** EX-HAAHUT viikko 5 **
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]
[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[b][color=violet]katri72[/b][/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (76)
Yritin taas neuvolaan soittaa... tuloksetta. =( Eli ei vielä neuvola-aikaa eikä mitään muutakaan. Huomenna uus yritys...
Katri
Tekemisen puute siis. Oon jo tehny lappapuuroa, mansikkasoppaa, tehnyt ruuan, keittänyt kananmunia, pessyt pyykkiä ja laittanut astianpesukoneen pyörimän, sekä käynyt kävelyllä =o)
KATRI: hui sepä oliskin mahtavaa jos olisit jo rv 15, mutta ymmärrän kyllä että nyt pitää pitää jalat maassa, eikä alkaa kuvitella mitään, ennen kuin asia varmistuu! Toivon silti kovasti että näin olisi! Saitko negatiivisen testin kuitenkin sen ed. vuodon jälkeen? Oot sää kyllä toisaalta saanut montakin negaa tässä välissä. En tiiä mitä ne onginnat sitten vois olla jos ei liikkeitä?! Oli sitten rv 8 tai rv 15 niin toivotaan vain kaiken menevän hyvin, joten vauvaliimaa lähettelen edelleen!
TUUTUPII: Hyvä että vuoto loppunut. Torstain ultraa odotellessa =o)
HANNELE
Tuutupii: Hyvältä kuulostaa! Onneksi on vuoto loppumaan päin.
Hannele: Viikko silloin vuodon jälkeen tuli vielä selkeä plussa, sitä seuraava sitten nega. Nyt sitten tän kuun alussa kun testailin, niin tuli ensin viivan paikka ja sitten tää plussa.
Ja niinpä, hurjan kuuloista olis, jos olisinkin melkein puolet pidemmällä. Mutta katotaan ja odotetaan niitä todisteita. Aivan mahtavaa tietysti olisi ollakin pidemmällä kuin mitä nyt luulen. Onhan mulla tuota puoltavaa, mutta myöskin kieltävää kuten se negatesti siinä välissä. Tosin, eipä olis mulle eka kerta kun tulee viallinen testi. Tässä vuoden sisään niitä on tullu pari vai kolme jo tietoisestikin viallisia.
Jep, eipä itselläkään ole muuta tekemistä kun pyöriä netissä ja sitten vastailla kavereiden meileihin. Äsken ajattelin mennä maate vähäksi aikaa, mutta enpä sitten malttanukaan..
Katri rv 8+2 (toistaiseksi)
Niin eikö tosiaan sen useampaa negaa välissä ollutkaan! yksi vain ja se viivanpaikka! Miten ihmeessä onnistutkin aina saamaan viallisia testejä, höh! Yllättävän huono tuuri sinänsä jos taas niin olisi käynyt koska tuskin niitä viallisiakaan aivan mahottomasti on markkinoilla, mutta hyvä tuuri olisi tosiaan jos edellinen ei ollutkaan km =o) Jännityksellä kyllä ootetaan sun ultraa!!!
Jaahas, mää tein välipalaksi tonnikalakerrosvoileipiä, nyt oottelen että mies tulis kotiin (tunnin päästä vasta). Onneksi huomenna on se äitipolille meno niin saa päivän kivasti kulumaan =o)
HANNELE
Tuutis: Ei ole vielä ultraan aikaa, kunhan nyt ensin saisi sen neuvolankin kiinni... Mutta ehkä neuvolassa ultraisivat kun on näinkin epäselvä tilanne.
Hannele: Juu, eipä ollu kuin se yks nega siinä välissä. Enpä kyllä tiedä miten mulle on onnistunukin ajautumaan noita viallisia... Taitaa olla sitä mun huonoa tuuria mitä on ollu tässä aikojen saatossa monessa asiassa... Huh, mutta jännää kyllä on... Eipähän tarvi teidänkään täällä pitkästyä kun nyt jännäätte millä viikoilla nyt oikeastaan olen. ;)
Katri
Pientä korjausta nyt... Se kätilö, joka veikkas mun olevan rv 15 ja että jos km ei oliskaan ollu km, niin korjas nyt sitä kun kuuli multa mikä se tilanne silloin oli. Sanoi, että on se sitten km ollut, mutta jo masunkin perusteella kun kohtu näyttää olevan jo noin ylhäällä, niin mun pitäis olla lähempänä rv 13 tai 14 kuin mitä rv 8 (lähetin sille siis kuvan masusta viime viikolta). Ja että siihen ei usko alkuunkaan että niin alussa olisin.
No, katotaan miten käy. Mutta kuten sanottu, niin vanhassa mennään kunnes se on ultrassa todistettu....
Katri ja rv 8+2 edelleen..
piti turista, etta josko sitten olisikin useampi yllari masussa talla kertaa?? Ja viikot oikein mutta kasvu johtuisikin useammasta tekijasta? Mutta toisaalta olishan se kiva hypata suoraan rv 8 tuonne 15 etta ' pahin' olisi jo ohitse, eiko?!!
Ma sitten kavin siella ultrassa, ja kylla me loydettiin 8 millinen himpula, jonka sydan sykki! Tosi helpottunut olin ja nyt vaan toivomaan parasta jatkoonkin; ainakin viela 5 viikkoa pitaa pitaa matalaa profiilia!
Voikaahan hyvin ja sellasta
- levinia ja hope rv 7+1 -
levinia: Ihanaa, Onnea mahtavista ultrakuulumisista! Tästä mun jutusta sitten, niin aivan upeetahan se olis, jos olis pidemmällä. Toisaalta tietysti sitten mietityttäis mitä aiheuttaa ne jouluna juodut punaviinit...
Nyt kahville...
Katri
uusi viikko ja uudet kujeilut, vai mitä =)
levinialle onnittelut ultrakuulumisista. hienoa, että siellä se pieni möllötteli sykkeineen kaikkineen =D
katrin tilanne on edelleen jännä.. kumma kun sieltä neuvolasta ei saa ketään kiinni!
tee niin kuin minä yleensä jos jossain tuuttaa aina varattua..
eli paa kännyyn kaiutin päälle, ja automaattinen soiton toisto, ja luuri pöydälle viereen, ja sit voi vaikka selilla lehteä sen aikaa, ennen kuin alkaa normaali hälytysääni kuulua kännyn kaiuttimesta, että ollaan päästy läpi, ja kohta joku vastaa..
mulla on tosi lyhyt pinna tohon edestakaisin soitteluun, jos aina on varattua =)
tosta mahassa nykimisestä.. kyllä nuo aikalailla liikkeiltä kuullostaa, ongenkohot kaikkineen. =) voihan se tietty muutakin olla, mutta mulla liikkeet tuntuivat vähän siltä, että olisi ollut " elohiiri" , aika vaimea, ja vaan muutama nykäys/kerta, mutta aika samalta tosiaan kuullostaa kuin tuo sun kuvailema juttu..
jos viikkoja on se 8+ niin sitten se on varmaan jotakin muuta, mutta jos viikkoja onkin se 15+...
hannele sitten huomenna on synnytystavastaan tietoinen.. jännää =)
ne tonnikalavoileivät kuullostaa hyvältä, mitä niihin laitetaan? voisi joskus kokeilla jotakin uutta syötävää välillä..
jos sulla toi kauhea energian puuska vaan jatkuu, niin täällä olis yks huusholli mihin voisi tulla purkamaan tuota siivousintoa, jos kotona alkaa olla paikat jo ihan tiptop.. =)
tuutupiin torstaista ultraa odottelen minäkin. hyvä, että se vuoto on loppumaan päin, eikä ole missään välissä sillai kunnolla tullutkaan.. toivottavasti kaikki on hienosti ultrassa.
