Ovatko sinusta yhdistelmäetunimet juntteja, esim. Ritvaliisa, Annastiina, Jaanamarja ym.?
Haluaisin antaa tuollaisen nimen mutta miehen suvun mielestä ne ovat todella maalaismaisia ja juntteja. Se mikä mielessäni pyöri oli Kerttumari.
Kommentit (33)
Kerttumari kuulostaa paljon paremmalta kuin Jormakullervo, joten anna ihmeessä. Vanhempien olisi kyllä hyvä olla samaa mieltä, joten miksei pelkkä Kerttu käy? Tai Kerttu Maria? Marista tulee mieleen huumausaine ja homo (esp.).
Annastiina on kiva nimi, ja Annastiina Heikkilä on mun celebrity crush.
Kerttumarillumarillumarei,
eukko rahat multa vain vei.
Mulla on kaksiosainen etunimi. Nimien välissä on väliviiva. Tykkään nimestäni ja käytän koko nimeäni. Suomessa meitä on vain muutama ja siten nimeni on vähän spessumpi kuin jos etunimeni olisi vain toinen osa nimestäni.
Haluan antaa myös omille lapsilleni kaksiosaiset nimet. Ne kuulostavat mielestäni kivoilta, eikä niin tavallisilta.
Ainoa harmi kaksiosaisuudessa on se, että ihmiset aina kysyvät, että millä nimellä minua kutsutaan, riippumatta siitä, että esittelen itseni koko nimellä ja kouluissa ja opinnoissa olen aina ilmoittanut kutsumanimekseni koko nimen, en vain osaa siitä. Vikana ei ole nimeni, vaan ihmiset eivät vain ole hyväkäytöksisiä. Kyllä kaikki muutkin ilmoittavat, jos haluavat käyttää kutsumanimenä jotain muuta kuin sitä nimeä, joka heille on annettu. 🙄
No entäs Kerttuli tai Kerttustiina? Pitäähän se nimi olla sellainen että olette lapsen isän kanssa yhtä mieltä. Suvulle se ei kyllä kuulu, vaan pelkästään teille vanhemmille. Rajaa se suku nyt ulos tästä, niin teet selväksi myös myöhempää elämää varten, ettei heillä ole päätösvaltaa teidän asioihin. Muuten ovat varmasti puuttumassa muihinkin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksiosainen etunimi. Nimien välissä on väliviiva. Tykkään nimestäni ja käytän koko nimeäni. Suomessa meitä on vain muutama ja siten nimeni on vähän spessumpi kuin jos etunimeni olisi vain toinen osa nimestäni.
Haluan antaa myös omille lapsilleni kaksiosaiset nimet. Ne kuulostavat mielestäni kivoilta, eikä niin tavallisilta.
Ainoa harmi kaksiosaisuudessa on se, että ihmiset aina kysyvät, että millä nimellä minua kutsutaan, riippumatta siitä, että esittelen itseni koko nimellä ja kouluissa ja opinnoissa olen aina ilmoittanut kutsumanimekseni koko nimen, en vain osaa siitä. Vikana ei ole nimeni, vaan ihmiset eivät vain ole hyväkäytöksisiä. Kyllä kaikki muutkin ilmoittavat, jos haluavat käyttää kutsumanimenä jotain muuta kuin sitä nimeä, joka heille on annettu. 🙄
Juuri näin. Yksi minun tuttu kerran vastasi tällaiseen "millä nimellä sinua kutsutaan" -tyyliseen tyhmään kysymykseen, että eihän linja-autoakaan sanota vain linjaksi, tai vain autoksi. Hänellä on kaksoisnimi, ja hän oli juuri kertonut nimensä.
Lucainkeri ja Nemojustiina. Yrjöannikki muunsukupuolisille lapsioletetuille.
Kerttumari on hyvä, jos sopii yhteen sukunimen kanssa. Ei tule heti kaimaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu, juntteja ovat. Sorry.
Höps. Etkä sä ole yhtäään sorry, muuten olisit jätttänyt tämänkin viestin lähettämättä.
Minulla käikii pystyyn jo pelkästä nimestä.