Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on laiska mies, mitä teen hänen kanssaan?

Vierailija
03.06.2024 |

Mitä avuksi, kun pienet muistutukset ei riitä. Mies ei ole kertaakaan imuroinut, eikä pyyhkinyt pölyjä. 90% muustakin siistimisestä ja kotitöistä jää vaimon vastuulle.

Joskus oikeasti vituttaa, kun saa töistä tullessa laittaa tyhjän leipäpussin roskiin (se roskis kun on siinä 2m päässä, miksi ei itse laittanut). Kantaa olohuoneen pöydältä astian pesukoneeseen... ja kerätä eteisen lattialta miehen likaiset sukat, alushousut ja t-paidan pyykkikoriin. Miksi tyhjä sipsipussi on olohuoneen pöydällä ja tyhjä limpparipullo olohuoneen lattialla? Miksi niitä vaatteita ei voi suoraan laittaa pyykkikoriin tai miksi sitä lautasta ei voi kantaa astianpesukoneeseen? Miehen kengissä tulee hiekkaa eteiseen, miksi se hiekka ei siitä lähde, kun vasta sitten kun vaimo imuroi?

Kun tiskialtaassa on astioita ja astianpesukone täysi, onko se paljon vaadittu, että mies laittaa sen koneen pyörimään ja siivoaa tiskialtaat. Joskus imuroidessa annan raivon tulla esiin, mies katsoo vain hiljaa telkkaria sohvalla maaten... tuntuu että mies liki aina on siinä sohvalla vaakatasossa telkkaria katsomassa. Miehen työ vastaan minun työ? Onko miehen työ raskaampaa ja se oikeuttaa laiskuuteen kotona? Itse esim. nyt 3vk aikana pidän töistä vain 2 vapaapäivää ja teen 170 työtuntia 3vk aikana. Miehellä työ kolmessa vuorossa, työpäivän pituus 7-16h (työmatkoihin menee n. 2h).

En tarkoita, että miehen pitäisi pitkän työpäivän jälkeen siivota. Mutta kun edes vapaapäivänä laittaisi sen likaisen astian suoraan pesukoneeseen, eikä jättäisi sitä tiskialtaaseen, odottamaan sitä, että minä sen siivoan siitä pois. Tai että se tyhjä leipäpussi tai piimä purkki menisi suoraan roskikseen, eikä jäisi siihen pöydälle odottamaan, että se toinen kyllä siivoaa. Kun edes kerran kuukaudessa imuroisi tai pyyhkisi pölyt.

Kyllähän sitä kotitöitäkin tekee, mutta kun näyttää ettei miehellä ole mitään siisteystajua, saa kerätä ja siivota sen sotkuja. Lapsia ei ole, joten lapset ei meillä sotke. Vapaapäivänä siivoaminen ei niinkään rassaa, mutta työpäivän päätteeksi se raivostuttaa välillä kympillä. Täytyykö räjähtää kunnolla, tyyliin "oksat pois"... karjua niin että naapuritkin kuulee?! Vai lähdenkö viikoksi pois ja jätän jälkeeni kirjeen "otin lomaa kotitöistä, mitäs et auttanut.. palaan jos palaan, viikon päästä"?! Kutsunko kotiin vihaisen siivoojan joka toinen viikko ja laitan laskun tulemaan miehelle?! Sanonko ei sänkypuuhille, vedoten väsymykseen?! Kannanko sen helvetin sohvan ja telkkarin pihalle?? Mitä teen =((

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haaveilet tulevaisuudessa lapsista niin heti ero. Kotitöiden määrä moninkertaistuu lasten myötä joten lapsia ei kannata hankkia laiskan miehen kanssa.

Jos jatkossakin aiotte elää vain aikuisten kesken niin voit miettiä millaista elämää haluat viettää. Jos haluat tasa-arvoisen suhteen tai miehen jonka kanssa aktiivisesti käytte yhdessä lenkillä/harrastamassa jne niin kannattaa vaihtaa laiska mies pois. Tuskin muuttuu tuosta ainakaan parempaan suuntaan.

jos sinulle riittää sohvatyyny mieheksi niin jatka ihmeessä suhdetta. Mutta silloin on turha odottaa että mies osallistuisi kotitöihin ym. 

Vierailija
22/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä Suomen nykynaiset MIESVIHAN LIETSONTAA...

Eiköhän olisi aika toteuttaa tasa-arvo ja laittaa myös naisille joku palkaton velvollisuus vankilan uhalla - kuten miehilläkin on palkaton asetyö, jossa opitaan pitämään mm sängyt todella pedattuina, kaapit ja vaatteet sellaisessa järjestyksessä mistä nykynaisilla ei ole mitään tietoa jne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teette noin paljon töitä, niin ei ole ihme, että siivoilu ei nappaa. 

Vierailija
24/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
25/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua? Miksi et eroa? Äläkä vaan sano, koska et pysty! Se on ainoastaan tekosyy!

Koska ap:n, mies on pitkä ja komea alfauros 💪! Niin siksi ap palvelee kiltisti miestään ja toimii tämän nöyränä piikana 😎!

Vierailija
26/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä Suomen nykynaiset MIESVIHAN LIETSONTAA...

Eiköhän olisi aika toteuttaa tasa-arvo ja laittaa myös naisille joku palkaton velvollisuus vankilan uhalla - kuten miehilläkin on palkaton asetyö, jossa opitaan pitämään mm sängyt todella pedattuina, kaapit ja vaatteet sellaisessa järjestyksessä mistä nykynaisilla ei ole mitään tietoa jne!

Kun ei sitä taitoa silti kotona paljon näe käytettävän!

Vierailija
27/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ongelma monessa perheessä. Muttei kannata hermoja menettää moisen takia. Ota siivooja, jonka maksatte puoliksi. Tai laskuta mieheltäsi siivoukseen käyttämästäsi ajasta.

Itse olen luovuttanut aikaa sitten. Kerään nykyisen ukon kalsarit kitisemättä lattialta, paikasta johon ne putosivat hänen jalastaan edellisenä iltana. Olen tosin nykyisin kotosalla kaiket päivät, ja mies käy töissä, joten roolienjako on ihan selvä. Hän maksakoon laskut, ja minä olen kodin orjatar :)

En ole tähän päivään mennessä seurustellut miehen kanssa, joka olisi tiskannut, pessyt vessan, imuroinut tai pölyjä pyyhkinyt. Edellisen kanssa meillä kävi siivooja, koska meillä kummallakin oli pitkät työpäivät.

Koti on se paikka, jossa ihminen lepää ja rentoutuu. Ei kannata olla turhan nipo siivouksen ja järjestyksen suhteen. Oma äitini oli aina pahalla tuulella perjantaisin imuroidessa, ja koko perheen lakanoita vaihtaessa. Itse otan vähän rennomman asenteen ja elän pienessä kaaoksessa mieluummin kuin pilaan kodin ilmapiirin pahalla temperamentilla.

Vierailija
28/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatte minun n a i s e s t a n i. 

Vierailija
29/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitatte minun n a i s e s t a n i. 

Niin, eli omaisuudesta. Raamatussa nainen on kanssa miehen omaisuutta :).

Vierailija
30/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei tehnyt kotitöitä, eikä edes siihen päälle osallistunut laskujen maksuun. Niinpä erosin. Nyt pääsen paljo paljon helpommalla kahden lapsen kanssa kuin silloin, kun keräilin mieheni sukkia, keräilin astioita, pesin likapyykkiä, kannoin niska vääränä kaupasta ruokaa, puunasin, jynssäsin ja käytin kaiken vapaa-aikani siivoamiseen ja kotitöihin.

Nyt meillä eletään koko ajan siististi, viedään tavarat paikoilleen. Imurointi käy helposti ja on aina siistiä. On niitä varmasti siistejäkin miehiä. Sellaisen minä ottaisin... ja voisin hoitaa imuroinnit, tiskit ja silitykset. Mutta sottapytyn jälkiä en jaksa/halua siivota.

Nainen, mies arvostaneen kodin puhtautta mutta hänen siisteystasoon riittää usein että siivotaan kämppä esim. pari kertaa viikossa. Miestä ei häiritse jos sipsipussi lojuu pöydällä esim. 1-2 päivää. Mikään ei ole ärsyttävämpää kun nainen joka vahtii haukkana jokaista astetta... Niin ja molemmilla pitää olla sellainen oma tila jonka siisteydestä, sisustuksesta toisella ei ole mitään sanomista. En ymmärrä miksi keräilit niitä sukkia, Meillä on tapana tehdä viikkosiivous yhdessä, ja kerran kuussa sitten hieman perusteellisempi. Päivittäin pyyhitään mm. keittiön pöydät yms. likantuvat pinnat.

Vierailija
31/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille pyllyä ja piparia

Vierailija
32/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska mies on turhake, luiskaan vaan. Iän myötä nimittäin ei ole enää vaan laiska vaan myös rupsahtanut kärttyinen mies.

Vierailija
33/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut asiasta hänen kanssaan? Teillä on ehkä erilaiset siisteysvaatimukset, mutta ehkäpä voitte löytää jonkinlaisen kompromissin. Asia ei ainakaan muutu sillä, että sinä kiltisti vain siivoat. 

Vierailija
34/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamammat ovat aina ongelmissa miestensä kanssa 😂🤣

En mä ole, mulla on oikein hyvä mies. Siitä vaan ei ole paljoa kirjoitettavaa, omaa onneaan on epäkohteliasta hieroa toisten naamaan. 

Saattaapi vääristää ketjuja tämäkin ilmiö.

Vierailija
35/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialainen nainen tekee kaiken valittamatta. Pyri samaan.

Vierailija
36/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasialainen nainen tekee kaiken valittamatta. Pyri samaan.

Hyvä idea. Tämän kommentin kirjoittaja mies/nainen voi itse pyrkiä siihen että tekee kaiken valittamatta. Puoliso saisi sitten nauttia ilmaisesta kotiorjasta. Mutta nautttisiko joku kotiorjana olosta ? Tuskin naiset sen enempää kuin miehetkään.

Miksi mies kokee oikeudekseen teettää toisella omat kotityönsä? 

Vierailija
37/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pankit valittivat kun asiakkaat kantaa vain hiekkaa lattioille, nyt näköjään naiset syyttää miehiä samasta. Kyllä oikeistolainen ylimielisyys ja röyhkeys sekä ihmisviha leviää tässä yhteiskunnassa kuin syöpä :/

Mikä vimma ja kiire sulla on siivota jatkuvasti kun mikään koti ei pysy kumminkaan huippusiistinä kuin 2 sekuntia siivoamisen lopettamisen jälkeen. Kyllä ne sotkut kerkeää siivota pois siitä myöhemminkin.

Vierailija
38/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haarat kiinni kunnes muuttaa tapojaan.

naisella se on kauppatavaraa

Vierailija
39/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaa semmoinen alastonsiivooja kotiin. miestä alkaa ainakin sen verran kiinnostaa, että näkee, miten siivotaan

Vierailija
40/76 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännän hait ja jännän sait.

ei jännät miehet siivoa. se on nössömiesten ja akkojen hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä