Finnair ei hyväksy tatuointeja!
Aivan naurettavaa että minun tatuointi estää työllistymisen.
Vaatimukset työpaikkaan:
Olet vähintään 18-vuotias.
Sinulla on toisen asteen tutkinto (lukio/ammattikoulu).
Puhut sujuvasti englantia ja mielellään myös suomea (muista kielistä on etua).
Olet vähintään 160 cm pitkä.
Sinulla on vähintään 1 vuoden kokemus edustus- tai asiakaspalvelutehtävistä.
Olet perusterve (täytät vähintään EASA Part Med Cabin Crewn ja Finnairin säädösten mukaiset vaatimukset). Tämä tarkoittaa yleisesti sitä, että hakijalla ei voi olla pitkäaikaissairauksia, etenkään sellaisia, jotka vaativat jatkuvaa tai toistuvaa lääkitystä tai säännöllisiä tarkastuksia. Hakijalle tehdään myös psykoaktiivisten aineiden testi ennen palkkausta.
Sinulla on normaali värinäkö ja kuulo. Kaukonäön tarkkuus molemmilla silmillä katsoessa tulee olla 0.7 tai parempi (korjaavilla linsseillä tai ilman).
Pystyt uimaan 40 metriä.
Sinulla ei ole tatuointeja, lävistyksiä tai hammaskoruja, jotka näkyvät, kun päälläsi on Finnairin työunivormu.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Finnair saa päättää kriteerit, joiden mukaan henkilöstö valitaan. Pelkän englannin osaaminen ei pitäisi riittää nykyaikana. Tokihan hakijat voivat osata ja varmasti osaavatkin useita kieliä. Pituus 161 cm on vähän. Saisi olla näkyvämpi =näyttävämpi, jotta asiakkaat huomaavat paremmin.
Tuo 161 cm on ehkä sen vuoksi, että voisivat paljasta helpommin myös aasialaisia työntekijöitä, vaikka eipä tuo ensimmäinen kerta olisi, jolloin ei-valkoiselle hakijalle on helpommat pääsyvaatimukset.
. . .palkata . . .
En ole nähnyt yhtäkään kaunista tatuointia.
Ja miksi jotkut laittavat nenärenkaan ja näyttävät sitten vihaiselta sonnilta?
Tiikeriraidoituksesta käsivarsissa ei ole mainittu mitään. Meneekö se mielisairauden piikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Tarkkana joutuu Finnairkin olemaan ketä palkkaa.
Käräjäoikeuden mukaan työnantaja on purkanut työsopimuksen syrjivällä perusteella. Työnantaja purki heidän työsuhteensa heidän työssään käyttämiensä romanihameiden takia. Tuomioistuimen mukaan romaninaisen oikeus käyttää romanihametta on keskeinen osa romanien oikeutta ylläpitää omaa kulttuuriaan. Korkeimman hallinto-oikeuden mukaan tämä pitää sisällään oikeuden käyttää romanihametta.
Työsopimuksen purku on eri asia kuin se, ettei oteta töihin. Romanihame oli vain tekosyy saada korvauksia. Eivät romanit muualla kuin Suomessa pukeudu koko aikaa juhlapukuun. Mikä tuo työnantaja muuten oli ja missä töissä on mahdollisuus työskennellä ronaniasussa?
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt yhtäkään kaunista tatuointia.
Ja miksi jotkut laittavat nenärenkaan ja näyttävät sitten vihaiselta sonnilta?
La Promesan Jana käyttää nenärengasta kuvausten ulkopuolella ja tosiaan ilme muuttuu jotenkin vihaisen näköiseksi kun rengas on paikoillaan, vaikka on hyvinkin ystävällsen ja kivan näköinen ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuointeja ei ole, mutta jäin ihmettelemään tätä:
"Tämä tarkoittaa sitä, että hakijalla ei voi olla pitkäaikaissairauksia, etenkään sellaisia, jotka vaativat jatkuvaa tai toistuvaa lääkitystä tai säännöllisiä tarkastuksia".
Kuinka kirjaimellisesti tuo pitäisi lukea? Tuntuu absurdilta, jos esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava, mutta muuten terve, ei kelpaisi työntekijäksi. Eihän tuo vaikuta ammatissa toimimiseen mitenkään?
Jospa eivät halua ottaa riskiä, että työntekijä unohtaa lääkkeet kotiin ja onkin yht'äkkiä jossain kehitysmaassa jumissa eikä saa hankittua niitä sieltä lisää.
Erittäin epätodennäköinen skenaario. En siis itse ole hinkumassa Finnairille töihin, mutta jos kuvittelen skenaariota jossa o
Perusterve pääsee läpi ilmailulääkärin tarkastuksesta ilman ongelmia. Perustervehän tarkoittaa ettei ole mitään pitkäaikaissairauksia tai rajoitteita. Jokin satunnainen nuhakuume silloin tällöin ei todellakaan ole este medikaalin saamiselle. Labrat viitearvojen sisällä, näkö ja kuulo ok, tasapainoelimet kunnossa, keuhkot ja sydän kunnossa, niin läpi pääsee. Toki mielenterveyskin pitää olla kunnossa. Eikä saa olla historiaa mielenterveysongelmista, sydänvaivoista tai neurologisista häiriöistä. Ihan perussettiä siis, minimoidaan riski työkyvyn yhtäkkisestä heikkenemisestä kesken työvuoron ja varmistetaan matkustajien turvallisuus (itsetuhoisuus johtaa medikaalin menettämiseen). Ja tarkastus on vuosittain tai iän kertyessä puolivuosittain. Lisäksi tietyt asiat edellyttävät yhteydenottoa ilmailulääkäriin ja johtavat mahdollisesti medikaalin väliaikaiseen menettämiseen (esim. luunmurtuma raajassa -> yhteydenotto ilmailulääkäriin -> medikaali hyllytetään kunnes murtuma parantunut ja raaja kuntoutettu -> ilmailulääkärin tarkastus -> medikaali uudelleen voimaan jos kaikki ok). Joka tarkastuksessa käydään läpi edellisen tarkastuksen jälkeisten lääkärikäyntien syyt ja mahdolliset jatkotoimenpiteet.
Narkkari varastaisi viinakset ja olisi vaaraksi lentoturvallisuudelle. Ovar rumia ja haisevat pahalle,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo pituusvaatimus? Onko joku turvallisuusjuttu vai haluavatko vaan, että lentoemännät kävellessään käytävällä ovat näyttäviä? Olen itse 164 cm ja olen aina mieltänyt olevani ihan tavallisen pituinen, mutta olenkin vain nippa nappa yli tuon Finnairin hyväksymän rajan...
On turvallisuusjuttu, pitää yltää ylähyllylle. 😃 Kaikille lentäjille, etenkin sotilaslentäjille on tarkat pituuskriteerit: pitää yltää ohjaimiin ja mahtua penkkiin.
Joissain lentoyhtiöissä matkustamohenkilökunnalle ei ole pituusvaatimusta vaan pitää olla riittävä kurotuskorkeus eli mitta sormista lattiaan kun ojentaa kädet ylös.
Sotilaslentäjille on olennaista istumapituus, pitää yltää ohjaimiin, mutta jos tulee lähtö heittoistuimella, ei jää pää kuomuun. Sotilaslentöjät ovat yleensä lyhyehköjä. Itselle oli yllätys, kun vilkaisin pääsyvaatimuksia, että silmälasit saa olla (-1,5-+2,5) ja näkö ilman laseja saa olla 0,5. Painorajaa 47-94 kg. Olisiko tuo alin paino naisia varten?
Ihan oikein. Ei lentokonepiika voi muistuttaa linnakundia.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, no Japanissa tatuointi kertoo rikollisesta elämästä, joten oikein hyvä. Missä tatuoinnit hyväksytään?
Hei aivovaurioinen perärööri. Tiedoksesi, että me ei olla Japanissa.
Milloin pääset ehdonalaiseen? Kulkeeko pössyt hyvin vankilaan?
Monessa muussakin firmassa on sääntö että tatuoinnit eivät saa näkyä. Itselläni on 8 tatskaa jotka kaikki on helposti peitettävissä. Ja olen töissä Finnairilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, tatuoinnit on rumia. En voisi astua koneeseen jossa olisi työntekijä jolla näkyy tatuointieja.
Kääntyisit siis takaisin ja jättäisit kalliin lipun käyttämättä? Enpä tuota usko.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa tatuointeja kielletä. Ne eivät vaan saa näkyä, kun päälläsi on työvaatteet.
Itselläni jäisi työpaikka saamatta, koska en pysty uimaan tuota matkaa ja olen liian lyhyt, 158 cm.
Elämä on...
Mä oon saman pituinen. Muuten täyttäisin kaikki vaatimukset heittämällä. Jaksan uida kilometrejä ja osaan myös sukeltaa laitteilla tai ilman. Minulla on valtava työkokemus erikielisten ja eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa, minulla on ollut mm. kiinalainen työnantaja. Olen matkustanut paljon, eli osaisin toimia ja neuvoa, jos joku esim. on vaarassa myöhästyä seuraavalta lennolta. Osaan käyttää useita erilaisia kassakoneita. Minulla on kamppailulajitausta, eli pystyisin tekemäänkin jotain häirikkötapauksissa. Eikä yhtään tatuointia missään.
Mutta tosiaan puuttuu ne 2 senttiä.
Kun valitset teon (otat tatuoinnin), valitset seurauksen (et saa haluamaasi työtä, seurustelukumppania tms).
Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa tatuointeja kielletä. Ne eivät vaan saa näkyä, kun päälläsi on työvaatteet.
Itselläni jäisi työpaikka saamatta, koska en pysty uimaan tuota matkaa ja olen liian lyhyt, 158 cm.
Elämä on...
Mä oon saman pituinen. Muuten täyttäisin kaikki vaatimukset heittämällä. Jaksan uida kilometrejä ja osaan myös sukeltaa laitteilla tai ilman. Minulla on valtava työkokemus erikielisten ja eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa, minulla on ollut mm. kiinalainen työnantaja. Olen matkustanut paljon, eli osaisin toimia ja neuvoa, jos joku esim. on vaarassa myöhästyä seuraavalta lennolta. Osaan käyttää useita erilaisia kassakoneita. Minulla on kamppailulajitausta, eli pystyisin tekemäänkin jotain häirikkötapauksissa. Eikä yhtään tatuointia missään.
Mutta tosiaan puuttuu ne 2 senttiä.
Kuulostaa tosi hyvältä! Ne 2 puuttuvaa senttiä eivät voi olla karsiva tekijä tuolla listauksella. Ehkä kompensoitavissa vaikka 2cm korkeammilla koroilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on edesmenneen lapseni nimi ja hänen lempi lelunsa tatuoituna käsivarressa. Ja se näkyy kyllä ja tähänkin asti olen osannut palvella asiakkaita.
Linnassako olet ne ottanut? kuulemma syöpäkin niistä tulee.
Oliko yli lauta liian kallis?
Vierailija kirjoitti:
Kun valitset teon (otat tatuoinnin), valitset seurauksen (et saa haluamaasi työtä, seurustelukumppania tms).
Voi voi.
Sinua ei halua tatuoitu, eikä tatuoimaton kumppanikseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei estä. Siinähän sanotaan että ei saa olla näkyviä tatuointeja. On ihan sallittua peittää tatuoinnit meikillä, kunhan sen tekee huolellisesti ja siististi. Sit voit sitten itse miettiä, oletko valmis näkemään sen vaivan ennen jokaista työvuoroa. 🤔
Ei hyväksytä mitään peittotekniikoita vaan niitä ei yksinkertaisesti saa olla. Te joilla on tatskat niin jos asiakaspalvelutyö kiinnostaa voitte hakea töitä vaikka ravintolasta tai kaupasta, näitä töitä on maailma pullollaan, ei tarvitse yhden finskin perään itkeä.
Mut ku mä haluun ja mulla on oikeus.