Master Chef Australia 2024
Mitä mieltä uusista tuomareista? Minusta 4 tuomaria on liikaa enkä yhtään tykkää Poh Lingistä.
Kommentit (153)
Olen katsonut melkein kaksi jaksoa. Ei tätä jaksa, ei ole mitään jäljellä alkuperäisestä sarjasta, sen tunnelmasta ja tyylistä. Tuomareista Poh ärsyttää minuakin, hän on niin teennäinen, ylipirteä. Kuten jo edellä joku kommentoi, on nyt liika ameriikkalaistyylinen tämä kausi, ihkuu kaikki. Ja arvaan, että myös "minua on kiusattu" itkujaksoja on tulossa. Näytellyt, liioitellut reaktiot jokaiselta joka käänteessä ovat tylsiä.
Mä oon aina seurannut tätä, mutta nyt tuntui, etten halua kun Jock on poissa. Andysta en välitä. Ja Poh oli ainakin kilpailijana jotenkin raskas ihminen, niin sekin vaikutti. Ehkä vielä vilasen yhden jakson, että mikä meininki.
Hyvä formaatti on mennyt pilalle😭 Alkuun ihastuin ihanan sivistyneeseen ja tyylikkääseen toteutukseen. Joka kuitenkin oli maanläheinen. Fiksut juontajat - ja nyt lässyttävä Jamie. Voi ei.
Mut kaikki hyvä loppuu aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä mikä Pohssa ärsyttää ihmisiä? Itse pidän hänestä kovasti ja selkeästi Australialaisetkin pitävät, koska hän on menestynyt hyvin vaikkei voittanutkaan finaalia aikoinaan. Pohlla on tietämystä varsinkin aasialaisista ruoista ja kulttuurista. Eikö tällaisen tietotaidon tulisi olla tärkeä Mastercheffissä? Olen siis seurannut sarjaa ensimmäisestä kaudesta asti. Andy ei ole koskaan vakuuttanut minua samalla lailla kuin Poh, vaikka hänkin on menestynyt urallaan.
Kovaääninen hohotus ja yleinen riekkuminen häiritsee.
Aloitin 6/50 ja on sanottava, että nyt loppuu katsominen! Ei pysty, liian imelää!
Pelkkää lässytystä, hohotusta ja naurua. Ja lopuksi pieni liikuttuminen. Kaikesta löytyy tarina ja kaikki on eeppistä 🤮
Vierailija kirjoitti:
Aloitin 6/50 ja on sanottava, että nyt loppuu katsominen! Ei pysty, liian imelää!
Pelkkää lässytystä, hohotusta ja naurua. Ja lopuksi pieni liikuttuminen. Kaikesta löytyy tarina ja kaikki on eeppistä 🤮
"Eeppinen", sana joka on kokenut melkoisen inflaation.
Ohjelmasta on kadonnut osa viehätystä kun kaikki ovat heti alkuun niin hyviä. Väittäisin, että ihan tavallinen kotikokki ei pyöräytä tuulihattutaikinaa ulkomuistista tai käytä nestemäistä typpeä jäätelön valmistukseen...
Miusta nämä alkukauden jaksot ovat vähän vaikeita seurata kun kilpailijoita on niin paljon, kaikkia ei ole edes vielä esitelty. Vaikka tällä kaudella taisi olla muutama vähemmän kun aiemmin, nyt oli 22 kun ennen ollut 24?
Jamie Oliver on liikaa. Onko se todella noin iso tähti Australiassa? Euroopassa se on jo tehnyt konkursseja ja loppujen lopuksi tavallinen turvonnut ravintolayrittäjä, joka oli nuorena ja energisenä suosittu televisiossa. Luulin aluksi hänen olevan vain ensimmäisen viikon ajan ohjelmassa.
Muutenkin ällöttää ohjelman teennäinen henkilöpalvonta suosittuja kokkeja kohtaan.
Tuomareita on vähän liikaa eikä kukaan heistä nouse esille kuten aiemmin. Toisaalta tuomaristo tekee oikeita päätöksiä. Ehkä heidän on nyt helpompaa pudottaa yhteisellä päätöksellä kilpailijoita kisasta, kun on monta päättämässä. Ja nythän sekä naisia että miehiä on tuomaristossa tasamäärä plus jostain syystä Oliver.
Se oli hyvä uudistus, ettei ohjelmassa enää näytetä alkukarsintoja vaan mennään suoraan itse kilpailuun. Oli tylsää seurata heti putoavien huonoja kokkailuja.
Itse oli ihan varma että vierailevaksi tuomariksi tulee Curtis Stone, hän tuntuu olevan myös kaikkien suosikki. Ilmeisesti hänet säästetään myöhemmäksi.
Onkohan Jamie otettu mukaan siksi, että sillä saadaan varmistettua että ihmiset alkavat katsoa uutta kautta uusien tuomareiden kanssa? Samantyylinen temppu tehtiin kun alkuperäiset tuomarit (Gary, George ja Matt) lopettivat. Heidän jälkeen ensimmäinen uusien juontajien kausi oli all stars, johon oli saatu mukaan kaikki katsojien vanhat suosikit.
Vierailija kirjoitti:
Itse oli ihan varma että vierailevaksi tuomariksi tulee Curtis Stone, hän tuntuu olevan myös kaikkien suosikki. Ilmeisesti hänet säästetään myöhemmäksi.
Kylhän noita liki joka kaudella nähtyjä kuuluisuuksia on taaskin luvassa. Liekö se heston blumenthalkin jossain välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmasta on kadonnut osa viehätystä kun kaikki ovat heti alkuun niin hyviä. Väittäisin, että ihan tavallinen kotikokki ei pyöräytä tuulihattutaikinaa ulkomuistista tai käytä nestemäistä typpeä jäätelön valmistukseen...
Tuulihattutaikina? voita, vettä, jauhoja -> sekaisin ja sitten kananmunia sekaan, pursotetaan ja uuniin.
(tuosta jäi pari vaihetta välistä joten suosittelen tarkistamaan keittokirjasta :D )
Nää osallistujat ilmeisesti harjoittelee etukäteen sellaisen sopivan setin yleisreseptejä joita voi nopeasti hyödyntää ja muunnella kisatehtävän mukaan. Sitten jokaisella tietty on omat erikoisosaamisalueet.
Tykkään paljon. Se ranskalainen tuomari olisi kyllä voinut jäädä pois, mutta muuten tykkään kaikista.
Lisäksi pidän, kun taso on näin korkea ja näkee heti sitä oikeaa kokkaamista eikä mitään räpellystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin taso ikinä. Nuo kaikki pesisivät Suomen äskeiset finalistit mennen, tullen ja palatessa. Tasoero on samaa luokkaa kuin Suomen ja Australian välinen maantieteellinen matka.
Kova taso on ehkä tehnyt kaudesta vähän tylsän.
No ei yhtään vaan mielenkiintoisen.
On muuttunut ihan naurettavaksi - tosiaan taputetaan, hihkutaan ja huudetaan joka välissä. Feikki on feikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan tuo Jamie tuolla oikein on ja miksi? Eikö neljä tuomaria ole tarpeeksi?
Jamie oli vaan alussa vierailijana parin viikon jaksot, vähän niin kuin käynnistämässä kautta.
Sitä en tiedä miksi noilla on nyt 4 tuomaria kun aiemmin kolme riitti. Vai oliko ongelma siinä että kaksi lähti, toinen kuoltuaan ja toinen meni tekemään kait muita ohjelmia.
Enkä tiedä miksi nuo raahaa tuota pöh.. siis pohhia ohjelmaan vähän väliä. Jotenkin tuon näkeminen tökkii ja vahvasti aina kun se on mukana. Andy on rooliinsa sopiva, noista muista uusista en osaa sanoa paitsi ettei noilla ole jockin karismaa ainakaan vielä ohjelmassa.
Mun mielestä kenellekään nykyisistä tuomareista ei ole minkäänlaista karismaa tai osaamista verrattuna OG tuomareihin. Jock ei nyt kovin hääppöinen ollut.
Poh ja ranskalainen ovat kohtuu hyviä, Andy on aina ollut jotenkin tylsä.
Mulle on ihan sama kuka on tuomareina, kun keskityn enemmän niihin kilpailijoihin.
Vierailija kirjoitti:
On muuttunut ihan naurettavaksi - tosiaan taputetaan, hihkutaan ja huudetaan joka välissä. Feikki on feikkiä.
Tyypillistä suomalaista marinaa - iloisuus ja positiivisuus ei ole feikkiä. Tykkään tästä aussiversiosta juuri siksi, että ovat aina osanneet kannustaa toisiaan.
Niitä selkäänpuukottavia paskaa selän takana puhuvia ohjelmia on ihan liikaa jo tarjolla.
Minusta eka jakso meni vähän yliyrittämisen puolelle. Ilmeisesti osallistujia ja tuomareita oli ohjeistettu olemaan ihku-jee-upeeta-mahtavaa, ettei kukaan ala vetistellä Jockin poismenoa. Kilpailijat hyppivät ja hihkuivat, toki saa olla innoissaan mutta minusta heidän kiljuminen ja toisiin tarraaminen esim. tuomareita esitellessä (eivät taida kuitenkaan olla mitään superjulkkiksia, tämä uusi nainen ja mies?) tuntui liiotellulta. Olen tykännyt ohjelmasta alusta asti siksi että se on ollut niin aito ja siitä on puuttunut tuo amerikkalaistyylinen ihku-jee-hyppiminen ja kiljuminen.