Onko vankilassa olevalla vanhemmalla tapaamisoikeutta?
Lapsen toinen vanhempi on vankilassa sellaisista asioista mistä seuraa pitkä tuomio. Periaatteessa tiedän että tapaamisoikeushanbei varsinaisesti ole vanhemman oikeus tavata lasta vaan lapsen oikeus tavata vanhempaa. Mutta voiko joku taho katsoa että tapaamiset olisi lapsen etu? Lapsi itse ei halua tavata vanhempaa vaikka onkin vielä aika pieni.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus siitä että vankilasta päin painostetaan tapaamisiin. Niin kutsuttu biologinen isä tappoi vaimonsa ja pikkusisarukseni kun olin yläasteella. Jonkin ajan kuluttua sosiaalipuolelta alettiin painostaa minua tapaamisiin, koska vankilassa oleva kuulemma niin haluaisi tapaamisia. Heidän mukaansa vanhemman ja lapsen välinen suhde on tärkeä joka tapauksessa. En tavannut.
Ihan kamalaa! Mitä pitää olla päässä vikana että riistää toisen hengen ja vielä kehtaa alkaa jälkeenpäin vinkua että yhyy kun mulla on tää lapsikin niin sitä pitää saada nähdä! Niitä uhreja ei nää kukaan enää ikinä ja se on sen vankilassa istuvan syy joten pää kiinni.
Yhteiskunta lähtee puhtaasti siitä liikkeelle mikä on lapsen edun mukaista.
Vaikka lapsen vanhemmat on surkeita tyyppejä ja jout
Mielestäni vanhemmuuden ja kaikki siihen liittyvät oikeudet kyllä menettää ihan sillä hetkellä kun tekee jotain tuollaista. Miten se eloonjäänyt lapsi voisi ikinä pitää tuollaista vanhempana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus siitä että vankilasta päin painostetaan tapaamisiin. Niin kutsuttu biologinen isä tappoi vaimonsa ja pikkusisarukseni kun olin yläasteella. Jonkin ajan kuluttua sosiaalipuolelta alettiin painostaa minua tapaamisiin, koska vankilassa oleva kuulemma niin haluaisi tapaamisia. Heidän mukaansa vanhemman ja lapsen välinen suhde on tärkeä joka tapauksessa. En tavannut.
Ihan kamalaa! Mitä pitää olla päässä vikana että riistää toisen hengen ja vielä kehtaa alkaa jälkeenpäin vinkua että yhyy kun mulla on tää lapsikin niin sitä pitää saada nähdä! Niitä uhreja ei nää kukaan enää ikinä ja se on sen vankilassa istuvan syy joten pää kiinni.
Lapsen edun mukaista on turvalliset vanhemmat joihin lapsella on hyvä vanhemman ja lapsen välinen suhde vaikkeivät olisikaan biologisia vanhempia.
Täällä tuntuu olevan päivästä toiseen samaa fantasiaa? Tarinaa, jossa vieraannutetun lapsen isä kuolee, välillä on vankilassa jne.?
Onkohan nuo fantasiat samasta näppäimistöstä lähtöisin?
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuntuu olevan päivästä toiseen samaa fantasiaa? Tarinaa, jossa vieraannutetun lapsen isä kuolee, välillä on vankilassa jne.?
Millä tavalla tässä vieraannutetaan lasta isästä? Eiköhän isä oli ihan itse syyllinen tekemisiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V
Mielestäni vanhemmuuden ja kaikki siihen liittyvät oikeudet kyllä menettää ihan sillä hetkellä kun tekee jotain tuollaista. Miten se eloonjäänyt lapsi voisi ikinä pitää tuollaista vanhempana?
Biologiset vanhemmat on aina oikeat vanhemmat joiden luona lapsen on parasta olla.
Varmaan yleensä on.. Jos henkilö on kuitenkin kirjattu osaksi Järjestäytynyttä rikollisuutta (JR-merkintä papereissa) , niin sitten en ole varma onko heidän kohdallaan näin. Ainakin tapaamiset silloin ovat varmaan erittäin tarkkaan valvottuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vieraannuttamista että lapsi ei halua tehdä jotain kamalaa tehnyttä vanhempaa.
Biologiset vanhemmat on aina oikeat vanhemmat joiden luona lapsen on parasta olla.
Näinkö todella? Eräänkin Vilja Eerikan taannoin? Ihan oli oma biologinen isä asialla. Huostaan otettuna eläisi.
Toimiessani vielä sijaisvanhempana, meille sijoitettu pikkuinen kävi kyllä tapaamassa isäänsä vankilassa. Lapsen kyselyihin, miksi isä on sellaisessa paikassa, sanoin lapselle, että isä on tehnyt jotain sellaista, mitä ei saa tehdä ja on nyt miettimässä tekojaan, mutta isä rakastaa sinua, eikä tämä miettimisasia liity sinuun mitenkään.
Mitä helvettiä niitä lapsia pitää tehdä linnanvenkuloiden kanssa? Ei ole todellakaan lapsen etu, eikä vanhempi ajattele lapsen parasta, jos tekee lapsia samaan aikaan kun elää rikollista elämää. Ei tule olemaan lapselle hyväksi, jos vanhemmat eivät hoida ongelmiaan kuntoon ennen perheen perustamista.
Linnassa vangit vinkuvat, kuinka pitäisi saada tavata lapsia ja niiden äitiä. Mitähän, jos elettäisi niin, ettei tarvitsisi olla vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä niitä lapsia pitää tehdä linnanvenkuloiden kanssa? Ei ole todellakaan lapsen etu, eikä vanhempi ajattele lapsen parasta, jos tekee lapsia samaan aikaan kun elää rikollista elämää. Ei tule olemaan lapselle hyväksi, jos vanhemmat eivät hoida ongelmiaan kuntoon ennen perheen perustamista.
Linnassa vangit vinkuvat, kuinka pitäisi saada tavata lapsia ja niiden äitiä. Mitähän, jos elettäisi niin, ettei tarvitsisi olla vankilassa.
Yleensä se lapsi on varmaan tehty ennen vankilaan joutumista.
Suomessa on ihan hulluksi mennyt tämä biologisten vanhempien hyysäys ja pyhimyksen asemassa pitäminen. Miksei voida vaan myöntää, että jotkut ovat epäkelpoja vanhemmiksi. Säästyisi paljon rahaakin, kun ei tarvittaisi niin paljon valvottuja tapaamisia. Mitä lapsi muka hyötyy sellaisen vanhemman tapaamisesta, jota ei uskalla yksin päästää lapsen kanssa olemaan?
Vierailija kirjoitti:
Juu ei minustakaan lapset ja rikollisuus kuulu samaan kuvioon. Itselläni ei ole mitään kokemusta tai tietoa moisesta elämästä mutta luulisi sen vaikuttavan lapseen aika negatiivisesti jos tuollainen maailma heitetään naamalle jo heti alkutaipaleella.
Vierailija kirjoitti:
Missä helvetissä niiden sossujen aivotoiminta on ja terve järki? Vanhempi tappaa oman lapsensa, se isän ja pikkusisaruksesi suhde ei sitten vissiin ollut niin tärkeä suhde? Murhaaja-hullun pitäisi päästä yhteyttä pitämään (ehkä taka-ajatuksena psykopaatilla että pääsisi tappamaan toisenkin lapsensa?) Jessus mitä uskomattoman sinisilmäistä lässytystä sossuilta.
Voi jeesus.... Kaikkea hyvää sulle elämässä, olen pahoillani menetyksestäsi!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihan hulluksi mennyt tämä biologisten vanhempien hyysäys ja pyhimyksen asemassa pitäminen. Miksei voida vaan myöntää, että jotkut ovat epäkelpoja vanhemmiksi. Säästyisi paljon rahaakin, kun ei tarvittaisi niin paljon valvottuja tapaamisia. Mitä lapsi muka hyötyy sellaisen vanhemman tapaamisesta, jota ei uskalla yksin päästää lapsen kanssa olemaan?
Niin ja onko se sitten mikään normaali suhde? Tietty riippuu rikosten laadustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat vanhemmat tässä maailmassa...
Ainakin minun elämässäni on ihan toinen vanhempi ollut se tosiasiallinen vanhempi vaikka ei olekaan biologinen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Niitä lapsia on vaikea peruuttaa jos vanhempi joutuukin vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos se on niin päin mennyt, niin miksi lapsen syntymän jälkeen ei ole voitu elää silleen, ettei sinne vankilaan ole tarvinut joutua? Elämä järjestykseen ensin ja vasta sitten lasta tekemään! On se nyt helvetti, jos tämä on jollekin epäselvää. Kyllä nyt lapsen syntymän pitäisi olla sellainen tapahtuma, jonka jälkeen rauhoitutaan, eikä eletä kuin pellossa sillä seurauksella, että valtion kyydillä lähdetään "komeasti" vankilaan. Jurponkin se pitäisi käsittää. Mutta mitä ei ole edes lusikalla annettu, niin turha sitä on kauhalla vaatia. Kun sinne rikosten poluille kerran lähdetään, niin se vaatii melkoisia ponnisteluita, asenteen korjaamista, elämäntapa remonttia ym., ennenkuin sieltä kyetään irtautumaan. Ei onnistu ihan keltä tahansa, ei varsinkaan siltä ole onnistunut, joka lusii nyt parhaillaan jotain yhdettätoista tuomiotaan. Ja kun kaikkia ei edes kiinnosta mikään elämänmuutos ja rikokseton elämä, koska se toisi mukanaan kaikkea sellaista, josta ei suoriuduttaisi. Istuvat mielummin linnassa, koska siellä ei tartte maksaa laskuja, vuokraa. On ilmainen yhden huoneen asunto telkkarilla, vessalla ja suihkulla ja sapuska tulee eteen neljästi päivässä ilman että itse tarvitsee laittaa tikkua ristiin senkään eteen. Voi ol vaa ja miettiä uusia kolttosia. Menetettyjä tapauksia, joiden olisi ollut parempi jäädä syntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos se on niin päin mennyt, niin miksi lapsen syntymän jälkeen ei ole voitu elää silleen, ettei sinne vankilaan ole tarvinut joutua? Elämä järjestykseen ensin ja vasta sitten lasta tekemään! On se nyt helvetti, jos tämä on jollekin epäselvää. Kyllä nyt lapsen syntymän pitä
Kenelle tämä oikein on tarkoitettu?
Vaikka lapsen vanhemmat on surkeita tyyppejä ja joutuvat vankilaan niin ne on tälle lapselle silti ainoat vanhemat tässä maailmassa.