Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kuoli päivystyksessä hoitovirheeseen

Vierailija
06.06.2024 |

Aivan kamala juttu ja kertoo kuinka huonoa tämä hullun kallis terveydenhoito Suomessa on.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010481019.html

Luotatteko lapsenne noiden hoitoon? Meillä onneksi on vakuutukset eikä ole tuolla julkisella tarvinnut käydä kertaakaan. En luota ollenkaan noihin arvauskeskuksiin. Niin kamalaa ko. Perheelle tämä.

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sakkojen perusteella kolmekymppinen lastentauteihin erikoistuva mies lääkäri sai parempaa palkkaa kuin kuusikymppinen lastentautien erikoislääkäri nainen.

Tätä itsekin ihmettelin.

Munalisää?

Eläkeiän parraksella oleva lääkäri tuskin tekee töitä 60-80 tuntia viikossa, kuten nuori lääkäri, joka joutuu myös päivystämään paljon. Mitä enemmän tekee töitä, sen enemmän saa yleensä palkkaa.

Eläkkeen parraksella :D

Vierailija
162/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse odotin 8h päivystyksessä ja lapsella keuhkokuume!! Ei näitä vaan oteta tosissaan.

Mun lapsi lähetettiin kaksi kertaa kotiin päivystyksestä sairastamaan keuhkokuumetta. Kehotettiin lepäämään ja ottamaan kuumelääkettä. Vaikka kerroin ettei 3 v pysy yhtään hereillä. Yksityisen kautta mentiin sitten suoraan sairaalaan viikoksi. Tämän kokemuksen jälkeen otin lapsille sairasvakuutukset.

Tämä siksi kun AINA olettavat että perusflunssa. Ikävä kyllä sen kanssa monet sinne menevätkin. Mutta kun silloin tällöin osuu kohdalle se oikeasti vakava tapaus niin käy näin. Eivät vaan pääse yli siitä oletuksestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaksi lääkäriä tekee virheen niin aika todennäköisesti kolmas ja neljäskin voisi tehdä.

Mikä kertoo suomalaisten lääkäreiden epäpätevyydestä kliinisessä työssä. Pätevyyttä pitäisi alkaa testaamaan paremmin ja useammin. Etenkin jokaisen lääkärin kaikki virheet pitäisi kirjata ylös sitä varten perustettavaan virherekisteriin. Eli pätevyysvalvontaa pitäisi paljon tehostaa. Lääkärit saavat aivan liian helposti tehdä virheitä Suomessa ilman seuraamuksia, ja tässäkin tapauksessa seurauksena käytännössä taposta oli vain mitätön summa sakkoa maksettavaksi.

Lääkäreitä asiassa hiertää se, että merkittävä osa heidän tekemistään virheistä on karkeammanpuoleisia, joita ei olettaisi ammattilaisen tekevän, kuten tässäki

Ainakin omassa ensiavussa varsinkin ilta/yöpäivystyksessä on ei-suomalaiset lääkärit päivystämässä puuttumatta sen kummemmin kansallisuuksiin. Voinen epäillä ettei niihin hommiin saa kotimaisia ainakaan täällä päin. Olen myös lukenut paikallislehdestä kuolemantapauksesta jossa potilasta ei otettu hoitoon ja tyrkittiin kotia kohti kunnes kuolema korjasi. Heti perään ilmottautui toinen jolla oli melkein sama kohtalo samassa paikassa, mutta hän pelastui eli ongelmia täytyy olla aivan perustekemisessä ja joihin kukaan ei puutu. Ns. tuurilla mennään ja koska näitä vakavia tapauksia on harvoin niin päällisin puolin kaikki näyttää hyvältä ja toimivalta...

Vierailija
164/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa minä, joka olen pelkkä hoitaja, olisin halunnut veriviljelyn jos kuumeilee yli 38, mutta CRP matala, mutta turha jossitella.

Missä lukee, että veriviljelyä ei otettu? Jos potilas tuli sairaalaan yöllä niin veriviljelyvastaukset oli saatavilla aikaisintaan sinä iltapäivänä kun menehtyminen tapahtui. Turha päteä asioista, joita et ymmärrä.

Vierailija
165/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa. Yksi suomalainen tuleva veronmaksaja vähemmän. 

Kuinka aivoton täytyy ihmisen olla sanoakseen noin.

Ei se meidän suomalaisten vika ole, että olet muukalainen.

Vierailija
166/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaksi lääkäriä tekee virheen niin aika todennäköisesti kolmas ja neljäskin voisi tehdä.

Mikä kertoo suomalaisten lääkäreiden epäpätevyydestä kliinisessä työssä. Pätevyyttä pitäisi alkaa testaamaan paremmin ja useammin. Etenkin jokaisen lääkärin kaikki virheet pitäisi kirjata ylös sitä varten perustettavaan virherekisteriin. Eli pätevyysvalvontaa pitäisi paljon tehostaa. Lääkärit saavat aivan liian helposti tehdä virheitä Suomessa ilman seuraamuksia, ja tässäkin tapauksessa seurauksena käytännössä taposta oli vain mitätön summa sakkoa maksettavaksi.

Olet varmasti oikea henkilö arvioimaan tällaista, kun et tiedä lääketieteestä tai lääkärin työstä mitään.

Tiedän paljon kummastakin. Tässä on kuitenk

Aivan, olet sitä ihmistyyppiä, joka tietää kaikesta kaiken. Onnea elämään, olet epäilemättä menestynyt ja ansioitunut, sinähän sen tiedät.

Vierailija
167/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aivan, olet sitä ihmistyyppiä, joka tietää kaikesta kaiken. Onnea elämään, olet epäilemättä menestynyt ja ansioitunut, sinähän sen tiedät."

Yritäpä välillä sanoa jotain aiheeseen liittyvää. Itse lisään, että lääkärille pitäisi olla tärkeintä potilaan turvallisuus ja tehdä päätöksiä sen mukaisesti.

Vierailija
168/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa minä, joka olen pelkkä hoitaja, olisin halunnut veriviljelyn jos kuumeilee yli 38, mutta CRP matala, mutta turha jossitella.

Missä lukee, että veriviljelyä ei otettu? Jos potilas tuli sairaalaan yöllä niin veriviljelyvastaukset oli saatavilla aikaisintaan sinä iltapäivänä kun menehtyminen tapahtui. Turha päteä asioista, joita et ymmärrä..

Tiedän että ei otettu. 

Vierailija
169/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen tapaus. Eikö verenmyrkytys näy missään ennen kuin on liian myöhäistä? Siis pitäisi aina varmuuden vuoksi antaa antibiootit?

Luulisi jo pelkän korkean kuumeen herättävän ainakin sen verran, että otetaan veriviljelyt. Aika alkeellista jättää kuumeen syyn selvittäminen pelkän tulehdusarvon (CRP) varaan. Kuume on kuitenkin oire, ei syy. 

Mulla on se ongelma että mulla ei oikeastaan koskaan nouse kuume ja kun se puuttuu, jankataan että olen kunnossa, vaikka lopulta paljastui etten ole. Esim. synnytyksen jälkeen tiesin että pitää tarkkailla vointia kun oli sen näköinen istukka että jotain oli jäänyt. Kuukausi synnytyksen jälkeen valahti yhtäkkiä iso määrä verta nilkkoihin asti. Ei mikään pikkuvana vaan reilusti. Seuraavana yönä nyrkin kokoisia hyytymiä. Soitin sairaalaan ja tuntui a

Mulla sama, ei juuri koskaan kuumetta. Verenmyrkytyskin ollut, crp yli 600 paljasti sen. Kuumetta hädintuskin 37,0 eli eipä yhtään. 

Vierailija
170/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee, että veriviljelyä ei otettu? Jos potilas tuli sairaalaan yöllä niin veriviljelyvastaukset oli saatavilla aikaisintaan sinä iltapäivänä kun menehtyminen tapahtui. Turha päteä asioista, joita et ymmärrä.

Sinä taas et ymmärrä lukemaasi. Lapsihan oli ollut jo edellisenä päivänä päivystyksessä

Vierailija
171/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla kokemus siitä, kuinka 8-kuisen vauvan keuhkokuumetta ei tunnistettu terveyskeskuksessa. Käytiin vauvan kanssa kahdesti ja soiteltiin perään. Muutamaa tuntia myöhemmin, kun laskin vauvan lattialle, hän ei liikkunut enää mihinkään suuntaan, ei jaksanut kääntyä edes kyljelleen. Juttelin isäni kanssa puhelimesta, jolloin isäni alkoi huutamaan, että nyt se lapsi päivystykseen tai 112.

Päivystyksessä otettiin kaikkien jonojen ohi. Viikko vietettiin sairaalassa, mutta kuulemma oli todella lähellä.

Samalla ymmärrän, että terveyskeskuksissa ja päivystyksissä ollaan pienillä vaihtuvilla resursseilla tekemisissä hyvin erilaisten potilaiden kanssa. Yksityisellä on rennompaa kuoria kermat päältä, homogeenisempi asiakasjoukko. Hätätilanteet hoidetaan muualla.

Vierailija
172/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tuomion seurauksia:

- jatkossa lapsista otetaan kaikki mahdolliset verinäytteet ja kivulias selkäydinpunktio, suunnilleen jos on vähän ärhäkämpi flunssa päällä

- lisää turhia laajakirjoisia antibioottikuureja. Pitkällä aikavälillä turhien ab-kuurien seuraus on antibioottiresistenssin kasvu, suolistojen muuttunut bakteeritasapaino ja antibioottihoitojen komplikaatiot, jotka lisäävät kuolleisuutta nykyisestä.

Tätä te haluatte. 

Jatkossa verenmyrkytyspotilas saa asianmukaista hoitoa, jos kukaan tästä ottaa opiksi. 

Siis verenmyrkytyksiin kuolee todella paljon ihmisiä jatkuvasti. Salakavala tauti ja vie uhrinsa moneseti pienessä ajassa. Kaikkia ei vaan pysty lääkäritkään pelastamaan. Ihminen on erhetyväinen, niin myös lääkäri, eikä kukaan osaa aina tehdä oikeata diagnoosia, varsinkin, kun oireet on epämääräiset. Todella kamaa, että lapsi kuoli, mutta jos lääkärit alkaa saamaan todella kovia tuomioita, ei kukaan kpohta uskalla alkaa lääkäriksi ja sitten vasta pulassa ollaan. Kyllähän ihmiset tekee ammateissaan todella paljon virheitä, mutta lääkärillä se virhe voi maksaa potilaan hengen. Todella vastuullinen ammatti, eikä kukaan varmaan tahallaan tee virhettä. Tämä on murheellinen tapaus kaikille osapuolille. 

(Maailmalla joka viiden kuolema johtuu sepsiksestä)

Vierailija
173/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että loinen kuoli, yksi kuluerä vähemmän yhteiskunnalla, ei tuostakaan äpä rästä olisi koskaan mitään tullut.

Eivät kaikki ole kelvottomia äpäriä kuten sinä. 

Vierailija
174/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonensisäistä antibioottihoitoa ei anneta varmuuden vuoksi tai kevyin perustein, se on loppupäässä vaihtoehdoista.

Antibioottiresistenssi on länsimaiden ongelma, ja tulee olemaan pahempi kuin esim. Korona.

Silti tässä on liika tuijotettu crp:tä, jonka tulos voi olla virheellinen näytteenottajan vuoksi, tai nousta viiveellä.

Vierailija
175/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on suomalaisille uskotellut etta teilla olisi "maailman paras terveydenhoito"? Kolmannen maailman sairaalassakin olen saanut parempaa hoitoa kuin Suomessa.

No suomalaiset luulevat aina olevansa parhaita kaikessa. 

Vierailija
176/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nistit, mt-tapaukset ynnä muut saakin jättää hoitamatta. Eihän heille kuulu vakuutuksetkaan. 

Älä vain sitten sairastu. Tai no, ehkä parempi mitä nopeammin. 

Vierailija
177/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin hampain suostui hoitaja ottamaan crp.n multa,jankkasi vaan että nyt on sitkeetä flunssaa liikkeellä.kyllä hätkähti kun arvon sitten näki,keuhkokuumetta oli. Hoitoonpääsy on tehty miltei mahdottomaksi.

Vierailija
178/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeista kun otetaan veriviljelyt, siitä paljastuu jos on verenmyrkytys. Korkeasti kuumeilevilta potilailta otetaan. Tosin vastauksen saamiseksi menee useampi päivä. Ihan arkipäivää meidän osastolla

-Sh

Vierailija
179/183 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuume on semmoinen, että siihen tuijotetaan liikaa..aina sanotaan, että kun ei ole korkea kuume niin ei voi olla sitä ja tätä. Itsekkin sain pahan tulehduksen, kuume ei noussut kun 37, mutta oli järkyttävä horkka ja tärisin. Vaatimalla vaadin päivystyksessä, että tulehdusarvot on otettava..kun tulokset tuli niin kyllä tuli kiire saada minulle tippaa ja viikko meni itselläkin viime kesänä osastolla. Nyt talvella oli lapsen kanssa tilanne, että tiesin hänen olevan oikeasti kipee vaikka ei ole kuume koholla, päiväkodissa oli angiinaa. Tk lääkäri ei suostunut ottamaan edes pikatestiä vaan sanoi, että flunssaa vaan. Vein lapsen päivystykseen samana iltana ja angiina häneltä löytyi kun testasivat. Siihenkin on suomessa kuollut ihmisiä kun strepto pääsee tekemään tuhoja.

Vierailija
180/183 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purppura, purpura. Same same? Ei todellakaan. Voisko toimittaja edes selvittää mistä kirjoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi