Kumman kellon ostaisit? Rolex Submariner vai Omega Seamaster?
Onko mielipiteitä tai kokemuksia? Jos olette itse joutuneet saman valinnan eteen, niin kumman valitsitte?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi tonni tolkulla kellosta, jossa täytyy sitten pelätä naarmuja ja kulumaa. Näissähän jäljet heti pudottaa hintaa useilla saturoisilla. Joku 1500e maksimi itelle.
Mitä väliä niillä naarmuilla on? En minä kenellekään kellojani ole myymässä.
Nämä sporttiset kellot, Submariner, Daytona ja vastaavat, on tehty ihmisille jotka harrastavat. Ajavat autoilla ja moottoripyörillä, sukeltelevat, surffaavat, laskettelevat jne. Harrastavat extreme-lajeja ja elävät reunalla. Flirttailevat vaaran kanssa, ainakin mielikuvissa.
Kyllä tällaisissa kelloissa pitää patinan ja eletyn elämän näkyäkin. Että sitä kelloa ei ole säilytetty kassakaapissa, vaan sitä on pidetty ranteessa, ja samalla tehty muutakin kuin maattu sohvalla.
Piti ihan tarkistaa kokoelmani ja siellähän ne molemmat jo ovat, kuten arvelinkin, noin 150 laatukellon joukossa porvoolaisessa pankkiholvissa.
Vierailija kirjoitti:
Osta alkuperäinen. Blancpain 50 Fathoms.
Tai Breitling Emergency
Omega ilman muuta....tai osta molemmat...
Kellot on hyvä sijoitus joka nostaa arvoaan.
Päivittäisessä käytössä minulla on omegaa seamaster ja pyhäkellona Rolex..
Myös bretlingiä löytyy ja IWS kelloa ...
En ole vielä lähtenyt mukaan näihin laatukelloihin, mutta rannekello on sinänsä aina hyödyllinen.
Muistaakseni viimeksi kun sain kertausharjoituskutsun, siinä käskettiin siinä ottaa mukaan rannekello. En tiedä koskeeko tämä vain heitin- ja tykkimiehiä, mutta noissa hommissa kello on tarpeen. Ja tietenkin sellainen joka ei vaadi jatkuvaa lataamista kuten kännykkä tai jokin älykello.
No joo, itsellä on siis ranteessa vain n. 800€ maksava Tissot PRX Powermatic 80. Täyttää rannekellon viran, mutta eihän tällaisella pääse tietenkään röyhistelemään
Mä ostin Thaimaasta aidon Rolexin. Yllättävän edullinen oli kyllä. On tyylikäs.
Vierailija kirjoitti:
Tomiiko patterilla? Niinkuin aidon Rolexin pitääkin?
Itse tykkään Rolexista.
Nyt on ranteessa teräs/valkokultainen Datejust sinisellä taululla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joo! Tosin se toimi hyvin vähän aikaa, mutta hieno kello on. Vähän oon yrittänyt katsoa, että mistä siihen vaihdetaan uusi patteri...no, asia selvinnee. Aito on kyllä! 👍 Suosittelen ostamaan Thaimaasta aidot Rolexit, kun tulevat edulliseksikin.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä lähtenyt mukaan näihin laatukelloihin, mutta rannekello on sinänsä aina hyödyllinen.
Muistaakseni viimeksi kun sain kertausharjoituskutsun, siinä käskettiin siinä ottaa mukaan rannekello. En tiedä koskeeko tämä vain heitin- ja tykkimiehiä, mutta noissa hommissa kello on tarpeen. Ja tietenkin sellainen joka ei vaadi jatkuvaa lataamista kuten kännykkä tai jokin älykello.
No joo, itsellä on siis ranteessa vain n. 800€ maksava Tissot PRX Powermatic 80. Täyttää rannekellon viran, mutta eihän tällaisella pääse tietenkään röyhistelemään
Siinä tapauksessa voin varoittaa sua jo ennakkoon, että kun hankit sun ensimmäisen laatukellon, sun mieli halajaa jo toista. Sitten, kun huomaat ystävystyneesi kelloliikkeen omistajan kanssa, alat olla harrastuksen ytimessä:D
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joo! Tosin se toimi hyvin vähän aikaa, mutta hieno kello on. Vähän oon yrittänyt katsoa, että mistä siihen vaihdetaan uusi patteri...no, asia selvinnee. Aito on kyllä! 👍 Suosittelen ostamaan Thaimaasta aidot Rolexit, kun tulevat edulliseksikin.
Onhan se hienoa kello mutta jättää Aikaa tunnin vuorokaudessa..
Espanjasta ostin jossa ei olla tarkkoja ajan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Päivittäisessä käytössä minulla on omegaa seamaster ja pyhäkellona Rolex..
Myös bretlingiä löytyy ja IWS kelloa ...
Ei sulla cratierii ja GAT heuerii olis?
Tällainen olisi kyllä pirun hieno:
https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-planet-ocean-600m-co…
Vierailija kirjoitti:
Omegan Seamaster on ainakin itselleni THE kello, klassikko. Rolexeista tulee edelleen mieleen jupit. Ehkä liikaa vaikuttanut tuo American Psycho tähän mielleyhtymään, mutta on tuo toisaalta (edelleen) pahuksen viiltävää kuvausta aikansa juppityhjiöstä..
Seamaster vihreällä kellotaululla. Hemmetin tyylikäs, vaikka en rannekelloa käytä. M50
Iham mielenkiinnosta: mikä on hyvä paikka ostaa laatukelloja Suomesta? Onko tuo laatukellot.fi mikään oikea paikka ostaa kalliita kelloja?
Vierailija kirjoitti:
Iham mielenkiinnosta: mikä on hyvä paikka ostaa laatukelloja Suomesta? Onko tuo laatukellot.fi mikään oikea paikka ostaa kalliita kelloja?
Itse en ole uskaltanut ostaa ainoatakaan kelloani netistä, vaan olen hankkinut ne aina valtuutetun jälleenmyyjän tai merkin oman myymälän kautta. Olen tehnyt näin ihan siksi, että haluan tutustua kalliiseen tuotteeseen kaikessa rauhassa. Lisäksi tahdon ammattilaisen esittelevän sen mulle mahdollisimman perusteellisesti. En myöskään halua joutua tilanteeseen, jossa huomaan kauhukseni, että mua on huiputettu, tms.
N27
Toisaalta kuulennolle ei ole kuin yksi vaihtoehto, Omega.