Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 5-6~

28.01.2007 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=8B0000][size=3][b]Olemme suorittaneet esittelylistalla joulusiivoja ja poistaneet nimiä, jotka eivät ole kirjoittaneet pikään aikaan. Jos huomaat esittelysi kadonneen ja haluat vielä olla pinossa mukana niin huhuile! :) [/size][/color][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)

yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]

[color=CD6600]Ilpo78

Pirkanmaa

Yritystä takana kohta vuosi.

Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.

Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00]Manco

yritystä 12/03

ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]

[color=FF7F00]Mette80

Minä 26 -v. ja mies 29-v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.

Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]

[color=CD6600]miliko

Minä 30v ja mieheni 32v.

Yritys alkoi 10/2004.

inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.

ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=CD6600]tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)

Ja esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Inssit 5/06 ja 1/07 negaa.[/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset:

[/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=CD8C95]Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06 nega

Kolmas ICSI plussa.[/color]

[color=CD8C95]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FFAEB9]Joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai VL voi ostaa tikkuja kanssa, enpä tiennytkään. Pitääkin kysyä kunhan olen nuo advancet ja digit käyttänyt loppuun. Kun ei ne aconitkaan niin selviä aina ole.

Tuittu hauskaa iltaa sulle!! Millaset juhlat on tiedossa?

Vierailija
42/56 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnalle piti suositella, jos jaksatte ajella Hesasta tunnin verran ulos päin, niin Hämeenlinnassa on maailman ihanin klinikka, Hämeenlinnan Lääkärikulma. :) Mullahan on ollut ongelma myös noissa monirakkuloissa, ja sieltä saatiin apu. Palvelun tasoa kuvastaa esim se, että olen ollut nyt viikon verran kipeä, epäiltiin angiinaa. Soitin torstaina LK:sta lääkärin aikaa (En missään nimessä halua alistaa itseäni meidän kunnan arvauskeskuksen lääkärien armoille. Kamala luukku...) ja saimmekin heti samalle päivälle lyhyen päivystysajan. Hetken päästä soittivat takaisin ja tarjosivat seuraavalle päivälle pitempää aikaa, koska lääkärimme haluaisi oikein ajan kanssa myös katsoa ultralla sikiön tilanteen ja tutkia muutenkin perusteellisesti. Klinikka ei siis olisi ollut auki perjantaina, lääkäri tuli ottamaan meidät sinne ihan omalla ajallaan, jotta kaikki tulisi tutkittua kunnolla. (kävin sitten torstaina tk:n labrassa nieluviljelyssä, jotta saatiin suljettua pois angiina)

Samalla mentaliteetilla hoidettiin asiat myös silloin kun oltiin hormonihoidossa. Jos ovis/tarve ultrata olisi osunut viikonlopulle, olisi lääkäri saapunut paikalle silloin. Veikkaan myös, että vaikka bensoihin/junalippuihin kuluisikin hiukan ekstraa, säästätte hoitomaksuissa pks:n hintatasoon verrattuna.

Ainoat haittapuolet ovat, ettei heillä ole varsinaista labraa tiloissaan, joten labranäytteitä varten saa lähetteen sairaalaan tai sitten Mehiläiseen, eikä heillä tehdä sitten IVF:iä tai ICSEjä. Ulkopaikkakuntalainen varmaan saa sitten omalle seudulleen sen lähetteen, veikkaisin. Mutta käsittääkseni PCOS:n hoidossa voi saada oikein hyvät tulokset pelkillä hormoneillakin. (kuten me ;))

Linkki:

http://www.laakarikulma.fi/

EE:lle piti sanomani Predictorista, että se on ihan julmetun epäherkkä, eli kaikkein korkeimmista pitoisuuksista vasta reagoi. Mullakin kesti viikon ekasta plussasta, ennenkuin sain predictoriin minkäänlaista kunnollista plussaa.

Mielestäni tuo hcg arvo on täysin normaali, ainakin tämän linkin mukaan:

http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html

Tuo oikean puoleinen aikamäärä (from conception) on siis ne pp:t, pp14 olisi normaalin rajoissa 3-426ml/mIU. Kuulostaa siis ihan hyvältä. Tsemppiä jatkoon!

Kaikille hirveästi huiskutuksia ja myötätuulta purjeisiin. :) Onnea oviksen metsästäjille.

-v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah. " Varoituksen sanaksi" kaikille digiovismittarilla testaileville: näköjään sekin voi sitten antaa väärää plussaa JOS ei noudata ohjeita... :-) Tikutin nyt uudestaan, molemmilla ja ohjeiden mukaan, ja se digi näytti negaa. Uskon että se aamuinen kun pidin liian vähän aikaa tikkua mukissa, aiheutti sen väärän plussan. Hmm...

Vierailija
44/56 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovisplussa bongattu, advancekin näytti nätisti yhtä vahvoja viivoja, samoin kun digi näytti plussaa et kai ne toimii! Siirto ajottuu nyt sit ystävänpäivälle, jos vaan on siirrettävää. Meillä alotetaan sulattelu yksin pakastetusta, en tiedä otetaanko uutta olkea jos tuo ei selviä sulatuksesta? Nähtäväksi jää!

Vierailija
45/56 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MANCO Vai oot bongannu oviksen. Hienoa ettei päässytkään viikonloppu sotkemaan kuvioita. Mun " tähystysaika" olikin tavallinen poliklinikkakäynti jossa lääkäri ultras ja sen perusteella suunniteltiin jatkot. Onneksi soitin tiistaina hoitajalle asiasta kun ei ollu kotiin tullu mitään ohjetta syömättä/juomatta tms. Joten torstaina ultrattiin ja lääkäri lupas 100% varmuudella ettei kohdussa ole mitään ylimääräistä ja luovuttiin tällä kertaa tähystyksestä. Huh. Samalla kun asian laita selvis otin yhteyttä OYSsiin ja sovittiin tähän kiertoon PAS. Ja perjantaina olikin " nollaultra" . Olen taas tutkimuksessa mukana joten täälläkin koitetaan bongata ovista. Jouduin tyytymään apteekista saataviin aconin oviskasetteihin (hitto minkä hintasia) kun tuli niin äkkiä tää PAS etten ehtinyt tilailla muualta. No näillä mennään. Lisää ON osiossa. Peukut pystyssä että sun pakkasukot selviää sulatuksesta ja siirto menee hyvin.

EMMAE toihan kuulostaa hyvältä. Raskaana olet ja piste. Yritä nauttia ja tule heti kertomaan UÄ tulokset.

HUISKUTTAJA Tervetuloa minunkin puolesta ja pahoittelut negasta. Toivotaan kuitenkin, että vierailusi täällä jää lyhyeksi ;)

TUITTU Joko sä oot bongannu oviksen? Mites juhlat meni? Pitää varmaan tehdä päivitykseen päivitys PASsin osalta elikkäs;

negojen jälkeeen teksti

2. IVF tuoresiirto 06 nega

Helmikuussa 1.PAS

Ja sitä esikoista toivotaan...

NONNA Järkkyä toimintaa. No päättäjäthän voidaan maaliskuussa vaihtaa joten vaalikoneet kuumiksi. Toivottavasti asiat kuitenkin järjestyvät. bdbdbd

PINGU Lohtuhali ja tsemppiä tuleviin haasteisiin!!!

MILIKO mikäs sulla olikaan tilanne, pääsi unohtuun ja kone taas hitaalla tuulella ettei pääse selaileen taaksepäin samalla kun kirjoittelen...

