Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveää tulla mummuksi vanhana, väsynyt jatkuviin pyyntöihin tulla auttamaan lasten hoidossa

Vierailija
04.06.2024 |

Saakeli, että ottaa päähän. Olen 70 v, jäin eläkkeelle kaksi vuotta sitten, ajattelin alkaa nauttimaan elämästäni. Katin kontit, kuopus löysi puolison vasta liki 40-vuotiaana ja nyt heillä on kolme pientä lasta ja kaksoset tulossa ja miniä soittelee jatkuvasti minua apuun. Poikani on töissä,  miniä haluaa olla kotona lasten kanssa, toki poikani tienaakin huomattavasti vaimoaan paremmin. Ison talon rakennuttivat niin töissä on käytävä ja laina maksettava. 

Eikä siinä, kukin elää halujensa mukaan, mutta en oikein jaksaisi olla kuvioissa koko ajan hoitajan roolissa. Kolme sinne tänne juoksevaa lasta väsyttää minut tunnissa, enkä muutenkaan enää tässä iässä ole innostunut leikkimään. Auttaa kyllä voin nk. pakollisista jutuissa, kun on neuvolat ja lääkärit jne., mutta kun pitäisi mennä ulkoiluttamaan lapsia ja viemään pyörälenkille ja leikkikentille jne. 

Miniä on äkäinen jos sanon, että en jaksa ja koko ajan vihjailee, että Tauno, Bertta ja Niilo haluaisivat niin kovasti mummin luo leikkimään. Koko huusholli on sekaisin kun hetken ovat täällä. 

Eilen lopulta sanoin, että ottakaa päiväkotia vaikka kolmena päivänä viikossa, koska en jaksa koko kesää juosta lasten perässä. Miniä suuttui oikein olan takaa ja huusi kuin palosireeni. 

Sekin on jännä, että miniän veljet ja isä ovat ihan toimintakuntoisia ihmisiä, mutta eivät ole koskaan auttamassa. Ei talon maalauksessa, ei pihatöistä, ei yhtään missään. 

Mietin jo kotini laittamista myyntiin, jos muuttaisi vaikka 500 kilsan päähän, saisi olla rauhassa.

Kaikille neuvo, jos isovanhemmista toivotte lastenhoitoapua tehkää lapset nuorina, minäkin olisin 15 vuotta sitten hyvin jaksanut, nyt en enää. 

Huh, helpotti kun sain purkaa, nyt alan siivoamaan kotini. 

Kommentit (346)

Vierailija
341/346 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy asuntosi ja muuta 100 km päähän. Kyllä nykyvanhemmat saa itse kantaa vastuunsa lapsistaan

Vierailija
342/346 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nää pitäisi mennä isovanhemman jaksamisen mukaan. Monille ikääntyneelle yksi rauhallinen lapsi menettelee, mutta joku kolme kappaletta, no huh huh sentään... Oma äidinäitini oli esimerkiksi 75-vuotias, kun itse olin koko kesän hänen luonaan ennen ekaluokan alkua. Muistelen lämmöllä häntä, RIP mummi! 

Juuri noin! Meilläkin meni niin, että mummo ja vaari jaksoivat yhden rauhallisen lapsen. Se toi heille sopivasti sisältöä eläkepäiviin. Kolmea riehuvaa penskaa eivät ottaneet, eikä heitä siihen pyydettykään. Rajansa kaikella.

Arvaten tämä rauhallinen lapsi on juuri sinun jälkikasvuasi?

Kyllä, yksi kolmesta lapsestamme tosiaankin oli rauhallinen ja helppo lapsi. Vanhempani ottivat hänet mielellään mummolaan. Kahta rasavilliä sisarusta eivät jaksaneet ottaa hoitoonsa. 

Väärin on väsyttää vanhempia ihmisiä liian isoilla urakoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/346 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tää on kyllä kumma juttu. Puhun nyt suurista ikäluokista, eli päälle 70 vuotiaista.

Munkin äiti kuuluu kyseiseen joukkoon. Ja niin vaan tuuppasi minutkin mummulle hoitoon. 

Suuret ikäluokat ei hoitanut omia kersojaan ja nyt ne ei suostu hoitamaan lapsenlapsiaan.

Suuret ikäluokat on siis yhtäkuin sinun äitisi.  Se yksi ihminen koko valtaisassa joukossa.

Siinäpä vaan mutkat suoriksi.  Sinut "tuupattiin" mummulle hoitoon.  Ihan vaan kyselemättä.

Enpä usko.  Kyllä se on ollut keskenään sovittu asia, ja ihan yhtä lailla tänäkin päivänä monet mummut hoitavat lapsenlapsiaan.  Nykyään on vain päiväkodit, silloin aikanaan ei ollut. Ajat on olleet ihan toiset.

60-luvun lopulla meidän naapurin rouva hoiti lapsia, ja niitä tuotiin hänelle hoitoon vaikka kuinka paljon.  Itse asiassa pari lasta tuli sitten

Kyllä mummu töissä oli, olin mukana ja olin myös tarhassa. Molemmat, äiti ja mummu teki vuototyötä eli osan mummun kanssa vietetystä ajasta ymmärrän. Sitä en ymmärrä, että miksi minun täytyi viettää myös kaikki viikonloput mummun kanssa. 

täällä on pyörinyt ketju : -70 luvun äidit, oliko teilläkin tällaista tjsp, pitkä ketju. Lue sieltä, mitä se on ollut se meno silloin.

Vierailija
344/346 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ilmanen piika se Anoppi on ? 

Vierailija
345/346 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä laittaa tämä viestiketju kälylle joka väsäsi lapsen yli 4-kymppisenä yksin ja nyt jatkuvasti käyttää lapsenvahtina  80-vuotiaita vanhempiaan. Ja nämä ovat väsyneitä mutta eivät uskalla kieltäytyä. 

Vierailija
346/346 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mummu pitää jättää rauhaan viihtymään ihan yksin. Bye!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi