Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS Extra: Karttakuva näyttää, missä on turvallisinta, jos sota syttyisi Suomessa

Vierailija
05.06.2024 |

IS Extra: Karttakuva näyttää, missä on turvallisinta, jos sota syttyisi Suomessa

Evakuoinnissa noudatetaan uutta punaista lankaa

Mutta maksumuuri. Saisko tiivistelmän?

Kommentit (222)

Vierailija
81/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄLLAISET TIEDOT EI PITÄISI OLLA MISSÄÄN MAKSUMUURIEN TAKANA!!

MISSÄ ILTASANOMIEN TOIMITTAJIEN MORAALI. 

Toisaalta näillä ei pitäisi kansaa pelotellakaan. 

Vierailija
82/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hähää tästä saimme vihiä mihin suuntaamme ohjuksemme.

t. Putin

Aihe ei ole mikään salaisuus vaan ihan julkista tietoa. IS yrittää nyhtää siitä rahaa kun viranomaiset ovat huonoja informoimaan kansalaisia.

Just näin. Yrittävät saada maksavia lukijoita keinolla millä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi turvallisuuteen liityvä tärkeä asia on maksumuurin takana?!

Onko vain varakkailla oikeus tietää  missä turvallista?

Kai minä sitten kykin täällä sossun maksamassa luukussa kun pommeja tippuu niskaan.

Vierailija
84/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on IS Extra vahingossa ja ihmettelen kovasti että minkälainen ääliö tekee tällaisia juttuja ja julkaisee? Eikös nuo pitäisi olla jotain turvallisuusohjeita joita ei tarvitsisi mainostaa luettavaksi niille sodan vastapuolille - tai sitten tämä juttu on niin puutaheinää että sen voi huoletta julkaista hämäämään vihollisia. Joka tapauksessa ala-arvoista journalismia ja lukijan aliarviointia 

Aina kun nuo mokaa näissä 'uutisoinneissaan' niin palautetta päätoimittajalle sähköpostilla, asiallisesti annettuna.

monesti on otsikotkin vaivihkaa muuttuneet palautteesta johtuen.

Vierailija
85/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄLLAISET TIEDOT EI PITÄISI OLLA MISSÄÄN MAKSUMUURIEN TAKANA!!

MISSÄ ILTASANOMIEN TOIMITTAJIEN MORAALI. 

Toisaalta näillä ei pitäisi kansaa pelotellakaan. 

Se että kansa tietää miten toimia JOS jotain erikoista mutta ei täysin mahdotonta tapahtuu, ei ole pelottelua. Ei sekään että kaikki tietäisi missä on se lähin väestönsuoja.

Vierailija
86/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työtön nainen joten tuskin on väliä mitä minulle tapahtuu. Olen sitä Suomen pohjasakkaa.

no jos kerran itse niin tunnet olevasi, niin mikä kukaan muu on muuta väittämään...

Vierailija
87/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikös Suomen Natoon liittymistä perusteltu sillä, että silloin ei tarvitsisi pelätä sotaa Venäjän kanssa? Nyt mediassa ei muusta puhutakaan kuin mahdollisesta sodasta Suomessa. Oliko järkevää sekaantua muiden maiden välisiin asioihin?

Hetkinen...

Mites se nyt oikeasti menikään.

Kumpi oli ensin sekö, että hyväntahtoinen itänaapurimme haludi ottaa Suomen etupiirikseen ja suoja-alueekseen, vaikka se on ennestään melkein puolen planeetan kokoinen.

Saako itsenäinen valtio valita elää rauhassa, jos sillä on venäjän kaltainen naapuri? 

Olisiko Sauli istunut ydinpommin päällä ja sen laukaisunappi sijainnut Putinilla? Onko Lukasenko sellainen presidentti? On

Sekaantuiko Venäjä Suomen sisäisiin asioihin?

Kenelle pitää olla vihainen Natoon liittymisestä? Suomelleko vai venäjälle, kas?

Vierailija
88/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi vastata missä ei olisi turvallista:

-tietenkin itärjan lähiseudut

-Ahvenanmaa strategisen sijainnin takia

-Helsinki/pk-seutu koska pääkaupunki yritetään tietenkin vallata ja päätöksenteko lamaannuttaa

-suuremmat sotilastukikohdat/sotilaslentokentät, missä paikkakunnilla niitä nyt onkaan

-Suomi voidaan yrittää halkaista Oulun korkeudelta, ei olisi ensimmäinen kerta, estetään maayhteydet Ruotsiin, joten Oulukaan ei välttämättä kaikkein turvallisin

Tämä on erittäin suuri riski koska vihollinen pyrkii katkaisemaan kaiken huollon ..kun Lapin olisi pois ja Itämeri suljettu .

Vierailija
89/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin nyt kaikilta natottajilta, eikö se nato tuokaan nyt turvaa??? Suomi on nyt vain entistä suurempi uhka Venäjälle eli nato toi vain turvattomuutta

Entistä suurempi uhka? Millä lailla Suomi oli uhka Venäjälle ennen Natoon liittymistä? Ja miten Suomi on muka uhka Naton jäsenenäkään? Nato on puolustusliitto, ei hyökkäysliitto. Baltian maatkin ovat olleet Natossa ties kuinka kauan, eivätkä ole uhanneet Venäjää.

Suomi tukee Ukrainaa sodassa Venäjää vastaan. Eiköhän se ole Venäjällä huomattu :) Näin oli jo ennen natoon liittymistä. Veljeili Suomi naton kanssa jo ennen kuin liittyi siihen. Nato tarkoittaa amerikkalaisia sotilaita ja sotakalustoa Suomessa. Siitäkö Venäjä tykkää? 

Se mitä se venäjä tykkää toisten maiden reaktioista on sen oma asia. 

Niinkuin sekin, että ottaisi ja lopettaisi sen sotansa. Silloin ei tarvitsisi pelätä Natoakaan.

Vierailija
90/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvattominta olisi ainakin varuskuntien ja sotilaslentokenttien vieressä 

Ei vaan helsingissä jonne on keskitetty ihan kaikki. 

Vierailija
91/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että jos ydinsota syttyy niin missään ei ole turvallista. Toisaalta se olisi niin hulluutta ettei edes Putleri uskalla siihen ryhtyä. Naton kolmas artikla.

Vierailija
92/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työtön nainen joten tuskin on väliä mitä minulle tapahtuu. Olen sitä Suomen pohjasakkaa.

no jos kerran itse niin tunnet olevasi, niin mikä kukaan muu on muuta väittämään...

Varmaan inhotumpi on yrittäjä joka ostaa Mersun yrityksen nimiin ja hakee verovähennyksiä ja lopuksi poistoihin.

Veronmaksajat siis maksavat ton 80000 euron Mersun.

Vierailija
93/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet arvokkaampi kuin esim.yksikään poliitikko, joka nuoleskelee EU:ta ja natoa ja on vain kurjistanut Suomea. Suomea ajatteleva poliitikko huolehtisi työttömistä ja antaisi työtä. Huolehtisi sairaista jne. 

jaha, taas tätä mantraa että poliitikko antaisi työtä ja huolehtisi sairaista...

Vierailija
94/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähren mökille korpeen.

Vierailija
95/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan inhotumpi on yrittäjä joka ostaa Mersun yrityksen nimiin ja hakee verovähennyksiä ja lopuksi poistoihin.

Veronmaksajat siis maksavat ton 80000 euron Mersun.

liittyy mitenkä mihin...

Vierailija
96/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tätä otsikkoa ja tätä maksumuuriasiaa just tänään ja mietin, että tää on kyllä täydellinen ajankuva.

Vierailija
97/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänkö tällaisia oikeasti jo ääneen medioissakin? Ei olisi kuvitellutkaan tällaista vielä joskus kymmenkunta vuotta sitten.

Ja ihan on  Suomen omaa syytä tällainen. Ei Venäjällä ollut mitään syytä hyökätä Suomeen ennen Suomen Nato-jäsenyyttä. Ja typerät suomalaiset vielä luulevat että Nato tuo Suomelle turvaa. Natoa ei voisi tällainen pikkumaa vähempää kiinnostaa.

Ei luulla. Mutta meiltäpä ei edes kysytty, natomieliset päättäjät ei uskaltaneet.

Väitettiin että kansa haluaa natoon, jonkun pienen hämärän kyselyn perusteella, ja media valjastettiin toistamaan valhetta, että "suomalaiset haluaa natoon".

Kukaan ei edelleenkään ole järjestänyt as

Pyhä yksinkertaisuus sentään. Venäjä on kaiken aikaa hankkinut tärkeitä alueita Suomesta ja valmistellut valtaamista erikoisoperaatiolla. Me asukkaat taajamien ulkopuolella olemme sen tajunneet ja onneksi nyt tajuavat jo poliitikotkin. Yritykset on torpattu. Syy miksi nyt ollaan huolissaan, on se, että Venäjä on vastoin odotuksia saanut asetuotannon kehitteille. Ja kuka siitä yllättyi? Poliitikot tietenkin.

Vierailija
98/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisin, että Länsi-Suomi, Etelä-Pohjanmaan pikkupaikkakunnat olisi melko turvallisia. Jossain Teuvalla tai Kurikassa ei hirveän mielenkiintoisia kohteita ole. 

Teuvalla ja Kurikassa on Suomen suurin romaniväestö.

Vierailija
99/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinusta olisi ilmeisesti sitten parempi olla Venäjän vallan alla? Venäjä ei ole koskaan hyökännyt yhteenkään Nato-maahan. Ukraina ei ole Natossa ja miten kävikään."

Miten olisi puolueettomuus niinkuin tähänkin asti?

Vähän vaikeaa pysytellä puolueettomana kun itänaapuri perseilee minkä ehtii.

On se onnistunut tähänkin asti. Kyllä meille pitäisi riittää se, ettei se perseile Suomea kohtaan.

Nyt saadaan sitten nauttia perseilystä itsekin, kun natoon mentiin ja tehtiin itsemme silmätikuiksi ja muututtiin hyvästä naapurista viholliseksi. Tosi järkevää, jee jee. Nautitaan nyt tästä pelon tunteesta, ei tarvitse enää trillereitäkään katsella, joka pöivä on uusi trilleri Suomelle. 

Ainakin kansa olisi terveempi, kun olisimme lännen pakotteiden alaisina. Ei olis munia eikä banaaneja, venään liittolaisilla on ikävät paikat.

Vierailija
100/222 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallitus kokoontuu ja antaa lausuman: "NYT on aika lähteä mökille! Ostakaa ruokaa riittävästi, vettä ja alkakaa kaivaa suojaa maahan"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän