Kokonaan pois somesta - Kokemuksia?
Onko täällä ihmisiä, jotka ovat jättäytyneet kokonaan pois sosiaalisesta mediasta? Kertokaa ihan rehellisiä huomioitanne, mikä on hyvää, mikä huonoa, miltä tuntui?
Koen itse tällä hetkellä (muutenkin rättiväsyneenä ja kesälomaan päiviä laskiessa) etten saa somesta enää mitään iloa. Lähinnä ärsyynnyn ihmisten typeriin postauksiin, työt tunkevat vapaa-ajallekin sitä kautta, aikaa kuluu tyhjänpäiväiseen skrollailuun. Harkitsen vakavasti, että poistan puhelimestani sovellukset. Työkoneelle ne jäävät, sillä töiden takia somessa on ns. pakko olla, mutta työkonetta ei tarvitse avata lomalla.
Kommentit (32)
Kokeilin. Eipä perään kyselty. Paitsi ulosottovouti. Tuli perskeles ihan torpalle. En tarjonnut kahvia vaan aloin hiomaan kauhavalaista. Sitä pitkempää...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on somea. Ette ole mitenkään parempia vauvapalstariippuvaisina kuin tiktokissa.
No onhan se aika eri asia kerryttää dataa jollekin firmalle joka myy sen, kuin postailla anonyyminä.
Poistin Facebook tilini vuosia , muissa en ole ollutkaan. Helposti menee päivä tai kaksi ilman netin avaamista, jos ja kun olen reissussa niin viikkokin. En edes puheluihin silloin vastaa, jollekin läheiselleni ilmoitan sijaintini kun lähden autolta metsään vaeltelemaan.
En ole kuuteen vuoteen ollu enää somessa. Sillä tarkoitan instaa ja facea.
Kavereiden kanssa viestitän whatsapissa.
Nimettömänä ja kasvottomana kirjoittelen anonyymeille palstoille, kuten tänne.
Kukaan ei löydä musta mitään netistä. Kuulumiseni saa tietää vain ottamalla muhun suoraan yhteyttä eli soittamalla, pistämällä viestin tai näkemällä mut.
Koen eläväni miltei kuin ysärillä. En ole kaivannut sekuntiakaan somea.
Et voi täältä saada vastausta, sillä jos joku ei ole Suomessa, ei hän lue viestiäsi täälläkään. Tämä on somea
Ap varmaankin tarkoittaa somella sellaista somea, jossa ollaan omalla naamalla ja nimellä ja jaetaan omasta elämästä kuvia ja kirjoitetaan mielipiteitä, jotka on suoraan yhdistettävissä kyseiseen henkilöön.
Mielestäni nimettömänä täällä kirjoittelu ei ole sellaista somea, että joku pystyisi yhdistämään sun jutut oikeaan nimeen ja naamaan.
Oon kans miettinyt ainakin taukoa. Ei mulla muita tilejä olekaan, kuin insta, mutta tuntuu sekin vievän liikaa aikaa. Ja kun lähin nykyään vain ärsyttää ne postaukset. Ja mainokset! Vihaan mainoksia ylipäätään ja musta tuntuu et viime aikoina se instan mainosten määrä on ihan räjähtänyt.
Taidan aloittaa tauon perjantaina kun jään viikon lomalle. Joa tuntuu paremmalta, niin taidan sitten jatkaa pidempään.
Vierailija kirjoitti:
6 kk ollut poissa, eikä enää kiinnostakaan koko touhu. Juurikin nuo ärsytti, mitä aloituksessa sanoit (+ kymmenen muuta asiaa). Isompi ongelma tuntuu olevan muille poisjääntini. "Ai niin, ethän sä tiedä siitä, kun et ole somessa" tms.
Vastasit tähänkin olemalla somessa eli et ole ollut poissa somesta
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaankin tarkoittaa somella sellaista somea, jossa ollaan omalla naamalla ja nimellä ja jaetaan omasta elämästä kuvia ja kirjoitetaan mielipiteitä, jotka on suoraan yhdistettävissä kyseiseen henkilöön.
Mielestäni nimettömänä täällä kirjoittelu ei ole sellaista somea, että joku pystyisi yhdistämään sun jutut oikeaan nimeen ja naamaan.
Silti tämä on somea
Olen ollut somessa melko varhaisesta aallosta viime vuoteen. Jäin pois kun metan laatu romahti alle siedettävän. Mitä siitä seurasi. Puhelinta ei tarvitse kaivaa esiin siksi, että tekee päivityksen. Ajatuksiaan ja mielipiteitään ei tarvitse levittää, koska ketään ei kiinnosta. Selfieitä ei tarvitse katsella, eikä mainoksia, ei tarvitse pelätä tilin kaappaamista. Illat ei kulu niitä lyhyitä koukuttavia videoita katsoessa.
Huono puoli on se, että olen ihan ulkona harrastusporukoista. Haluaisin katsella harrastusaiheisia päivityksiä ja tietää alan tapahtumista.
En ole koskaan ollut somessa. En halua itsestäni mitään tietoja eri somealustoille. Saati kuvia tai videoita itsestäni tai perheestäni.
Kukaan ei edes huomaa, jos poistut eri alustoilta.