** EX-HAAHUT viikko 5 **
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]
[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[b][color=violet]katri72[/b][/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (76)
Mummini sitten nukkui pois tänä aamuna n. klo. 6:20 rauhallisesti! Olen tästä juuri lähdössä hyvästelemään hänet viimeistä kertaa sairaalaan....Itkettää ja on paha olla, mutta se lohduttaa, että tiedän mummin nyt saavan rauhan ja levon ja tiedän, että kaikki kärsimys on nyt vihdoinkin hänen osaltaan ikusiksi ajoiksi ohi.....Nyt on aika sanaton fiilis.......Kiitos teille kaikille kauniista sanoista!! Ne tulevat tarpeeseen.....Palaan asiaan tilanteen rauhoituttua, nyt on vaan hiljentymisen aika! Elämä ottaa ja elämä antaa minun tapauksessani, pikkuinen potkii äitiin taas voimaa, suru täytyy nyt vaan päästää ensin lähelle, ennenkuin toipuminen voi alkaa!!! Olette rakkaita!!!! Haleja!!
-Emunainen ja lude 24+5-
Että nyt olen sitten synnytystapa-arviossa käynyt ;o) Vähän piteni tuo reissu.
Kerron nyt miten se reissu menikään. Se edellinen yö oli niitä polttoja ja lähes uneton jonka takia varmaan paineet oli mitä oli. Äitipolille mennessä paineet oli 143/93 ja valkuaista +++. Lääkäri ultras ja sanoi:
" Terve lapsi - ei tätä enää jäähä näillä viikoilla kattelemaan!"
Minä: " Ai mitä se tarkottaa?"
Lääkäri: " Tämä synnytetään"
Minä: " Ai siis tarkottaako se että se käynnistetään?"
Lääkäri: " Kyllä!"
Minä: " Ai kuinka pian?"
Lääkäri: " Tänään tai huomenna!"
Vau! Se tuli kyllä ihan yllättäin ja olin lähes paniikissa! Tuon keskustelun jälkeen olin tietysti aivan varma, kun lääkäri sen niin varmana ilmotti. Tietysti kun paineetkin oli sattumalta koholla niin pitivät raskausmyrkytystä varmana. Mutta henkisesti aloin heti
valmistautumaan ja kun myöhemmin samana iltana kätilö sanoikin että vasta ylihuomenna lääkäri päättää käynnistetäänkö ja ehkä ei, koska paineetkin oli jo laskenu, niin olin kyllä pettynyt. Olin jo niin varma että Vilpertin kanssa sieltä kotia tullaan.
Osastolle siis jouduin ja multa kerättiin pissaa 24 h josta sitten katotaan valkuaisen määrä. Sen jälkeen olis päätetty käynnistetään mutta eilen aamulla tuosta pissakeräyksestä huolimatta otin aamupissasta yhen purkillisen viljelyyn, josta sitten selviskin että on pissatulehus. Mitään oireita ei ollut aiemmin.
Tänään saan soitella sen 24 h pissatestin tulokset sekä viljelytulokset. Mutta tilannetta se ei enää muuta, valkuainen oli plussassa tulehuksen takia. Kun 24 h pissakeräys loppui eilen illalla niin sain lähtä kotiin.
Semmonen kaiverrus ja harmi siittä että ei vielä päässytkään tositoimiin kun ensin annettiin niin ymmärtää. Aiemmin kotona ollessa elelin päivän kerrallaan ja oottelin LA lähestymistä, ei käynyt mielessäkään että synnytys vois oikeesti olla lähellä. Mutta nyt
sitten ei enää pysty muuta aattelemaan ja ootan ja toivon että alkais jo ne supparit... En osaa enää ottaa rennosti ja viimeiset viikot tulee olemaan mulle HYVIN PITKIÄ! Haluaisin nyt enemmän kuin mitään muuta päästä jo synnyttämään!
Toisaalta painoarvio oli melko pieni vilpertillä joten ihana että vilpertti saa vielä 3 vkoa kasvattaa painoaan, mutta silti silti niin toivon että pääsis jo synnärille =oD
Mitenkähän hyvin nuo painoarviot pitää paikkansa? Se oli jotain 29..ja jotain grammaa eli n. 3-kiloinen. Hirveesti musta varmaan lappuja ja tietoja kirjotettiin mutta kotiin lähettäessä sain ite vain lääkereseptin käteen ja neuvolakorttiin oli kirjotettu vain ne paine-, valkuais- ja painoarvot, ei mitään muuta. Ja koska olin vähän paniikissakin niin moni asia meni ihan ohi mitä lääkäri sanoi. Jälkikäteen hoitajilta sain sen kysyttyä että mitä lääkäri kirjoitti kohdunsuun tilanteesta, oli kirjoittanut että kohdunsuu pehmeä ja häviämässä, auki 1 cm.
Olin niin innoissaan siittä että tilanne oli itsestäänkin edistynyt mutta lääkäri meinas eilen että se tulehus on voinut tilannetta kypsyttää ja että voi mennä vielä viikkoja vaikka yhden yön sainkin poltoissa kärvistellä... Voi ei, se kuulostaa ikuisuudelta!
Nyt on siis lääkekuuri viikon ajan ja ootellaan ihan normaalisti synnytyksen käynnistymistä (tuntuu että siihen on ikuisuus!). Toivon niin että ois lisää niitä suppareita ;o)
Ja se synnytystapakinhan tietysti selvis, lääkäri sanoi että 90 % varmuudella mahtuu alakautta =o) Siittä olen kyllä iloinen! Mutta se muuttui jo ihan toisarvoikseksi seikaksi, sama synnytystavalla kun pitäis se vilpertti saaha syliin NYT JA HETI! ;o)
JennaJanetelle olen tosiaan antanut tehtäväksi ilmottaa teille sitten Vilpertin syntymästä… Ja melkein jo siihen päästiinkin! KIITOS JJ tietojen välittämisestä!
Sanokaas miten mää saan nää viimeset viikot kulumaan…?!?
HANNELE + vilpertti rv 37+4
EMUNAINEN: Pahoittelut sinulle mummisi kuolemasta! Erikoista tuntuu olevan se että usein kun joku on raskaana niin heiän mummo tai pappa kuolee. Näin kävi siskon ollessa raskaana kun miehensä pappa kuoli ja elokuussahan kuoli minun miehen pappa. Ilmeisesti suvussa lukumäärä yrittää pysyä samana… Voimia sulle suruusi!!!
TITI: En epäile että uikkahallista olisin tulehuksen saanu. Mullahan vierähti pari viikkoa etten käynyt ja just tällä viikolla AIOIN käyä mutta aikomukseksi jäi. Eli jos sieltä olis tullut niin olis ollut mulla siis jo monta viikkoa. Mitään oireita ei kuitenkaan oo ollut, vasta sielä sairaalassa tiistai-iltana alko oireet. Ja viikkoa aiemminhan pissassa ei ollut valkuaista yhtään. Luulen että se otti ja paukahti jostain yhtäkkiä, onhan tässä ollu kylmät ilmat tai jotain. Uimaan en tosiaan enää uskalla mennä kun on sen sentin verran aukikin kohdunsuu. Muuten lääkäri sanoi että saa touhuta ihan niinku ennenkin, ajaa kuntopyörälläkin jos haluaa, mutta nyt kun tietää että on se rankka alatiesynnytys eessä niin ei enää teekkään mieli rehkiä ja väsyttää itteään.
KATRI: Mää oisin tykänny siittä toisesta vaihtoehdosta ;o) Eli siitä käynnistämisestä =o) Kuten varmaan jo edellisestä viestistä selvis niin tosiaan jäi vähän harmi siittä kun kerkes jo luulla että tämä oli sitten tässä. Mutta toisaalta tietenkin hyvä ettei ollut sitä raskausmyrkytystä, ja oli VAAN pissatulehus. Ens viikolla sulle sitten ne todelliset viikot selviää!
TUUTUPII: Onnea ultraan ja tulehan kertomaan kuulumiset!
EKA-VEKA: Toivottavasti ei sulla r-myrkytys uusi, vaikka paineet ja päänsärky sen oireita onkin. Yleisempihän se ensisynnyttäjillä on mutta toisaalta se tulee yleensä rv 32 jälkeen. Noh, toivotaan ettei ole. Jos on niin mää voin ottaa sen ;o) (nyt tuntuu että tekisin mitä vaan päästäkseni sinne synnärille ;o)
DREAMONE: Mää piän vieläkin omia alkkareita ja välihousuja. Yhet äippävälihousut ostin mutta ne on ahistavat. Tietysti nuista omista alkkareistakin on karsiutunut käyttöön vaan sellaiset löysät, mukavat ja matalavyötäröiset. On mulla muuten yhet äippäsukkikset joita oon joskus pitänyt. En lukenut mitä vastauksia muilta olit saanut mutta lansinoh on sellainen nännivoide jota imetyksen aikaankin voi käyttää. Mulla on jo jemmassa.
ULTSI: Hirmuisesti onnea ultrakuulumisista ja siitä yhdestä ihanasti sykkivästä sydämestä!
ENNIS: Voi koska me päästään synnärille…? =oD Sulla sentään on päivämäärä tiedossa joten et varmaan kauheesti oottele ennen sitä mitään. Mutta mulla alko nyt tuskanen loppuajan odotus…
MAMI: Ai mää en yhtään muistanut katella OYSissa sillä silmällä tiistaina että oisitko sinä ollut siellä ;o) Minäkin sikäli mietin tuota painoarviota kun meillä se taas oli pienen kuuloinen, himppusen vajaa 3 kg. Luulis että viimeisten 2,5 vkon aikana enää niin paljoa kasva, eli että olis aika pieni vauva, alle 3,5-kiloinen. Niin siksi mietin että kuinka hyvin nuo painoarviot lie pitää, kun mää oon aina kuvitellu että mää varmaan synnytän jonku yli 4-kiloisen jässikän. Huvittavaa sinänsä että aloit tuon käynnin jälkeen pakata kiireesti kasseja ;o) Mitähän lie mun kohdalla lääkärin sanoma ”kohdunkaula häviämässä” tarkottaa? Paljonkohan sitä on jäljellä? Pehmeä se ainakin oli. Ja samaten sormelle auki. Toivon että mulle käy kuten sulle esikoisen kanssa että vauva syntyy 5 päivää ultran jälkeen puoli kiloa arviota painavampana ;o) Voi kun syntyis, voi kun syntyis…
KOALA: Voi miten mukava kuulla sinusta! Eipä se mitään, osa vietää hiljaiseloa ja toiset palstailee aktiivisesti, kukin tyylillään ;o) Onnea ultrakuulumisista!
Näin kommentoi HANNELE
KIITOKSIA kaikille ultraonnitteluista! On se vaan niin ihanaa, että ainakin nyt tietää, että kaikki on hyvin :-) Nyt uskallan jo nauttia raskaudesta! Nyt vaan sitten pitäisi soittaa neuvolaan ja varata aika ultraan...se olis varmaan n. 4 vkon päästä...
KATRI: no, on sulla kyllä jännät paikat :-) Mä en kyllä sinuna varmaan olis malttanut odotella ensi viikkoon...on sulla kyllä mahtavat hermot!
MAHAN TURVOTUKSESTA: mulla on myös masu aika turvonnut, paljon isompi kuin aiemmat onnistuneet raskaudet näillä viikoilla. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Ehkä mulle sitten kasvaa isompi masu kuin edellisillä kerroilla :-) Ja onhan mulla noi vatsalihakset vähän löystyny...että venyy ja paukkuu helpommin :-)
HANNELE: no, hyvä että syy kohonneisiin valkuaisarvoihin selvisi! Nyt sitten vaan loppuviikkojen odottelua, eipä mene sinullakaan enää kovin kauaa h-hetkeen :-)
MUITAKIN loppusuoralaisia täällä oli, tsemppiä loppumetreille!
EMUNAISELLE kovasti haleja mummin poismenosta ((((EMUNAINEN))))
TUUTUPII: toivottavasti sulla on hyviä ultrakuulumisia! Tulethan sitten heti kertomaan uutiset! Tsemppiä!
JOULULAHJA: kiva, että olet jo levollisin mielin! Sullahan on jo se sykekin nähty, joten hyvin se menee!
Joopa joo. Eipä tässä mitään. Eilen oli taas tosi paha olo. Mulla helpottaa kun saan jotain syötävää, mutta esim. eilen kun kävin lounaalla, niin paha olo tuli siitä n. puolen tunnin päästä...Lisäksi tää jatkuva väsymys alkaa vaikuttaa mun työvireyteeni. Nukun 8-8,5h yössä, mutta ei riitä sitten millään. Eilen oli illalla vielä vieraita, ei olisi millään jaksanut ottaa vastaan, mutta toisaalta kiva oli kun kävivät. Onneksi on jo torstai! Kaikesta huolimatta: nautin näistä(kin) oireista ja on ihanaa olla raskaana :-)
-Ultsi + Lahja 8+0 *jee 9. raskausviikko alkoi*
Emunaiselle pahoittelut mummin kuolemasta! Voimia teille suruun. Halit! Vaikka ei nyt ihan sama olekaan, niin silti tulee mieleen nyt plussaamiseni ja seuraavana päivänä heti ystäväni kuolema... =(
Hannele: No juu, käynnistämisen ymmärränkin. ;) Tarkoitinkin lähinnä sillä toisella sitä, että ei ollu sitä raskausmyrkytystä... Mutta toivotaan, että pian pääset tositoimiin... jännityksellä odotetaan, koska sun lähtö koittaa. ;)
Titi: En mäkään nyt juuri usko pidempiin viikkoihin, mutta en kiellä etteikö olis mukava kun pääsiskin suoraan pidemmälle eikä tarvis jännätä km:a. Mutta kuten sanottu, niin kärsimättömänä odottelen ens viikkoa että kuulee missä menee. Ja jos vaikka ultrattais samalla, niin näkisinkin jo... ;) Kivaa, kun mieskin kotiutui...
Ultsi: En mäkään ens viikkoon jaksais odottaa... kyselinkin silloin, että eikö tosiaan ole aikoja tälle viikolle, niin sanoi että tuo on eka mahdollinen... plääh! Kivan positiivinen olo sullakin raskauteesi. Sitä on kiva " kuulla" . Mutta niin olen jotenkin itsekin... =)
ON: " Särjen nyppimisiä" viimeksi eilen alkuillalla, sen jälkeen ei toistaiseksi mitään. Nyt aamulla kun kävin selälleni, niin alkoikin tuntua hieman tukalalta ja painostavalta. Sitten kun käännyin selälleni, niin helpotti. Onko muilla ollu sellasta ettei oikein hyvältä tunnu tuo selällään makuu?
Oireina tänään pientä kipuilua ja polttelua alamasussa, ei muuta. Siis toistaiseksi... Tai ruuan haju teki kyllä pahaa...
Hyvää päivän jatkoa kaikille!!
Katri rv 8+5 tai 16+4
emunainen: Pahoittelut sun mummin poismenosta.
hannele: Hyvä, että ei raskausmyrkytyksestä ollutkaan kyse! Saa pikkuinen vielä kasvaa lisää.
jondeliini: Onnea sydänäänistä! :) :)
Omat ultrakuulumiset: Siellä se pieni ihmisen alku köllötteli ja sydän pumputti hurrrjasti!!! Ihanaa! Olin ihan cool ja hymyilin vaan sen lääkärikäynnin ajan, mutta ulos kun päästiin, alkoi hysteerinen pillitys. Oli niin helpottunut olo. Mies oli vähän hämillään, että mikäs sulle nyt tuli.
Viikkoja 6+2 (luulin, että 6+4, noh, mitäpä parista päivästä). Lekuri löysi kohdusta pienen määrän vanhaa verta, kun pyysin, että kattoisi näkyykö mitään selitystä sille viikonlopun vuodolle. Ei osannut sanoa, mistä on tullut, koska kalvot ja istukat yms näytti oikein hyvinvoivilta, eikä siellä mitään merkkejä vuodosta. No, jäi siis arvoitukseksi.
Nyt pitäis soitella neuvolaan. Millonkohan ne mut sinne haluaa? Ainakin toxoplasma-vasta-aineet pitää heti testata. Ja se pimpparaudan streptokokkitilanne jossain vaiheessa.
Uskalsin jo kokeilla äitiyshousuja. Ah, mikä ihana vapaus! Tavan farkut kiristää ihan julmetusti. Ja niissä äitiysfarkuissa mun maha oli niin nätti, ihana vauvapömppö.
Onnesta sekainen Tuutupii ja Pikkuriikki rv 6+2
Mutta sulla taisi olla aamupäivästä tuo käynti? Mulla niitä viimeisiä aikoja iltapäivällä.
Tuosta teidän käymästä keskustelusta voisi päätellä, että lääkärinä oli sullakin jouko järvenpää....? Minulle tosiaan teki sen sisätutkimuksen (kesto noin 3 sekuntia) ja sanoi vaan että no on tää sormelle auki, mutta napakkana ja takana tuntuu vielä ja näytti muutamaa senttiä.. Korttiin ei ollut kirjoittanut mitään sisätutkimuksesta. Kysyin että voi vissiin vielä uida. Vastasi heti että JOO! mee uimaan vaan!! Tuntuu muutenkin suosittelevan kovasti kaikkea mahdollista liikuntaa tämä lääkäri. Viimeksikin piti vaan erittäin hyvänä sitä, että mun työ on semmoista tosi fyysistä, jossa kumartelua on jatkuvasti.
Mulla tuli pari päivää sitten muuten sellaista oiretta, että vessassa saa juosta vähän väliä. Ei kirvele tai mitään, mutta jatkuva pissahätä. Olisivat tuolta OYS:sta antaneet laput mukaan labraa varten (jos olisi pissatulehus) mutta unohtui se sitten. Ja minä kun juuri reilu viikko sitten vasta uskalsin käydä eka kertaa tässä raskaudessa uimassa..
Menen kyllä ensi viikolla taas; jospa tää hätä johtuis vaan tuosta vauvan päästä(?), joka tuntuu pyörivän ihan alhaalla (tai välillä miltei ulkona..).
Mua tuo painoarvio lievästi sanottuna ihmetyttää. Meidän suvussa kun kaikki syntyneet suht pienikokoisina. Meidän pojat olleet näistä (minun puolen) neljästätoista lapsenlapsesta kaikkein painavimmat (3360g ja 3545g). Muut kaikki painaneet syntyessään 2700-3300g. Tekayn sivuilta katsoin, että jos tämä mittaus nyt pitäisi paikkansa ja kasvuvauhti pysyis samana, niin laskettuna aikana tää painais jotain 4200... Ei pliis semmoista möykkyä. Edellinenkin tuntui suorastaan jättiläiseltä.
Koitahan Hannele nyt jaksaa odotella! Hirmuisen hyvin sulla noita viikkoja jo on, eli ei enää kauaa voi synnytykseen olla!!
mami, 35+5
Hannele: Aikamoinen reissu sinulla, hyvä kuitenkin, ettei ollut sen vakavampaa. Hyvin ymmärrän kärsimättömyytesi tuossa tilanteessa, kun kuvittelit jo pääseväsi tositoimiin. Koitahan nyt keksiä jotain tekemista viimeviikoiksi...
Tässäpä pari vinkkiä: kyläilyä helposti saa useamman tunnin kulumaan, ulkoilua, nyt on hyvä aika laittaa vanhat valokuvat albumiin jos sellaisia on, ennenkuin joka paikka on täynnä vauvakuvia. Pidä yhteyttä ystäviin, kun helposti jää vähän taka-alalle vauvan synnyttyä. Käy elokuvien päivänäytöksissä, kun puoliso on töissä.
Tuosta koko arviosta: Esikoisen kohdalla piti hyvin paikkansa minulla, sekä terveydenhoitajan arvio mahan päältä tunnusteltuna, että ultralla mitattuna. Joskus olen kyllä kuullut menneen ihan metsäänkin, mutta meillä ainakin näin.
Esikoisen kohdalla meni vielä tuosta kohdunsuuntilanteesta 4vk, että syntyi, melkein en saanut lupaa lähteä joululomalla reissuun, mutta onneksi sain. Olisi harmittanut turhaan kotona kökkiä.
Hyvähän tuo oli synnytystapa-arvion tulos, yritä nyt vähän siitä iloita.
Emunaiselle: pahoittelut mummin poismenosta. Rauhaisaa suruaikaa, sinulle ja voimia.
Ultsi: tuo 8 tuntia yössä ei täällä myöskään raskaus aikana riitä mihinkään. Tälläkertaa sentään 10 tuntia alkaa tuntua jo hyvälle, kun esikoista odottaessa nukuin ekat 4kk 12 tuntia yössä +päiväunet, niin eihän siinä opintojen lisäksi jäänyt muuhun aikaa. Olenkin jälkeenpäin miettinyt, että ei ole paljon muistoja tuolta ajalta.
Katri: jaksamista epätietoisuuteen, ensi viikolla sitten varmasti selviää.
Tuutupii: täällä jo ultra kuulumisia jännäillen.
ON: minä ahkera opiskelija, täällä roikun... lähinnä tulin katsomaan onko Hannelesta mitään ja olihan tuota. Eipä tässä muuta, ensi viikolla on lääkäri, sitä kovasti jo odotan.
-Limetti rv 27+1
Olitkin samaan aikaan juuri kirjoitellut, onnea hurjasti hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa!
-Limetti
…Sitten lähen hakemaan apteekista lääkkeen kun nyt loppu ne sairaalasta antamat.
MAMI: Voi kiitos, jotenkin lohduttavasti osasit mulle sanoa. Vaikka ei se auta. Tuntuu että itku tulee kun aattelee että vielä neljäkni viikkoa vois olla eessä! Ei ei… Ja Jouko Järvenpäähän se, ai tunnistit keskustelun kulusta. On niin nopiatemponen ja niin äkkiseltään ilmotti siitä käynnistämisestä että mulla meni kaikki muu ohi. Mun aika oli tosiaan jo aamupäivällä mutta osastolta oisit löytänyt mut vielä iltapäivälläkin ;o)
TUUTUPII: Onnea ultrakuulumisista!
LIMETT: Kiitos ajankulutusvinkeistä. Mutta kun ei taho minusta olla mihinkään, on niin levoton olo ettei millekkään voi alkaa. Tosi tuskaista. Että pyöräytti mun elämän ympäri tuo yks osastoreissu, höh!
ON: Sori ei jaksa etes kauheesti kommentoida kun ei kerta kaikkiaan jaksa ajatella muuta ku tätä omaa napaa…Imuroin justiinsa, ja mietin että oisko illalla ne kaks muuta ässää vuorossa eli seksi ja sauna. Eipä niistä taia apua olla, vai onko jollain kokemusta? Täytyy vaan pikkuhiljaa yrittää asennoitua tähän oottamiseen taas, mutta tänään ei siihen kärsivällisyys riitä.
HANNELE
ihan ekaksi Hannelelle tervetuloa vielä keräämään voimia tulevaan koitokseen. Jos yhtään huolestuttaa, niin kyllä se vauva sieltä ennemmin tai myöhemmin tulee ; ) Nauti nyt vaan vielä massusta ja sellaisesta loppuviikkojen vetämättömyydestä ja joutilaisuudesta. Ja tosissaan, kannattaa ne s-keinotkin kokeilla. Jos vauva on valmis tulemaan niillä konsteilla, niin sitten synnytys käynnistyy. Mutta ehkä vielä pari viikkoa huilaten ja ihan vaan ootellen : ) Itselläni jäi tuosta myrkytyksen takia käynnistetystä synnytyksestä sellainen pieni harmitus, että olisin halunnut kokea se kun synnytys käynnistyy itsestään ja lähdetään sitten sairaalaan yhdessä miehen kanssa sitä vauvaa hakemaan.. Se odottelu ja jännitys jäi puuttumaan. Huippujuttu ettei noi oireet sitten tarkoittanutkaan r-myrkytystä, ei se tosissaan mikään hauska kokemus ole ja toisaalta vähän pelottavakin tunne kun kroppa ei toimi " normaalisti" . Mutta vielä tosta vauvan koosta, meidän poitsuhan oli rv 37+2 kun syntyi, kokoa silloin 3020g eli ihan hyvän kokoinen. Noilla vikoilla viikoilla vauvaa saa painoa yleensä jo0ku 200g/vko eli syntyessään rv 40 meidänkin poitsu olisi ollut sellainen keskikokoinen. Eli ei musta mitenkään liian pieni teidän masukki noilla viikoilla, helpompi vaan punnertaa sitten alakautta ; )
Tuutupiillä ja ultsilla oli ihania ultrauutisia : ) Voin kuvitella ne ilon ja onnen tulvahdukset mitkä siellä päätä sekoittaa!! hui, ihan värisyttää kun on niin iloinen mieli teidän puolesta.
Emunaiselle surunvalittelut menetyksen johdosta!
Katri, kyllä sä pidät meitä jännityksessä. Noh, pidemmällä tai lyhemmällä odotuksessa niin vauva siellä massussa on. Ja ens viikolla sitten säkin tuut kertomaan hyviä ultrauutisia tuutupiin ja ultsin jalanjäljissä.
Titi, ootko aikonut kysästä teidän sairaalasta jotain vaihtoehtoista kääntämistapaa, jos kirmeli aina vaan istua jököttää? Siis vaikka sulla ehkä kuitenkin yritetään ihan ulkokäännöstä ellei käänny? En jaksaisi odotella ens viikolle että pääsee katsomaan meidän vinossa köllöttäjää ja jos vaikka siihen mennessä olisi vaihtanut suuntaa.. Ja jos vaikka tökkisivätneuloillakin mua, jos se akupunktio juttu olisi mahdollinen ja toivottava vielä silloin. Tuntuu niin kummalta ja toisaalta mukavalta, että me ollaan menty tää odotusaika kaikessa niin käsikädessä, hyvissä ja pahoissa. Ja ikinä ei olla tavattu kuin täällä virtuaalimaailmassa.. Hassua, alan täällä ihan tunteelliseksi : )
Oma napa (venyvä ja kipuinen). Neuvolassa verenpaineet oli 136/83, eli ihan ok. Ei vastanneet omaa oloa, kun eilinen iltakin oli jotenkin tosi hankala. Pissa oli heikolla plussalla, mutta saattaapi olla valkovuodosta tms johtuvaa. Turvotusta sen sijaan on tullut, painoa viikossa 1300g! Eli ei ihme että on hankala olla. Terkan mielestä ei vielä viittaa mihinkään r-myrkytykseen mutta käski seurailla oloa ja lepäillä. Ensi viikolla sitten perjantaina se äippäpoli, eli ei mitään paniikkiseurantaa. Illasta kyllä oli sellainen olo, että ihme on jos tää mahassa niin pitkään pysyy, kun tuli muutamia ihan vähän aran tuntuisiakin suppareita (vrt normaalisti mulla olleet tähän mennessä ihan kivuttomia). Ja sitten olo on ihan kuin olisi r-myrkytys tulossa.. Viikkoja tänäänhän tuli täyteen 34, eli pari viikkoa jos pitäisi vielä jalat ristissä, niina) pääsisi paikalliseen sairaalaan synnyttelemään ja b) olisi vauvallakin muutama viikko aikaa kasvaa.
jahas, sit täytyy lähteä vispaamaan kermaa kun PAKKO oli ostaa laskiaispullatarpeet (valmispullat tosin). Huoh tätä mun selkärankaa..
eka-vekara ja minttu-vadelma *POKS POKS* rv 34
tänään aika nopeasti..
surunvalittelut emunaiselle, mummin kuoleman takia.
hannelelle MORJES!
sitä tultiinkin vielä yhtenä kappaleena takaisin..
mustakin alkaa jo tuntua, että se synnytys koittaa vaan tarkkaan valituille äideille.. ei malttaisi enää odottaa, kun olo on niin julmetun tukala.
kiitos ohjeesta!
ne tonnikalaleivät koeajettiin meillä tänään..
poika tykkäsi niin kovin, että käveli edestakaisin, väänteli käsiä, hoki suu täynnä leipää että NAMNAM, ja äkkiä takaisin äidin luo haukkaamaan uutta suullista!
ei siis meinannut kestää housuissaan..
sille ei voi vielä omaan käteen sellaista kolmikerroksista antaa, kun muuten se täyte liistaa joka suuntaan ja sitä leipää on sitten kaikkialla..
ensin söi yhden kolmion, ja reilu puolituntia sen jälkeen vielä 2/3 toisesta kolmiosta..
teemme toistekin! =)
ja maistui ne hanakasti meille aikuisillekin..
ekalla onkin aika räväkkää turvotusta.. varmaan kelju olla.
onnittelut hyvistä ultrista ainakin tuutikselle, ultsia olenkin kai jo onnitellut. olikos joku vielä.. ?
nyt vaan (.)
viime yönä nukuttu ruhtinaalliset 2,5h, sekin pätkissä, ja tänään en ole ehtinyt huilata ollenkaan.. että väsyttää, ja siksi pikakierros.
neuvolalääkäri oli siis tänään...
eli, siis tavallinen neuvola, paitsi että lääkäri mittasi mahan mittanauhalla, ja kuunteli sykkeen vauvalta..
ei siis mitään normaaleja ihmeempiä tutkimuksia?
luulin, että sisätutkimus on vakio?
(ajelin siis sen hemmetin bikinirajankin ihan turhaan.. ja, se oli aika operaatio, kun ei nähnyt sinne mahan alle.. turhaan!! ;) )
no, painoa viime viikosta +200, ihan ok siis..
paineet 113/69, mulle korkeat, mutta puhuin mittauksen aikana..
pissa ok
hemppaa ei otettu, otetaan sit ens viikolla
sf 35, sama kuin viime viikolla
vyötärö 110 2cm enemmän kuin viime viikolla
valitin terkalle ennen lääkärin aikaa näistä mun unettomuuksista, ja se sanoi, että kuullostaa vähän siltä, että voipi olla ettei sintti viihdy sinne sektioon saakka massussa..
ja että lauantaina kun tulee se 37 viikkoa täyteen " ei tartte enää säästellä" , eli vissiin tarkoitti, että senkun reuhdot siivouksia tms, vaikka supisteliskin..
sitten kuulin tänään, että miehen työt loppuu elokuun lopussa..
hieno juttu joo, kun olen itekin tytötön, ja jatkan työvoimapoliittista koulutusta heti kun ä-loma loppuu joulukuussa, että mun työllistyminen menee ainakin sinne vuoden päähän opintojen jatkamisesta.. 2009?
mitenhän rahat riittää asuntolainaan ja muihin?
huoh..
tänään on kaikki hankalaa.
painun maate kohta, jos sais edes vähän nukuttua.
