Ei olisi pitänyt lähteä henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisesta avioliitosta.
Ei olisi pitänyt lähteä henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisesta parisuhteesta.
Olen menettänyt omaisuuteni, yhteyden lapsiini ja henkisen väkivallan määrä on sama. Nyt vain viranomaisten välityksellä.
Oli helpompi olla kotona ja tulla pahoinpidellyksi, silloin tiesi mikä on oikein ja mikä on väärin itse valitsi antaa anteeksi ja yrittää.
Lähtiessä on itse syytettynä joka asiasta: Miksi otit taaperon mukaan tyhjästä asunnosta lähtiessä turvakotiin? Etkä sopinut asiasta isän kanssa joka oli myöntänyt lyöneensä ja oli raivoissaan?
Lista on loputon.
Olen niin pahoillani, että koen näin. Asiat ei parane, apua ei saa ja lapset kärsivät loputtomasti.
Tekisi mieli mennä takaisin.
Tappakoon, miten tappaa Ainakin saan olla lasteni kanssa ja tiedän mikä on oikein ja mikä väärin ilman että sitä tarvitsee kellekkään todistaa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia mä en lähde. Eron jälkeen se piinaaminen vasta alkaisikin. Ja tosiaan viranomaiset ottaisi varmasti mukaan, häntä ei haittaa pätkääkään kertoa ummet ja lammet valheita heille. Ne jotka hokevat täälläkin tuntemattomille Miksi et lähde, eivät ole koskaan samanlaista h.lvettiä kokeneet. Joistakin ei niin vain erota.
Jos sinä lähtisit niin miten kukaan viranomainen perään tulisi? Miksi väkisin pitää keksiä näitä "en minä voi". Jos haluat lähteä niin lähdet.
No vaikkapa niin että haluaa alkaa riidellä lapsista. Itselleni sopisi yhteishuoltajuus ja vaikka viikko-viikko-systeemi. Hänelle ei, hän soittelee poliisit ym. läpi että muutin lasten kanssa pois ja se ei käy hänelle. Siinä olisi aika pian sossut ym. kuvioissa etsimässä sijoituspaikkaa lapsille riitaisten vanhempien
Miksi pitää ne lapset repiä mukaan. Jos vain lähtee ja odottaa, että se surkea ihminen soittaa perään ja käskee hakea lapset pois.
Jos on itsekäs narsisti tai muuten hankala ihminen niin ei sellaiselle sovi, että puoliso liihottaa vapaana ilman lapsia. Valitettavasti tätä ei moni ymmärrä. Ei kannata alkaa itsekkään ihmisen kanssa tappelemaan. Tekee vain kuten hän haluaa niin pääsee kaikki helpoimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on narsisti ja kääntää ja vääntää asiat aina jonkun muun syyksi. Narsistin tuntee esimerkiksi siitä, ettet ikinä kuule häneltä sanaa anteeksi.
Tai jos kuulee, hän on esimerkiksi sekaantunut asiaan joka ei hänelle kuulu millään tavalla, hänelle on mainittu siitä että sotki asiat, hän saattaa nenäkkäästi sanoa että no anteeksi kun yritin vain auttaa, sen jälkeen itkun vääntämistä ja näin hän on jälleen uhri jolta pitääkin pyydellä anteeksi kun hän nyt noin mielensä pahoitti. Nähty ihan liian monta kertaa, tulee ihan fyysisesti paha olo kun muistuu mieleen.
En tappelisi, vaan mielelläni sopisin asian kuten kerroin, vaikkapa vuoroasuminen. Mutta yksin en voi sopia, siihen tarvitaan toinenkin. Jos jättäisin lapset vastuuttoman ihmisen hoiviin ja yksin häipyisin tavaroineni, luuletko ihan oikeasti ettei käyttäisi sitäkin tilannetta hyväkseen?? Kuinka kertoisi lapsille että äiti ei teitä halunnut ja viranomaisille sitä kuinka äitiähän ei edes kiinnosta kun lähti ilman heitä jne.
Ymmärrän, että sinusta tuntuu nyt tuolta, mutta kun aikaa kuluu niin huomaat, että lähteminen kannatti. Myös lasten kannalta.
Näiden vahingollisten ex-äijien kanssa pitää olla aina askeleen edellä ja tosi ovela. Heillä kun ei ole mitään normisääntöjä, vaan koko elämä on hallittua kaaosta.
Vierailija kirjoitti:
En tappelisi, vaan mielelläni sopisin asian kuten kerroin, vaikkapa vuoroasuminen. Mutta yksin en voi sopia, siihen tarvitaan toinenkin. Jos jättäisin lapset vastuuttoman ihmisen hoiviin ja yksin häipyisin tavaroineni, luuletko ihan oikeasti ettei käyttäisi sitäkin tilannetta hyväkseen?? Kuinka kertoisi lapsille että äiti ei teitä halunnut ja viranomaisille sitä kuinka äitiähän ei edes kiinnosta kun lähti ilman heitä jne.
Äitikin voi viranomaisiin olla yhteydessä ja kertoa toiveensa. Äitikin voi olla se viikonloppu-vanhempi ja olla hyvä äiti.
Äiti on kuitenkin itse perheen perustanut tämän "vastuuttoman" ihmisen kanssa, joten kyllähän asia on ollut tiedossa. Jos kyseessä on ilkeä, laiska, itsekäs ihminen niin ei sellainen montaa viikkoa lapsia hoida, vaan palauttaa ne kyllä äidille. Lapsetkaan ei mitään tyhmiä ole. Kyllä he sanovat totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Näiden vahingollisten ex-äijien kanssa pitää olla aina askeleen edellä ja tosi ovela. Heillä kun ei ole mitään normisääntöjä, vaan koko elämä on hallittua kaaosta.
Miten? Mä oon joskus ajatellut että hitsi kun olisi itsekin yhtä ovela mutta kun en osaa manipulointia niin en osaa. Umpirehellisenä ei tuossa leikissä pärjää ollenkaan.
Hätkähdyttävää, että hakkaajaisä saa tavata lapsiaan.
Julmaa ja suuri riski lapsille. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia mä en lähde. Eron jälkeen se piinaaminen vasta alkaisikin. Ja tosiaan viranomaiset ottaisi varmasti mukaan, häntä ei haittaa pätkääkään kertoa ummet ja lammet valheita heille. Ne jotka hokevat täälläkin tuntemattomille Miksi et lähde, eivät ole koskaan samanlaista h.lvettiä kokeneet. Joistakin ei niin vain erota.
Jos sinä lähtisit niin miten kukaan viranomainen perään tulisi? Miksi väkisin pitää keksiä näitä "en minä voi". Jos haluat lähteä niin lähdet.
Et ilmeisesti ole ollut tekemisissä psykopaatin kanssa. Aika moni äiti ei uskalla lähteä, koska hullu on vaarallinen vastustaja. Nämä kun ihan oikeasti voivat silmät kirkkaana selittää perheneuvolassa tai lastensuojeluun ihan mitä tahansa p*skaa. Osaavat olla hyvin vakuuttavia. Tädit ihan sulaa näiden sympaatt
Lastensuojelun kanssa homma on ihan eri kuin poliisin. Lastensuojelussa homma perustuu sosiaalityöntekijöiden mielipiteeseen tilanteessa ja et saa edes oikeudenkäynnissä mahdollisuutta antaa alibia tms. Poliisin ja rikosoikeuden kanssa on helppo asioida, kun homma ei perustu yksittäisten ihmisten perstuntumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitikin voi viranomaisiin olla yhteydessä ja kertoa toiveensa. Äitikin voi olla se viikonloppu-vanhempi ja olla hyvä äiti.
Äiti on kuitenkin itse perheen perustanut tämän "vastuuttoman" ihmisen kanssa, joten kyllähän asia on ollut tiedossa. Jos kyseessä on ilkeä, laiska, itsekäs ihminen niin ei sellainen montaa viikkoa lapsia hoida, vaan palauttaa ne kyllä äidille. Lapsetkaan ei mitään tyhmiä ole. Kyllä he sanovat totuuden.
Täällä on lukuisia ketjuja tästä ja juuri nytkin tuossa yhdessä yhdessä ketjussa ongelmana se, että se vastuuttomuus on paljastunut vasta esim. yli kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen siinä vaiheessa kun lapsi on esim. 2v. Jotkut asiat tulevat ilmi vasta myöhemmin, esim. juuri silloin kun pitäisi ekaa kertaa olla oikeasti omasta lapsesta vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos seinä lähtisit niin miten kukaan viranomainen perään tulisi? Miksi väkisin pitää keksiä näitä "en minä voi". Jos haluat lähteä niin lähdet.
Kuin tun kujalla sä olet? Sulta puuttuu kokemus sairaasta kumppanista. Ja toisaalta olen puolestasi iloinen. Ehkä joskus. Ehkä joskus kohtaat elämässäsi ihmisen joka ei ole sitä mitä esittää. Mutta toivon ettet kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli äidin pitäisi tyytyä olemaan viikonloppuvanhempi mutta isän ei? Viikko-viikko-systeemikään ei käy koska äiti ehdotti sitä? Ja toki, äidin syytä kaikki, kun meni väärän miehen valitsemaan. Miksei käyttänyt kristallipalloaan?!
Olen itse lähtenyt suhteesta, jossa mies oli ivallinen, itsekäs ja joitain narsistisia piirteitäkin oli. Lapset jäivät isälleen, sillä olin ihan varma, että joku show hommasta muuten tulisi ja syyttelyitä vieraannuttamisesta ym.
Olin viikonloppuäiti ex-miehen ehdoilla, kunnes hän kyllästyi. Löysi naisen ja päätti vain, että lapset muuttavat luokseni. Minun onni ja tiesinkin, että noin tulisi käymään. Ei niin itsekeskeisestä ihmisestä ollut lapsia huoltamaan. Eipä sitten olekaan huoltanut tuon jälkeen.
Ei se hassumpi avioliitto tainnut olla, kun nyt jo kaipailet takaisin. Kenties ylireagoit ja hoidit eroamisen surkeasti, jolloin sait ne huonoimmat puolet esiin (ex)miehestäsi. Sait mitä tilasit. Tuskin hän noin hankala on alkujaan ollut, kun lapsiakin hänen kanssaan teit. Palstamamman teorian mukaan mies toki "esitti" alussa, kunnes "todellinen" luonne paljastui. Kuitenkin, jokainen osaa halutessaan olla veemäinen, ja halutessaan myös mukava.
Vierailija kirjoitti:
Yläpeukutin siksi,että ymmärrän oikein hyvin,miksi uskot olevasi umpikujassa. En silti ole samaa mieltä siitä,etteikö mitään poispääsyä ole-aina on jokin keino,huonompikin. Itse elin ns.pakkoavioliitossa viisi vuotta hakattavana ra i sk attavana taloudellisesti alistettuna kaikkien tuttavien ja ystävien ja viranomaistenkin uskoessa vain miestä. Viimeisen tappoyrityksen jälkeen kuitenkin lähdin ja jos en olisi lähtenyt,en olisi tässä kirjoittamassa tätä yli kymmenen vuotta myöhemmin. Esikoislapseni vietiin,tottakai,mutta sitä en vielä silloin osannut varoa kun luotin viranomaisiin. Asiaan siis liittyy voimakkaasti viranomaisrikollisuus ja minun syyllistämiseni/mustamaalaamiseni useilta eri taholta,mutta ne asiat käsitellään kun kuopuksenikin on lähtenyt kotoa,siis muutama jos enää jäljellä ja totuus tulee esiin. Se kylläkin on totta, että en olisi itsekään todennäköisesti päässyt pakoon,jos tilanteeseen ei olisi tullut ulkopuolinen mies,joka oli riittävän suuri pelote ex-puolisolle. Yritti vielä hetken vainota,mutta jatkoi sitten helpompien saaliiden metsästystä ja nyt taitaa olla kierroksessa jo kolmas tai neljäs uhri minun jälkeeni. Uhreja oli myös ennen minua,minkä sain tietää vasta vuosia eron jälkeen. Mies oli harras 'uskovainen', täysi sekopää ja narkkari siis todellisuudessa,mitä en todellakaan tiennyt enkä tuolloin ymmärtänyt mutta seurakunta suojeli häntä. Olisi niin paljon kerrottavaa ja mätää paljastettavana,mutta vielä on maltettava hetki ja sitten on aika kertoa,mitä todella tapahtui. On keinoja päästä ulos,mutta ensimmäinen askel on otettava itse seurauksista välittämättä. Vain sinun henkesi merkitsee,viranomaiset eivät lapsiasi lopullisesti saa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. Oli tuo ajatus pakko johonkin oksentaa, niin väsynyt olen tähän.
Olen myös paljon hyvää, empatiaa ja apua saanut eri tahoilta. Turvakodista, Rikusta, lähipiiriltä, pätevältä asianajalta yms. Enkä halua kuulostaa kiittämättömältä.
Toivon, että saan tulla tänne vuoden päästä kertomaan että kannatti ja että nimenomaan lasten kannalta kaikki on ok.
Nyt olen vaan niin todella väsynyt.
Ja siis ikinä ei voi tietää mikä helvetti jollain on edessä, takana tai minkä keskellä kukakin on.Ollaan kilttejä toisille.
Ihan oikea ap
Oikein iso jaksuhali sinulle. Kyllä kaikki menee lopulta hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Mä oon joskus ajatellut että hitsi kun olisi itsekin yhtä ovela mutta kun en osaa manipulointia niin en osaa. Umpirehellisenä ei tuossa leikissä pärjää ollenkaan.
Ei sun tarvitse osata manipulointia vaan osata nähdä mitä tekniikkaa se milloinkin yrittää käyttää. Sitten voit torjua ne täysin eleettömästi, jopa löytää sen heikon kohdan mihin sillä hajoaa pakka eikä tosiaan tarvitse tehdä mitään. Olla vain se täysjärkinen hullun seurassa. Kaikki mitä se tekee on täysin ennalta arvattavaa. Huomaat sen kun saat etäisyyttä. Sen jutut kiertää rinkiä, samoin tavat, ei mitään uutta ikinä. Ne on kaikki ihan toistensa kopioita.
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti erota jos on tommoinen paskahousu eikä ole mitään periaatteita ja selkärankaa.
Olen pahoillani. Oli tuo ajatus pakko johonkin oksentaa, niin väsynyt olen tähän.
Olen myös paljon hyvää, empatiaa ja apua saanut eri tahoilta. Turvakodista, Rikusta, lähipiiriltä, pätevältä asianajalta yms. Enkä halua kuulostaa kiittämättömältä.
Toivon, että saan tulla tänne vuoden päästä kertomaan että kannatti ja että nimenomaan lasten kannalta kaikki on ok.
Nyt olen vaan niin todella väsynyt.
Ja siis ikinä ei voi tietää mikä helvetti jollain on edessä, takana tai minkä keskellä kukakin on.Ollaan kilttejä toisille.
Ihan oikea ap