Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko sinusta yhdistelmäetunimet juntteja, esim. Ritvaliisa, Annastiina, Jaanamarja ym.?

Vierailija
06.06.2024 |

Haluaisin antaa tuollaisen nimen mutta miehen suvun mielestä ne ovat todella maalaismaisia ja juntteja. Se mikä mielessäni pyöri oli Kerttumari.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keijotellervo on minusta ihan hyvä.

Minulla käikii pystyyn jo pelkästä nimestä.

Vierailija
22/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttumari kuulostaa paljon paremmalta kuin Jormakullervo, joten anna ihmeessä. Vanhempien olisi kyllä hyvä olla samaa mieltä, joten miksei pelkkä Kerttu käy? Tai Kerttu Maria? Marista tulee mieleen huumausaine ja homo (esp.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annastiina on kiva nimi, ja Annastiina Heikkilä on mun celebrity crush.

Vierailija
24/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttumarillumarillumarei,

eukko rahat multa vain vei.

Vierailija
25/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksiosainen etunimi. Nimien välissä on väliviiva. Tykkään nimestäni ja käytän koko nimeäni. Suomessa meitä on vain muutama ja siten nimeni on vähän spessumpi kuin jos etunimeni olisi vain toinen osa nimestäni. 

Haluan antaa myös omille lapsilleni kaksiosaiset nimet. Ne kuulostavat mielestäni kivoilta, eikä niin tavallisilta.

Ainoa harmi kaksiosaisuudessa on se, että ihmiset aina kysyvät, että millä nimellä minua kutsutaan, riippumatta siitä, että esittelen itseni koko nimellä ja kouluissa ja opinnoissa olen aina ilmoittanut kutsumanimekseni koko nimen, en vain osaa siitä. Vikana ei ole nimeni, vaan ihmiset eivät vain ole hyväkäytöksisiä. Kyllä kaikki muutkin ilmoittavat, jos haluavat käyttää kutsumanimenä jotain muuta kuin sitä nimeä, joka heille on annettu. 🙄

Vierailija
26/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs Kerttuli tai Kerttustiina? Pitäähän se nimi olla sellainen että olette lapsen isän kanssa yhtä mieltä. Suvulle se ei kyllä kuulu, vaan pelkästään teille vanhemmille. Rajaa se suku nyt ulos tästä, niin teet selväksi myös myöhempää elämää varten, ettei heillä ole päätösvaltaa teidän asioihin. Muuten ovat varmasti puuttumassa muihinkin asioihin. 

Vierailija
27/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksiosainen etunimi. Nimien välissä on väliviiva. Tykkään nimestäni ja käytän koko nimeäni. Suomessa meitä on vain muutama ja siten nimeni on vähän spessumpi kuin jos etunimeni olisi vain toinen osa nimestäni. 

Haluan antaa myös omille lapsilleni kaksiosaiset nimet. Ne kuulostavat mielestäni kivoilta, eikä niin tavallisilta.

Ainoa harmi kaksiosaisuudessa on se, että ihmiset aina kysyvät, että millä nimellä minua kutsutaan, riippumatta siitä, että esittelen itseni koko nimellä ja kouluissa ja opinnoissa olen aina ilmoittanut kutsumanimekseni koko nimen, en vain osaa siitä. Vikana ei ole nimeni, vaan ihmiset eivät vain ole hyväkäytöksisiä. Kyllä kaikki muutkin ilmoittavat, jos haluavat käyttää kutsumanimenä jotain muuta kuin sitä nimeä, joka heille on annettu. 🙄

Juuri näin. Yksi minun tuttu kerran vastasi tällaiseen "millä nimellä sinua kutsutaan" -tyyliseen tyhmään kysymykseen, että eihän linja-autoakaan sanota vain linjaksi, tai vain autoksi. Hänellä on kaksoisnimi, ja hän oli juuri kertonut nimensä. 

Vierailija
28/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, juntteja ovat. Sorry.

Vierailija
29/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annastiina!

Vierailija
30/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucainkeri ja Nemojustiina. Yrjöannikki muunsukupuolisille lapsioletetuille.

Vierailija
31/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne on kivoja. 

Vierailija
32/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttumari on hyvä, jos sopii yhteen sukunimen kanssa. Ei tule heti kaimaa vastaan. 

Vierailija
33/33 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, juntteja ovat. Sorry.

Höps. Etkä sä ole yhtäään sorry, muuten olisit jätttänyt tämänkin viestin lähettämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi