Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävisin taistelun alkoholia vastaan..

Vierailija
04.06.2024 |

Olen juonut vajaan kymmenen vuotta melkein joka pv. Viikolla aloitan heti töiden jälkeen, vkl:na usein jo aamusta. Simahdan onneksi niin aikaisin illalla, että olen aamulla jo melko hyvässä kunnossa. Krapulaa ei valitettavasti ole koskaan.

AA-kerho ei auttanut, kun siellä ei keskustella eikä synny vuorovaikutusta.

Kerro OMA tarinasi, miten pääsit alkosta eroon!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja masennusta tai sen kaltaista minulla oli myös varmaan jo ennen juomista ja se kyllä pahentui juomisen mukana x-pontentiaalisesti. Tiedossa on sekin, että alkon säännöllinen käyttö kyllä estää tehokkaasti toipumasta myös masennuksesta, koska ei sille ole tilaa, eikä siitä pääse toipumaan. Ensin pitäisi lopettaa se juominen. Ennen kuin ns. aivokemiat tasoittui ja ylipäänsä elämää alkoi täyttämään hyvällä tavalla muut jutut kuin juominen, niin kyllä mieliala alkoi parantua ihan itsestäänkin paremmaksi ihan vaan sen mukana, kun elämä oli koko ajan parempaa ja voin paremmin sen myötä. Ja on parantunut ajan kanssa entisestään. Kokemuksesta sanoisin, että kyllä se juominen myös ylläpiti sitä masennusta.

En minäkään ollut luontoihminen ennestään enkä oikein mikään muukaan ihminen, eihän juovan identiteetillä kiinnittynyt oikein mihinkään. Vapaa-ajat sun muut täytti se juhliminen ja juominen, ei siinä ollut mitään muita

Mukava lukea tarinasi. Rohkaisevaa!

Vierailija
22/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko päästä eroon. Juot aivosi pehmeäksi. Monet suurkuluttajat ovat tosi dementoituneita jo nuorena. Sellaistako haluat jatkossa. Vaikka maksa kestäisi niin pää ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä edelliset viestini paremmin:

AIvan valtavan paljon kiitoksia sinulle viesteistäsi! Niillä on ollut jo nyt minulle merkitystä.

MInulla ei tilannne ole vielä rapajuoppudessa, ja se kai saa aina palaamaan etanoliin takaisin. Jotenkin tuntuu, että eikö Suomessa saa raitistua, jos ei ole jo sillan alla vai itsekö vielä odotan jotain kauheaa tapahtuvaksi, mikä saisi raitistumaan. Olen oikeasti odottanut haimatulehdusta. Vai joisinko senkin jälkeen..

Peittelitkö juomistasi, vai tiesivätkö kaikki? Olitko avoin asioistasi?

MInä juon yksin kotona. Monikaan ei usko alkoholismiini. Ei näy vielä ulkonäössä ym.

Vierailija
24/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ota Antabusta? Alkoholisti on mestari keksimään tekosyitä, millekään ei voi mitään. 

Vierailija
25/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset tekemistä niin suosittelen että kirjoitat elämästäsi tarinan tähän päivään saakka. Kirjoita noin viiden vuoden pätkissä. Kirjoita käsin nk kaunolla niin opit samalla kirjoittamaan. Osta kopiopaperia A4 kokoa (500 arkkia=nk riisi, hinta noin 5-10 euroa). Tietsikalta voi kaikki kadota. 

Ala piirtämään ja käytä tota yllä mainittua paperia. Piirrä mitä vain mutta isokokoista niin että tommonen yllä mainittu arkki täyttyy... Lyijykynä HB on keskipehmeä, pehmeämmät on merkitty B:lla ja kovemmat H:lla esim 3B tai 3H. 

Vierailija
26/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole alkoholisti mutta juon  3 kertaa kuukaudessa. Viinan himo vapaapäivänä voi silti olla kova ja juomista suunnittelee ja odottaa.

Vierailija
27/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo kaikille keskustelijoille! Varsinkin tämä alkosta eroon päässeen kertomus on todella voimaannuttava.

Ja suomessa tosiaan voi olla vaikea saada apua ja tukea raitistumiseen, jos sinulla on vielä työ ja kulissit pystyssä. Lääkäritkään eivät usko (taitavat juoda itsekin). On kummallista, että juomistaan pitää vakuutella.

"No ala kohtuukäyttäjäksi!" "No siinäpä hyvä vinkki, kiitos!"

Vierailija
28/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin kumoat juoman lasista kurkkuusi ajattele: tämä juoma on myrkyllistä juoda. Tulen siitä sairaaksi.

Vierailija
29/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholia vastaan kuulu taistella. Joko käytät kohtuullisesti tai sitten et käytä ollenkaan. Ei ole mitään "pieniä voittoja".

Jos tunnistat itsessäsi alkoholistin, et juo enää pisaraakaan. Se on helppo päätös, koska oma käsi on se, joka juoman kurkusta kaataa.

Vierailija
30/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä vinkki tuo kirjoittaminen, kiitos! Piirtää en osaa yhtään, mutta käsitöitä teen ja lukisin enemmän, jos en olisi kaiket vapaa-ajat vähintään hiprakassa.

Vierailija
31/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nähnyt kun toinen on saattohoidossa alkoholista aiheutuneesta taudista, niin se ainaki shokeeraa hyvin.

Vierailija
32/33 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nähnyt kun toinen on saattohoidossa alkoholista aiheutuneesta taudista, niin se ainaki shokeeraa hyvin.

No ei sekään auta. Alkoholisti juo itsensä aina hautaan, vaikka se saattohoitopotilas olisi lopppuun asti saman katon alla.

Vierailija
33/33 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Viisi pv juomatta. Niin kuin aina ennenkin, kun olen yrittänyt lopettaa - raittius ei tunnu hyvältä. Masentaa vielä enemmän kuin juominen. En tee kotona sitäkään vähää kuin yleensä, kun ei ole alkoholia kyytipojaksi. Näin käy aina. Silti tiedän, että alkoholi pikkuhiljaa tappaa minut.

Miten te viinasta päässeet pääsitte ensimmäisten raittiusviikkojen yli ja raittiudessa eteen päin?