ON. Elikkäs mä olin muka menossa torstaina kohdun tähystykseen. Halusin varmistaa etukäteisohjeet joita ei ollu kotiin tullut ja soitin tiistaina hoitajalle. No mulle olikin varattu vaan normaali lääkäriaika. Samantein otin yhteyttä OYSsiin ja kysyin PASsiin pääsyä, järjestyi. Jokatapauksessa kävin torstaina lääkärin puheilla. Ultrattiin ja lääkäri lupas 100% varmuudella ettei kohdussa ole mitään ylimääräistä, eikä suositellut tähystystä (huoh). Perjantaille tuli sitten OYSsin " nollaultra" , johtofolli 11mm ja limis 8,5mm ja tuolloin oli siiis KP9. Tänään KP11 aloitin oviksen bongailun ja ens viikolla joku päivä siirto. Tosi nopeeta toimintaa. Meitähän onkin useampi yhtäaikaa piinailemassa sitten. Nyt pysäytetäänkin kunnolla se plussajuna jotta hieman myöhemmässä olevatkin pääsevät kyytiin. Ja meille on varattu koko osasto :) Tästä se taas lähtee.

Huiskutukset kaikille hoidokeille (0/

Vierailija
46/56 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Huiskuttajalle!

Onnea vaan Mancolle ovisplussasta! Sullahan alkaa siirto olla kohta jo ihan käsillä. Omasta siirrosta ei vielä ole tietoa, mutta huomenna pitäisi jo olla viisaampi. Tirppakin tuossa edellisessä kyseli mun tilannetta ja se on siis sellainen, että viime maanantain ultrakäynnillä kohdun limakalvo ei ollut kasvanut riittävästi ja sain lähes tupla-annoksen Zumenonia naposteltavaksi. Huomenna on taas ultra ja silloin selviää onko lääkkeestä ollut apua.

Voi käydä niinkin, että Zumenon ei auta ja sitten on kokeiltava jotain muuta keinoa, sellainen lääkärin mukaan on olemassa. Jos kaikki on hyvin ja limakalvo kasvanut, voin alkaa minäkin haaveilla mahdollisesta siirrosta lähipäivinä. Kunpa se limakalvo olisi kasvanut ja edes yksi meidän kolmesta alkiosta selviäisi sulatuksesta, niin olisin ikionnellinen. Tässä tilanteessa tuntuu siltä, että raskaustestin tulos on ihan yhdentekevää, tärkeintä on päästä siirtoon. Kummasti sitä vaan välietapit muuttuu, enää ei uskalla raskaudesta haaveilla, ainoastaan hoitoon pääsystä.

Tuohon alun esittelyyn voisi lisätä seuraavan:

2. ICSI 12/06, kemiallinen raskaus

Miliko

Vierailija
47/56 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni muutostoive esittelytekstiin, sittenkin näin:

1. ICSI 10/06, kemiallinen raskaus

2. ICSI 12/06, nega

Miliko

Vierailija
48/56 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulotoivotuksista. Kiva saada kaltaistaan seuraa, ymmärrys kun tuntuu olevan kiven alla omassa lähipiirissä.

Hetken aikaa täytyy tutustuilla teihin ja vaiheisiinne, niin pääsen kelkkaan mukaan. Toivotaan, että päästäis kaikki pian tuonne lt-puolelle jatkamaan..

Meillä suunnitteilla PAS seuraavaan kiertoon. Nyt siis välikierto meneillään. Tikutatteko kaikki itse ovisplussat ja sen mukaan siirto jos pakkaspoloset voimissaan sulatuksen jälkeen? Onko siirto seuraava vai sitä seuraava päivä oviksesta? Mä oon niin autuaan pihalla (vielä) tästä PAS:n kulusta...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille hoidokeille!

Huiskis

Vierailija
49/56 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo aloitin kirjoittamaan, mutta kesken viestin kone heitti taas ulos enkä jaksanut uudestaan käynnistää konetta. Tämä on miehen työkone hyvillä suojauksilla ja siksi välillä temppuilee.

Mutta täällä menossa kp1 ja varasin jo ajan seuraavaan ultraan ensi perjantaille. Silloin kp11. Tämä tuleva inssi tehdään vielä clomeilla mutta sitten vaihdetaan pistoksiin, joilla tehdään se viimeinen inssi. Taidetaan siis täälläkin mennä aikamoista vauhtia kohti IVF:ää.. Kiitos kuitenkin tsemppauksista! Niitä ei saa koskaan liikaa. Viikonloppuna nollasin kierron juhlimalla oikein kunnolla ja se kyllä teki hyvää (vaikka kärsinkin huonosta voinnista sunnuntaina).

