Finnair ei hyväksy tatuointeja!
Aivan naurettavaa että minun tatuointi estää työllistymisen.
Vaatimukset työpaikkaan:
Olet vähintään 18-vuotias.
Sinulla on toisen asteen tutkinto (lukio/ammattikoulu).
Puhut sujuvasti englantia ja mielellään myös suomea (muista kielistä on etua).
Olet vähintään 160 cm pitkä.
Sinulla on vähintään 1 vuoden kokemus edustus- tai asiakaspalvelutehtävistä.
Olet perusterve (täytät vähintään EASA Part Med Cabin Crewn ja Finnairin säädösten mukaiset vaatimukset). Tämä tarkoittaa yleisesti sitä, että hakijalla ei voi olla pitkäaikaissairauksia, etenkään sellaisia, jotka vaativat jatkuvaa tai toistuvaa lääkitystä tai säännöllisiä tarkastuksia. Hakijalle tehdään myös psykoaktiivisten aineiden testi ennen palkkausta.
Sinulla on normaali värinäkö ja kuulo. Kaukonäön tarkkuus molemmilla silmillä katsoessa tulee olla 0.7 tai parempi (korjaavilla linsseillä tai ilman).
Pystyt uimaan 40 metriä.
Sinulla ei ole tatuointeja, lävistyksiä tai hammaskoruja, jotka näkyvät, kun päälläsi on Finnairin työunivormu.
Kommentit (176)
Lihatiskillä näin todella paljaat kokonaan tatuoidut kädet. Aika hurja näky oli, vaikka myyjä oli osaava ja asiallinen. Olisi nyt peittänyt ne tatuoinnit hihoilla.
Vierailija kirjoitti:
Lihatiskillä näin todella paljaat kokonaan tatuoidut kädet. Aika hurja näky oli, vaikka myyjä oli osaava ja asiallinen. Olisi nyt peittänyt ne tatuoinnit hihoilla.
Varmaan tarttui lihaan se tatuointi...
Papeillakin varmaan saa olla tatuointeja ja lävistyksiä nykyään. Ei kai ne työntekoa estä.
Minulla on edesmenneen lapseni nimi ja hänen lempi lelunsa tatuoituna käsivarressa. Ja se näkyy kyllä ja tähänkin asti olen osannut palvella asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijilla kunnon psykoosit taas päällä. Tatuointi ei vaikuta palvelun laatuun millään tavalla. Mutta eihän nämä valittajat sitä ymmärrä vaikka kuinka mätkisi päähän.
Se nyt ei vaan ole esteettisesti hyvän eikä siistin näköistä tuossa hommassa.
Finnairin asiakkaat eivät hyväksy tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihan leima näkyy. Ei kuitenkaan ole tehty tatuointimusteella, vaan vaikka mustikalla.
Ideanahan on kun ollaan erillaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja kulttuuri katsomuskin on aivan eri mietä meillä suomalaisilla, mikäli sen nyt joku tietää. Tatutoinnit kuuluvat linnakundeille, ei normi ihmisille, muut koru härväkkeet ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaatimattomat koulutusvaatimukset. Aiempina vuosina tuonne haki paljon kielten maistereita, ekonomeja yms. Nyt riittää yo-tutkinto tai vaikkapa sairaanhoitajan/perushoitajan tutkinto.
Miks tarjoilijan hommaan pitäis olla ekonomi? Eiköhän sen kassakoneen köytön opi vähemmälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on edesmenneen lapseni nimi ja hänen lempi lelunsa tatuoituna käsivarressa. Ja se näkyy kyllä ja tähänkin asti olen osannut palvella asiakkaita.
Linnassako olet ne ottanut? kuulemma syöpäkin niistä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tatuointeja kasvot täynnä, mm. kirkkovene löytyy.
Ylelle töihin sit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lihaleimat, mitä tiskin tuotteissa mahdollisesti on, on aiemmin jo tuotantoketjussa laitettu.
Minulla ei ollut 18-vuotiaana yhtään tatuointia eikä juuri rahaakaan. Nyt on yli 10 isoa tatuointia, ja omaisuuden arvo säästöinen yli 25 miljoonaa euroa. En asu vuokralla enkä hae yhteiskunnan tukiaisia. Muuttakaapa tekin tatuointien vihaajat omistusasuntoon ja lopettakaa minun rahoilla eläminen.
Eihän tuossa tatuointeja kielletä. Ne eivät vaan saa näkyä, kun päälläsi on työvaatteet.
Itselläni jäisi työpaikka saamatta, koska en pysty uimaan tuota matkaa ja olen liian lyhyt, 158 cm.
Elämä on...
Tästäkin ketjusta näkee syyn, miksi Finnair ei halua tatuointeja näkyviin. Joillekin tulee heti tatuoinnin nähdessään mielleyhtymä, että mikä saastainen rikollinen tuokin on. Tyhmät ihmiset eivät ymmärrä ja heille on turha edes yrittää selittää yhtään mitään, koska he ovat omassa hyvin hyvin pienessä päässään päättäneet, että asia on näin, eivätkä he aio kantaansa muuttaa vaikka miten heitä yritettäisi opettaa, valistaa ja kertoa, että ei se tatuointi ole pahan ihmisen merkki. Tässä tullaan sitten lentoturvallisuuteen. Miettikää kun tuollainen älykääpiö saa vähän sihijuomaa ja alkaa rähistä lennolla. Kaikkien matka pilalla, pahimmillaan ylimääräinen välilasku ja koneesta poisto.
Sen ymmärrän, jos otsaan on tatuoitu "fuck you", niin silloin turha mennä töitä kyselemään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnassako olet ne ottanut? kuulemma syöpäkin niistä tulee.
Ihan virallisessa paikassa missä tehdään tatuointeja.
Ap sopii mainiosti räkälän baaritiskille hommiin. Asiakkaasta erottaa tiski, tosin ei vapaapäivinä.
Minulla on neljä tatuointia, kaikki sellaisissa kohdissa jotka eivät muille näy, etenkään työpaikalla.
Ymmärrän pöyristyksen jos kyseessä olisi esim. valtion virka, mutta firmat saavat kuitenkin edelleen asettaa tiettyjä vaatimuksia työntekijöilleen.
Kertoohan se firman ummehtuneista ja vanhanaikaisista standardeista kyllä, mutta ehkei sitten näkyvät tatuoinnit omaava halua sinne muutenkaan töihin.
Nuorena hain töihin Stockmannille. Sanottiin, että tervetuloa, mutta lävistys huulesta pois, ei saa myyjällä näkyä. Sain sitten töitä päiväkodista (lävistyksen kanssa) ja viihdyin erinomaisesti! En usko, että olisin Stockalla viihtynyt jos nuttura olisi pitänyt olla niin kireällä koko ajan.
Vieläkö tänä päivänä joku ottaa tatueerauksen, vaikka tietoa on yhteydestä syöpiin, mielenterveysongelmiin ja sosiaaliluokan putoamiseen. Ei kannata. Se muoti meni jo ajat sitten.
Hae Silja Linelle töihin. Sano että se kirkkovene on pelastusvene.