Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja ja bändipaidat

Vierailija
28.01.2007 |

Mitä ajattelette opettajasta joka työpaikallaan (kouluissa siis) käyttää bändipaitoja? Onko kouluasteella merkitystä?

Jos ei sovi, niin miksi?

Kyse siis sellaisista bändipaidoista, jossa EI lue mitään solvaavaa (Jesus is a cunt ym.), EI ole solvaavaa kuvaa (nunna raiskaamassa ristillä itseään jne.), vaan sinällään ihan asiallisista paidoista, joissa on bändin nimi ja ehkä jotakin tekstiä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoululaiset pieniä ja moiset eivät kuulu heidän maailmaansa ja ylemmillä kouluasteilla sitten vaaditaan jo ammatillista pukeutumista opettajilta. Vapaa-aika on sitten erikseen.

Vierailija
2/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole teinivuosien jälkeen pitänyt bändipaitaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta opettajan pitää säilyttää tietty etäisyys tai jotain ja " näyttää" opettajalta.

Vierailija
4/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on osoitettu erityisesti vitoselle.

t. ope, joka on gradussaan tarkastellut opettajakuvaa erityisesti käytöksen ja ulkonäön osalta, mutta valitettavasti historiallisesta näkökulmasta.

Mielenkiintoista olisi tietää, mitä asiasta ajatellaan nykyään. Tossa ois mulle väikkärin aihe...

Vierailija
5/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kumpuaa ihan jostain muualta.

Vierailija
6/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille musiikki on niin paljon elämäntapa, että se näkyy pukeutumisessakin. Iästä riippumatta.

Ihmeellinen näkökulma tuo " kun en MINÄkään ole pitänyt sitten teinivuosien, niin muillakin se on lapsellista..."

Jos bändipaita on asiallinen ja kuuluu muutenkin opettajan tyyliin, niin mikä ettei.

Vierailija
7/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pukeutuu tyylillään. Minun tätini opettaa ammattikorkeassa ja pitää kyllä päällään milloin mitäkin. Esim Niskalaukauksen Saunan takana on tilaa -paitaa. So what? En näe tässä mitään pahaa. Minäkin olen sos. alalla ja pidän töissä " aina saa kärsiä ja hävetä " , " äiti on vähän väsynyt" , " hihat palaa" , " rajatapaus" sekä Scent of fleshin bändipaitaa.

Vierailija
8/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Beatles?

Vierailija
9/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mun auktoriteetti ja imago opettajana siitä kiinni, mitä mulla on päällä, niin hoh hoijaa. Toki jokin raja on oltava, mutta esim. liikuntatunneilla on päälläni jos jonkinnäköistä t-paitaa. Kerran meinasin vahingossa pistää päälle paidan, jossa on selässä teksti:" Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa." Se ei olisi ollut sopivaa :), mutta mua oppilaat ja vanhemmat arvostaa ihan muiden asioiden takia kuin pukeutumisen.

Vierailija
10/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus retkillä olis ollu tarpeen. Aina kun on mukana niitä, joita saa hävetä.

Vierailija
11/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokee sen enempi siten, et opettajakin on ihminen ja inhimillinen olento jne eikä mikään kalkkis kauluspaita ja suorathousut tyyppinen kuivakka käntty. Ehdottomasti suosittavaa tuollainen!

Vierailija
12/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on todella hankala kouluille, joissa ilmapiiri tuppaa olemaan varsin konservatiivinen. Toivon, että tulevaisuudessa opettajan ulkonäkö ja tyyli ei olisi niin suurennuslasin alla.

Itselleni bändipaidat ovat kuuluneet pukeutumiseen jo vuosia ennen kuin tiesin haluavani edes opettajaksi.

Bändipaidoilla nuoleskelu ei onnistu, eivät oppilaat niin tyhmiä ole että tuollaiseen lankeavat. Nuoret kyllä näkevät koska opettaja feikkaa ja koska ei.

Opettaja pitäköön asiallisia bändipaitoja jos huvittaa. Itsekin olen pitänyt, joskin lähinnä vain sellaista paitaa, jonka tunnistaa bändipaidaksi vain jos tietää ko. bändistä jotakin.

Paidassa lukee vain COBHC. Ei siihen ole reagoitu lainkaan. Oppilaille on paljastunut muutenkin lempibändini ja musiikkimakuni :D

Vierailija
13/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien kanssa pitäisin, koska sitä mieltä olen. Tosin, pomo voisi jo huomauttaa asiasta...

t. se sos. alan paitafriikki

Vierailija
14/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun joutuu jos minkäkinlaiseen tilanteeseen...

Vierailija
15/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tosiaan hommata tuo " Aina saa kärsiä ja hävetä" xDD

Vierailija
16/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niitäkin saa muuten aikuisillekin!! Mentalwear!

Vierailija
17/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsille toi aina saa riehua ja kiljua ja mulle aina saa kärsiä ja hävetä =)

Vierailija
18/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka on siististi laitettu ja vaatteet on puhtaat ja ehkä hieman sovinnaiset. Kyllähän niistä persoonallisuuskin saa käydä ilmi, mutta ei bändipaita kyllä _minun_ mielestä ole siistiä työvaatetusta. Töissähän opettaja siellä koululla on, eikä vapaa-aikaa viettämässä ja harrastamassa. On kai lähes kaikilla muillakin ammattikunnilla työhön liittyviä vaatetusvaatimuksia, miksei siis myös opettajilla jotka vielä ovat lapsille ja nuorille esimerkkeinä työssään.

Minä nyt olen muutenkin aika konservatiivinen ja sitä mieltä, että esim. lävistykset ei ole ainakaan ala-asteen opettajilla ok.

-5-

Vierailija
19/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitenkään väittää, että se mitä sä duunissas pidät päällä on opettajalle sopivaa - ihan samoin perustein esimerkiksi asfalttimies voisi alkaa väittämään, että opettajan pitäisi pukeutua pikihaalariin, koska sen mielestä sellanen on sopiva työvaate.

Minun akateemisessa työssäni kaikki pukeutuu miten sattuu, ellei ole joku erityinen tarve pukeutua erityisen siististä. Bändipaitoja näkee harva se päivä, eikä todellakaan kukaan pidä niitä minään teinimeininkinä.

Ja toivon todella että se koulu, jota lapseni käy ei ole niin konservatiivinen että siellä vaaditaan konservatiivista pukeutumista. Jos näin on, niin pitää miettiä uudestaan että onko se koulu liian latistava.

Vierailija
20/35 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on siitä, ettei bändipaita ole minun mielestä siistiä pukeutumista. Minä en haluaisi omille lapsilleni koulussa opettajan taholta opetettavan, että on ok pukeutua aina " kuten haluaa" . En oikein osaa sitä selittää. Tilannepukeutuminen on varmaan se oikea sana. Minulla on työ- ja kotivaatteet erikseen ja samoin lapsilla esim. juhla- ja arkivaatteet. Ei taida näistä minun selityksistä tulla hullua hurskaammaksi. Kyse on kuitenkin lähinnä siitä, miltä minä haluaisin opettajan vaikuttavan ja millaisen kuvan haluaisin lasteni hänestä saavan.

-5-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi