Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkinen terveydenhuolto romahtamassa

Vierailija
03.06.2024 |

HUS tilanne kriittinen. Miten Suomella voi olla varaa ylläpitää muita kuin omia kansalaisiaan, kun yhteiskunnan perustoiminnot ovat romahtamassa? 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/709fde7d-a6bc-4352-8aa3-bbaa3110df31

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiston politiikka yhteiskunnassamme on kuin syöpä. Pikku hiljaa se nakertaa ja tappaa kaiken elollisen...

Vierailija
82/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs aikuisten vaipat? Miksei niistä keskustella valta mediassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä hoitaa tuottamattomia ihmisiä. Pitäisi ajatella enemmän järjellä ja lopettaa tunteilla ajattelu. Monet myös käyttävät systeemiä hyväkseen, kun tietävät voivansa elää terveydestään välittämättä.

Siis oikeasti? Oletko oikeasti tuota mieltä? Vttu mikä sosiopaatti olet. Yksi Aatu aikoinaan kannatti Saksassa samaa linjaa ja se oli siellä käytössäkin. Siitä kokeilusta meille jäi käyttöön mm sen jälkeen tehdyt lääketieteen eettiset ohjeet.....

Itseasiassa olen sitä mieltä, että kaikkien aikuisten pitäisi huolehtia itse terveydenhuoltomenoistaan, oli tuottava tai ei. Miksi pakotamme kansalaisemme systeemiin, jossa yhteisestä pussista maksetaan kaikkien hoito? Jos systeemi on kerran niin nerokas, niin sen voisi varmasti laittaa vapaaehtoiseksi ja silti lähes kaikki siihen lii

Ei Jeesus...

Vierailija
84/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen terveydenhuolto pitäisi lopettaa aikuisilta. Ei vaan voi toimia pitkässä juoksussa. Sairaiden hyysääminen pitäisi lopettaa. Suomi on sairaiden paratiisi.

Kyllä on sairaita juttuja täällä.

Ei ole sairasta olla sitä mieltä, että sairaiden aikuisten pitäisi huolehtia itse terveydenhuoltomenoistaan. Luulenpa, että on itseasiassa maailmanlaajuisesti suosituin ajatusmalli

Voitaisiin ottaa pisteytys käytttöön.  Jokaisen kansalaisen ruoka- ja juomaostokset pisteytetään, terveellisistä valinnoista saa alennusta vakuutus- ja lääkärimaksuihin, liikuntavälineet ovat ilmaisia ja epäterveelliset ruuat laitetaan todella kalliiksi ja ylipainoisille annetaan mättökortti, jolla saa ostaa rajoitetun määrän suolaisia, makeita ja rasvaisia mättöjä.

Vierailija
85/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatanan läskit, juopot ja nistit, maksakaa itse hoitonne, kun itse ne olette aiheuttaneet.

Voidi samalla tietysti jättää hoitamatta sinutkin.  

Vierailija
86/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin ottaa pisteytys käytttöön.  Jokaisen kansalaisen ruoka- ja juomaostokset pisteytetään, terveellisistä valinnoista saa alennusta vakuutus- ja lääkärimaksuihin, liikuntavälineet ovat ilmaisia ja epäterveelliset ruuat laitetaan todella kalliiksi ja ylipainoisille annetaan mättökortti, jolla saa ostaa rajoitetun määrän suolaisia, makeita ja rasvaisia mättöjä.

Vierailija
87/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanan läskit, juopot ja nistit, maksakaa itse hoitonne, kun itse ne olette aiheuttaneet.

Voidi samalla tietysti jättää hoitamatta sinutkin.  

Ööö, en ole nisti, läski enkä juoppo. -eri

Vierailija
88/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin juna tulee ja tiet maassa rapistuvat. Mitä järkeä. 

Vierailija
89/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä hoitaa tuottamattomia ihmisiä. Pitäisi ajatella enemmän järjellä ja lopettaa tunteilla ajattelu. Monet myös käyttävät systeemiä hyväkseen, kun tietävät voivansa elää terveydestään välittämättä.

Siis oikeasti? Oletko oikeasti tuota mieltä? Vttu mikä sosiopaatti olet. Yksi Aatu aikoinaan kannatti Saksassa samaa linjaa ja se oli siellä käytössäkin. Siitä kokeilusta meille jäi käyttöön mm sen jälkeen tehdyt lääketieteen eettiset ohjeet.....

Itseasiassa olen sitä mieltä, että kaikkien aikuisten pitäisi huolehtia itse terveydenhuoltomenoistaan, oli tuottava tai ei. Miksi pakotamme kansalaisemme systeemiin, jossa yhteisestä pussista maksetaan kaikkien hoito? Jos systeemi on kerran niin nerokas, niin sen voisi varmasti laittaa vapaaehtoiseksi ja silti lähes kaikki siihen lii

Just. Parempaa mallia ei ole olemassa. Verojen maksu on kuule pieni hinta siitä, että saat hoitoa esim syövän iskiessä. Esim Amerikassa köyhä on k*Sessa, jos terbeysvakuutus menee. Tulee äkkiä kuolema, jos sairastuu. Haluat saman mallin tänne?

Vierailija
90/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siksi meillä on vaalit. Ja mitä tulee valitsemiseen niin voit valita jo nyt yksityisen ja maksaa varojesi mukaan omasta hoidostasi. Ole hyvä vain. Ne joilla ei ole varaa menevät julkiselle. Siitä voidaan kyllä tehdä lakikin varallisuuden mukaan jos välttämättä haluat.

-eri

Vierailija
91/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska me haluamme.

Sinä kannatat Yhdysvaltain systeemiä. Siellä terveydenhuoltoon menee enemmän rahaa per nuppi kuin meillä, mutta väki ei ole sen terveempää, päinvastoin. Me emme halua sellaista.

Vierailija
92/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös naapurimaissa on sama ongelma. Ei ole sverigessä  montakaan terveyskeskuslääkäriä, vain keikkaa tekeviä yksityisiä. Venäällä nyt ei oikein lääkäreitä olekaan, kun kommunismin aikaan kenellekään ei saatu maksaa parempaa palkkaa. Siksi sairaat ylimystön edustajat lähetetään aina ulkomaille hoidettaviksi.

Huomenna alkaa ruottissa hoitajien lakko, haluavat lyhyempää työaikaa.

Ruotsi myös vähentää psykiatrista hoitoa eri puolilla maata.

Hienoo, psykoosipotilaat vaeltelemaan kaduille. Sitte ihmetellään kun tapot lisääntyy.

Vierailija
93/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin juna tekee meist rikkait, kaikki haluu kyytiin ja suhataan turgguseen ja hesaan yötä päivää, sit tulee massii. Ku joku menee tunnin junaan ni sen siihen käyttämä raha valuu palveluiden kautta sulle hyvä ihminen. Sit se päätyy myös soteen ja suomi pelastuu, ne tulee ameriikoista asti kattoo meiän junaa turgguseen ja pällistelemään Kiinasta ostettui kivii toril. Tuu säkin turgguseen, hei.

Näin se sote pelastuu.

Vierailija
94/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen terveydenhuolto pitäisi lopettaa aikuisilta. Ei vaan voi toimia pitkässä juoksussa. Sairaiden hyysääminen pitäisi lopettaa. Suomi on sairaiden paratiisi.

Kyllä on sairaita juttuja täällä.

Ei ole sairasta olla sitä mieltä, että sairaiden aikuisten pitäisi huolehtia itse terveydenhuoltomenoistaan. Luulenpa, että on itseasiassa maailmanlaajuisesti suosituin ajatusmalli

Voitaisiin ottaa pisteytys käytttöön.  Jokaisen kansalaisen ruoka- ja juomaostokset pisteytetään, terveellisistä valinnoista saa alennusta vakuutus- ja lääkärimaksuihin, liikuntavälineet ovat ilmaisia ja epäterveelliset ruuat laitetaan todella kalliiksi ja ylipainoisille annetaan mättökortti, jolla saa ostaa rajoitetun määrän suolaisia, makeita ja ras

Kiina pisteyttää kansalaisiaan jo. Meno on kuin orwellissa ja ihmisoikeuksia ei siellä ole. Ei tuo pisteytys tosiaankaan toimi. Vähän rajaa näihin toiveisiin

Vierailija
95/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin juna tulee ja tiet maassa rapistuvat. Mitä järkeä.

Kiitos, kokoomuspersujen äärioikeistolaishallituksen.

Vierailija
96/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin ara bimaista tulijoihin uppoaa valtavasti rahaa, kun tsrjotaan esim. tulkkipalvelut ihmisille, jotka ovat asuneen kymmeniä vuosia Suomessa, eivätkä osaa kieltämme. Heillä on 5-9 lasta, Kela avustaa. Jostain se säästö on otettava, se säästö on meiltä, Suomalaisilta.  Nämä tulijat saavat työttöminä laahustaa ilman mitään velvoitteita, mutta auta armias, jos Suomalainen työtön on ilman töitä 3kk, niin te- toimisto on työntämässä heti työkokeiluun/ kuntouttavaan. 

Vierailija
97/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oñeksi 2027 on vaalit. Päästään eroon tästä hallituksen irvikuvasta ja palataan demokratiaan. 

Kansa valitsi nykyiset päättäjät. Elämme demokratiassa.

Vierailija
98/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa olen sitä mieltä, että kaikkien aikuisten pitäisi huolehtia itse terveydenhuoltomenoistaan, oli tuottava tai ei. Miksi pakotamme kansalaisemme systeemiin, jossa yhteisestä pussista maksetaan kaikkien hoito? Jos systeemi on kerran niin nerokas, niin sen voisi varmasti laittaa vapaaehtoiseksi ja silti lähes kaikki siihen l

Tässä taas yksi urpo, joka on sitä mieltä että oma terveys johtuu omasta erinomaisuudesta ja muiden sairaudet ovat omaa syytään. Joku päivä saatat sinäkin tarvita vaikkapa syöpähoitoja mitkä ovat p***keleen kalliita. Haluaisin kuulla mielipiteesi asiasta sitten.

Vierailija
99/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iihaahaa hevo hirnahtaa kun kokkarit persuhevosella ratsastaa...Se on jokin mennyt pieleen Suomessa kun rasset ovat noin suosittuja Suomessa. Kannatuskartan mukaan maaseutu on täynnä niitä. Onkohan jokin virus päässyt leviämään...

Vierailija
100/156 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa olen sitä mieltä, että kaikkien aikuisten pitäisi huolehtia itse terveydenhuoltomenoistaan, oli tuottava tai ei. Miksi pakotamme kansalaisemme systeemiin, jossa yhteisestä pussista maksetaan kaikkien hoito? Jos systeemi on kerran niin nerokas, niin sen voisi varmasti laitt

Öö, no ei toi nyt ihan noinkaan mene. Olen timmi, liikkuva ja terveellisesti syövä ja tutkitusti terve. 

Mun mielestä yhteiskunnan pitäisi panostaa terveyteen ja ihmisten vähempään sairastamiseen. Tälläkin hetkellä maksetaan kalliisti porukan läskeistä. Lääkehoito on kiva juttu, mutta miksi läskeustä ei voi päästä eroon?

En kannata täysin itse maksettavaa hoitoa, koska jo vakuutusjäejwdtelmämme on aivan erilainen esim Britteihin ja USA:an verrattuna

Mutta enemmän saisi pakottaa valitsemaan terveellisempiä liikunta- ja ruokavalintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi