Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on laiska mies, mitä teen hänen kanssaan?

Vierailija
03.06.2024 |

Mitä avuksi, kun pienet muistutukset ei riitä. Mies ei ole kertaakaan imuroinut, eikä pyyhkinyt pölyjä. 90% muustakin siistimisestä ja kotitöistä jää vaimon vastuulle.

Joskus oikeasti vituttaa, kun saa töistä tullessa laittaa tyhjän leipäpussin roskiin (se roskis kun on siinä 2m päässä, miksi ei itse laittanut). Kantaa olohuoneen pöydältä astian pesukoneeseen... ja kerätä eteisen lattialta miehen likaiset sukat, alushousut ja t-paidan pyykkikoriin. Miksi tyhjä sipsipussi on olohuoneen pöydällä ja tyhjä limpparipullo olohuoneen lattialla? Miksi niitä vaatteita ei voi suoraan laittaa pyykkikoriin tai miksi sitä lautasta ei voi kantaa astianpesukoneeseen? Miehen kengissä tulee hiekkaa eteiseen, miksi se hiekka ei siitä lähde, kun vasta sitten kun vaimo imuroi?

Kun tiskialtaassa on astioita ja astianpesukone täysi, onko se paljon vaadittu, että mies laittaa sen koneen pyörimään ja siivoaa tiskialtaat. Joskus imuroidessa annan raivon tulla esiin, mies katsoo vain hiljaa telkkaria sohvalla maaten... tuntuu että mies liki aina on siinä sohvalla vaakatasossa telkkaria katsomassa. Miehen työ vastaan minun työ? Onko miehen työ raskaampaa ja se oikeuttaa laiskuuteen kotona? Itse esim. nyt 3vk aikana pidän töistä vain 2 vapaapäivää ja teen 170 työtuntia 3vk aikana. Miehellä työ kolmessa vuorossa, työpäivän pituus 7-16h (työmatkoihin menee n. 2h).

En tarkoita, että miehen pitäisi pitkän työpäivän jälkeen siivota. Mutta kun edes vapaapäivänä laittaisi sen likaisen astian suoraan pesukoneeseen, eikä jättäisi sitä tiskialtaaseen, odottamaan sitä, että minä sen siivoan siitä pois. Tai että se tyhjä leipäpussi tai piimä purkki menisi suoraan roskikseen, eikä jäisi siihen pöydälle odottamaan, että se toinen kyllä siivoaa. Kun edes kerran kuukaudessa imuroisi tai pyyhkisi pölyt.

Kyllähän sitä kotitöitäkin tekee, mutta kun näyttää ettei miehellä ole mitään siisteystajua, saa kerätä ja siivota sen sotkuja. Lapsia ei ole, joten lapset ei meillä sotke. Vapaapäivänä siivoaminen ei niinkään rassaa, mutta työpäivän päätteeksi se raivostuttaa välillä kympillä. Täytyykö räjähtää kunnolla, tyyliin "oksat pois"... karjua niin että naapuritkin kuulee?! Vai lähdenkö viikoksi pois ja jätän jälkeeni kirjeen "otin lomaa kotitöistä, mitäs et auttanut.. palaan jos palaan, viikon päästä"?! Kutsunko kotiin vihaisen siivoojan joka toinen viikko ja laitan laskun tulemaan miehelle?! Sanonko ei sänkypuuhille, vedoten väsymykseen?! Kannanko sen helvetin sohvan ja telkkarin pihalle?? Mitä teen =((

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä äiä siivoaisi kun joku siivoaa puolestaan. Kyllä mullekin saa tulla siivoamaan. Mulla ei ole miestä ja asun yksin. Ois kiva kun sais jostain ilmaisen siivoajan. Eli ihan oma vika kun siivoat. Pistä äiä siivoamaan tai ulos.

MIKÄ äiä?

Vierailija
62/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aikani kiukkupäissäni keräilin miehen roskia ja likaisia vaatteita sinne, minne kuuluvat. En ole nalkuttajatyyppiä, mutta aika ajoin ärähdin asiasta. Se auttoi vähäksi aikaa, kunnes taas alkoi rojut jäädä tasan siihen, mihin sattuivat putoamaan. Nykyään en enää koske miehen jättämiin ryöniin, enkä varsinkaan likaisiin vaatteisiin. Annan lojua siinä, missä ovat, jos siivoan, siivoan siitä ympäriltä. Kyllä ne tavarat jossain vaiheessa löytävät tiensä roskikseen/pyykkikoriin/kaappiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä Suomen nykynaiset MIESVIHAN LIETSONTAA...

Eiköhän olisi aika toteuttaa tasa-arvo ja laittaa myös naisille joku palkaton velvollisuus vankilan uhalla - kuten miehilläkin on palkaton asetyö, jossa opitaan pitämään mm sängyt todella pedattuina, kaapit ja vaatteet sellaisessa järjestyksessä mistä nykynaisilla ei ole mitään tietoa jne!

Jännästi ne opit vain tahtoo suurimmalta osalta miehiä unohtua, kun pääsevät takaisin siviiliin. Oma mieheni, AUK:n käynyt, petaa sängyn vain silloin, kun on tulossa vieraita (meillä ei makkaria pysty sulkemaan kokonaan pois käytöstä siksi aikaa, jos pystyisi, ei varmasti petaisi silloinkaan) ja vaatteensa ovat yleensä vaatekaapin ulkopuolella, useimmiten läjässä lattialla sängyn vieressä, josta kaapille on matkaa noin kaksi metriä. Ne vaatteet, jotka päätyvät kaappiin ovat siellä hujan hajan, puhtaat ja puolipitoiset sekaisin, osa roikkuu puoliksi hyllyjen reunojen yli niin, ettei ovea saa suljettua kunnolla. Roskat jäävät lojumaan siihen, minne sattuvat kädestä tippumaan (ei taatusti armeijassa sallittu tätäkään), kengät kertyvät kasaksi ulko-oven eteen... Ihan loputtomasti voisin jatkaa listaa, mitä mieheni tekee täysin päinvastoin kuin armeijassa vaaditaan (tai ainakin hänen aikanaan vaadittiin). Eikä ole ainoa.

Ei me naisetkaan olla täydellisiä, mutta suurin osa meistä petaa sängyn muulloinkin kuin jouluksi, vie roskat roskiin ja pitää likaiset vaatteet erossa puhtaista, vaikka suurin osa meistä ei ole armeijaa käynyt. 

64/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko teillä varaa hommata asunto, missä mies saisi ihan OMAN HUONEEN?

Missä saisi sitten jättää tyhjät sipsipussit ihan minne itse haluaa jne.

Vierailija
65/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen pankit valittivat kun asiakkaat kantaa vain hiekkaa lattioille, nyt näköjään naiset syyttää miehiä samasta. Kyllä oikeistolainen ylimielisyys ja röyhkeys sekä ihmisviha leviää tässä yhteiskunnassa kuin syöpä :/

Mikä vimma ja kiire sulla on siivota jatkuvasti kun mikään koti ei pysy kumminkaan huippusiistinä kuin 2 sekuntia siivoamisen lopettamisen jälkeen. Kyllä ne sotkut kerkeää siivota pois siitä myöhemminkin.

Ihan sama juttu on silloin, kun miestä panettaa. Mikä vimma on silloin panna, kun parin sekunnin päästä miestä panettaa uudestaan? Kyllä panna ehtii sitten joskus myöhemminkin, vaikka kesälomalla. Ottakaa ihan rennosti.

Vierailija
66/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko naiset näiden luuserimiesten ilmaisia orjia.

Tolleen toimiva mies ei rakasta tai arvosta teitä, ei sitä tarvi erikseen vauvapalstalta kysyä. 

Silloin kun mies rakastaa sua, se tuo vaikka kuun taivaalta että oisit onnellinen. Jos se ei välitä sun hyvinvoinnista edes sen vertaa että laittaisi sen leipäpussin roskiin, on selvää että olet sille kodinhoitaja siihen asti, kun se löytää sen naisen jonka puolesta se vie sen pussin roskiin.

Vierailija
67/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tilaa semmoinen alastonsiivooja kotiin. miestä alkaa ainakin sen verran kiinnostaa, että näkee, miten siivotaan

Tuohan on hyvä idea. Itse tosin pyytäisin siivoojaa laittamaan bokserit päälle, kun en halua katsoa miten siivotessa muna ja kassit heiluu ja karvainen takapuoli pyörii.

Vierailija
68/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ota siivouksesta kokonaisvaltaista vastuuta. AP, ihana miehesi tekee, kun kerrot yhden asian . Jouduin muutamaksi päiväksi sairaalaan. Pyysin, että mies laittaisi sillä aikaa riskit koneeseen ja pyyhkisi pöydät. Näin oli tehnyt. Mies ei koskaan imuroi. Ostettiin robotti-imuri.  Pyykkiin menee vain pyykkikorissa olevat vaatteet. Muut jää pesemättä. Toimii. Useimmilta miehiltä puuttuu siivoussilmä.

Et kirjoittanut, mikä yksi asia pitää miehelle kertoa?

Vierailija
69/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan tajua tuota marttyyrimaista piikomista. Räjähdä. Laita haarat kiinni! Tee selväksi että et ole mikään kotitalouskone. Äläkä vie mitään sen tiputtamaa sen omaa tavaraa paikoilleen, vaan jos siltä jää vaatteita tms. sen omaa lattialle, niin kasaa sen sängyn päälle tai vie roskiin. Noin mun faija teki mun teini-aikoina. Se tyhjensi mun karmean työpöydän suoraan jätesäkkiin. Sain jonkun kerran hakea roskiksesta mun romuja.  Oppi siinä äkkiä että lauantai on tosiaankin siivouspäivä. 

Mutta oikeasti, koira harvoin pääsee karvoistaan ja itse kyllä vaihtaisin miestä.....! Koska se sun mieliksi ehkä vähän aikaa laittaa tavaroita, mutta palannee taas vanhaan kun lopetat nalkuttamisen. Ja taas sä olet piikomassa. Noinko haluat viettää loppuelämäsi? Lastenkin kanssa on helpompaa, ne oppii kun jo taaperosta leikin varjolla opettaa, mutta aikuisen ihmisen luonteen muuttaminen onkin jo toinen juttu. 

Mulla oli aikoinaan yksi kriteeri miestä etsiessä, että piiaksi en kenellekään ryhdy. Oli yksi aika vauhdikas toimittaja, jonka koti oli kauhea pölyläävä. Ja minä olen pölylle allerginen. Mökkikin oli samassa kunnossa ja hiirenkakassa. Heitin tyypille heti saavuttuamme harjan ja rätin ja hän ihmeissään, että mitä hän tällä tekee? Se oli siinä, suhde loppui sen viikonlopun jälkeen.

Samoin dumppasin yhden itseäni 10 vuotta vanhemman äijän, kun jätti käytetyt alushousut olkkarin pöydälle. Hyi helv...

Oma mies löytyi kyllä ja on siisti :), osallistuu kotitöihin ihan oma-aloitteisesti ja lapsemmekin oppivat, että tavarat paikoilleen ja lauantai on siivouspäivä....teinit opetettiin pesemään itse pyykkinsä.

Älä missään nimessä jatka tuollaisen ihmisen kanssa enää piikomista! Molemmat teette työtä ja koti on yhteinen yritys, sinä et ole mikään kotitalousrobotti. 

N54v

Vierailija
70/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan tuon kanssa lapsia tee. Mä olisin jo eronnut moisesta. Eihän tuosta näytä olevan mitään iloa, jos vaan töissä käy ja sohvalla makaa.

Mulla on taas vaimo tuommoinen :( ja silti vaan valittaa. Vapaapäivinä kyllä siideri maistuu, ei siivoominen eikä seksi.

Vierailija
71/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on sellainen että siivoaa kyllä. Tänä aamuna mieheni heräsi  viideltä imuroimaan sänkyn alta kun katsoi sinne ja oli pölyä enkä itse saanut nukkua sitten siinä metelissä. Mieheni tiskaa kyllä aina astiat heti ja keittiön pitää olla aina siisti. Mieheni imuroi vaikka 23.00 aikaan jos näkee jossain leivänmuruja tai pölyä. Ja mies katsoo aina aamulla että keittiö on siisti kun lähtee kalaan koska kun tulee kalasta niin alkaa perata ahvenia siinä keittiössä ja ei saa olla mitään astioita siinä tiellä pöydällä.

Vierailija
72/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä joskus siivoamatta!

Toki voi johtua esim tarkkaavaisuushäiriöstä 

Vierailija
73/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep onhan tarina taas, kuuluu sarjaan provo, mut mukavaa päivää Ap. 

Vierailija
74/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä asu miehen kanssa joka ei siivoo. Sano sille että muuta pois koska ei sinusta ole hyötyä joten voit muuttaa pois omaan kotiin ja saa sitten asua likaisessa asunnossa yksin koska ei siivoa koskaan.

Vierailija
75/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta pesemästä kaikki mikä ei ole löytänyt pyykkikoriin.

Puolison jäljiltä olevat roskat viet hänen sängylleen tai sohvalle missä makaa. Näin toimit pari viikkoa, sitten vakava keskustelu. Jos meno ei muutu, ero lienee paras ratkaisu.

Vierailija
76/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän ei kehtaa tehdä rikosilmoitusta jos naisena vedät vätystä silloin tällöin turpaan. Tai edes jaksa tehdä kun siis on laiska vätys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän