Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair ei hyväksy tatuointeja!

Vierailija
06.06.2024 |

Aivan naurettavaa että minun tatuointi estää työllistymisen.

Vaatimukset työpaikkaan:

Olet vähintään 18-vuotias. 

Sinulla on toisen asteen tutkinto (lukio/ammattikoulu). 

Puhut sujuvasti englantia ja mielellään myös suomea (muista kielistä on etua). 

Olet vähintään 160 cm pitkä.

Sinulla on vähintään 1 vuoden kokemus edustus- tai asiakaspalvelutehtävistä. 

Olet perusterve (täytät vähintään EASA Part Med Cabin Crewn ja Finnairin säädösten mukaiset vaatimukset). Tämä tarkoittaa yleisesti sitä, että hakijalla ei voi olla pitkäaikaissairauksia, etenkään sellaisia, jotka vaativat jatkuvaa tai toistuvaa lääkitystä tai säännöllisiä tarkastuksia. Hakijalle tehdään myös psykoaktiivisten aineiden testi ennen palkkausta. 

Sinulla on normaali värinäkö ja kuulo. Kaukonäön tarkkuus molemmilla silmillä katsoessa tulee olla 0.7 tai parempi (korjaavilla linsseillä tai ilman). 

Pystyt uimaan 40 metriä. 

Sinulla ei ole tatuointeja, lävistyksiä tai hammaskoruja, jotka näkyvät, kun päälläsi on Finnairin työunivormu.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo pituusvaatimus? Onko joku turvallisuusjuttu vai haluavatko vaan, että lentoemännät kävellessään käytävällä ovat näyttäviä? Olen itse 164 cm ja olen aina mieltänyt olevani ihan tavallisen pituinen, mutta olenkin vain nippa nappa yli tuon Finnairin hyväksymän rajan...

Jos vaikka pitää ylettää laittaa laukkuja ylähyllyille kiipeämättä penkille?

Voisiko myös olla siitä, että jotkin henkilökunnalle varatut välineet ja turvajutut varmasti sopivat? 

Vierailija
162/176 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni oksettaa nämä naisoletetut, jotka on täynnä tatuointeja ja lävistyksiä. Yleensä pakettiin kuuluu myös turkoosit/vihreät/lilat hiukset. 🤢🤮 Siis ihan järkyttäviä ilmestyksiä, tuommosia ei pidä asiakaspalveluun päästää. 🤮

Olen korkeakoulutettu ja minulla ei ole tatuointeja. En pidä niistä ja usein korreloivat heikko-osaisuuden ja kouluttamattomuuden (ei aina). En silti ymmärrä miksi tunnet tuollaista vihaa erilaisia ihmisiä kohtaan, minulle on ihan sama että onko lähikaupan myyjällä tatuointeja vai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että jossain vielä arvostetaan siisteyttä. Arvostan.

Vierailija
164/176 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, vielä kun koneet olisivat kunnossa ettei lennot keskeydy.

Vierailija
165/176 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua Finnairin periaatteelle ! Paremmissa eli tasokkaissa ravintoloissa on myös tarjoilijan pitänyt peittää esim käsivarsien tatuoinnit. 

Vierailija
166/176 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen syrjintä vielä poistetaan. Ja kun vauhtiin päästään tulee kumppanikin valita syrjimättä. Et saa kieltäytyä kun lihava tai tatuoitu haluaa seukata kanssasi vaikka et pitäisi kummastakaan. 

Vierailija
167/176 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussa on asiaa tatuoinneista ja erikseen jopa Finnair mainittuna;

https://yle.fi/a/74-20067125

Vierailija
168/176 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo pituusvaatimus? Onko joku turvallisuusjuttu vai haluavatko vaan, että lentoemännät kävellessään käytävällä ovat näyttäviä? Olen itse 164 cm ja olen aina mieltänyt olevani ihan tavallisen pituinen, mutta olenkin vain nippa nappa yli tuon Finnairin hyväksymän rajan...

Jos vaikka pitää ylettää laittaa laukkuja ylähyllyille kiipeämättä penkille?

Voisiko myös olla siitä, että jotkin henkilökunnalle varatut välineet ja turvajutut varmasti sopivat? 

Ei se lentohenkilökunnan duuni ole mitään laukkuja nostella. He pistää ne säilytyslokerot kyllä kiinni.

Vierailija
169/176 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Finnair. Palveluammateissa kuuluu olla perus siisti olemus.

Vierailija
170/176 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voisitko luottaa kaulatatuoituiin lääkäriin esimerkiksi ? en.

Voisin.

jep, helposti. Tiedän useita tatuoituja lääkäreitä, aivan päteviä. Ei muste vaikuta ammattitaitoon.

Tämäkin maa on riippuvainen perinteisesti varsin näkyvästi tatuoidusta ammattikunnasta, menis aika ankeaksi täälläkin räkyttävien elämä, jos alkais rajaamaan käyttämiään palveluita työntekijäin ulkonäön mukaan. 🚢🚢

Vierailija
171/176 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmailuala on raikas tuulahdus perinteisistä arvoista tässä nykyajan sekasotkussa.   Naiset on naisia, miehet on miehiä, perinteiset arvot kunniassa ja ulkonäkö kaikilla tip top.

Tykkään <3

Suuri osa stuerteista on naismaisia miehiä.

Vierailija
172/176 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tatuoi ja lävistää itsensä työkyvyttömiksi mutta eivät myöskään saa eläkettä siitä. 

Vierailija
173/176 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava ratkaisu Finnairilta, kiitos.

Vierailija
174/176 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, siksi käytänkin mielelläni Cathay Pacificia, niin ei ole tatuointeja edes vaatteiden alla.

Vierailija
175/176 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että roikkuvat korvakorut myös kielettyjä, pitäisi ainakin. 

Vierailija
176/176 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit eivät enää ole onneksi muodissa. Nyt moni käy poistattamassa näkyviä tuherruksia. Työläs ja kallis prosessi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan