja

Vierailija
4/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös aloitin n.5-6kg:n tiputuksen sunnuntaina!

Pituutta 170 ja paino tänään oli 67kg. Pyrin tuonne 61kg:n, mikä kylläkin tuntuu niin hemmetin vaikealta.

Olen ihan koukussa karkkiin, ja nyt on 5.päivä menossa namilakkoa. TUlee syötyä namia ihan joka päivä, ja nyt yritän siirtyä jonkinlaiseen karkkipäivään, jolloin sallin itselleni salmiakkia vähäsen.

Keinoina mulla siis tuon muutaman kilon tiputtamiseen on tuo karkin vähentäminen. Laskin, että syön viikossa puolesta kilosta kiloon karkkia, joten luulisi jo ihan sen lopettamisella tippuvan painoa?

Hih, ja jotta motivaatio pysyisi yllä, tilasin HM:stä kesäksi jo uudet bikinit!

Liikuttua mun tulee aika paljon, olen ihan koukussa juoksuun. Se tosin on talviaikaan jäänyt vähän vähemmälle, mutta nyt sitten tilalla pyöräilyä, kävelyä ja kuntosalin lupasin aloittaa myös nyt kerta viikossa.

Eli kiinteytystä minäkin kaipaan ja tuon muutaman kilon tiputtamista!

Vy on 79cm ja huokaillen vain muistelen muutamien vuosien mittoja, kun olin tuossa 73cm:ssä... josko vaikka 75 pääsis??

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
5/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin joulun jälkeen karistamaan kiloja. Ensimmäinen tavoite on 5 kg pois ja vähän lisää, jos hyvältä tuntuu. Tällä hetkellä painoa on 69,5 kg . Varsi on 168 cm :-)

Teidän tavoitteisiinne nähden tavoite 65 kg on vaatimaton, mutta tiedän sen olevan itselleni realistisen. Vielä ennen toista lasta paino tippui helposti 61 kiloon, mutta toisen lapsen jälkeen ja iän karttuessa tiputus on aina vain tiukemmassa.

Keskiviikko kävisi minulle oikein hyvin.

Vierailija
6/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi vuosi sitten kaksosraskauden mukanaan tuomista 25 kilosta noin 7 ylimääräistä kiloa, jotka eivät näköjään ihan itsekseen meinaa karista, vaan jotain täytyy tehdä. Pituutta on 173 cm ja tällä hetkellä paino n. 68,5 kg. Ikääkin on jo yli 40, joten sekin vaikuttaa varmaan, etteivät niin helposti lähde. Yksi ongelma on, että lapsilta en pääse oikein liikkumaan. Välillä lenkkeilen paljonkin lasten kanssa rattailla, mutta välillä tulee kausia, ettei saa lähdettyä. Asutaan maalla, jossa kuntosalit ja jumpat on vähän liian kaukana, eikä ole lapsenvahtia saatavilla. Noiden lasten kanssa kotijumppailukin tahtoo jäädä tekemättä. Niinpä pitäisi yrittää vähentää syömistä, mikä ei ole ihan helppoa sekään, keksit ja muut makeat herkut maistuvat kun on päivät kotona. Realistinen tavoitepaino näin alkuun olisi varmaan 63 kg. Ennen raskautta olin juuri saanut pudotettua painon 63 kilosta 60. Olisikohan kesään mennessä -5 kg realistinen aikatavoite?

Vierailija
7/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulla on tavoitteena pudottaa noin 6 kg kesään mennessä! Nuorimmasta on jäänyt raskauskiloja, joita olen saanut pudotettua 4,5 kg ennen joulua, mutta joulu sitten pahasti pysäytti hyvän vauhdin. Itse asiassa en ole punninnut itseäni pariin viikkoon. Yritän nyt muutaman päivän " laskeutua" laihdutuskuuritunnelmiin ja punnitsen itseni keskiviikkona. Toivon, että lukema on lähellä 60.5kg:a, jonka se oli pari viikkoa ennnen joulua. :) Käytän painonvartijoiden pistelaskua sekä yritän liikkua mahdollisimman paljon ja monipuolisesti. On kroppa sen verran löysässä kunnossa. Liikunnan harrastaminen ei ole se mun ongelma, koska nautin hirveästi liikkumisesta. Herkutteleminen puolestaan on!! Kahvin kanssa menee herkku jos toinenkin.. mutta tsempillä eteenpäin!:)

Vierailija
8/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3v4kk ja 1v 5kk vanhat lapset ja molemmissa raskauksissa on tullut 20kg painoa, onnekseni ehdin pudottaa raskauskilot ennen uutta raskautta, mut samat kuitenkin tuli takas. Nyt olis painoa jäljellä vielä 4,5kg lähtöpainoon, tosin olen haaveillut pudottavani kilon kaks alle sen. Eli pituutta on 168kg ja paino tällä hetkellä 64,5kg. Tavoite paino siis on 60kg, mutta haaveilen alle sen pääsemistä. (Ihan normaalin rajoissa siis ollaan, mut kuitenkin olen ollut ennen lapsia paljon hoikempi ja siksi oloni ei ole hyvä näissä mitoissa :( , sen lisäksi pelkään lihovani tästä vielä lisää ellen tee pian ruokaremonttia elämääni. Paino on nimittäin noussut syksyn aikana 3,5kg. Olin siis vielä vähän aikaa sit tosi lähellä tavoitettani, mut syksyn pimetessä ja lapsien joutuessa sairastelukierteeseen petti itsehillintäni herkkujen ja syömisen suhteen... :()

Minä yritän jättää herkkujen syönnin vähemmälle, korkeintaan yksi päivä viikossa on herkkupäivä ja muutenkin yritän syödä kohtuullisemmin. Mieheni kans pidetään tämä kuukausi tipattomana, joten sekin varmaan jeesaa ja siitä on hyvä sit jatkaa vähemmällä tissuttelulla...

Yritän saada uuden kipinän myös kotijumpalle, kun en muualle pääse. Parempi kai sekin kuin vain löhötä sohvalla, tai istua koneella ;).

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
9/14 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa meitä jo hyvä joukko kasassa! Mutta pitäiskö keksiä porukalle joku nimi. Itse olen tosi huono näissä nimiehtuksissa.

Voin tehdä meistä jonkun yhteenvedon. Jos kaikki ilmoittavat ainakin lähtöpainon, tavoitteen ja pituuden - mielellään myös vyötärönympäryksen. Sitäkin nimittäin kannattaa mittailla, kun on vain muutamista kiloista kysymys.

Keskiviikkoon siis=)

Marja, jolla karkkilakko on pitänyt - tosin liikunta lasten sairastelun ja älyttömien pakkasten vuoksi vähän rempallaan.

Vierailija
10/14 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ilmoittaudun myös mukaan. Minulla lokakuussa syntyneet tyttö 07 ja poika 03 lapset. Olen edelleen täysimettäjä, joten laihtuminen on helpompaa. Tosin täytyy ottaa huomioon, ettei maidontuotanto lopu liian vähän energian vuoksi. Olen " osa-aika" opiskelija eli nyt lasten kanssa kotona. Esikko on hoidossa 12 pvä/kk jotta hoitopaikka säilyy ja saan tehtyä opinnäytetyötä ja avoimeen psykologian perusopintoja.

Minulla ei sinänsä ole jäänyt kakkosesta painoa. Esikosta vielä 3-4 kg. Paino. nyt n. 67kg ja tavoite aluksi 60kg tosin pienin osatavoittein kilo kerrallaan! Ja jaksamisen mukaan. Minulla nyt herkuton tammikuu, tipaton joka kuu :)

nimi ehdotus 5-kerho. Tai kerho 5. Huumorintajutonta touhu näin väsyneenä :)

Eli:

pituus 153

aloitus paino 67

tavoite paino 60

BMI nyt 28.6

G

Vierailija
11/14 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä joku tietty dieetti, jota noudatatte? Minulla on PV:n vanha romppu, josta haen vähän suuntaa, mitä voi syödä, mutta en aio olla yhtä kitudieetillä. Yritän löytää puolen kilon viikkovauhdin eli kai suurin piirtein -500kcal?

Vierailija
12/14 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi pudottaa noin 6-7kg, kait mahtuu mukaan?

Pituutta 162cm ja paino oli viikko sitten 65kg.

nyt olen tuon viikon ollut pv pisteillä! Mukavasti mennyt, mutta olisi mukavaa tehdä sitä yhdessä?!!

TSEMPPIÄ meille kaikille....niin vy 77cm

Vierailija
13/14 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tulisi tähän vähän jatkuvuutta ja vertaistukea. Kun omatoimisesti homma tahtoo lopahtaa niin helposti. Asiaa helpottaa hiukan se, että mies mukana joten kuten tässä laihdutus hommassa. Minäkin alkuun sellaista reilua viittä kiloa olisin pudottamassa, mielelläni kyllä enemmänkin.. kolme lasta tullut tiheään tahtiin pyöräytettyä ja sitten olen ollut vain kotiäitinä. Paheeni on kaakao ja keksit päivän mittaan, ja suklaa. Kolmannen jälkeen en ole entisissä mitoissa ollutkaan, mutta viime syksynä sairastelimme perheellä paljon, joten se stressannut ja ruoka lipsunut helposti epäterveelliseksi ja herkuttelun puolelle. Nyt vuosi alkoi taas sairastelulla ja kamala olo. Silti meidän vaaka näytti 62,5 heti uuden vuoden jälkeen ja nyt jo oli tänä aamuna 60,5.. Taisi olla nesteitä suolasesta ruuasta tuolloin punnitushetkellä.

Mitat siis ovat tällä hetkellä noin:

164 cm

laitan nyt 60,5 kg

vyötärön ympärys peräti oli 88 cm, siihen sellainen ikävä makkara kertynyt,joka pitäisi kutistuttaa ainakin nakiksi ;)

Painon kertyminen on ihan kauheaa, kun keskimmäisellä painoin vain vähän yli nykyisen toisen raskauden lopulla =( Miten olen voinut olla niiiin hoikka, heh.. saas nähdä onko minusta tähän? vähän epäilyttää, mutta halu kova!!!

ps. oliko niitä nimiehdotuksia tullut, en muista.. tässä voisi olla yksi, vitosen maratoonarit ;) Olo on vähän kuin maratonille lähtisi, tuntuu tämä niin vaikealta ja raskaalta..mutta yhdessä mennään eteenpäin vaikka kuinka hitaasti, mutta tulos saavutetaan =)))

Vierailija
14/14 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi punnitus ja ajattelin aamulla sitten mitata myös vyötärön ympäryksen.

Miten mittaatte? Virallinen sääntöhän taitaa olla pari senttiä navan yläpuolelta, mulla vaan on ainakin selvä ero mittaanko alempaa vai ylempää, siis ihan senttien heitto mittauskohtien välillä. Eihän tällä mitään väliä ole jos aina mittaa samasta paikasta, mutta kuitenkin...

Huomenna odotettavissa ihan kiva pudotus - varsinkin jos tänään on tiukkana " pisteiden" suhteen. Eilen tuli nimittäin tositosi paljon liikuntaa!!!

t. neetu

Ps. tosi kiva jos joku viitsii tehdä yhteenvedon pudotuksista yms.