Mitä järkeä on lomamatkalla käyttää pesulapalveluita, kun esim uusi t-paita maksaa 1-2 Euroa?
Eihän noissa hotellien pesulahinnoissa ole mitään tolkkua. 6-8 euroa per paita. Oon jo vuosia ottanut lomalle mukaan vanhoja vaatteita ja heittänyt ne roskiin käytön jälkeen. Vaatekaappi uudistuu kivasti näin kerran vuodessa :-)
Kommentit (29)
Primarkista saa eurolla paidan Espanjassa. Sieltä haen lomavaatteet. Käyttää ja heittää pois. Lentokin halvempi, kun pärjää käsimatkatavaroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsisi käyttää pesulapalveluita, kun nyrkkipyykki on keksitty? Ja lyhyellä lomalla ei edes tarvitse pestä vaatteita.
AP puhui hotellin pesulasta, ei hotellin pesulapalvelusta. Yleensä hotellien pesuloita voi käyttää alle 10€ per koneellinen.
Pesulapalvelussa sitten veloitetaan per vaatekappale ja sen saa silitettynä.
Käytän itse molempia tilanteen mukaan.
Luepa aloitus uudelleen. Siinä puhutaan nimenomaan per vaatekappale hinnoittelusta eli hotellin pesulapalvelusta. Tajuat varmasti itsekin, että euron paitojen ostaminen ei tule halvemmaksi, jos koneellinen maksaa alle kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsisi käyttää pesulapalveluita, kun nyrkkipyykki on keksitty? Ja lyhyellä lomalla ei edes tarvitse pestä vaatteita.
AP puhui hotellin pesulasta, ei hotellin pesulapalvelusta. Yleensä hotellien pesuloita voi käyttää alle 10€ per koneellinen.
"6-8 euroa per paita"
Lukeeko tuossa tosiaan sinun mielestäsi "alle 10€ per koneellinen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää hotellin pesulapalveluita kun itsepalvelupesulatkin on keksitty?
Sellainen henkilö, joka ei halua tuhlata loma-aikaansa itsepalvelupesuloissa kökkimiseen. Toisilla on varaa käyttää palveluja.
Kone pyörii aamiaisen aikana. Fiksu käyttää molempia. Joskus kun olen ollut parikin kuukautta hotelleissa niin kyllä se vain on järkevintä niin vaikka kuinka varaa olisikin.
Työvaatteet pesupalveluun ja sukkakasat ja alusvaatteet itsepalvelupesulaan. Aktiivisena ihmisenä käytän yleensä 3 paria sukkia päivässä, pelkkien sukkien pesu olisi siis maksanut 30€ päivässä pesupalvelun kautta. Siihen päälle aluspaidat, alusvaatteet ja muut. Varmaan 80€ pesulalasku per päivä. Eli 2400€/kk. Varaa olisi mutta mieluummin vien ne sukat aamulla koneeseen ja nappaan mukaan aamiaisen jälkeen.
Jakkupuvut, paitapuserot ja muut vastaavat pesupalvelun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"6-8 euroa per paita"
Kyllä, arvelin että AP pesee yhtä paitaa kerrallaan koska en ole varmaankaan 15 vuoteen ollut hotellissa jossa tuohon hintaan paidan saisi pestyä.
Sukat pesupalvelussa maksavat enemmän kuin tuon verran. Viimeksi pikkuhousut oli 15€.
Paidoista pyytävät noin 25€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"6-8 euroa per paita"
Kyllä, arvelin että AP pesee yhtä paitaa kerrallaan koska en ole varmaankaan 15 vuoteen ollut hotellissa jossa tuohon hintaan paidan saisi pestyä.
Sukat pesupalvelussa maksavat enemmän kuin tuon verran. Viimeksi pikkuhousut oli
Eikä tullut mieleen, että hotelleita on monenlaisia ja monetasoisia eikä kaikki välttämättä majoitus samantason hotelleissa kuin sinä? Oletit vaan menemään, koska sinäsinäsinä.
Vierailija kirjoitti:
Primarkista saa eurolla paidan Espanjassa. Sieltä haen lomavaatteet. Käyttää ja heittää pois. Lentokin halvempi, kun pärjää käsimatkatavaroilla.
Olet siis aina hyvin pukeutunut euron paidoissasi. Ja kuormitat lomakohteesi jätehuoltoa heittämällä kertakäyttövaatteet roskiin. Yök. Kaltaisiltasi "säästäjiltä" pitäisi kieltää lentomatkustaminen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tullut mieleen, että hotelleita on monenlaisia ja monetasoisia eikä kaikki välttämättä majoitus samantason hotelleissa kuin sinä? Oletit vaan menemään, koska sinäsinäsinä.
Jaa heti tulee ilkeilyä. Miten tuostakin voi mielensä pahoittaa?
Aika monenlaisissa hotelleissa tulee oltua kun ympäriinsä matkaa. 3-5* paikoissa tulee oltua yleensä. Muistelenpa että edes Vietnamissa 3* hotellissa ei paidan pesu tuohon hintaan onnistunut vaikka hintataso siellä on todella matala.
Veikkaan aloitusta keksityksi, tarkemmin ajateltuna.