Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö esim UHT-maitotölkeistä leikata pois se muovinen korkki joka on kiinteästi pakkauksessa...

Vierailija
04.06.2024 |

ennen kuin sen tölkin laittaa kartonkikierrätykseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan varulta sekajätteeseen koko orkesterin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Minä repäsen sen irti kaikista jo käytön yhteydessä kyllä ja laitan muovin keräykseen. Se mikä minua kiinnostaa, että jos ne saa kartonkikeräyksessä irroitettua sen liimatun muovisen kauluksen niistä kartonkitölkeistäkin, niin voinko myös laittaa muuta ihan irrallista muoviroskaa kartonkikeräykseen?

Vierailija
4/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii irottaa, minä kyllä irrotan. Syystä että purkkien litistäminen ja kerääminen yhteen purkkiin helpottuu huomattavasti.

Vierailija
5/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan varulta sekajätteeseen koko orkesterin

Elähän nyt vielä roskiin koko orkesteria heitä, kun Pluff Prothershan ei ole vain rock -yhtye, ohjelmisto käsittää myöskin musiikkia.

Vierailija
6/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Itse purkissakin on muovikalvo, ettei se vuoda. Muovit erotellaan kierrätysprosessissa, mutta ei sinne mitään muoviroskaa kuulu laittaa.

Mutta jos sen kauluksen ja korkin saa erilleen, ne voi laittaa muovinkierrätykseen itsekin. Tietyistä purkeista litistäessä se kaula pullahtaa ulos.

Vierailija
7/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. 

Vierailija
8/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii irottaa, minä kyllä irrotan. Syystä että purkkien litistäminen ja kerääminen yhteen purkkiin helpottuu huomattavasti.

Olen lukenut jostain artikkelista, että nykyään ei suositellakaan enää sitä tölkkien laittamista sisäkkäin, koska kierrätysprosessissa ne voivat olla niin tiukasti sisäkkäin kiinni ettei paketti hajoa koneilla ainakaan ongelmitta. Mitähän suositusta tässä nyt sitten kuuntelisi, kun liikkeellä on keskenään ristiriitaisia ohjeita.

Vierailija
9/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jostain artikkelista, että nykyään ei suositellakaan enää sitä tölkkien laittamista sisäkkäin, koska kierrätysprosessissa ne voivat olla niin tiukasti sisäkkäin kiinni ettei paketti hajoa koneilla ainakaan ongelmitta. Mitähän suositusta tässä nyt sitten kuuntelisi, kun liikkeellä on keskenään ristiriitaisia ohjeita.

"Kartonkitölkit: Litistä maito- ja mehutölkit sekä pakkaa sisäkkäin. Älä silti liioittele, tiiliskivimäiset maitopurkit, joissa on 10 pakkausta sisäkkäin ovat jo haitaksi linjastolla."

Tämä oli keräämön sivuilta. Olisi kiva saada täsmällisempi ohje; montako maitotölkkiä sisäkkäin on maksimimäärä, jonka saa laittaa.

Vierailija
10/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta. No taloyhtiön keräysastiat täyttyvät alta ajan jos jokainen pakkaus laitetaan yksittäin.

En ihmettele yhtään jos joku ei enää vaivaudu kierrätämään oikealla tavalla kun ohjeistuksetkin ovat milloin mitäkin ja muuttuvat tuon tuostakin.

Vierailija
11/11 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierteet ovat oikein baktreeri viljelöimiä meille ei osteta korkki maitoja. mieti ketä äänestät eu vaaleissa. käyrät kurkut, savolaiset koski puuveneet, terva, suomalainen erittäin toimiva pullojen palautus järjestelmä SUOMI EROON EUSTA. juu juu lässyttäjien suojatyö paikka.