Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on laiska mies, mitä teen hänen kanssaan?

Vierailija
03.06.2024 |

Mitä avuksi, kun pienet muistutukset ei riitä. Mies ei ole kertaakaan imuroinut, eikä pyyhkinyt pölyjä. 90% muustakin siistimisestä ja kotitöistä jää vaimon vastuulle.

Joskus oikeasti vituttaa, kun saa töistä tullessa laittaa tyhjän leipäpussin roskiin (se roskis kun on siinä 2m päässä, miksi ei itse laittanut). Kantaa olohuoneen pöydältä astian pesukoneeseen... ja kerätä eteisen lattialta miehen likaiset sukat, alushousut ja t-paidan pyykkikoriin. Miksi tyhjä sipsipussi on olohuoneen pöydällä ja tyhjä limpparipullo olohuoneen lattialla? Miksi niitä vaatteita ei voi suoraan laittaa pyykkikoriin tai miksi sitä lautasta ei voi kantaa astianpesukoneeseen? Miehen kengissä tulee hiekkaa eteiseen, miksi se hiekka ei siitä lähde, kun vasta sitten kun vaimo imuroi?

Kun tiskialtaassa on astioita ja astianpesukone täysi, onko se paljon vaadittu, että mies laittaa sen koneen pyörimään ja siivoaa tiskialtaat. Joskus imuroidessa annan raivon tulla esiin, mies katsoo vain hiljaa telkkaria sohvalla maaten... tuntuu että mies liki aina on siinä sohvalla vaakatasossa telkkaria katsomassa. Miehen työ vastaan minun työ? Onko miehen työ raskaampaa ja se oikeuttaa laiskuuteen kotona? Itse esim. nyt 3vk aikana pidän töistä vain 2 vapaapäivää ja teen 170 työtuntia 3vk aikana. Miehellä työ kolmessa vuorossa, työpäivän pituus 7-16h (työmatkoihin menee n. 2h).

En tarkoita, että miehen pitäisi pitkän työpäivän jälkeen siivota. Mutta kun edes vapaapäivänä laittaisi sen likaisen astian suoraan pesukoneeseen, eikä jättäisi sitä tiskialtaaseen, odottamaan sitä, että minä sen siivoan siitä pois. Tai että se tyhjä leipäpussi tai piimä purkki menisi suoraan roskikseen, eikä jäisi siihen pöydälle odottamaan, että se toinen kyllä siivoaa. Kun edes kerran kuukaudessa imuroisi tai pyyhkisi pölyt.

Kyllähän sitä kotitöitäkin tekee, mutta kun näyttää ettei miehellä ole mitään siisteystajua, saa kerätä ja siivota sen sotkuja. Lapsia ei ole, joten lapset ei meillä sotke. Vapaapäivänä siivoaminen ei niinkään rassaa, mutta työpäivän päätteeksi se raivostuttaa välillä kympillä. Täytyykö räjähtää kunnolla, tyyliin "oksat pois"... karjua niin että naapuritkin kuulee?! Vai lähdenkö viikoksi pois ja jätän jälkeeni kirjeen "otin lomaa kotitöistä, mitäs et auttanut.. palaan jos palaan, viikon päästä"?! Kutsunko kotiin vihaisen siivoojan joka toinen viikko ja laitan laskun tulemaan miehelle?! Sanonko ei sänkypuuhille, vedoten väsymykseen?! Kannanko sen helvetin sohvan ja telkkarin pihalle?? Mitä teen =((

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset valittaa aina.

jos mies on siistimpi kuin nainen, niin se vasta onkin paha asia. siitäkin on palstalla välillä aloituksia. naiset eivät voi kestää sitä, että joku on heitä siistimpi. keskustelujen mukaan naiset ottavat mieluummin sotkuisen miehen kuin siistin. joka tapauksessa naiset valittavat aina, oli mies sitten millainen tahansa.

Vierailija
42/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä äiä siivoaisi kun joku siivoaa puolestaan. Kyllä mullekin saa tulla siivoamaan. Mulla ei ole miestä ja asun yksin. Ois kiva kun sais jostain ilmaisen siivoajan. Eli ihan oma vika kun siivoat. Pistä äiä siivoamaan tai ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ota siivouksesta kokonaisvaltaista vastuuta. AP, ihana miehesi tekee, kun kerrot yhden asian . Jouduin muutamaksi päiväksi sairaalaan. Pyysin, että mies laittaisi sillä aikaa riskit koneeseen ja pyyhkisi pöydät. Näin oli tehnyt. Mies ei koskaan imuroi. Ostettiin robotti-imuri.  Pyykkiin menee vain pyykkikorissa olevat vaatteet. Muut jää pesemättä. Toimii. Useimmilta miehiltä puuttuu siivoussilmä.

Vierailija
44/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamammat ovat aina ongelmissa miestensä kanssa 😂🤣

En mä ole, mulla on oikein hyvä mies. Siitä vaan ei ole paljoa kirjoitettavaa, omaa onneaan on epäkohteliasta hieroa toisten naamaan. 

Saattaapi vääristää ketjuja tämäkin ilmiö.

miesten haukkuminen taas on kohteliasta ja erittäin suotavaa tällä palstalla ja muuallakin nykyisenä miesvihan aikakautena

Vierailija
45/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole, mulla on oikein hyvä mies. Siitä vaan ei ole paljoa kirjoitettavaa, omaa onneaan on epäkohteliasta hieroa toisten naamaan. 

Saattaapi vääristää ketjuja tämäkin ilmiö.

miesten haukkuminen taas on kohteliasta ja erittäin suotavaa tällä palstalla ja muuallakin nykyisenä miesvihan aikakautena

No jos joku joutuu elämään laiskan kumppanin kanssa, sitä saa kyllä haukkua sukupuolesta riippumatta, sellainen on meinaan kamala rasite puolisolleen. Mä kyllä jättäisin enkä jäisi haukkumaan, vain itseään voi muuttaa enkä näe syytä viettää ehkä ainokaista elämää jatkuvia pettymyksiä tuottavan ihmisen kanssa. Ehkä ap on kärsivällisempi.

Vierailija
46/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilta miehiltä puuttuu siivoussilmä.

Tämä taitaa olla se pääpointti.

Ei miestä häiritse vaikka samoissa lakanoissa olisi hikoiltu jo 4 viikkoa. Ei häiritse vaikka vessanpönttöön jää likaa. Eivät häiritse ruokapöydän muruset (mahtuuhan sinne sekaan syömään) eivät häiritse roskiskaapin ovessa tai lattianedustalla olevat tee/kahviläiskät. Kun mikään ei häiritse, eikä sitä sotkua edes huomaa!

Nainen ei helposti rentoudu kun ympärillä vallitsee epäjärjestys. Kotona rentoudutaan ja parhaiten se käy, kun on siistiä ja puhdasta. Kun joka nainen ei voi olla prinsessa tai kuningatar, niin halu pitää silti se oma pieni "valtakunta" nättinä ja siistinä on jotenkin siellä naisen nahoissa ohjelmoituna.

Vierailija
47/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun mieheni olisi tuollainen sottapytty (onneksi ei ole, sillä siinä tapauksessahan hän ei olisi mieheni), keräisin kaikki ne sipsi- ja leipäpussit, likaiset kalsari ja sukat, astiat ja muut romut ja kippaisin ne äijän vuoteeseen. Luulisi keräävän ne siitä ennen kuin siinä voi nukkua. Tai jää sitten sinne sohvalle kaivelemaan napaansa, jolloin roskavuori vuoteessa kasvaisi seuraavana päivänä.

Vierailija
48/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuollaisessa suhteessa? 

Miksi et palkkaa siivoojaa?

Missä lapsen isä on?

Olen samaa mieltä, missä "lapsen" isä on!

ET OLE sen ÄITI, vaan sun pitäs olla tasaveroinen kumppani!

Kerää sen tavarat aina muovikasseihin, sen sängyn viereen!

Kun alkaa kalsarit loppumaan niin ehkä herää!

Nalkuttaa ei kannata, koska jos äiti on tehnyt samaa, eikä ole silti oppinut, on se siis turhaa!

Muuttaisin itse pois!

Ei tuo ole parisuhde!

Vierailija
49/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
50/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chillaa sen kanssa, ei kai sen kanssa muutakaan voi tehdä kun on laiska.

Nykyaikainen kolmiottelu, syönti-juonti-nainti vois toimia

Vierailija
51/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä valitat? Mikä hinku siivota heti? Aina ei huvita eikä jaksa. Kyllä se astianpesukone menee päälle kun tarvitsee jotain tiettyä kokkaukseen, kestää tunnin verran ja sit koneellinen astioita valmiina. Miksei se tyhjä sipsipussi saa olla olkkarin pöydällä ja tölkki lattialle? Hikiset vaatteet helpoin heittää nopee lattialle ja rojahtaa sohvalle kalsareissaan. Kyllä ne viedään pyykkikoriin kun jaksaa/uutta energiaa. Ota rennosti.

Se kalikka eiku se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!

Vierailija
52/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teette noin paljon töitä, niin ei ole ihme, että siivoilu ei nappaa. 

MIKSI monikossa! NAINEN siellä työt tekee...ja kotityöt.

Mies makaa ja haisee!

Vierailija
53/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu ongelma monessa perheessä. Muttei kannata hermoja menettää moisen takia. Ota siivooja, jonka maksatte puoliksi. Tai laskuta mieheltäsi siivoukseen käyttämästäsi ajasta.

Itse olen luovuttanut aikaa sitten. Kerään nykyisen ukon kalsarit kitisemättä lattialta, paikasta johon ne putosivat hänen jalastaan edellisenä iltana. Olen tosin nykyisin kotosalla kaiket päivät, ja mies käy töissä, joten roolienjako on ihan selvä. Hän maksakoon laskut, ja minä olen kodin orjatar :)

En ole tähän päivään mennessä seurustellut miehen kanssa, joka olisi tiskannut, pessyt vessan, imuroinut tai pölyjä pyyhkinyt. Edellisen kanssa meillä kävi siivooja, koska meillä kummallakin oli pitkät työpäivät.

Koti on se paikka, jossa ihminen lepää ja rentoutuu. Ei kannata olla turhan nipo siivouksen ja järjestyksen suhteen. Oma äitini oli aina pahalla tuulella perjantaisin imuroidessa, ja koko perheen lakanoita vaihtaessa. Itse otan vähän

Vierailija
54/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoppa peiliin, vastaus on siellä!

Vierailija
55/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasialainen nainen tekee kaiken valittamatta. Pyri samaan.

Kävit sitten orjan hakemassa kun et pysty suomalaisen naisen kanssa! buuuu

Vierailija
56/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ota siivouksesta kokonaisvaltaista vastuuta. AP, ihana miehesi tekee, kun kerrot yhden asian . Jouduin muutamaksi päiväksi sairaalaan. Pyysin, että mies laittaisi sillä aikaa riskit koneeseen ja pyyhkisi pöydät. Näin oli tehnyt. Mies ei koskaan imuroi. Ostettiin robotti-imuri.  Pyykkiin menee vain pyykkikorissa olevat vaatteet. Muut jää pesemättä. Toimii. Useimmilta miehiltä puuttuu siivoussilmä.

Hyviä luovia ratkaisuja. Teillä oli käytännön ongelmia ja keksitte niihin teille sopivia ratkaisuja. Nämä vain eivät kelpaa suomalaiselle siivoushirmulle. Ap:n ongelma ei nimittäin oikeasti ole se, että mies ei siivoa, vaan se, että mies ei siivoa juuri sillä tavalla ja juuri sillä hetkellä, kuin ap haluaa. Tämä ongelma ratkeaa vain siten, että ap:n mies alistuu vaimonsa yksityiskohtaisiin vaatimuksiin. Harva ihminen näin tekee. Jos minun mies tuolla lailla hengittäisi niskaan ja vaatisi, olisin pakannut laukkuni jo ajat sitten. 

Vierailija
57/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei tehnyt kotitöitä, eikä edes siihen päälle osallistunut laskujen maksuun. Niinpä erosin. Nyt pääsen paljo paljon helpommalla kahden lapsen kanssa kuin silloin, kun keräilin mieheni sukkia, keräilin astioita, pesin likapyykkiä, kannoin niska vääränä kaupasta ruokaa, puunasin, jynssäsin ja käytin kaiken vapaa-aikani siivoamiseen ja kotitöihin.

Nyt meillä eletään koko ajan siististi, viedään tavarat paikoilleen. Imurointi käy helposti ja on aina siistiä. On niitä varmasti siistejäkin miehiä. Sellaisen minä ottaisin... ja voisin hoitaa imuroinnit, tiskit ja silitykset. Mutta sottapytyn jälkiä en jaksa/halua siivota.

Nainen, mies arvostaneen kodin puhtautta mutta hänen siisteystasoon riittää usein että siivotaan kämppä esim. pari kertaa viikossa. Miestä ei häiritse jos sipsipussi lojuu pöydällä esim. 1-2 päivää. Mikään ei ole ärsyttävämpää k

Joo, tuo voi toki olla ongelma tuo erilaiset siisteyskäsitykset Tosin, jos se olisi ongelma, se ratkeaisi sillä, että molemmat tulevat hieman vastaan. Yleensä siten, että se sotkuisempi huomaa ensimmäisen huomautuksen jälkeen korjata jälkensä kerralla. Näitähän et täällä palstalla juuri siksi näe, koska niistä ei tarvitse valittaa. Tässäki tapauksessa on kyse vain patalaiskasta ja empatiakyvyttömästä vätyksestä, joka makaa siellä sohvalla, koska kyllä se vaimo noi hoitaa, valittaa vähän, mutta hoitaa sitten

Vierailija
58/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä luovia ratkaisuja. Teillä oli käytännön ongelmia ja keksitte niihin teille sopivia ratkaisuja. Nämä vain eivät kelpaa suomalaiselle siivoushirmulle. Ap:n ongelma ei nimittäin oikeasti ole se, että mies ei siivoa, vaan se, että mies ei siivoa juuri sillä tavalla ja juuri sillä hetkellä, kuin ap haluaa. Tämä ongelma ratkeaa vain siten, että ap:n mies alistuu vaimonsa yksityiskohtaisiin vaatimuksiin. Harva ihminen näin tekee. Jos minun mies tuolla lail

Eihän tuo unelmaurho siivoa edes omia jälkiään. Yök, mikä porsas.

Vierailija
59/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Mikä vimma ja kiire sulla on siivota jatkuvasti kun mikään koti ei pysy kumminkaan huippusiistinä kuin 2 sekuntia siivoamisen lopettamisen jälkeen. Kyllä ne sotkut kerkeää siivota pois siitä myöhemminkin.

Kyse EI OLE siitä! MIKSI jätät sukkasi ja kalsarisi yleisille paikoille kotona, miksi et laita suoraan pyykkikoriin? MIKSI et laita roskiasi roskikseen, astioitasi tiskiin!

Mulla oli poika kasvamassa. Isänsä näytti mallia, ilman sanoja, kävi kaupassa, sei astiat koneeseen, vaatteet pyykkiin. KOSKAAN ei tarvinnut nalkuttaa moisista asioista!

Nyt poika on omillaan ja on het niin siistiä niin siistiä! KAverinsakin vievät roskansa roskiin ilman hänen nalkutusta, vaikka kotonaan eläöisivät kuin pellossa!

MISSÄ SUN ISÄ OLI KUN TAVOILLE PITI OPPIA!

Vierailija
60/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jännän hait ja jännän sait.

ei jännät miehet siivoa. se on nössömiesten ja akkojen hommaa.

Sinä et ole siis jännämies! M.O.T.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän