Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** EX-HAAHUT viikko 5 **

29.01.2007 |

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]

[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]

[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]

[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]

[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]

[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]

[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]

[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]

[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]

[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]

[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]

[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]

[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]

[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]

[b][color=violet]katri72[/b][/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm

[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille exille pitkästä aikaa! Kirjoittelen taas tänne jos vielä minut mukaan huolitte. Silloin kun raskauduin, tuntui että kaikki täällä exissä olivat jo niin pitkällä ja kun ette olleet minulle niin tuttua porukkaa, niin kirjoittelu jäi. Mutta nyt joukossa on jo niin paljon tuttuja, että on mukava täälläkin pyöriä! Tai ihania tyyppejähän täällä pidemmälläkin olevat ovat, älkää loukkaantuko :D

Hannelelle kovasti tsemppiä jos käynnistelevät! Ikävä kuulla myrkytyksestä. Onneksi vauva tuntuu olevan jo ihan riittävän iso putkahtamaan maailmaan :)

Katri: Hyvä kun pääsit läpi neuvolaan. Aika jännä tuo sun tilanteesi, huh huh! Toivottavasti viikko menisi nopeasti, me kaikki odotamme malttamattomina kuulumisia. Sinä jos kuka olet sen ansainnut, että olisit jo viikolla 16! Sitten me mentäisiin aika lailla samoissa :) Minulla on myös tuntunut jo muutaman viikon sellaista kunnon kuplintaa, vipellystä ja nykimistä. Ihan liikkeiksi en niitä uskaltaisi omalla kohdallani sanoa, mutta jonkinlaiseksi elämäksi kylläkin. Voi kun odotan jo niin paljon niitä liikkeitä!

Koala: Onnea ihanista ultranäkymistä! Teille todellakin tulee vauva :)

Ultsi: Onnea huomiseen ultraan! Peukut ja varpaat pystyyn että kaikki on niinkuin pitääkin :)

Tuutis: Onnea sinullekin torstain ultraan! Kiva kuulla että tuhruilu on loppumassa, se jo helpottaa mieltä tosi paljon. Ikäviä nuo tuhrut ja vuodot tosiaankin :(

Levina: Onnea onnea ultranäkymistä! Nyt vain malttia ja uskoa että kaikki menee hyvin loppuun asti. Aivan mahtavaa, sinäkin olet onnesi ansainnut!

Omaa naperoista: Vuoto loppui kaksi viikkoa sitten, mikä tuntuu toisaalta hassulta koska olen niin tottunut kulkemaan side pöksyissä. Nyt kun ei vuoda, tuntuu välillä epäuskoiselta että onko masussa mitään elämää. On niin tottunut että tähän raskauteen kuuluu vuoto. On tämä ihmismieli outo! :D Mies tulee torstaina kotiin ja jos nyt uskallettaisiin ensimmäistä kertaa 10 viikkoon vähän petipuuhiin. Meiltähän oli se kiellettyä näiden vuotojen aikana. Jännittää ihan kuin silloin ekalla kerralla, heh ;)

Kahden viikon päästä on neuvola, jossa pääsee taas kuulostelemaan sydänääniä, ihanaa. Ja huomenna päästäänkin jo 16. viikolle!

Mukavaa illanjatkoa kaikille

toivottaa DreamOne ja nappula rv 14+6

Vierailija
42/76 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa, että sullakin on se vuoto loppunut! =) Nyt vain nenä kohti onnellista loppuaikaa, eikös niin? Kiva tosiaan, jos mentäiskin suunnilleen samoissa kuitenkin...

Ja arvaas mitä... tunnen nyt parhaillaankin niitä (ehkä) liikkeitä. Heh, tuntuu jotenkin hassulta, jos nyt sitä voi niin kuvailla.

Katri rv 8+3 tai 16+2 (tarkemmin sanottuna)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri: Hui noita sinun tuntemuksiasi. Hurjaa jos ovat liikkeitä ja tosi hienoa!!!Saisitpa jo sen terkkarin kiinni. Olisiko sille mahdollista jättää soittopyyntöä? Meillä ainakin muina kuin soittoaikoina voi jättää vastaajaan soittopyynnön, toimii hyvin, kun usein noilla terkkareilla voi olla paljonkin hommia tuon yhden " vapaa" -tunnin aikana.

Luinpa pitemmälle pinoa ja olitkin saanut jo ajan, hyvä niin. Ylempi vinkki sitten tulevaisuutta varten... Saat sitten jännäillä ensi viikkoon.

Tuutupii: ihanaa, että tuhru on loppunut. Kerkisin jo minäkin puolestasi jännäillä.

Levinia: JEE! Ihanaa, hyviä uutisia ultassa. Ihanaahan se on oman murun nähdä hyvin voivan. Onnea!

Enni-Maija: Ihanaa, lukea sinun käsitöistäsi, ihan täällä minuakin rupeaa innostamaan käsityöt. Tänään jo ompelukone lauloi, kun esikoiselle ompelin pari vaippaa ja pieniä korjausjuttuja tein, sainpa parit neuleetkin parsittua.

Hyvää lomaa sinulle ja viimeisiä pitkiä viikkoja...

Hannele: kiitos leipäohjeesta. Kokeilin jo tänään vähän muunnellen, kermaviiliä majoneesin tilalle kun sattui jääkaapissa olemaan. Kaprista olisin myös laittanut, jos olisi ollut. NAM! Tonnikala taitaakin olla ainut raskaushimo, joka on ilmaantunut.

HUI, tilannettasi. Onneksi viikot on noin hyvät ja olet hyvässä hoidossa siellä osastolla. Seuraavaksi sitten varmaan vauvauutisia luvassa. Jännitys täällä lisääntyy!

Tuutupii: ihana juttu sinulla painosta niin todentuntuinen. Itsellä esikoista odottaessa hirvitysraja oli 70kg. Miehen ohitin jo alkumetreillä, nyt myös, kun aikalailla samanverran normaalisti painetaan, minä jopa pari kiloa enemmän.

Sani: Hyvähän se on jos ei ihmeempiä ole. Nauti nyt jos ei ihmeempiä vaivoja ole, vielä niitä ehtii ilmaantua! Hyvää ultran odottelua.

Ultsi: jännää ultran odotusta!

Koala: Onnea hurjasti hyvistä ultra kuulumisista ja ehkä nyt uskaltaudut sitten enemmänkin palstailemaan!

DreamOne: ihanasti sinullakin viikkoja, tervetuloa tänne aktiivisemmin kirjoittamaan.

ON: Tänään kivan rento päivä. Sain ommeltua tarpeellisia pikkuhommia ja pari vaippaa esikoiselle, nyt on taas tarpeeksi sopivaa kokoa, niin ettei tarvitse joka päivä pestä. Vähän myös sain käytyä kävelyllä, sen kummempaa kuntoilua en olekaan saanut harrastettua pitkään aikaan.

-Limetti rv26+6

Vierailija
44/76 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri: Aivan, nenä kohti onnellista loppuraskautta! Ja kohtahan on jo puolenvälin etappi käsillä, huih. Nuo liikkeet tuntuvat todellakin hassuilta, se on oikea sana kuvaamaa niitä. Ainakin itse olen yhdistänyt ne jonkilaiseksi vauvan venkoiluksi, koska ne tuntuvat yleensä vain tiettyinä hetkinä, esim. makuulle mennessä ja ruokailun jälkeen. Näen silmissäni vauvan maistelevan innoissaan makuja lapsivedestä, heh :)

Limetti: Voi kun minäkin osaisin ommella ja olisin käsityöihminen! Koskaan aiemmin en ole harmitellut tuota puutetta itsessäni, mutta nyt olisi mukavaa ommella jotain pientä vauvalle. Varsinkin kun olen tuota kestoilua päättänyt kokeilla ja olisi mukava tehdä itse vaippoja.

Yleistä nurinaa: Kaksi asiaa, nännit ja päänahka! Onko kellään tietoa mitä voidetta tai rasvaa voisi kipeisiin ja näin pakkasella varsinkin kuiviin nänneihin laittaa? Välillä herään yölläkin siihen että ihoa kiristää ja sattuu tosi paljon. Pitäisikö ihan alkaa käyttää imetykseen tarkoitettua nännirasvaa ja mitähän se olisi?

Toinen inhottava ongelma on hilseilevä päänahka. Koskaan aiemmin minulla ei ole ollut hilsettä, mutta nyt raskauden aikana olen huomannut että kun rapsuttaa päänahkaa sitä irtoaa. Minulla on tummanruskea melkein vyötärölle ulottuva tukka ja voitte vaan kuvitella kuinka inhottavaa on kun pelkään hilseilyn näkyvän! Käytän kampaamotuotteita, täytyy varmaan kampaamoliikkeestä kysellä vastaavat tuotteet hilseilevälle päänahalle. Onko kellään muulla näitä oireita ilmentynyt?

DreamOne

Vierailija
45/76 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele: Hirmuisesti tsemppiä sinne sairaalaan ja onnentoivotukset tulevaan koitokseen, jos tämä on nyt ihan sitä menoa sitten!! Kylläpä jänskättää sinun puolesta. Kiva juttu, että vauveli mahtuu alateitse syntymään.

Joululahjalle tsemppiä, että siellä masussa pikkuinen on ja voi hyvin!

Katri: Hurjalta kuulostaa taas tuo sinun tilanteesi! Mutta mikäs sen mukavampaa olisi kuin päästä kertaheitolla raskaudessa tuonne lähemmäs puoliväliä :-)

Tuutupiille onnittelut tuhruttelun vähentymisestä ja Levinialle helpottavista ultrakuulumisista! Toivottavasti myös Tuutupiilla olisi kaikki torstaina ok. Minulla on nyt 5. raskaus menossa ja tässäkin oli tuota pientä vuotelua (päivittäistä) jotain rv 12 asti. Samoin 2. 3. ja 4. raskaudessa.. Ainoastaan esikoista odottaessa ei pisaraakaan vuotoa näkynyt. Näistä siis 2. ja 3. menivät kesken, joten ei se läheskään aina keskenmenosta ole merkkinä tuo vuotelu.

DreamOne: Ihan yhtäkkiä minullakin tuo vuotelu loppui, eikähän sitä heti millään todeksi uskoisi. Vieläkin joka ikinen kerta pitää housuihin vilkaista kun vessassa käy :-/

Rasvauksesta: Itse käytin imetyksien aikana nänneihin punaista Bepanthenia, joka on kyllä aivan ehdoton kaikenlaisiin " pipeihin" . Ja kun oli vielä siitäkin hyvä, ettei sitä tarvinnut esim. ennen imetystä pestä pois, eli oli vaaratonta vauvallekin. Sitten on joku muukin; lasinohl...tms. en muista nimeä, mutta sitä on täällä kovasti kehuttu.

Titille onnittelut saikusta :))! Kyllähän se niin on, että ihan turhaan siitä kotona olosta kantaa huonoa omaatuntoa _tässä elämäntilanteessa_! Itsekin sen nyt oikeastaan kunnolla tajuan, kun muutaman päivän olen tässä äitiyslomalla ollut. Ihan hullua oli repiä ja rehkiä pienen maratonin verran illassa (minä siis siivosin tuon meidän kylän ruokakaupan joka ilta, tiskasin yms..). Kyllä se oli melkoista juoksemista, kyykistelyä ja kantamista että ihan itseäkin ihmetytti, että miten sitä jaksoi. Eikä sairaslomaa millään kehdannut hakea, vaikka joka paikkaa jomotti.. Toisaalta oli tietysti kiva, että tuli edes jotain fyysistä tehtyä.

Jospa nää kipeät paikat (jalkapohjat, nilkat, ylävatsa) nyt sitten saisivat vähän aikaa rauhoittua, kun tuollainen " pakkojuoksu" loppui. Ja ennenkuin toisenlainen rääkki alkaa vauvan kanniskelun, valvomisen, imettämisen yms. muodossa.. ;-) Ulkona kun vaan pääsisi käymään!! Lähemmäs 30 astetta pakkasta ollut jo useamman päivän, joten ei kiitos juuri nyt.. Uintiluvankin sain muuten tänään, joten eikun altaaseen sitten muksujen kanssa polskimaan :)

Enni-Maija: Tottahan nuo bikinirajat täytyypi höyläillä, vaikkei sinne alas mitään näköyhteyttä ole enää aikoihin ollutkaan :) Viimeksi eilen minäkin ihan sokkona, käsikopelolla ajoin, kun tänään oli tuo lekurikäynti. Sellaisen jutun olen muuten ollut huomaavinani, että säärikarvat ei nyt raskausaikana taida juurikaan kasvaa?! Kumma juttu. Muualle se sänki kyllä tulee hyvin äkkiä :-(

Ultsille tsemppiä ultraan! Samoin Sanille. Hyvin kuulostaa sinullakin menevän, kun vaavi potkii ja masu kasvaa..

Koala: Ihanaa, että siellä rakenneultrassa kaikki oli niinkuin pitääkin. Nyt sitten luottavaisin mielin kohti loppuraskautta :)

ON: Tänään siis OYS:n kontrolli ja kaikki oli ihan erinomaisen kunnossa. Ja yllätys yllätys: vauveli oli oikein päin, eli sittenkin kääntynyt!!! RT merkintä tuli vihdoin neuvolakorttiin :) Kylläpä helpotti kovasti tuo tieto. Jotenkin sitä oli jo niin asennoitunut siihen, että mutkia on nyt matkassa tuon perätilan myötä. Nyt saa sitten vauveli tulla maailmaan ilman kääntelyitä ja vääntelyitä, jos vaan tahtoo!

Painoarvio vaan jäi hiukka mietityttämään. Itse olin laskeskellut (kuten joka kerta aiemminkin ja aina lähes grammalleen olen oikein veikannut..), että nyt painoa olisi noin 2,5kg, jos oikein hyvin kasvanut, niin 2,7kg. Arvio olikin 3110g...!!!? Outo juttu. Eli onko nyt sitten niin, että nuo kaikki aiemmat arviot ovat olleet väärässä, vai onko joku räjähdysmäinen kasvu tapahtunut nyt ihan viime viikkoina? Kolme viikkoa sitten arvio oli 2065g ja sitä aiempienkin mittausten mukaan tasan keskikäyrää on menty. Gyne mittaili vielä uudestaankin ja sanoi, ettei nää mitat tästä mihinkään muutu.. Ja " näkymät" kuulemma tosi hyvät, eli mitat sai tosiaan hyvin otettua, ettei sekään tätä selitä..

Nyt eka kerran tuli sellainen suorastaan paniikki, että mitäs jos se syntyykin jo nyt.. Tai paremminkin, mitä jos se sittenkin SYNTYY?? Tähän asti kun se pelko on ollut niin valtava, ettei ole uskonut koko vauvan tuloon vieläkään. Kotiin tullessa sitten kiireesti pakkasin sairaalakassin valmiiksi, samoin vauvan kassin.. Paljon olisi tekemistä vielä. Vaatteiden pesua, silitystä, pinnasängyn laittoa jne. Lypsykonekin pitäisi kaivaa jostain naftaliinista.. Suurimmat ja oikeastaan pienemmätkin hankinnat on onneksi tehty.

Sisätutkimuksenkin lääkäri teki ja sanoi olevan sormelle auki, mutta vielä " napakan tuntuinen ja takana" ja näytti sormillaan noin paria senttiä. JA sanoi että " eli ei tämä ihan just ole siis täältä tulossa" . Niin kyllä sanottiin tuosta kuopuksestakin ja hän kuitenkin syntyi jo 5 päivää ultran jälkeen (puoli kg panavampana kuin oli arvioitu..) rv 38+5. No, eiköhän tässä vielä ole aikaa, jos ei mitään kommelluksia satu.

mami, 35+3

Vierailija
46/76 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelelle kovasti tsemppiä!

Koala: Hienoja uutisia rakenneultrassa, onnea!

DreamOne: Kiva nähdä suakin täällä puolella! ;)

Katri: Hyvä, että sait sen lääkäriajan ens viikolle. Kyllä on taas jännät paikat. ;)

Kaverini, jolla ollut jo neljä perättäistä keskenmenoa, soitteli tänään... Oli saanut viidennen keskenmenonsa eilen... Mä en osannut sanoa mitään, nieleskelin vaan. Ehdin sille onneksi kertoa maanantaina, että meille on luultavasti tulossa vauva, nyt se olisi tosi ikävä pamauttaa kaverille tiedoksi. Elämä on niin epäreilua! Vit*u! Niin kakka olo nyt.

Vierailija
47/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan kauheeta.........

Mua ei oo näkynyt, eikä varmaan ihan kauheesti näy tässä....mun rakas mummi tekee kuolemaa sairaalassa ja ollaan siellä vietetty 2 päivää itkien ja paijaten sitä.....se on ihan loppusuoralla ja saa enää vaan kipulääkettä ja rauhottavaa, et tuskat ei ois niin kauheet!! Se ei pysty puhumaan, eikä reagoi ja tuijottaa vaan tyhjyyteen ja saa 10 minuutin välein karmeita kouristuksia ja kramppeja.....siis ollu niin kamalat 2 päivää, että ei mitään rajaa, oon henkisesti ihan finaalissa ja toivon vaan, että mummi pääsis tuskistaan, oli taas niin kauhee lähtee sieltä.....vauva yrittää kovasti piristää mamia muksimalla ja se onkin mun ainut ilon aihe ja ihanuus....niin kai se sitten menee, että yx tulee ja toinen menee...Ihan kauheeta.......Anteeks nyt tää vuodatus, mut pakko avautuu johonkin, kun on niin paha olla.....Yritän käydä tässä aina välillä ja katotaan, miten tilanne kehittyy......Mukavampaa viikkoa teille mammat ja masut!!! Olette tärkeitä!!!!

-Emunainen ja lude 24+3-

Vierailija
48/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut taas kiireinen, mutta eipä uutta ole täällä tapahtunutkaan. Sen sijaan palstalla oli tapahtunut paljon!

Hannele on jo kohta nyytti kainalossa!

Katrin tilannetta myötä elän. Hurjasti onnea uudesta plussasta! Pidähän meidät ajan tasalla.

Emunainen: Ei voi muuta kuin olla hiljaa ja toivoa teille jaksamista. Mitkään sanat tuskin lohduttaa tässä tilanteessa. Kuoleman kohtaaminen ei koskaan ole kiva asia, mutta valitettavasti niin välttämätöntä...

( . ) nopeasti: eilen olin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Painoa vaan kertyy! Nyt oli tullut +700g/vko, vaikka olen kyllä koittanut vaihtaa ruokavalion himpun verran terveellisempään ja nyt ei ole niitä joulusuklaitakaan mussutettavaksi. Sf-mitta huitelee kaikkien käyrien yläpuolella ja sen kyllä huomaa. Pissa oli puhdas, hb 119, verenpaine ok ja sydänäänet vahvat. Nyt tuo pikkuinen köllötteli sellaisessa asennossa, että doppleri otti kaikua istukasta, mutta kyllä sieltä sellainen vahva jumputus kuului. Sain nyt myös ne kelan hakemukset, eli eikun raha-anomukset vetämään. Pikkuinen on kova heittämään volttia ja oikeesti, joskus tuntuu että hän siellä järjestelisi sisuskaluja uuteen uskoon. Yöt nukkuu varmasti, kun yöaikaan en juurikaan tunne liikkeitä. Hyvä niin... Ensi viikolla olisi uusiksi se sokerirasitus ja seuraavalla kontrolli ultra äitipolilla.

Näin muuten eilen livenä sen nykyisen äp:n toppapuvun ja rehellisesti sanottuna se oli mun mielestä aivan kamala! Kyllä mä taidan kuitenkin ottaa sen rahan ja ostaa mitä oikeesti tarvitsen. Eli 56cm kevyttoppiksen toukokuun ja kesäkuun alkuun.

Pirpaliina ja Manu rv24+6

Vierailija
49/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään onkin jännä päivä, jospa saataisiin jotakin tietoa hannelen tilanteesta.. että onkohan käynnistetty, jos, niin onkohan käynnistynyt.. =)

ultsille ultrapeukutukset, tänne oitis kuulumiset sitten..

dream onellakin on viikot lisääntyneet kovasti =) hienoa!

onneksi sullakin on se vuoto loppu!

se sellainen kun lisää sitä stressiä kummasti, kun koko ajan joutuu kyttäämään mahdollista keskenmenoa.

onneksi kaikki hyvin, ja toivottavasti seuraava vuoto on sit joskus rv40 jälkeen sitä synnytyksen jälkivuotoa!

mullakin nännit/nännipihat alkaa hilseillä aina ja joka ikinen syksy, heti kun pakkaset tulee!

eikö olekkin aika nolo paikka raapia ;)

mulle lääkäri suositteli ihan ceralan-voidetta (apteekista, vähän kuin perusvoide) monta kertaa päivässä, ja sitten se bebanthen mistä jo joku sanoikin.

tota ceralania on mulla sekä pojalla oikein reseptillä, kuten aqualan L: kin, kun ollaan kuivaa porukkaa, eli atooppisia, ja rasvaa menee runsasti aina syksy-kevät välillä.

mutta ei siihen ceralaniin tarvi reseptiä, on siis ihan käsikauppatuote.

päänahka mullakin kutiaa välillä, enkä ole siihen oikein mitään oivaa konstia löytänyt.

ostin marketista jonkun XZ-tyrni-öljy-hoidon, semmonen pienehkö puteli, mistä hölvättiin päänahkaan ennen hiusten pesua jotain öljyä ja annettiin vikuttaa tovi. sitten ihan normaali samppoopesu hoitoineen.

kyllä sekin auttoi. eikä ollut kovin kallis kokeilu, tulikohan siitä pari kolme käyttökertaa (kun ei tarvi koko tukkaan laittaa) ja hinta alle 10e.

apteekissa/kampaamossa voi olla parempia, mulla se hilseily ei ole hilsettä, vaan ihan suoraan kuivaa ihoa, niin siksi ne hilsesamppoot ja muut ei mulle oikein käy. (ja yritäppäs laittaa perusvoidetta päänahkaan =) )

sitä hannelen tonnikalaleipää pitää kyllä kokeilla joku kerta. vaikuttaa siltä, että ne vaan paranee, jos saavat väijyä jääkaapissa makuuntumassa vielä tunnin pari ennen syömistä.. totesin, että ei ole muuta vaaleaa leipää kuin sämpylöitä, ei ole tonnikalaa eikä tomaattia, ja ainoa majoneesin tapainen on kevyt-hampurilaiskstiketta.. kananmunia sentään on! että pitänee kaupassa käydä ensin..

koalalle tervehdys! sullakin oli mukavia uutisia ultrasta! onnittelut. jospa nyt uskaltaisit täälläkin palstailla enemmän, kun on se rakenneultrakin jo takana, ja tukevasti olet raskaana =)

sanilla tilanne mukavan seesteinen, nauti olosta =)

ja jos kerran ruoka (ei siis suklaa tms) maistuu niin anna mennä! =)

mulla on ollut jo monta viikkoa, että mikään ei oikein maistuisi, ainakaan mikään oikea ruoka, ja se on aika keljua, kun eihän sitä pelkällä napostelulla voi jaksaa.. eihän?

limettikin on käsityöihminen, kivaa, kun tuntuu että ainakin mun tuttavapiirissä on tosiaan harvemmassa ne jotka osaa/haluaa tehdä itse.

vaikkakin, harrastuksensa kullakin, mä olen ihan onneton kaikissa palloilulajeissa.. sekä hiihtämisessä tms.. ja jos lähden suunnistamaan, eksyn metsään taatusti ! =)

mulla on ikuisuusprojektina ommella yksiin verhoihin rypytysnauha, että saisi ne ikkunaan, ja esikoisen päiväpeittovehkeet on olleet varmaan puoli vuotta valmiina kaapissa, mutta kun ei saa aikaiseksi, niin ei.

toi neulominen/virkkuu on kätevää, kun se menee ittestään kun katsoo telkkua, ja se ehkäisee syömistä tv;tä katsellessa tehokkaasti, kun näprää jotain..

kivasti sullekin on viikkoja jo pompsahtanut!

mamilla oli mukavat uutiset lääkäristä. kiva juttu, että on rt vauvalla löytynyt! älä siitä painoarvisata mitään hepulia ota, jos esim edellisellä kerralla on joku mitta jäänyt vajaaksi, ja nyt otettiin ihan ok mitat, niin tokihan se painoero on sitten isomman tuntuinen kuin olisi, jos se edellinen mittakin olisi ollut ok.. parempi niin, kuin että joutuisi olemaan pienipainoisuuden takia huolissaan =)

ja joo, kyllä se sieltä vielä syntyy =)

tuutis, on kyllä tosi kurja tilanne sillä sun kaverillasi niiden keskenmenojen vuoksi. ja kuten me kaikki tiedämme, ei ole oikeita sanoja olemassakaan, millä kaiken saa kääntymään hyväksi..

hyvä juttu, että ehdit kertoa hänelle omasta raskaudestasi ennen tuota..

emunainen, voimia sulle jaksaa käydä läpi rakkaasta ihmisestä luopuminen. läheisten suru on tietysti suuri, mutta kuten itsekin sanoit, niin ovat lähtevän tuskatkin, ja että on jo aika..

sulla on todella kouriintuntuvasti elämän kaari silmiesi edessä, yksi rakas poistuu, toinen kasvaa massussa..

(mun isäpuoleni kuoli aivosyöpään 2viikkoa esikoiseni syntymän jälkeen, ja viimeiset 4kk oli ihan hirveät, todella ristiriitaisia ja kuluttavia, surullisia tunteita herättävää aikaa)

niin ne asiat vaan menee, aina ajallaan.

koita muistaa ja jaksaa pitää huolta itsestäsi kaiken murheen keskellä, ja tietysti voit tulla tänne kertomaan paha oloasi, tai palstailla vasta kun jaksat.

virtuaalihali.

pirpaliinalle moi! kiva juttu, että sullakin oli neuvolassa kaikki ok. vai et tykännyt siitä äp:n toppiksesta =) onhan se aika jyrkän värinen, kuten mieheni sanoi =)

mutta, otin pakkauksen kuitenkin, vaikka esikon pakkauksestakin on osa tamineita jäljellä, ja no, kyllä varmasti ens syksynä sintin siihen verhoan, nyt tälle talvelle on jo pienempi ostettuna.

makuupussi ja petivaatteet oli oikein kivoja mun mielestä, ja vaatteista

kaikki muu collegepotkaria lukuunottamatta oli ihan jees.

..paitsi se kestovaippa, jonka jo lähetin jonkun muun harmiksi =)

mutta, kuka mitenkin! =)

(.) taas levoton yö takana..

en edes muista millaista on nukkua sikeästi..

huomenna on se neuvolalääkäri. sitä tässä odottelen.

muuten ei mitään erityistä, mikään ei oikein vieläkään maistu, närästää silti, vaikka olen yrittänyt joka käänteessä syödä jugurttia, kun se nyt sentään menee, jos oikein yrittää.

ostin eilen suklaatakin, mutta ei maistunut sekään!! sairasta..

uuninluukku on rikki, tai se sisimmäisen luukun lasi on melkein kokonaan irti.

sen huoltoasioita veivatessa on tää alkuviikko hujahtanut. voipi olla, että jo perjantaina saadaan varaosana uus luukku. onneksi ei tarvi koko liesi uusia mokoman takia, kun muuten toimii erinomaisesti.

vaikka, hintaa asennuksineen taitaa tuollekin tulla yli 100e..

nyt vasta tajusin että meillä käytetään uunia ihan tosi paljon.. kun ei ole voinut melkein viikkon käyttää.

aika usein tehdään ruispaloista lämpöisiä leipiä iltapalaksi, ruuaksi kiusauksia/laatikoita, tai kanaa tai kassler-paistia, tai mulle niitä hornetteja naposteltaviksi =) mutta että, melkein joka päivä sitä uunia olis johonkin kaivannut.

nyt taidan mennä aamupalalle, ja sitten maate päikyille, jos saisi nyt edes vähän oikeaa unta.

-ennis- ja sintti rv36+4 (20 yötä sektioon..)

Vierailija
50/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, että nyt tulee vain ja ainoastaan omaa napaa...

Ultrassa siis käyty ja YKSI SYKKIVÄ SYDÄN HAVAITTU!!!!!!!!!! Sikiön koko vastaa viikkoja, kaikki hyvin. Ette usko, miten onnellinen ja helpottunut olen. Onhan nuo viikot edelleen pienet, mutta tästä on hyvä jatkaa eteenpäin :-)

Kommentoin teidän viestejä myöhemmin.

HANNELELLA taitaa tosi olla jo kyseessä. Kurjaa että vielä myrkytystä pukkasi.

Nyt lähden leijumaan tonne meidän työpaikan kahvioon :-)

-Ultsi + Lahja 7+6-

Vierailija
51/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultsille ekaks onnea ultrasta; eikos olekin ihana tunne tuo sykkeen loytyminen,oikeen saa huokaista helpotuksesta?!

Emunaiselle jaksuja; oikein hienosti asiaa kasittelet, etta mummelisi paasee rauhaan kun tuo vasyttava taival on ohi! Meilla taallapain maailmaa on aivan normaalia, etta kuolevat (sairaat tai vanhukset) otetaan pois sairaalasta ihan kotihoitoon viime ajoiksi, ja kaydaan sitten lohduttelemassa omaisia kovaan kaipuuseen! Tana vuonna on jo kaksi nuorta mennyt syopaan, toinen oma naapurin rouva, itseani kaks vuotta nuorempi! Nuo laittavat aina sen oman asian tarkeysjarjestykseen; voimia sulle!

DreamOnelle tervetuloa tannepuolellekin!

Ja muuten omaan napaan ei mitaan uutta; nuorimmainen rasittaa hirveesti talla hetkella, kun joka yo kapuaa viereen ja nuku siina sitten... Siihen pitaa jotain viela keksia.

Mullakin on jo kiloja alkanu tulla, kun pitaa syoda koko ajan vaikkei aina niin tekis mielikaan. Suklaata ei mullekaan tee mieli, tai makeaa ylipaataan, saas nahda kun muori tulee lomalle ja toisi hiukan salmiakkia...namm..

Vakevaa ruokaa tekee mieli, eilenkin soin oikein urakalla, mika kostautuu narastyksen poikasena! Puolessa valissahan ma lopetan sitten vakevan syonnin ja limpparien juonnin, kun aiheuttavat hirveita ilmavaivoja vauvelille synnyttya!!!

Muuten ei sen kummempia mielihaluja viela; onneks kaikea on saatavilla, mansikoista appelsiineihin!

Ilmat taallapain sateiset tan viikon; lampoasteita sellaiset 15 - ihan siedettava ilma. Mullahan on ensimmainen syysvauva tama tuleva, ainoa harmi siina etta elo- syyskuu on se kuumin aika yli neljankympin silloin huristaan!! Ei taida paljo huvittaa ulos menna ilmastoidusta kodista, heh!!

Voikaa hyvin kaikki

- levinia ja hope 7+3 -

Vierailija
52/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin täällä ponkaistiin uudelle viikolle, jihuu! Viikko 16, huh huh!

Ultsi: Onnea onnea onnea kovasti hienoista ultranäkymistä! Nyt vain uskoa ja luottoa siihen että kaikki sujuu hyvin :)

emunainen: Voimia teille vaikeaan elämäntilanteeseen tällä hetkellä! Läheisten menettäminen on varmasti kamalinta mitä vaan voi olla. Ja seurata toisen kärsimyksiä. Minäkin olen aina ajatellut että jonkun täällä on väistyttävä uuden elämän tilalta, ikävintä on tietenkin että se tapahtuu lähipiirissä.

mami ja ennis: Kiitos kovasti nännin rasvausvinkeistä! Itselläni olikin tuota bepantholia kaapissa, rasvasin sillä suihkun jälkeen tänään (se on öljyisempää kuin bepanthen). Täytyy bepanthenia ostaa kun apteekissa käy, jos siinä olisi enemmän hoivaavia aineita. Ja ceralaniakin sattuu löytymään, koska kärsin myös atooppisesta ihosta talvella ja se on ollut tosi tehokasta siihen vaivaan. Eipä tullut mieleen että sitäkin voisi käyttää nännin hoitoon, kiitos ennis vinkistä! Ja tosiaankin, kovin on nolo paikka raapia :D Ja tuota tyrni-öljy-hoitoa voisin myös kokeilla. Minullakaan ei hilseily ole varsinaista hilsettä, vaan juuri tuota kuivaa ihoa. Esimerkiksi olkapäille ei tosiaankaan putoa eikä se ole sellaista lastumaista. Eli ehkä mullekaan ei hilseshampoot tässä tapauksessa sovi.

mami: Helpottavaa kuulla että vieläkin vilkuilet pöksyihin vaikka noin pitkällä jo olet. Kun välillä on tuntunut siltä että ihan hulluko tässä olen :D Ehkä tämä seuraa meitä vuotelijoita koko raskauden ajan, ei vaan voi mitään. Ihanaa kun olet jo lomilla lepäilemässä! Mä odotan tuota hetkeä kuin kuuta nousevaa! Ja hieno juttu että vauva oli kääntynyt, taitaa siellä pikkuhiljaa valmistautua ulostuloon :)

Tuutupii: Ikävä kuulla ystäväsi keskenmenosta. On todellakin epäreilua tämä elämä, ei vaan voi tajuta. Mun mielestä kenenkään ei pitäisi kokea keskenmenon tuskaa edes yhtä kertaa, saatika sitten useampaa!

Pirpaliina: Meinaatko että saisit vielä sen viime vuoden toppiksen vauvalle? Luulisi että toukokuussa olisi jo vaihtunut tämän vuoden malli. Tai toisaalta tuo on niin salamyhkäistä ja ennalta arvaamatonta touhua tuo Kelan touhu, ettei voi tietää. Itse ainakin luotan siihen että saan uuden pakkauksen kun LA on heinäkuussa. Mutta samaa mieltä olen kanssasi siitä että se puku ei ole mikään kovin nätti. En itse ostaisi tuollaista kuosia koskaan.

Ennis: Toivotaan juu että seuraavan vuodan vasta synnytyksen jälkeen. Naurattaa kovasti nuo jutut kun naiset sanoo että ihanaa kun ei ole kuukautisia 9 kuukauteen! Mulla taas siteitä on kulunut tämän ekan 4 kuukauden aikana enemmän kuin vuodessa, heh :) Toivottavasti saatte uunin korjattua huokealla. Meillä taas uunia käytetään tosi vähän, itse teen enemmän keittoja ja kastikkeita. Joskus ihan havahtuu että mikäs se tuolla lieden alla köllöttää :D

Omaa napaa: Tänään huomasin ekaa kertaa että sukkahousut kiristää. Äippähousuihin olen siirtynyt jo viikolla 10, mutta vielä samoja alkkareita ja sukkiksia olen pitänyt. Täytyy varmaan lähteä sukkisostoksille joku päivä. Muutenkin jännittää mitä painon kanssa on käynyt, mulla kun on ylimääräistä muutenkin reippaasti. Mutta vauvan hyvinvointi on tärkeintä kuitenkin ja kärsin nämä sivutekijät urheasti. Huomenna mies tulee opiskeluistaan taas kotiin ja odotettavissa on petipuuhia vihdoin ja viimein! Tänä vuonna ei meidän perheessä olla vielä seksiä harrasteltukaan, heh :D

Päivänjatkoja toivottavat DreamOne ja nappula rv 15+0

Vierailija
53/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania positiivisia ultrakuulumisia niin monella, onneksi olkoon :)

KATRIn tilanne on ihan hurja, wau!!

ON: ei ihmeitä, yritän kovasti ajatella positiivisesti että 90% mahdollisuus raskauden edetä tällä kertaa loppuun asti. Lääkäri on varattu 14.2., siellähän viimeksi huomattiin ettei kuulunut sydänääniä... toivotaan että nyt käy toisin. Np-ultra tulisi sitten siitä n parin viikon päähän. Jaiks!

Raskausviikot on minulla hieman epäselvät, menkoista ja jostain nettisivulta katsoin että la olisi 3.9., neuvolassa terveydenhoitaja merkitsi samojen menkkojen mukaan la 1.9., alkuraskauden ultrassa kone näytti 30.8. ja lääkäri kirjoitti papereihin 31.8.?? No, kai se on nyt tuo 1.9. sitten ainakin toistaiseksi. Jolloin rv olisi tänään kait 9+6. Äh, ihan sekaisin.

Oikein hyvää loppuviikkoa kaikille

t Joululahja

Vierailija
54/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken painoin siis enteriä, vaikka piti hiirellä klikata tähän alas...

DreamOne: Oli ne mun tuntemukset sitten liikkeitä tai ei, niin säännöllisyys tuntuu siinäkin olevan. Ne tuntuu aina iltaisin eikä liity mitenkään syömisiin tai muuhun.

Kuivista nänneistä: Mulla on kanssa näin talvisin kuivat nännit sekä se ympärystä. Tuntuu oikein karheilta kun kokeilee.

mami: Niinpä, mikäs olis tosiaan sen kivempaa kuin olla kertaheitolla pidemmällä ja saman tien " turvallisemmilla vesillä" . Jaksuja loppuviikkoihin.

Tuutupii: No voi ei, sen kaverisi kanssa. Onneksi tosiaan ehdit jo aiemmin sille kertoa, ettei tarvinnu nyt pudottaa " pommia" . Olis voinu olla kova paikka sille.

emunainen: Hirveitä uutisia sulla... kyyneleet alkoivat valua kun viestiäsi luin. Ei tässä voi muuta kuin olla virtuaaliolkapäänä ja toivottaa oikein paljon jaksuja suruun. =´( Haleja!

Pirpaliina: Siis apua, missä vaiheessa sun viikot on tuonne asti ehtiny... Ja joo, kyllähän mä teidät tilanteen tasalla pidän. =) Onnea kivoista neuvolakuulumisista!

Ennis: Myös mä olen alkanu syömään nyt jugurttia. Kun en tuota maitoa pysty pelkästään ottamaan, niin yritän nyt sitten muulla tapaa saada kalkkia. Mulla kun on osittain tuo laktoosi-intoleranssi. Ei kaikessa vaivaa eikä tunnu, mutta tuo maito on se mikä on pahinta. Sitten voin sitäkin ottaa, jos juo sitä kaakaona...

Huh, eipä ole mitään kovin halpaa puuhaa se uuninluukunkaan vaihto...

Sullakin ne päivät vain vähenee kaiken aikaa... hui.

Ultsi: Vautsi! Tosi mahtavaa! Onnea hienoista ultrakuulumisista!! =)

Mikähän Hannelen tilanne on tällä hetkellä...??

ON: Eilisilta oli taas aikamoista menoa masussa. On ne sitten liikkeitä tai ei, mutta taas illalla ne alkoi ja tällä kertaa tunsin niitä tosi usein.

On tää kyllä niin jännää ja piinaavaa, että miten tässä jaksaa odottaa ens viikon torstaihin...

Päivänjatkoja kaikille!!

Katri rv 8+4 tai 16+3

(käytän nyt noita molempia kunnes tulee se selvyys...)

Vierailija
55/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän muita tulla kommentoimaan myöhemmin, mutta nyt kyllä jänskättää tuo Hannelen tilanne ihan toden teolla. Harmi, että tuota raskausmyrkytystä pukkasi päälle nyt vielä tähän samaan hässäkkään, mutta tosi hieno juttu, että se sairaaläkäynti oli tälle päivälle, niin tuli asiaan selvyys ja sielä on ammatti-ihmiset lähellä. Nyt tässä sitten vaan odotellaan kuulumisia. Hui kun jänskää! Ja ne nimet vaan karisee sieltä omaa nimen edestä. Alkaa itteänikin jännittää.

Tajusin muutenkin tuossa, että jos tuo vauveli vaan ei suostu perätilasta kääntymään rt-tarjontaan, ja tässä sinne kääntös mahdollisesti joutuisi, niin en käsittänyt että sekin voi olla niin kova hommeli, että synnytys lähteekin käynnistymään. Voihan vinetto. Mutta nyt mä en vielä laitokselle aio lähteä...nyt jännätään HANNELEN tilanne loppuun.

Lisäkommentteja myöhemmin. Ihania ja hyviä uutisia oli muutenkin tullut listalle paljon. Onnea niistä kaikille!

titi ja kirmeli rv 33+5

Vierailija
56/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DreamOne: Jos vaippoja kiinnostaa värkkäillä, niin hahtuvavillikset syntyvät kyllä aika helposti, jos vähänkin tykkää neuloa. Varsinkin vastasyntyneen pikkukoossa ei ole paljon neulottavaa. Ruskovillan lankakerässä tulee vielä ohjekin mukana. Onhan se kivaa, kun osaa ommella. Kun vielä sisävaipat ja imut olen kierrätysmatskuista tehnyt ei niille paljon jää hintaa.

SAitkin jo hyviä vinkkejä nännien rasvaukseen. Minä olen käyttänyt ihan perusvoidetta, meidän perheessä käytössä essex-plus. Hienolta kuulostaa teidän huomisilta. Hyvä puuhailla vähän varastoonkin, ennen synnytystä. Täällä ainakin oli esikoisen jälkeen ensin paikat kipeänä aika pitkään ja sitten halut kateissa.

Mami:Hienoa, että oli vauva tajunnut itse kääntyä. Kyllähän tuo noilla viikoilla kovasti näyttäisi siltä, että vauva on teidän perheeseen tulossa:) Hienoa, että hankinnat vauvaa varten on tehty. Eihän se ole herkkua ostoksilla käyminen ison mahan kanssa.

Emunainen: Kovasti jaksamista vaikeassa tilanteessa. Hyvä että sait tänne edes vähän tunteitasi purettua. Koeta surun keskellä pitää huolta itsestäsi ja vauvasta. Halaus.

Pirpaliina: Kiva kuulla sinustakin. Ehdinkin jo miettiä mihin olet kadonnut. Komeasti kasvaa vatsasi:) Meille on myös tulossa pakkaus rahana, kun esikoiselta on kaikki tallessa ja ihan hyväkuntoisia.

Ennis: Tännehän se sinun vaippapakettisi tuli, ja käyttöön on tarkoitus tulla. onnea vaan huomiseen lääkärineuvolaan.

Ultsi: ihania ultra kuulumisia. ONNEA! Kyllä tällä palstalla on oikein erityisen onnellinen toisten hyvistä kuulumisista.

Levinia: Ihanalta kuulostavat tuoreet mansikat. NAM! Täällä pohjoisessa täytyy tyytyä pakasteisiin.

ON: Masussa tavalliseen tapaan. Esikoinen rasittaa uhmassaan ja ihastuttaa pusuineen ja haleineen ja mielikuvitus juttuineen. Aikamoista vuoristorataa hänen kanssaan tällähetkellä.

-Limetti rv27

Vierailija
57/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa kirjoittaa kummemmin vaikka toista kertaa tänään jo roikun netissä..

Tuli mieleen jo silloin pari päivää sitten kun Hannele valitti huonosti mennyttä yötä ja kipuja, et niinköhän myrkytys oireilee. Mullahan on esikon kanssa tuo raskausmyrkytys ollut ja ihan samoilla viikoilla. Tuli reilussa viikossa ka käynnisteltiin sitten nopeaan. Jotenkin olo, että ihan kuin omia juttuja muistelisi. Noh kaippa se Hannele vaikka JennaJaneten kautta tiedottaa meitä ketkä täällä jännityksessä ollaan : )

Mulla äippäpoli ensi viikolla, mutta menen huomenna neuvolaan verenpainetsekkaukseen kun viime perjantaina vähän oli koholla.. Olo muutenkin on ihan poikki, väsyttää ahdistaa ja päätä särkee. Varmaan ihan väsymystä kun tuota potilasta olen hoidellut, mutta mietityttää myös että josko mulla se r-myrkytys uusiikin ja nyt muutamaa raskausviikkoa aikasemmin kuin ekassa odotuksessa : (

Noh sehän selviää.

Ihanaa kun Tuutupii tuhru loppui, toivottavasti mukavat näkymät odottaa huomisessa ultrassa!

Katri, hassua olisi josko viikkoja olisi jo niinkin paljon, kun kuiteskin negatestejä ym väluissä. Mä melekin veikkaisin, että sullakin massu on vaan alusta asti turvoksissa kun tosissaan on viime kuukausina on noita raskaushormoneja on tullut ja mennyt. Mulla oli tässä odotuksessa vatsan tuervotus heti alusta hirveä, joskus rv 9 mua onniteltiin että oonkos 6. kuulla.. ihan turvotusta kun keho reagoi niin voimakksaasti r-hormonihin km-historian takia. Ihanaa kuiteskin että plussan sait ja viikotha selviää sitten ultrassa ; )

Titi, toivottavasti teilläkin vaavi kääntyy itsestään mutta ei musta kuulostanuty kauhealta siinä yhdessä puinossa ne käännösyrityksetkään. Mullahan vauva on vinossa + voipi olla ettei sektion takia edes yritetä kääntää. Itse haluaisin yritttää myös ulkokäännöstä, jos sitä tarjottaiin. Tiedä sitten tarvitseeko edes tuollaisia miettiä jos kääntyy itse vielä. Aika sitkeään täälläkin ollaan oltu jo viikkoja samassa asennossa (paitsi sen yhdenviikon)

kökkö olo, palailen johka kohka jaksan. Jos jaksan. Kuiteskin kuulumisianne luen vaikka niin saamaton olenkin kirjoittelemaan.

eka-vekara ja m-v 33+6

Vierailija
58/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelen kuulumisia tulin kurkkimaan, muttei ainakaan vielä näy.

Emunainen: Pahoittelut sun mummin puolesta! Tosi, tosi kurjaa. :(

Enni-Maija: Sulla nuo yöt ennen sektiota vaan vähenee. Huiii.

Ultsi: Ihan mielettömästi onnea ultrakuulumisista! Ihanaa! Voi kun mullakin huomenna olis yhtä hyviä uutisia teille kerrottavana...

Katri: Voi vitsin vitsi noita sun nykimisiä. :) Tosi jännää, mulla on ihan pissit housussa, kun jännitän sun ens viikon ultraa. Apua, menis jo aika nopeesti, eihän tätä kestä kukaan. Sä ootkin kyllä ollut aina hyvä pitämään meitä muita jännityksessä. *virn* :)

Oma napa: Aamun ja aamupäivän olo oli ihan kamala. Tuntui, että oksennus lentää justiinsa. Nyt helpottaa jo. Toisaalta, ei haittaa, antaa palaa vaan, kunhan on pieni kyydissä. Huomenna ultra. Apua, apua, apua.

Tuutupii rv 6+3

Vierailija
59/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään selvis että olikin pissatulehus, ja sen takia valkuaista pissassa. Viikon lääkekuuri ja tänään pääsin siis kotiin (just äsken).

Mää kirjottelen huomena lisää kuulumisia, nyt ei jaksa. Mutta yhessä koossa sitten kuitenkin - kaikista käynnistysuhkailuista huolimatta ;o)

HANNELE 37+3

Vierailija
60/76 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka-Vekara: Mulla on siis ollu yks negatesti välissä... sitten on ollu viallista, osa viivaa?, viivan paikkaa ja nyt lopulta sitten se uus plussa. Että vähän kaikenlaista...

Tuutis: Eikö olekin kivaa, kun on jännitystä elämässä...hehe. =D

Hannele: Kivaa, olet tullu takaisin. Ja tosi kiva että oli " vaan" pissatulehdus. Kivempi kuitenkin kuin se toinen vaihtoehto, eikös? ;)

ON: Miestä tässä odottelen kotia. Äsken just soitti.. oli lähdössä. Eli onkin sitten varttia yli kahdeksan maissa vasta kotona... plääh! Että mä just inhoon sen iltavuoroja, kun aika usein menee näin myöhäseen...

Katri rv 8+4 tai 16+3...