Pingullahan on jo piinailut parhaassa vaiheessa!! Ota nyt sitten sinä se plussa kun en minä onnistunut..:) bdbdbd Päivitykset pongattu!

EE:llekin peukutuksia! bdbdbd Noihin vatsantuntemuksiin en kyllä oikein osaa sanoa mitään, mutta ainahan voi vaikka toivoa parasta..;)

Mancolle vilkutuksia!! Miten arvelet oviksen ajoittuvan?

Miliko: Me ollaan menossa nyt sinne ad.infoon 30.3. jonne mies meidät ilmoitti. Kyllä kai mekin aika nopeasti laitetaan se asia etenemään, tosin tuon iän puolesta ei ole niin kiirettä. Mutta katsotaan mikä on niiden kanta. Minullakin mies on tosi kivasti tässä adoptioasiassa kivasti mukana, vaikka hänellä oli aluksi totuttelemista edes ajatukseen siitä!

Tirppaa kaipailen kovasti.. Huhuu, esiin sieltä pohjoisesta!!! :)

Nyt iltapalalle greippimehun kera..:)

-Tuittu kp1, taas alusta..:)-

Vierailija
50/56 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia ennen nukkumaanmenoa. Täällä alkaa siis piinailut kääntyä siihen inhottavaan vaiheeseen, kun kokoajan tarkkailee omaa kroppaansa, kärsivällisyys alkaa olla vähissä ja hoidon lopputulos pyörii taukoamatta mielessä. Eka viikko menee aina jotenkin paljon kivuttomammin ja nopeammin, mutta sen jälkeen aika tuntuu pysähtyvän. Koko ajan vain odottaa, että milloin alaselkä alkaa kipeytyä ja mielialat heilahdella (kaksi varminta merkkiä lähestyvistä menkoista). Nyt siis vain toivoisi, että tämä toinen viikko menisi mahdollisimman nopeasti ja saisi pian selville miten kävi.

Pingulle on peukut ja varpaat pystyssä, että nappaisit tän vuoden ekan plussan! Pidähän meidät tiukasti ajan tasalla! Kyselit missä ollaan hoidossa ja Väestöliiton hyvässä huomassa siis ollaan. Olen itsekin miettinyt tuota kahden alkion siirtoa, mutta lähipiirissä on paritkin kaksoset ja molempien äidit ovat saaneet mut pelottelullaan vakuuttuneiksi siitä, että yksi kerrallaan on huomattavasti parempi vaihtoehto :) Toisaalta taas tuntuisi ihanalta ajatukselta, että saisi tuplat ja siten kerralla ¿lapsikiintiön¿ täyteen ja totta kai sen nostaisi onnistumisprosenttiakin mukavasti.. Mutta meidän lääkäri tosiaan oli sitä mieltä, että koska ollaan vielä niin nuoria ja tää on eka hoito, niin yhden alkion siirto on parempi vaihtoehto. En sitten tiedä, jos olisi alkanut kunnolla vänkäämään, että olisiko suostunut kahden alkion siirtoon. Mutta näin mennään toistaiseksi ja katsotaan mitä eteen tulee :) Ja usko pois, minkäänlaisesta mielenrauhasta piinistelyjen suhteen ei voi puhua mun kohdalla! Ennemminkin päinvastoin! :)

Tuitulle myös tsemppiä uuteen yritykseen, hyvä ettei luovutusmieliala ollut pitkäaikainen! Siitä se taas lähtee ja toivotaan parasta, ettet joutuisi niihin piikittelyihin koskaan tutustumaankaan!

Tirppaa kaipaillaan täälläkin, toivottavasti olet pysynyt terveenä ja lämpimänä näistä kamalista pohjoisen pakkasista huolimatta!

Mancolle myös huiskutuksia, pian pääset sinäkin toteuttamaan positiivisia ennustuksia :)

Entä mitäs Metelle, Amalialle, Nonnalle ja muille hiljaiseloa viettäneille hoidokeille kuuluu??

Nyt kuitenkin pehkuihin, hyvää yötä!

EE

Vierailija
51/56 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta asiat nyt eivät menisi liian mutkattomasti eteenpäin, meidän IVF- suunnitteluaika peruuntui sairastapauksen vuoksi. Ensi viikolla pitäisi alkaa sumuttelut ja ajat tuntuivat olevan tiukassa saikulla, joten voi olla että meidän hoito siirtyy kuukaudella!!! Ellen nyt saa meitä puhuttua johonkin väliin ensi viikolle. Todella mukavaa, kun juuri oli asennoitunut, että homma alkaa edetä ja sitten taas kerran vedettiin matto jalkojen alta!! Mutta tää on taas niin meidän tuuria! Tänne ei siis mitään muuta ihmeellistä kuulukaan.

EE;lle tsemppiä piinailuun! Tuo oman kropan kyttääminen ja kaikkien oireiden tulkitseminen on kyllä äärimmäiseen rasittavaa. Itse en ainakaan osaa kääntää aivoja nollille ja jättää oireita omaan arvoonsa, lugethan niitä ainakin minulle aiheuttivat raskauden sijaan. Mutta nyt tietenkin toivomme, että kaikki oireet johtuis raskaudesta ja otat sen vuoden ekan plussan!

TUITTU olikin jo paremmalla mielellä. Hyvä! Kyllä se plussa sieltä vielä tulee! Kärsitkö sinä piikkikammosta, kun olet välttynyt vielä noilta pisteltäviltä hormoneilta? Se ei kyllä oikeesti satu yhtään, koska neula on tosi pieni. Miekin olin saada sydänkohtauksen kun näin ekana sellaisen valtavan kokoisen ruutan, mutta se olikin onneksi tarkoitettu aineiden sekoitukseen, ei itse pistämiseen.

PINGUllakin piinailut ovat oikeen hyvässä vauhdissa. Sinähän pääset kohta testailemaan! Täällä peukut pystyssä! Sinähän nyt taidatkin olla se meidän pinon eka plussaaja, EE sitten sun jälkeen.

Ja vastauksena kysymykseesi IVF:N suunnittelu pitää siis olla ennen kp 21, koska silloin alkaa sumuttelut, meillä mennään siis pitkällä kaavalla. Ja tää on julkisen käytäntö, muista ei siis mitään tietoa.

Mihis ne MANCON tärppipäivät näyttää asettuvan? Eikös sullakin siirto olis sitten jo ihan kohtapuoliin?

BILHALLE pahoittelut tapahtuneesta ja paljon voimia! Joko sulla on vuoto alkanut? Jokos ne lääkärit nyt suostuivat ottamaan teidän asian vakavammin? Eikös tämä nyt ollut jo kolmas keskenmeno?

Tuolla odottelis pino kokeita korjaajaa, joten suuntaampa seuraavaksi sinne!

Tulkaahan kertomaan kuulumisia, Miliko, Nonna, Tirppa ja Amalia ovat ainakin olleet taas kauan kodoksissa! -Mette-

Vierailija
52/56 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kuuluu kaikille?

Ilpo oli käynyt tervehtimässä, harmi ettei ivf onnistunut, kävikö teille jotain extra-ikävää vai eikö hormonit toimineet toivotulla tavalla vai? Jaksamisia teille ja tulet sitten takas kun siltä tuntuu taas!

Tuittu, mikä tilanne?

Mites muut piinailijat?

Joko Bilhalla on alkanut vuoto?

Itselle ei kuulu mitään, sitä ens maanantain ultraa odottelen. Hassua pitkästä aikaa ' piinailla' tätä alkukiertoa. Miten se tuntuukin niin pitkälle!

Aurinkoista viikon alkua kaikille!

Vierailija
53/56 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä mennään pp5 ja punktiosta aiheutuneet kivut on olleet poissa jo perjantaista asti. Välillä on pelottavan toiveikas olo, välillä taas iskee varmuus, että ei onnistu tälläkään kertaa. En tiedä johtuuko Lugeista vai mistä, mutta pari päivää on välillä vihlonut munasarjoja oikealta ja välillä vasemmalta puolelta, vähän niinkuin ovulaation aikoihin. Tosin tuntuu, että kaikki mahdolliset tuntemukset on tullut koettua niin monessa kierrossa ennenkin, että tuskinpa ne mitään muuta merkkaavat kuin silloinkaan :/ Nyt on pakko jatkaa töitä, mutta mukavaa alkuviikkoa kaikille!

EE

Vierailija
54/56 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EE tsempityksiä piinaviikolle! Se munasarjoihin vihlominen VOI olla vielä jäänteitä punktiosta, hitsi, pitäis kaivaa jostain tuolta omia kirjotuksia marraskuulta. Mä en muista enää mitään miltä musta tuntu! Sen muistan että pp10 testasin jo sen haamun. Heh, eihän sulla ole enää montaakaan päivää siihen. :-)

Milikolle pitää mainostaa että käypäs lukemassa tuota Pas-uusi yritys uudessa kierrossa -ketjua. Siellä sulle heti kaks pas-onnistumista, jos nyt on niitä epäonnistumisiakin pari kipaletta!

Vierailija
55/56 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana EE:lle kaikkea hyvää piinistelyyn! Voin kuvitella että noinkin hyvä munissaalis luo tiettyä rauhaa täälle piinistelylle, vaikkei niillä siis mitään tekemistä oo toistensa kanssa. Missäs muuten käyt hoidoissa? Meinaan vaan et oliko ees mahoton ajatus saada kahta munista matkaan? Ittellä ois toive, että niin monta kun on mahollista...onnistumisprosentti kohoais...

Mitens Meten fiilikset tällä hetkellä? Saatto olla että en niitä huomannu tuolta edelliseltä listalta. Missäs vaiheessa kiertoa pitäs se ivf-suunnitteluaika varata? Ja voiks semmossen varata heti inssikierron jälkeen...?

Jospa Tuittu vaan testasit liian aikasin. Nythän sulla on kai jo pp14 menossa? Eli kohta puoleen vois olla uuden testin paikka???

Bilhalle iso hali! En osaa teijän fiiliksiä edes kuvitella, mutta jossain kamalan tuolla puolenhan ne ovat...

VM:lle peukkuja enneunen kanssa... eihän sitä koskaan tiiä...

).( eli pp10 menossa... Eilen olin jo ihan varma että menkat alkaa ku oli niin turkasen kipee maha. Mutta se meni sitte ohi. Ny on nipistelly vuoroin molemmilta puolilta ja nytkin ois semmosta menkkamaista nippailua alavattalla... nyt jos alkaa menkat, ni tiiän ettei ois ees ollu mahollista muniksen kiinnittyä ja sekös vituttais.

Se armoton paleleminen on menny ohi, mutta tissit on edelleen kamalan kipeät. Viime viikolla olin ihan äly väsynyt, mutta sekin on helpottanu.

Lääkäri anto luvan maanantaina testata...niin kamalan pitkä aika vielä. Jos menkat ei oo loppuviikkoon mennessä alkanu ni taijan hiippailla apoteekkiin ostamaan sen kaikista tehokkaimman testin. (Vai saako niitä netistä halvemmalla?) En jotenkaan osaa odottaa plussaa ja ajatukset ois jo ivf:ssä. Jos tuo budjetti antaa myöten kun taloakin pitäs rakentaa...

Mutta ny lopetan narisemisen ja painun tekemään jotain hommiakin. Kohta ois taas lugen aikakin...

Vierailija
56/56 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu-78

Minä 29, Mies 30

Pääkaupunkiseutu

Ehkasystä luovuttu 05/04

Esikoinen haaveissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan