Onko vankilassa olevalla vanhemmalla tapaamisoikeutta?
Lapsen toinen vanhempi on vankilassa sellaisista asioista mistä seuraa pitkä tuomio. Periaatteessa tiedän että tapaamisoikeushanbei varsinaisesti ole vanhemman oikeus tavata lasta vaan lapsen oikeus tavata vanhempaa. Mutta voiko joku taho katsoa että tapaamiset olisi lapsen etu? Lapsi itse ei halua tavata vanhempaa vaikka onkin vielä aika pieni.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä niitä lapsia pitää tehdä linnanvenkuloiden kanssa? Ei ole todellakaan lapsen etu, eikä vanhempi ajattele lapsen parasta, jos tekee lapsia samaan aikaan kun elää rikollista elämää. Ei tule olemaan lapselle hyväksi, jos vanhemmat eivät hoida ongelmiaan kuntoon ennen perheen perustamista.
Linnassa vangit vinkuvat, kuinka pitäisi saada tavata lapsia ja niiden äitiä. Mitähän, jos elettäisi niin, ettei tarvitsisi olla vankilassa.
Niitä lapsia on vaikea peruuttaa jos vanhempi joutuukin vankilaan.
Voi luoja miten pihalla sä olet asioista. Ei niitä lapsia nyt voi peruuttaakaan, kun kerran on jo alulle pistetty. Mutta kun sitä elämää voi elää niinkin, ettei tarvitse joutua vankilaan. Onko nyt aivan outo ja vieras ajatus, että elettäisi rikoksetonta elämää?
Ei se toisen vanhemman vankilaan joutuminen sen toisen vanhemman joka ei ole tehnyt mitään väärää vastuulla ole. Jokainen vasta aivan itse omista teoistaan. Ihan turhaa yrittää syyllistää siitä lasta tai tämän toista vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä niitä lapsia pitää tehdä linnanvenkuloiden kanssa? Ei ole todellakaan lapsen etu, eikä vanhempi ajattele lapsen parasta, jos tekee lapsia samaan aikaan kun elää rikollista elämää. Ei tule olemaan lapselle hyväksi, jos vanhemmat eivät hoida ongelmiaan kuntoon ennen perheen perustamista.
Linnassa vangit vinkuvat, kuinka pitäisi saada tavata lapsia ja niiden äitiä. Mitähän, jos elettäisi niin, ettei tarvitsisi olla vankilassa.
Niitä lapsia on vaikea peruuttaa jos vanhempi joutuukin vankilaan.
Voi luoja miten pihalla sä olet asioista. Ei niitä lapsia nyt voi peruuttaakaan, kun kerran on jo alulle pistetty. Mutta kun sitä elämää voi elää niinkin, ettei tarvitse joutua vankilaan. Onko nyt aivan outo ja vieras ajatus, että elettäisi rikoksetonta elämää?
"Mitä helvettiä niitä lapsia pitää tehdä linnanvenkuloiden kanssa?"
Kannattaa mennä saarnaamaan niille vankilaan joutuneille eikä yrittää syyttää ulkopuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus siitä että vankilasta päin painostetaan tapaamisiin. Niin kutsuttu biologinen isä tappoi vaimonsa ja pikkusisarukseni kun olin yläasteella. Jonkin ajan kuluttua sosiaalipuolelta alettiin painostaa minua tapaamisiin, koska vankilassa oleva kuulemma niin haluaisi tapaamisia. Heidän mukaansa vanhemman ja lapsen välinen suhde on tärkeä joka tapauksessa. En tavannut.
Missä helvetissä niiden sossujen aivotoiminta on ja terve järki? Vanhempi tappaa oman lapsensa, se isän ja pikkusisaruksesi suhde ei sitten vissiin ollut niin tärkeä suhde? Murhaaja-hullun pitäisi päästä yhteyttä pitämään (ehkä taka-ajatuksena psykopaatilla että pääsisi tappamaan toisenkin lapsensa?) Jessus mitä uskomattoman sinisilmäistä lässytystä sossuilta.
Voi jeesus.... Kaikkea hyvää sulle elämässä, olen pahoillani menetyksestäsi!
Oma isä on kuitenkin aina tärkeä lapselle oli sitten millainen tausta tahansa. Tarvittaessa sosiaalitoimella on oikeus ja velvollisuus järjestää nuoren tapaamiset isän kanssa. Nuori ei ehkä ymmärrä omaa etuaan ja hänen on tärkeää saada yhteys isään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus siitä että vankilasta päin painostetaan tapaamisiin. Niin kutsuttu biologinen isä tappoi vaimonsa ja pikkusisarukseni kun olin yläasteella. Jonkin ajan kuluttua sosiaalipuolelta alettiin painostaa minua tapaamisiin, koska vankilassa oleva kuulemma niin haluaisi tapaamisia. Heidän mukaansa vanhemman ja lapsen välinen suhde on tärkeä joka tapauksessa. En tavannut.
Missä helvetissä niiden sossujen aivotoiminta on ja terve järki? Vanhempi tappaa oman lapsensa, se isän ja pikkusisaruksesi suhde ei sitten vissiin ollut niin tärkeä suhde? Murhaaja-hullun pitäisi päästä yhteyttä pitämään (ehkä taka-ajatuksena psykopaatilla että pääsisi tappamaan toisenkin lapsensa?) Jessus mitä uskomattoman sinisilmäistä lässytystä sossuilta.
Voi jeesus.... Kaikkea hyvää sulle elämässä, olen pahoillani menetyksestä
Ei todellakaan järjestetä. Tapaamisoikeus on lapsen oikeus ei velvollisuus ja lasta kuullaan asiassa. t: sossu
Ei todellakaan järjestetä. Tapaamisoikeus on lapsen oikeus ei velvollisuus ja lasta kuullaan asiassa. t: sossu
Nuori ei voi päättää niin isosta asiasta joten sosiaalitoimi päättää.
Vankilasta ei saa edes perhetapaamisia ennen kuin on istunut min. 7kk. Käytännössä ei saa siis edes tavata vaimoaankaan muuten kuin valvotusti enne tuota 7kk ja vankilasta riippuen saattaa kulua yli vuosikin.
Mitä tarkoittaa lasta kuullaan asiassa? Ei kai mikään taho pysty pakottamaan lasta edes keskustelemaan sossujen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vankilasta ei saa edes perhetapaamisia ennen kuin on istunut min. 7kk. Käytännössä ei saa siis edes tavata vaimoaankaan muuten kuin valvotusti enne tuota 7kk ja vankilasta riippuen saattaa kulua yli vuosikin.
Lisäyksenä, että noihin valvottuihin tapaamisiin eivät pääse alaikäiset vierailijat lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Yli 12 -vuotias saa itse päättää käytännössä. Nuoremmankin oma mielipide kuullaan ja en itse ainakaan pakottaisi lasta, joka ymmärtää mistä häneltä kysytään. t: sossu
Lapset tehdään aina pääsääntöisesti jännämiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 12 -vuotias saa itse päättää käytännössä. Nuoremmankin oma mielipide kuullaan ja en itse ainakaan pakottaisi lasta, joka ymmärtää mistä häneltä kysytään. t: sossu
Käytännössä paljon nuorempikin saa päättää, koska ei ole lapsen edun mukaista pakottaa lasta tapaamisiin mitä hän ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut pskaa sillä vankilan säännöt päättävät tuon asian. Alle 18 lapsi ei vierailuille pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut pskaa sillä vankilan säännöt päättävät tuon asian. Alle 18 lapsi ei vierailuille pääse.
Hyvä jos on noin. Lastensuojelukaan ei sinne lapsia päästäisi. t: sossu
Vierailija kirjoitti:
Teit ihan oikein. Sossuilla on tapana lässyttää kaikkea paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä keksitte että äiti ja lapsi ovat sosiaalitoimen asiakkaita? Ei nyt jumanklavita lapsia mitään sosiaalitoimen edunvalvontaan ja holhottavaksi laiteta jos isä rikoksen tekee. Voi jeesus miten tyhmiä te yyhhoot voitte olla! 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Yli 15v voi vierailla vankilassa yksinkin, alle 15v tarvii aikuisen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa! Mitä pitää olla päässä vikana että riistää toisen hengen ja vielä kehtaa alkaa jälkeenpäin vinkua että yhyy kun mulla on tää lapsikin niin sitä pitää saada nähdä! Niitä uhreja ei nää kukaan enää ikinä ja se on sen vankilassa istuvan syy joten pää kiinni.
Yhteiskunta lähtee puhtaasti siitä liikkeelle
Lapselle parasta on turvalliset ja välittävät vanhemmat. Biologinen vanhempi ei aina sellainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus.... Kaikkea hyvää sulle elämässä, olen pahoillani menetyksestä
Haistakoot se isä ja sossu pitkän veen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä keksitte että äiti ja lapsi ovat sosiaalitoimen asiakkaita? Ei nyt jumanklavita lapsia mitään sosiaalitoimen edunvalvontaan ja holhottavaksi laiteta jos isä rikoksen tekee. Voi jeesus miten tyhmiä te yyhhoot voitte olla! 😂
Ennemmin näkee lehmän lentävän kuin älykkään yh äipän.