IS Extra: Karttakuva näyttää, missä on turvallisinta, jos sota syttyisi Suomessa
IS Extra: Karttakuva näyttää, missä on turvallisinta, jos sota syttyisi Suomessa
Evakuoinnissa noudatetaan uutta punaista lankaa
Mutta maksumuuri. Saisko tiivistelmän?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin nyt kaikilta natottajilta, eikö se nato tuokaan nyt turvaa??? Suomi on nyt vain entistä suurempi uhka Venäjälle eli nato toi vain turvattomuutta
Entistä suurempi uhka? Millä lailla Suomi oli uhka Venäjälle ennen Natoon liittymistä? Ja miten Suomi on muka uhka Naton jäsenenäkään? Nato on puolustusliitto, ei hyökkäysliitto. Baltian maatkin ovat olleet Natossa ties kuinka kauan, eivätkä ole uhanneet Venäjää.
Historia on sellainen että Venäjän ehto oli 2014 että Nato ei leviä Ukrainaan.Sopimusksista kieltäydyttiin.
Se ei halua toisen suurvallan sotilastukikohtia rajanaapureihin.
Kaivaisin kaapista kiväärin ja jäisin puolustamaan kotiani.
Metsässä. Umpimetsässä. Kuka sellaista pommittaidi?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kannata ainakaan harkita lasten tekoa. Mieluiten myös myydä kaikki omaisuus pois ja rahat taskuun.
Just nythän se lapsi kannattaa tehdä kun siittäjä on vielä elossa. Muutoin joutuu turvautumaan ties mihin tilapäispuikottajiin.
No kun se on jänyt julkista tietoa niin ohjusten kärjet osoittavat jo sinne, eli ole huoleti koska.ei se enää ole sen turvallisempi kuin mikään muukaan paikka.
Vierailija kirjoitti:
Metsässä. Umpimetsässä. Kuka sellaista pommittaidi?
Pyccän täsmäaseiden osumatarkkuus mitataan kilometreissä, joten aika kauas kaikesta kiinnostavasta pitää mennä jotta hutiosumilta välttyisi varmasti. Kiinnostava voi olla ihan vaan joku tie tai sähkölinja ja niitä risteilee yllättävän taajaan kaikkialla.
Me jouduttaisiin varmaan ekojen joukossa evakkoon, itärajalla kun ollaan. Kamala ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työtön nainen joten tuskin on väliä mitä minulle tapahtuu. Olen sitä Suomen pohjasakkaa.
no jos kerran itse niin tunnet olevasi, niin mikä kukaan muu on muuta väittämään...
Varmaan inhotumpi on yrittäjä joka ostaa Mersun yrityksen nimiin ja hakee verovähennyksiä ja lopuksi poistoihin.
Veronmaksajat siis maksavat ton 80000 euron Mersun.
Mitä helvettiä oikein selität? Kun tieto ja osaaminen yritystaloudesta ja verojuridiikasta on puhdas nolla, olisi viisainta pysyä aiheesta hiljaa. Tuossa sössötyksessä ei ole tuon taivaallista järkeä tai totta.
Hmm.. taitaa asia olla niin että kaikkein vähiten venäjää pelätään itärajan läheisyydessä. Ja kaikkein eniten venäjää pelätään länsi-suomessa.
Muuten tämän sotapelon lietsonta voisi olla vähäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työtön nainen joten tuskin on väliä mitä minulle tapahtuu. Olen sitä Suomen pohjasakkaa.
no jos kerran itse niin tunnet olevasi, niin mikä kukaan muu on muuta väittämään...
Varmaan inhotumpi on yrittäjä joka ostaa Mersun yrityksen nimiin ja hakee verovähennyksiä ja lopuksi poistoihin.
Mitä helvettiä oikein selität? Kun tieto ja osaaminen yritystaloudesta ja verojuridiikasta on puhdas nolla, olisi viisainta pysyä aiheesta hiljaa. Tuossa sössötyksessä ei ole tuon taivaallista järkeä tai totta.
siinä on se järki mitä putinistilla on, vastakkainasettelu, tässä tapauksessa yrittäjät vs muut
veikkaan että sisämaa kaukana kaupungeista ja isoista teistä vois olla ok. satamat.rannikot,lentokentät varmaan vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Nykypostissa oli aikoinaan juttu kohteista, joihin Suomessa isketään ydinaseilla ja niitä kohteita oli paljon. Vaikka nuori olin, kun otsikon näin, niin en peräti siinä iässä uskonut, että piskuiseen Suomeen käytetään satoja ydinkärkiä.
Minä luin kanssa teini-ikäisenä jutun ydinaseista, Aamulehdestä. Siinä kerrottiin, että jos Tampereen keskustassa räjähtäisi ydinase, kaikki ihmiset kilometrin säteellä hajoaisivat atomeiksi. Sen jälkeen valtava tulipallo nielaisisi kaiken sisäänsä kymmenen kilometrin halkaisijalla. Hämeenlinnassa asti ihmisiä kuolisi väestönsuojissakin. Vaikea nähdä tarvetta "sadoille" ydinkärjille.
Vierailija kirjoitti:
Onko is oikeasti niin tyhmä että jakaa tällaista tietoa, kenen puolella is oikein on?
Luuletko ettei naapurimaan tiedustelu jo tiedä tuollaisia tietoja? Heh. Tietenkin tietää.
Kartoissa on sillat, asuinrakennukset, pommosuojat, sairaalat, tehtaat ja kaikki, ihan kaikki merkittynä. Ja ne ovat kaikki netissä.
Tiedustelun ja vakoilun avulla saadaan selville salaisetkin kohteet.
Ei vihollinen mitään tyhjiä seutuja eikä metsää eikä erämaata pommita. Never.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypostissa oli aikoinaan juttu kohteista, joihin Suomessa isketään ydinaseilla ja niitä kohteita oli paljon. Vaikka nuori olin, kun otsikon näin, niin en peräti siinä iässä uskonut, että piskuiseen Suomeen käytetään satoja ydinkärkiä.
Minä luin kanssa teini-ikäisenä jutun ydinaseista, Aamulehdestä. Siinä kerrottiin, että jos Tampereen keskustassa räjähtäisi ydinase, kaikki ihmiset kilometrin säteellä hajoaisivat atomeiksi. Sen jälkeen valtava tulipallo nielaisisi kaiken sisäänsä kymmenen kilometrin halkaisijalla. Hämeenlinnassa asti ihmisiä kuolisi väestönsuojissakin. Vaikea nähdä tarvetta "sadoille" ydinkärjille.
Teillä molemmilla on ollut tervettä järkeä jo teineinä 👍
Vierailija kirjoitti:
Miksi turvallisuuteen liityvä tärkeä asia on maksumuurin takana?!
Onko vain varakkailla oikeus tietää missä turvallista?
Kai minä sitten kykin täällä sossun maksamassa luukussa kun pommeja tippuu niskaan.
Ota itsellesi uusi ilmainen sähköposti: gmail, Outlook, Yahoo, Mail.com... vaihtoehtoja on. Kirjaudu Iltalehteen uudella sähköpostiosoitteellasi. Valitse Iltalehti Plus ilmainen kokeilujakso. Lue juttu. Peru tilaus. Soita muuttofirmaan ja muuta Iltalehden jutussa kerrottuun turvalliseen sijaintiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mersun voi ostaa yrityksen nimiin, jos sitä käytetään myös työsjossa. On pidettävä ajopäiväkirjaa. Yksityisajot ovat erikseen.
Rikkailla yrityäjillä on varaa ostaa se Audi, Bmw, Mersu aivan omalla rahalla. Omiin nimiinsä, ei tarvitse pitää ajopäiväkirjaa.
Yksityisyrittäjän mersuja eivät maksele veronmaksajat. Mutta kuluttajat ostoksillaan mahdollistavat sen, että yrittäjä kykenee sen mersunsa ostamaan.
Yksityisyrittäjän mersuja eivät maksele veronmaksajat. Mutta kuluttajat ostoksillaan mahdollistavat sen, että yrittäjä kykenee sen mersunsa ostamaan.
Näin se menee. Kovalla työllä ansiot tulee. Kumma kun kukaan ei kritisoi Onlyfans-prinsessojen Porcheja? Kovaa siinäkin tarvitaan ja asiakkaat senkin auton maksaa.
Kysyin tekoälyltä, mikä olisi sodassa suomen turvallisin alue. Se ehdotti Itä- ja Pohjois-Suomea. Ei taida tuntea sotahistoriaa.
"On mahdotonta sanoa varmuudella, mikä on turvallisin paikka Suomessa Venäjän hyökkäyksen sattuessa, koska se riippuisi useista tekijöistä, kuten hyökkäyksen laajuudesta ja kohteista, Suomen puolustusvoimien kyvystä vastustaa hyökkäystä ja yksilöllisen tilanteesi.
Yleisesti ottaen voidaan kuitenkin sanoa, että seuraavat paikat ovat todennäköisesti turvallisempia kuin toiset:
Sisämaan alueet: Suurkaupungit ja rannikkoseutualueet ovat todennäköisesti hyökkäysten ensisijaisia kohteita, joten sisämaan maaseutualueet ovat todennäköisesti turvallisempia.
Suojatut tilat: Bunkerit ja pommisuojat tarjoavat suojaa räjähdyksiltä ja sirpaleilta. On tärkeää tietää, missä lähelläsi sijaitsee lähimmät suojat ja miten niihin pääsee.
Saaret: Saarilla sijaitsevat paikat ovat todennäköisesti turvallisempia kuin mantereella sijaitsevat paikat, koska niihin on hyökkääjille vaikeampi päästä."
Pyhä yksinkertaisuus sentään. Venäjä on kaiken aikaa hankkinut tärkeitä alueita Suomesta ja valmistellut valtaamista erikoisoperaatiolla. Me asukkaat taajamien ulkopuolella olemme sen tajunneet ja onneksi nyt tajuavat jo poliitikotkin. Yritykset on torpattu. Syy miksi nyt ollaan huolissaan, on se, että Venäjä on vastoin odotuksia saanut asetuotannon kehitteille. Ja kuka siitä yllättyi? Poliitikot tietenkin.
Eiköhän poikkeuslain voimaan tullessa ne kaikki hankitut alueet oteta valtion käyttöön päiväkäskyllä.
Venäjä saa ihan rauhassa käyttää kaikki voimavaransa ja ihmisensä sodan alttarille.
Kynhan pitää näppinsä erossa meidän maastamme.
Ei se kyllä mitään järin viisasta semmoinen wotatalouskaan ole, koska pian ei ole millekään korjaajia ei osaavia tekijöitä tärkeisiin töihin ja talouskin on muutaman ajan päästä lamassa.
Voisivat jo vaihtaa taasen sen porukan sinne johtoon.