Pitääkö esim UHT-maitotölkeistä leikata pois se muovinen korkki joka on kiinteästi pakkauksessa...
Kommentit (11)
Ei tarvitse. Minä repäsen sen irti kaikista jo käytön yhteydessä kyllä ja laitan muovin keräykseen. Se mikä minua kiinnostaa, että jos ne saa kartonkikeräyksessä irroitettua sen liimatun muovisen kauluksen niistä kartonkitölkeistäkin, niin voinko myös laittaa muuta ihan irrallista muoviroskaa kartonkikeräykseen?
Ei tarvii irottaa, minä kyllä irrotan. Syystä että purkkien litistäminen ja kerääminen yhteen purkkiin helpottuu huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Laitan varulta sekajätteeseen koko orkesterin
Elähän nyt vielä roskiin koko orkesteria heitä, kun Pluff Prothershan ei ole vain rock -yhtye, ohjelmisto käsittää myöskin musiikkia.
Ei tarvitse. Itse purkissakin on muovikalvo, ettei se vuoda. Muovit erotellaan kierrätysprosessissa, mutta ei sinne mitään muoviroskaa kuulu laittaa.
Mutta jos sen kauluksen ja korkin saa erilleen, ne voi laittaa muovinkierrätykseen itsekin. Tietyistä purkeista litistäessä se kaula pullahtaa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii irottaa, minä kyllä irrotan. Syystä että purkkien litistäminen ja kerääminen yhteen purkkiin helpottuu huomattavasti.
Olen lukenut jostain artikkelista, että nykyään ei suositellakaan enää sitä tölkkien laittamista sisäkkäin, koska kierrätysprosessissa ne voivat olla niin tiukasti sisäkkäin kiinni ettei paketti hajoa koneilla ainakaan ongelmitta. Mitähän suositusta tässä nyt sitten kuuntelisi, kun liikkeellä on keskenään ristiriitaisia ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut jostain artikkelista, että nykyään ei suositellakaan enää sitä tölkkien laittamista sisäkkäin, koska kierrätysprosessissa ne voivat olla niin tiukasti sisäkkäin kiinni ettei paketti hajoa koneilla ainakaan ongelmitta. Mitähän suositusta tässä nyt sitten kuuntelisi, kun liikkeellä on keskenään ristiriitaisia ohjeita.
"Kartonkitölkit: Litistä maito- ja mehutölkit sekä pakkaa sisäkkäin. Älä silti liioittele, tiiliskivimäiset maitopurkit, joissa on 10 pakkausta sisäkkäin ovat jo haitaksi linjastolla."
Tämä oli keräämön sivuilta. Olisi kiva saada täsmällisempi ohje; montako maitotölkkiä sisäkkäin on maksimimäärä, jonka saa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta. No taloyhtiön keräysastiat täyttyvät alta ajan jos jokainen pakkaus laitetaan yksittäin.
En ihmettele yhtään jos joku ei enää vaivaudu kierrätämään oikealla tavalla kun ohjeistuksetkin ovat milloin mitäkin ja muuttuvat tuon tuostakin.
kierteet ovat oikein baktreeri viljelöimiä meille ei osteta korkki maitoja. mieti ketä äänestät eu vaaleissa. käyrät kurkut, savolaiset koski puuveneet, terva, suomalainen erittäin toimiva pullojen palautus järjestelmä SUOMI EROON EUSTA. juu juu lässyttäjien suojatyö paikka.
Ei.