Opettaja ja bändipaidat
Mitä ajattelette opettajasta joka työpaikallaan (kouluissa siis) käyttää bändipaitoja? Onko kouluasteella merkitystä?
Jos ei sovi, niin miksi?
Kyse siis sellaisista bändipaidoista, jossa EI lue mitään solvaavaa (Jesus is a cunt ym.), EI ole solvaavaa kuvaa (nunna raiskaamassa ristillä itseään jne.), vaan sinällään ihan asiallisista paidoista, joissa on bändin nimi ja ehkä jotakin tekstiä.
Kommentit (35)
Minusta taas bändipaita ei luo kuvaa " pukeudu miten haluat, koska haluat, missä haluat" .
Koulu saa minusta olla rento paikka missä pukeutuminen on varsin vapaata, mutta asiallista (tosin tämä ei aina ulotu oppilaisiin). Bändipaitaa en näe epäsiistinä vaatteena, vaan ihan tavallisena. En tee eroa, lukeeko paidassa COBHC, Adidas, Esprit, Mexx, Mokoma jne. En tee eroa, onko paidassa lohikäärme, tekstipätkä (asiallinen), Che Guevara, Tarja Turunen, tribaalikuvio vai raitoja.
Makuasiahan tämä tietyllä tapaa on. Toivon koulujen ilmapiirin tosiaan hiukan nykyaikaistuvan, elävän ajassaan. Antavan tilaa yksilöllisyydelle.
COBHC = Childen of Bodom Hate Crew
Ja sitten toin esille, että minusta bändipaidat ovat mielestäni täysin sallittuja opettajalla. Itse asiassa kun asiaa mitein, niin näen sellaisen opettajan päällä erittäin mielellään.
Mutta tärkein poitti on minusta se, että ainoastaan koulu ja opettaja voivat määritellä asian. Minä en pahemmin puutu pukuporukan naurettavaan pukeutumiseen, varmaan siihen on kuitenkin hyvä syy ja työkulttuuri sitä vaatii. Samoin omalla ammattialallni pukeutumiseen liittyy keinoja, joilla luodaan pätevää vaikutelmaa ja ne pitää hallita. Niihin ei konservatiivisen pukeutumisen ihanteet pahasti vaikuta, päinvastoin.
mut jos olisin ope, en pukis esim jotain " cannibal corpse" paitaa.
niiden kuvatkin on jo tietty tota nunna ristillä itseään- tyyliä, mutta bändin nimikin on jo läpeensä paha....
ei siinä, ihan jees musaa...
Olin nuori vastavalmistunut 24-vuotias luokanopettaja, kun aloitin. Olen aina pukeutunut siististi, en paljastavasti tms. Ensimmäisenä syksynä kuitenkin pukeutumistani käsiteltiin opettajainkokouksessa, mikä oli silloin tosi nöyryyttävää ja noloa. Nyt se jo naurattaa.
Olin pukeutunut yhtenä päivänä pitkiin saappaisiin, jotka oli melkein polveen saakka ja hameseen, joka oli melkein polveen saakka. Väliin jäi näkyviin polvea n. 10 sentin matkalta. Tämä oli pöyristyttävää pukeutumista!!!! Tästä on aikaa 10 vuotta. Onneksi en ollut tuossa koulussa lukuvuotta pidempään.
Mulla on Toton bandipaita ja pidänkin sitä liikuntatunneilla, enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä.
puhua mitään murretta kovin vahvasti. Silti ei tarvitse puhua silkkaa yleiskieltä, mutta ymmärrettävästi kuitenkin. Korostuu tietty, jos ope työskentelee eri puolella maatakuinmistä on itse kotoisin.
jostain pukeutumisesta?
Miksei nk. konservatiivista pukeutumista saa pitää loukkaavana?
Kyllä se on ihan jotkut muut asiat, mitkä painaa vaakakupissa. Toki jotain rajaa pitää olla, esim. napapaidat tai muuten seksyt vaatteet eivät ole sovelijaita, mutta tuskin sellaisissa kukaan työpaikalleen menisi. Bandipaidoissa en näe mitään pahaa, paitsi tietenkin, jos ovat jotenkin loukkaavia tai mauttomia.
Tais olla vanhat harput vihreinä kateudesta, kun paikalle tuli nuori sirpsakka lasten suosikki.
ja ei ole mitään nuoleskelua, vaan omia lempibändejä
Munkaan mielestä minihame ei ole sopiva vaatetus opettajalle. Oletko sä siellä esittelemässä sääriäsi pikkupojille? Mun mielestä se ei vaan sovi.
Eikö ne 32:n sääret ollu piilossa saappaiden alla. Ai ai, miten härskiä.
En tosin ole opettaja, mutta mieheni on. Kumpikin olemme 46-vuotiaita ja pidämme bändipaitoja, mieheni myös töissä. Kukaan ei ole koskaan kyseenalaistanut hänen ammattitaitoaan eikä pukeutumisesta ole tullut moitteita. Oma lempipaitani on tuo COBHC.
T: RHCP-fanaatikko