limetti, tuttu juttu, ei se oikea ruoka oikein mullekaan maistu.. kaikki naposteltava sitten senkin edestä.. ehkä joku 2-3 viikkoa on nyt tökkinyt ajatus ihan oikeasta lämpöisestä ruuasta..
leipää, jugurttia, nuggetteja, nakkisämpylöitä, hornetteja (eli kanan siipiä), pullaa, keksejä.. sen sorttiset menee kyllä helposti alas, ja tekee oikein mielikin..
mutta perunat ja kastike, makaronilaatikko, kiusaus, kanarisotto.. jne, ei mene alas, ei..
joululahja, kyllä se aika tosiaan matelee, kun oottaa ultraa..
ja matelee sen np:n jälkeenkin, kun oottaa mitä vaan raskuteen liittyvää, olen tässä huomannut.. =)
mitäs sulla nyt ne rv:t on?
ne pelot on kurjia, puhu neuvolassa niistä, mulla ainakin hieman helpotti, ja terkka oli oikein hyvä keskustelukumppani siinä asiassa.
on ilmeisen vaikeaa erottaa toisistaan välilehdet 1 ja 2, sekä painike ok..
hälläväliä, jatkan tähän =)
titille saikusta, hyvä että sait nyt sitten sitä saikkua kunnolla. eipä tartte enää tämän tästä laukata pyytelemässä lisää. ja tottahan se on, kun kerran maha kasvaa päivä päivältä lisää, niin ei se sun selkäsi ainakaan entistä paremmin töidentekoa kestä..
hyvä että lepo on oloon auttanut, ja selkä on kuitenkin nyt sillai ok, että sen kanssa kotosalla pärjää hyvin. tukalaa olisi, jos koko loppuaika olisi hirmu kivuliasta.
nautiskele kotona olosta, nyt on siihen lupa =)
lizien olisi vissiin viisainta olla juoksentelematta! =) voin vaan sieluni silmin kuvitella, kun ensin kirmaat sen ison mahan kanssa koko komeus rytkyen, ja sitten puhiset kun supistaa..
eka koittaa nyt rauhoittua siellä.. muutenhan sulla oli ihan ok neuvolat paitsi ne paineet.
toivottavasti se sun siskosi saa asiansa järjestykseen.. ymmärrän toki, että huoli on varmaan kuitenkin suuri, vaikka olisikin aikuisesta ihmisestä kyse.
(.)
tänne ei kummempia.
erikoinen unirytmi vaan jatkuu, eli yöt kukun, ja aamupäivästä-> klo 13-14 nukun..
närästys alkoi tänäänkin ajallaan, eli reilu puolituntia sitten, sintti ei vielä kauheasti könyä, mutta eiköhän sekin ala, kun kohta menen katsomaan telkkua tuohon soffalle kyljelleen, tai puoli-istuvaan asentoon, jos jaksaisin vaikka neuloa lapasta..
pojalle neuloin eilen kirjoneulelapaset, ja ensimmäinen oma olis vajaa puolivälissä.
viikonloppuna olikin hulinaa!
la oli miehen veljenpojan synttärit, ja meillä kävi pe iltana vieraita.
ja sunnuntaina käytiin vielä pulkkamäessä koko perheen voimin, ja ne perjantaiset kyläilijät tulivat mäkeen myös.
kivaa oli, vaikkakin itse tyydyin seisomaan mäen alla ja ottamaan valokuvia.
kyllä mulle rattikelkkaa tarjottiin, mutta en tän mahan kanssa enää oikein uskaltanut vaikka mieli olisikin tehnyt, myönnän...
johan mä olisin varmaan saanut hirveet supparit, kun olisin ensin kiivennyt sinne mäen päälle, kun tuntuu ettei tarvi tässä kotonakaan paljoa touhuta, kun taas on maha kireenä...
mun mieheni kyllä urheasti lupasi vetää mut pulkassa mäen päälle =), mutta en silti suostunut.
(mies painaa jotain 76kg, ja minä nyt sen 84,5kg.. olisi sekin ollut näky)
poika nautti suuresti mäenlaskusta, vaikka pulkkamäen lumi olikin aika pehmeää, eikä siksi oikein luistanut kovin kovaa. eli luulenpa sen olleen tykkilunta.
(käytiin paikallisen laskettelunyppylän pulkkamäessä, kun ei muualla ole oikein paljoa lunta vielä)
ei ollakkaan tänä talvena vielä montaa kertaa päästy mäkeen, ja mun käyntikerrat ainakin alkaa olla vähissä tänä talvena.
monta kertaa se pieni mies jaksoi iskän ja muitten kanssa kiivetä (itse) sinne mäen päälle, ja kimppapulkassa sitten iskän tai jonkun muun kanssa alas. ei vielä toi 2.5v osaa ohjata pulkkaa/kelkkaa, kun on aika pitkä mäki kuitenkin..
mun sosiaalinen elämä sai siis kertarysäyksellä tänä viikonloppuna aimo tankkauksen!
olen siis ollut oikea kotihiiri jo monta viikkoa..
paljon muuten en missään käy, kun kaupassa ja neuvolassa, ja kauppareissulla mahdollisesti jonkun tutun kanssa kahvilla s-marketin kahviossa.. tai jonkun tutun työpaikalla höpisemäsä, joka on kaupassa töisä tms..
tai no, käytiin me pojan kanssa viime viikolla yhtenä päivänä tutussa lapsiperheessä jonkun tunnin leikkimässä.. mutta kuitenkin.
kaikki muut kun nukkuu yöllä, ja minä nukun päivällä, niin oleppas seurallinen siinä sitten.. =)
torstaina olis se lääkärineuvola. se vissiin tekee sisätutkimuksen, joten pitäisi kai ajaa toi bikiniraja... sepä onkin ollut jo jonkin aikaa vallan luonnon tilassa, kun ne uimisetkin jäi jo monen monta viikkoa sitten.. miten hemmetti tonne mahan alle mitenkään näkee? =)
sintti taitaa hikeentyä tähän mun istuma-asentoon kun yrittää peruuttaa tosta oikean tissin alta kylkiluiden vierestä nahasta läpi.. auh..
taidanpa mennä tonne soffalle, kun tuntuu tuo könyäminen alkavan täällä massussa taas.. aika lailla ajallaan =)
ei ole paljoa liikelaskentaa tarvinut tehdä, kun mitä ilmeisemmin tää liikkuu koko yön sen ainakin 10 kertaa tunti ihan laskemattakin =)
sen mun liukastumisen jälkeen oli ne 5 vaisua päivää jotka säikäytti, ja silloin laskeskelin, mut sen jälkeen ei ole tarvinnut laskea.
palataan ruutuun
-ennis- ja sintti rv 36+2 ...22 yötä sektioon..aika matelee..
ai niin, olen ollut jo reilun viikon äitiyslomalla! olenko muistanut mainitakkaan, kun en itekään tajunnut kuin jokunen päivä sitten! =)
Taas on hankala yö takana, mutta siitäkin selvitty. Kuudelta taas vaan jo herätty. Eilen illalla alko särkeä mahaa ja särki koko yön. Sinnikkäästi vaan ootin aamua kun tiesin että tänään on joka tapauksessa OYSiin meno. Ihan hi**sti vihloo tuonne alas, ja jos koko loppuaika 3 vkoa on tälläistä niin en tiiä miten selviydyn. Nyt kipu on helpottanut mutta välillä vihlaisee.
Oottelen vain että kello ois niin paljon että sais lähtä sinne synnytystapa-arvioon. Eli reilu pari tuntia vielä.
ENNIS: Vai lääkärin takia bikinirajan ehostus… En mää niin tehnyt, kun en oo tosiaan tuonne mahan alle nähnyt piiiiitkiin aikoihin ;o) Sielläpähän rehottaa!
Tonnikalavoileivät:
Tonnikalatäyte: pilkotaan sipuli, lisätään tonnikalaa ja majoneesia ja sekoitetaan nämä.
Otetaan kolme paahtoleivän palasta joista leikataan reunat pois.
Ensimmäiselle palasella levitetään tonnikalatäytettä ja sitten tomaattisiivuja.
Lisätään toinen pala päälle ja levitetään taas tonnikalatäytettä ja sitten keitettyjä kananmunasiivuja.
Ja kolmas palanen päälle ja leikataan nurkasta nurkkaan kolmion mallikseksi.
On hyvää! (mikäpä ei olis kun majoneesia laitetaan)
Mukavaa tiistaita!
HANNELE + vilpertti rv 37+2
levinialle tännekin puolelle onnittelut ultrakuulumisista! Ihanaa!
Enni-Maija: Mua nauratti tuo sun pulkkamäkijuttu. Mulla oli kriisin paikka, kun loppuraskaudessa painoin 89 kg ja mies vaan 76 kg. Normaalisti oon sitä kevyempi. Meinasi itku tulla, kun tulin neuvolasta ja paino oli ekan kerran ylittäny miehen painon, niin äijä suu mollollaan rääkäs, että sähän painat enemmän kuin mä! No niin, kappas, noinko laskit. Painatetaanko paidat aiheesta, että kaikki saa tietää, jos eivät omin silmin nää...
No juu. Oma napa sitten. Tuhru on lähes loppu! Excellent! Nyt vaan jännään torstain ultraa...
Tuutis rv 6+2
Tuutpii: hienoa, että tuhru on loppu! Toivotaan, että pääsit vain säikähyksellä! Tsemppiä ja onnea torstaille ultraan!
Levinialle onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :)
Katri: koitahan saaha neuvolaan yhteyttä tänään!!
Hannele: ootkohan jo lähtenyt oysiin! Onnea sinne! Hitsi kun tuli kuulosti hyvältä nuo sun tonnikalaleivät, tuli heti vesikielelle! Joutuukohan tänään kaupasta ostaa ainekset ja tehä.. ;)
Ennikselle ja muille loppuajoissa meneville jaksuja loppuraskauden vaivojen kanssa! Me kans oltiin muksujen kanssa viikonloppuna ekaa kertaa hiihtämässä tänä talvena ja voi kun ne nautti, oli vielä niin ihana ilmakin! Tosi ihana, että lapset (ja itekin) saa vihdoin nauttia näistä talvipäivistäkin. Mukavia äitiyslomapäiviä sulle! :)
Titi: hyvä homma, että sait saikkua! Nyt sun ei enää tarvi stressata työasioilla ja miettiä pitääkö sinne mennä! Nautihan lomastas, toivottavasti selkä pysyy kunnossa ja muutenkin voit mahdollisimman hyvin tämän raskauden loppuajan!
Omaan napaan ei mitään ihmeellistä kuulu. On tämä keskivaiheen suvanto menossa, eikä juuri olostaan tietäis olevansa raskaana, jos ei välillä tuntuis pienen pienet liikkeet ja masu kasvais.. :) Niin ja tällä hetkellä tuntuu taas, että ruokahalu on aivan mahdoton, koko ajan tekis mieli syyä jotain.. :/ Ens viikon keskiviikon rakenneultraa kovasti oottelen! Viikko enää puoleen väliin! :o
Terkkuja,
Sani rv 19 tasan :)
Kipakkaa pakkastiistaita! Kävin esikon kanssa neuvolassa aamulla (en vieläkään varannut itselleni neuvola-aikaa...) ja tulin sitten töihin. Hieman meinasi tulla vilu, vaikka paljon päällä!
KATRI: sullahan on jännät paikat noiden viikkojen suhteen! Vaan sitä mietin, että jos olisit nyt oletettua paljon pidemmällä, niin eikö sun kannattaisi varata se aika sinne ultraan? Meinaan vaan, että np-ultrassahan on se aikaväli milloin se voidaan tehdä...Noista nykimisistä...kuulostaa liikkeiltä, mutta mulla on kyllä kans ollut jo tässä raskaudessa sellaisia pieniä nykimisiä aika-ajoin...nyt ei ole taas nykinyt moneen päivään. Ja itselläni ei siis voi olla kuin rv 8...Mutta siis toivottavasti saat pian selvyyden raskauden pituuteesi!
HANNELE: meniköhän jo synnärille?
LEVINIA: onnittelut ultrakuulumisista! Ihanaa!
TUUTUPII: hyvä, että tuhru on jo taka-alalla. Tsemppiä torstaiseen ultraan!
Oma napa varasi sitten kuitenkin ultra-ajan, joka on jo huomenna, iiks. Saanpahan jotain varmuutta tähän raskauteen. Nyt vaan uskon ja toivon, että kaikki hyvin! Ihmismieli on kyllä kummallinen; välillä on niin varma olo ja välillä sitten se pelkopeikko iskee. Toistaiseksi kaikki kuitenkin hyvin :-)
-Ultsi + Lahja 7+5-
Olen yksi niistä, joista ei plussauksen jälkeen ole juurikaan mitään kuulunut... Pahoittelut siitä, mutta olen ollut kovasti peloissani ja rv 15 saakka myös erittäin pahoinvoinva ;)
Odotin tämän päivän rakenneultraa kuin kissa pistoksissa, pelotti ja samalla oli toiveikas olo. Tultiin juuri ultrasta, ja kaikki näyttää olevan kunnossa. Pikkuinen oli ihana ja mun mielestä ihan selvästi poika! Eihän Naistenklinikalla sukupuolesta mitään sanota, ja erehdyttiin me itsekin, kun viimeksi enkelitytöt syntyi rv 20+1, niin ensin luultiin niitä pojiksi. Joten en nyt vielä maalaa lastenhuonetta vaaleansiniseksi ;)
Katrille täältäkin onnittelut plussasta, jännä on tuo tilanteesi!
Levinialle onnea ultrakuulumisista, Ultsille tsemppiä huomiseen ultraan ja Tuutupiille torstaille!
Enniksellä ja Hannelella loppusuora meneillään, eikun hyvää äitiyslomaa!
Kaikille muillekin terkkuja, nyt minäkin uskallan ihan oikeasti odottaa vauvaa!
Koala ja Ilmari (rv 18+5)
[color=red]Tulin Hannelen pyynnöstä teille ilmottamaan, et Hansu joutui jäämään osastolle, koska valkuaista oli pissassa. Nyt seurataan tilannetta vuorokauden ja sit varmaan käynnistellään synnytystä jos arvot vielä koholla. Raskausmyrkytykseltä siis vaikuttaa.
Alatietä pääsee synnyttämääm eli ei tarvitse näillä näkymin leikata. Vauvelin painoarvio himpun alle 3kg tänään <3
Tulen kertomaan lisää sitten, kun Hannele ilmoittelee kuulumisia :)
Mukavaa päivää,
JJ
Tuutupii: Hienoa, että alkaa tilanne näyttämään siellä jo valoisammalta. Onnea ja tsemppiä ultraan!!
Sani: Sinäkin jo noin pitkällä! Ihanaa! Tsemppiä ultran odotteluun! =)
Ja Ultsilla kanssa jännäämistä huomisen ultran kanssa.... Tsemppiä sullekin!
Koala: Kiitos onnitteluista ja samoin myös sulle onnea tosi mahtavista ultrakuulumisista!! =)
JennaJanette: Kiitos ilmoituksesta Hannelen puolesta. Vai raskausmyrkytystä olis kenties sittenkin... hui. Ja huh, jos jo nyt käynnistellään... äkkiäpä se aika sitten koittaiskin.
ON: Jippijaijee!! Vihdoinkin neuvolasta vastattiin. Kerroin tilanteestani ja noista tuntemuksista, niin neuvolan terkka oli kanssa sitä mieltä, että voisin ehkä olla pidemmälläkin. LA:nkin määritteli sen mukaan, että jos viimeks se km ei ollukaan km tai jos oli kaksi, niin toinen menehtyi. Siitä saikin sitten sellasen, että heinäkuussa syntyis.. siis jos nyt näin olis.
Ajoista sitten. Mun tapauksessa tehdään nyt ensin niin, että on lääkärin (mies) aika, joka katsoo sitten kohdun koon ja ehkä ultraakin yms. Se aika on 8.2. eli ens viikon torstai. Sitten eka neuvola-aika on 9.2. eli ens viikon perjantaina. Että näin päästään sitten eteenpäin munkin asiassa.
Ja noista viikoista sen verran, että mulla on rv 16, mikäli olen pidemmällä.... Ja että ne tuntemukseni voisivat siinä tapauksessa olla tosiaan liikkeitä. Hui!! Mutta, kunnes toisin todistetaan, niin kuljen vielä tuon rv 8+3 mukaan...
Mutta vitsi sentään kun jännittää tuo ens viikko... Miten tässä malttaa odottaa??
Katri ja rv 8+3 tai rv 16?
vai on hannele osastolla.. jukupätkä, nyt muakin alkaa oikeasti jännittää.. nimet vähenee ennen mua kohta olemattomiin..
hienoa katri että sait sen ajan, ens viikon to odotan minäkin kiivaasti
poika sai raivarin, palataan
-e-
Hannele: No, en nyt paineita... kunhan vain näytti niin orvolta pelkän nimen kanssa... Niin siitä LA:sta. Yhden raskauskiekon mukaan kun laitoin oman keskimääräisen kiertoni, niin antoi päiväksi 8.9. Ja sen saman mukaan olis nyt sitten rv 8+2.
Mutta mutta... Viime torstaina tunsin ekaa kertaa sellasen pienen nykimisen tapaisen. Vois verrata vaikka ongella ollessa kohon nykimiseen kun särjet nyppivät matoa.. Sitten perjantaina tunsin samoja muutamia kertoja. Lauantai oli nyt paussia ja eilen tunsin taas kerran. Olen tuosta sitten vähän kysellytkin ja yksi kätilö sitten vastas, että kuulostaisi ihan liikkeiltä ja että jos olenkin pidemmällä kuin luulen ja jos se edellinen km ei ollutkaan oikea km, vaan muuten vaan vuoteli. Sitten yksi toinen vastasi samaa, että liikkeiltä kuulostaa ja kolmaskin sanoi samoin. Tuo viimeinen sanoi myös, että itse alkoi tuntea hipaisuja rv 15 kun ekaa odotti. Nyt sitten laskin, että jos se edellinen km ei oliskaan km ollut, niin nyt olisin mäkin rv 15...
En nyt sitten tiedä uskoako tuohon vai mitä, mutta hurjalta se kuulostaisi. Mutta vauvamahaa mulla kuitenkin jo on ja tollasia tuntemuksia mulla ei ole koskaan ollu...
No, itse kuitenkin pitäisin vielä nuo viikot tossa minkä just sanoin eli 8+2 sen yhden laskurin mukaan. Eiköhän tuo todellinen tilanne selviä sitten neuvolassa ja ultrassa. Mutta kieltämättä pistää miettimään. Ja mullakin kun on näitä viallisia testejä ollu ja jos se ykskin olis sitten ollu niin...
Katri ja rv 8+2 (näin käytän toistaiseksi)