-ennis- ja sintti rv 36+5
kaiken maailman raha-asiat vaan pyörii mielessä itkun kanssa..
joo, on siihen elokuun loppuun asti vielä pitkä aika, ja paljon ehtii tapahtua, mutta..
tosiasia on, että asutaan pienellä paikkakunnalla, ja töitä on nuukasti tarjolla.
itkua jo tossa väänsin, kun kävin työttömyyskassan laskurilla laskemassa osapuilleen päivärahaa tolle ukolle. laskeskelin, että miten rahat sitten riittää asunto- ja muihin lainoihin, yhtiövastikkeeseen, vakuutuksiin, ruokaan, laskuihin... ei mitenkään..
onneksi kaikki (kolme) osamaksu-kauppaa anttilasta ja hobbarista ehtii tulla maksetuksi ennen sitä.. siinä säästää jo jonkun kympin kuussa..
ja jos peruu lehdet,, ja, ja.. ei varmaankaan riitä rahat silti.
yritän ehtiä huomenna juttelemaan pankkiin oman mielenrauhani vuoksi, että miten se menekään se lainan takaisinmaksuturva tällaisessa tilnteessa. meillä on sellainen, ja siinä oli joku kohta tosta työttömyydestä, mutta en sitten tietty löytänyt niitä papereita tähän hätään mistään..
miksi, asiat, ei, vaan, kertakaikkiaan, voi, joskus, SUJUA!!!???
v#¤%ttaa, ahdistaa, ja huolestuttaa niin pirusti.
enkä ole edelleenkään nukkunut.
miksei tää vauvakaan älyä syntyä että voisi edes nukkua välillä? kun ei voi olla maaten eikä oikein istuenkaan, kun tää peruuttelee ja könyää edestakaisin, niin että sattuu, ja sitten supistaa, ja selkä on ihan sökönä, niin ei hireveesti huvita seisoskellakaan..
mulla on mitta niin hemmetin täynnä tätä kaikkea .. P..
mä varmaan kilahdan kohta.
pitäs varmaan tilata sellainen paita missä lukee oikein isolla että:
YKS VITUN PÄIVÄNSÄDE
jep, tosi hilpeänä tänään
-ennis- rv36+6
...ja anteeksi että teille pauhaan, ei tää nyt teidän vika ainakaan ole..
ENNIS: Etkö sää tosiaan saa tuon enempää nukuttua…?! Voi kauhia! Mää oon nukkunu tälläkin viikolla vain 6 h yöunia ja nekin niin pätkittäin että omasta mielestäni oon nukkunu huonosti, mutta nyt ymmärrän mitä tarkottaa huonosti nukkuminen! Toisaalta niin ”mukava” kuulla että siellä on toinen yhtä levoton tämän loppuraskauden kanssa, mutta harmi että sulla on myös oikeasti fyysisesti hankalaa (unettomuus jne). Mullaon fyysisesti edelleen mitä mainioin olo, ja siksi mun vielä kuuluiskin nauttia tästä raskaudesta eikä oottaa synnytystä kärsimättömästi… Kiva että tonnikalaleivät maistui, nehän on tosiaan aika sotkusta syötävää että ei ihme, lapset varsinkin levittäis sitä varmaan ympäri ämpäri kun ei itelläkkään taho pysyä käsisä. Kyllä kai minäkin oon luullu että AINA KUN on lääkäri raskausaikana niin se tekee sisätutkimuksen! Ainakin mulle on tehny. Kahtoohan se kuitenkin kohdunsuun tilanteen ja kyllä mua ainakin kiinnostaa onko siellä mitään tapahtunut. Ja eihän sullakaan enää oo yhtään lääkäriaikaa ennen synnytystä? Sikäli tosiaan lohduttava kuulla että ehkä pääset synnyttämään jo ennen sektioaikaa, jos unettomuus voi kerran enteillä sitäkin että sintti haluaa jo kohtapuoliin ulos. Mulla liikkeet ei aiheuta ongelmia nukkumisessa, eikä suppareita oo yhtään! Uskon kyllä että huolettaa nuo raha-asiat, ne tahtookin olla sellasia että niitä kun rupiaa miettimään niin ei siinä unta saa, ja tuntu että pää hajoaa. Toivottavasti miehes vaan löytäis sitten muita töitä, onhan siihen tosiaan vielä pitkästi aikaa, toivottavasti et elokuuhun asti sitä mieti öisin… ;o) Haleja!
EKA-VEKA: Vai ennemmin tai myöhemmin ;o) Ei se paljon lohduta, kyllähän minä sen tiiän että joskus se syntyy, ja mistä sitä tietää milloin, ehkä jo ens viikolla, ja ihan turhaan tässä tuskailen! No tämmöstä tää on tää ajatuksen juoksu (tästä aiheesta lisää omanapaosuudessa). Harmi että noin kovasti olet turvonnut ja sen vuoksikin varmasti niin hankala olo!
MAMI: Kovasti oon pyöritelly sitä omaa reissuani päässäni ja eniten kyllä harmittaa se että se meiän lääkäri on niin hätäinen. Jos se olis ymmärtänyt jossitella, eikä pitää sitä käynnistystä jo ihan varmana niin munkin mielenrauha vois olla nyt toinen. Mää kysyin kätilöltä siitä uinnista, kun mullakinhan samaten sormelle auki. Sanoi että ei kyllä kannata enää mennä, ihan vaan sen pissatulehuksen takia, koskaan ei tiiä koskaan mitä pöpöjä sielä on vaikka puhdas vesi toki pitäiskin olla. Että varmuuden vuoksi, niin varmasti se tulehuskin paranee.
TITI: Mää eilen hoksasin että kävinhän mää siellä kylpylässä ja katoin sitten kalenterista että kun pissatulehusoireet alko tiistaina niin kylpylässä kävin 1,5 vkoa aiemmin että ehkä se on voinut sieltä saaha alkunsa, kun siellä esim. vaan lastenaltaassakin istutaan pitkään. Mutta toisaalta siellä osastolla oli kaks sellaista joilla on samoilla viikoilla ollu/oli pissatulehus joten voihan se olla että helposti tulee tässä loppuvaiheessa.
ON: Ässäkeinot jäi eilenkin käyttämättä mutta illalla ajoin kuntopyörällä 20 min. Lääkärihän sanoi että voin elää täysin normaalisti, ajaa kuntopyörällä jne. koska vauva on jo täysaikainen ja saa syntyä millon vaan. Eilen olin koko päivän tosi itkuinen ja pahantuulinen, niin kauhea ikävä tuntui olevan Vilperttiä (vaikka se tuossa ihan lähellä onkin). Kaupassa käydessä ostin itselle lohdutukseksi Arnoldsin donitsin =o) Kun mies tuli töistä niin mieli parani ja loppuilta meni kivasti ja nyt alkaa taas epätoivon tilalle tulla se onni ja ilo mikä on ollut aiemminkin, niin paljon oon tästä raskaudesta nauttinut ja haluaisin osata nauttia loppuu asti kun kuitenkin fyysisesti vointi on hyvä! Yritän asennoitua tähän niin. Mies taas on semmonen että eilenkin sanoi että ”et sitten ala rehkimään sen takia että saisit sen syntymään”. No en ala (sittenkään vaikka eilen olin siihen valmis) mutta teen kuitenkin kaikkea kuten ennenkin ja nyt voi tehä vähän reippaammin kun ei tartte pelätä aiheuttavan suppareita.
Eilen soitin niitä tuloksia sieltä osastolta vielä ja kysyin samalla sen tarkan painoarvion. Se oli 2819 g. Melkein keskikäyrällä menee. Sinänsä hyvä tuo kokohomma niin malttaa tässä nyt itekkin vielä ootella kun tietää että vauvalla on vara kasvaa, jos ois ollu jo nyt 3,5 tai lähemmäs 4-kiloinen niin sittenkö se vasta tuska ois että se on ulos saatava! Ja tosiaan mitä pienempi niin sitä paremmin mahtuu alakautta tulemaan =o)
Miten muut alatiesynnyttäjät? Onko välilihanrasvaus ohjelmassa? Mää en saanu alotettua mutta voishan sitä nyt vikoina viikkoina.
Muuten rasvaamisesta tulikin mieleeni että huomasin joku aika sitten tissien alapuolella raskausarpia. Sen jälkeen olen rasvannut JOKA PÄIVÄ että ei tulis ainakaan enempää. Kävi päinvastoin. Nyt on tullut ympäri tissejä pieniä juovia… Että jos ne arvet on tullakseen niin taitaa tulla rasvauksesta huolimatta! Hei, mää olen nyt jo täysin erilainen kun kaksi siskoani: heille ei tullu yhtään raskausarpea joten luulin ettei mullekkaan tulis (toisin kävi – nyt on seeprareidet ja seepratissit) ja heiät leikattiin ahtaan lantion takia, mutta minä sain alatiesynnytysluvan! =o)
Mukavaa perjantaita!
HANNELE + kelmi/helmi 37+5
HANNELE: Sinähän ehdit meitä tän päivää tosiaan jännityksessä pitää. Olin ihan varma, että seuraavat uutiset on sitten jo nyytti uutisia. Mutta ei sitten ihan vielä kuitenkaan. Kun olit sielä uimahallissa käynyt, niin epäiletkö että olis voinut sieltä tuo pissatulehdus tulla? Ite vaan edelleen mietin miten pitkään uskalla sielä uimahallissa käydä, ettei vaan tule sit mitään pöpöjä. Kun toistaiseksi lääkäri eikä neuvolan täti ole ainakaan mitään kieltänyt. Mietin, että josko säkin sieltä sitten jonkun pöpön olisit saanut. Mutta toisaalta hyvä, ettei kuitenkaan raskausmyrkytyksestä ollut kysymys ja pääsit vielä sitten kotiin lepäilemään. Syöhän nyt kiltisti tuo kuuri ja uimahallit on varmaan sun osalta nyt tosiaan käyty. Uutta riskiä tulehduksesta ei varmaan kantsi enää ottaa. Hyvä kuitenkin, että muilta osin sielä on kaikki kunnossa ja olit kuulemma saanut luvan alatiesynnytykseenkin. =) Parane pian.
KATRI: Olispa tosiaan uutinen jos olisitkin jo puolta pidemmällä. Tosin tuo turvotus saattaa tosiaan ihan tehdä tepposiaan ja masu näyttää kauheen isolta vaikka sielä ihan vaan yksi kaveri oliskin. Itellä oli kans alussa ihan tolkuton turvotus masussa alkuviikoilla. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jäämme jännäämään tuota ensi vkon ultraa. ;-)
ENNIS: Sullahan oli vilkas viikon vaihde ja tuota pulkkamäki juttua minäkin täällä hihittelin. Olisipa se ollut näky jos olisit tulla tömyyttänyt sitä mäkeä alas sieltä masun kera. Hyvä kuitenkin, että tyydyit ihan valokuvauksellisiin puuhiin ja seurailemaan mäen alta. Parempi ehkä tässä vaiheessa raskautta jo kuitenkin ottaa vähän rauhallisemmin. ;-)
TUUTUPII: Hyvä, että tuhruilu on tipotiessään ja pysykööt vaan kaukana poissa. Niistä ei tule muuta kun harmaita hiuksia. = / Masun kasvatusta, masun kasvatusta siis nyt vaan. =) Niin ja onnea huomiseen ultraan. Tulehan hyvien uutisten kera. =)
SANI: Täällä suht hyvässä kunnossa edelleen ollaan ja ihanaa kun voi tosiaan vielä nautiskellakkin vähän olostaan. Ettei ihan niin raihnaiseen kuntoon ole itseään töissä vetänyt, eikä muutenkaan. Nyt olen täällä hissukseen sitten jaksanut kaikkea pientä touhuta. Toi keskivaihe muutoin tuosta raskaudesta on kyllä sen vuoksi niin ihana, että kun pystyy suurin piirtein täysin normaalia elämään elelemään ja vointi oli mullakin mitä mainioin ja energisin. Nyt alkaa jo vähän tassu painamaan ja kaikkea sitä pientä kremppaa ja taas aamupahoinvointiakin olla aikas kovasti. Mutta kyllä sen kestää kun tietää mitä saa palkkioksi. ;-)
ULTSI: Hirmuisesti onnea ihanista ultrakuulumisista. Kyllä siinä aina olo helpottuu kun sielä pienen ihmisen alun sydämen sykkeen näkee. Ai kun ihanaa. =)
KOALA: Ihanasti olet saanut vkoja kasaan. =) Varmasti oli huokaisu ja helpotus nähdä rakenneultrassa kaiken olevan niin kuin pitää. Nyt helpottaa varmasti tuota oloakin ja uskaltaa vapautuneemmin ehkä sitten tänne meidänkin keskelle kirjoitella.
DREAMONE: Valitettavasti sulla on ollut tuota vuotelua kaiken aikaa¿ kai siihenkin tottuu kun sitä tulee jatkuvasti, mutta eihän se kivaa ole. Toivottavasti saatte nauttia miehenne kanssa nyt hellistä hetkistä. On ollut teillä pitkä tauko petipuuhissa tosiaan. Meillä minä yritän kovasti tuota miestä vokotella, mutta eilen just asiasta puhuttiin ja ihan selkeesti kyllä sanoi ettei voi sille mitään mutta pelkää että nyt kun tuo masu on jo noin iso, että vauvalle siitä seksistä jotain haittaa koituisi¿vaikka olen kuinka yrittänyt vannoa, että ei mitään haittaa vauvalle siitä ole jos vaan oma olo touhuilun sallii. Mutta onhan tää vähän tälläistä oman olon tutkailua sitten ja kai tuo mieskin vähän ihmeissään tuosta masusta on. ;-) Ei oikein tiedä mitenkä päin pitäisi lähestyä. ;-) Eilen juuri sanoin, että vielä kannattaisi peittoja pöllytellä kun väkisinkin tulee tauko sitten synnytyksen tai sektion jälkeen kun on paikat varmasti sökönä ja on vuotoja pitkään.
LIMETTI: Ai kun kiva¿sinäkin olet sielä ompelutouhuissa ollut. On se kiva kun huomaa, että osaa itekkin jotain vauvelille tehdä. Mä olin ihan täpinöissäni kun ompelin sen pinnssuojan ja siitä tuli niin hirmuisen hieno. Kyllähän noilla kestiksillä varmaan rahnua säästää ja kun olet vielä kestikset ite ommellut ja katsonut siinäkin materiaalit hyvin, että on siinäkin kuluissa säästänyt. Kävelyllä minäkin tuon naapurin kanssa olin tänään ja iltapäivällä hissukseen tein lumppatyöt pihasta. Siinä kuntoilut¿ihan riittävästi siinäkin.
MAMI: No sulla oli hyviä kuulumisia sairaalakäynnistä ja vauvelikin oli kääntynyt oikein päin. Voi kun toi meitinkin veitikka vielä ite nyt puskis ittensä toisin päin. Mikähän meidän vauvan paino on tällä hetkellä? Olis kiva tietää, muttei kyllä ole mitään hajua asiasta.
EMUNAINEN: Todella pahoillani olen mummusi puolesta. Kovasti voimia ja henkistä jaksamista sinne lähettelen. Näinhän tää elämä tahtoo mennä, että toisen on lähdettävä kun toinen tulee¿ * iso rutistus * ;-(
PIRPALIINA: Sieläkin on kivasti painoa tullut. ;-) No kuuluu asiaan. Hyvä vaan, vauva kasvaa ja voi hyvin kun saa hyvin evästä. =) Siis minkä äippäpakkauksen toppapuvun näit¿sen 2006 vuosimallin vai onko tullut jo tälle 2007 vuodelle uusi pakkaus? Mulle tuli äippäpakkauksen mukana se vaaleansinipohjainen, jossa vaal.vihreällä vähän sellaista kilpikonnakuvioo tms. Ei se nyt ihan sellainen ole mitä ite kaupasta ostais, mutta kun esikoista tässä odottelee, niin olis se sit ollut millanen vaan, niin olisin varmaan kuitenkin sen pakkauksen ottanut ainakin näin ekalla kertaa. Eiköhän tuo tarpeeseen tullut ainakin meille.
LEVINIA: Vieläkin täällä utelen, että missäs päin mualmaa oikein asustelet miehesi kanssa kun noin lämpimissä oloissa olette? Kyselin tuossa aiemminkin, mutta se tais mennä sulta ohi. =)
EKA-VEKARA: Älähän sinä nyt enää toistamiseen sitä raskausmyrkytystä hanki. Eikös se suurempi riski ole ensisynnyttäjillä se saada? Eihän se sitä sano, ettei voisi tulla nyt uudelleen, mutta toivottavasti ei tosiaan tule. Toivottavasti verenpaine olis sulla nyt laskenut. Täällä vaan toivon ja odotan, että tuo meidän epeli kääntyis toisin päin¿. ei vielä elettäkään siihen suuntaan¿ =)
ON: Ei jaksa oikein mitään enää omasta navasta kirjoittaa. Meidän kirmeli se nukkuu päivät ja vouhkaa ja meuhottaa menemään kaiket yöt, etten saa nukuttua. Että näin... Omaksi piristykseksi tänään laittelin vähän vaaleampaa raitaa tukkaani ja tuli ihan pirtsakka. =)
Huomenna naapurin kanssa Ideaparkkiin vähän pälyilemään ja sitten varmaan vähän kaffelle ja jätskille sielä johonkin. Ihan kivaa. Uimahalli jäi tältä päivältä kun naapuri vokotteli pidemmälle köpöttelylenkille ja sitten vielä lumityöt hissuksiin tein. Siinähän ne voimat sitten menivätkin, enkä enää viitsinyt itteeni enempää rääkätä.
Ja huomenna on vielä viimeinen kerta sitä neuvolan perhevalmennusta viiden aikaan, joten uimahalliin sitten perjantaina varmaan vasta ehdin.
Mieskin pääsi kotiutumaan vasta työreissultaan joten taidan kömpiä vielä hetkeksi sen kainaloon kehräämään kirmelin kanssa, ennenkö pitää taas painaa pää tyynyyn.
titi ja kirmeli rv 33+5