Kuinka moni pesee kasvot pelkällä vedellä tai kasvoihin valuvalla shampoovaahdolla?
Kommentit (47)
Kyllä pesen kasvot pelkällä vedellä tai valuvalla shampoovedellä, jos en ole meikannut kuten vaikkapa aamuisin suihkussa.
Siinä samallahan naaman pesee kuin hiuksetkin. Samaa nahkaa se on pärstässä kuin päälaellakin.
En pese erikseen kasvoja, paitsi jos olen käyttänyt meikkejä. Nykyään en meikkaa päivittäin koska ei ole työpaikkaa.
Ihan hyvä ja suht rypytön iho, vaikka ikää on jo.
Miksi ne kasvot pitäisi pestä sen kummemmin kuin vedellä, jos ei ole mitään iho-ongelmia eikä ole meikannut?
Vierailija kirjoitti:
Siinä samallahan naaman pesee kuin hiuksetkin. Samaa nahkaa se on pärstässä kuin päälaellakin.
Ei todellakaan ole samaa nahkaa, kasvot ja kaulakaan ei ole samaa ihoa! Vaikka kaikki ovat ihoa rakenteellisesti, eri alueilla on selviä eroja: päänahka on paksumpaa, siinä on paljon enemmän karvatuppia ja talirauhasia, kun taas kasvojen iho on ohuempaa ja herkemmin reagoivaa. Siksi samoja tuotteita tai hoitotapoja ei yleensä kannata käyttää kaikkialla, vaikka alueet anatomisesti liittyvätkin toisiinsa.
Miten kasvot pitäisi pestä? itse en varsinaisesti pese kasvoja ollenkaan. Pyyhin kyllä kasvovedellä, ym kaikenlaisilla ihonhoitotuotteilla
Eniten ihmettelen, että miten oikein pesette hiuksianne, jos vaahto valuu naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen, että miten oikein pesette hiuksianne, jos vaahto valuu naamaan.
Kyllä sitä vaan valuu
On. Itse pesen myös hiukset pelkällä vedellä. Aktiiviliikkujana se tapahtuu päivittäin. Hyvässä kunnossa ovat niin kasvot, hiukset kuin päänahkakin. Ikää pian 50.
Vierailija kirjoitti:
On. Itse pesen myös hiukset pelkällä vedellä. Aktiiviliikkujana se tapahtuu päivittäin. Hyvässä kunnossa ovat niin kasvot, hiukset kuin päänahkakin. Ikää pian 50.
Hyi hemmetti. Kaikenlaisia mielen sairauksia sitä onkin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole samaa nahkaa, kasvot ja kaulakaan ei ole samaa ihoa! Vaikka kaikki ovat ihoa rakenteellisesti, eri alueilla on selviä eroja: päänahka on paksumpaa, siinä on paljon enemmän karvatuppia ja talirauhasia, kun taas kasvojen iho on ohuempaa ja herkemmin reagoivaa. Siksi samoja tuotteita tai hoitotapoja ei yleensä kannata käyttää kaikkialla, vaikka alueet anatomisesti liittyvätkin toisiinsa.
Minulla on geneettisesti hyvä iho. Vanhuksilla on lähes rypytön naama suvussani. En todellakaan pilaa ihoani jollain kolmen tuotteen puhdistussarjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisissa suvuissa iho on virheetön ja toimii hyvin. Kommentoin jo tuossa tätä toisessa vastauksessa. Vaikka niin luullaan, niin kaikilla suomalaisilla ei ole hilsettä, taliköhnää, aknea, atopiaa yms joten turha haukkua hulluksi ihmistä, jonka iho on normaali. Suomalaisilla on hyvä iho verrattuna vaikka britteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla niitä mt-ongelmia tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei moni nainen usko. Kun minulla on kasvoissa rasvainen iho, niin kaikki väittää että hiuspohjan voi opettaa harvempaan pesuväliin. Ei voi. Se rasvoittuu aivan kuten kasvotkin.
Koskaan ei muuten kuivaihoiselle neuvota että pese niin perkuleesti, niin talintuotanto kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei moni nainen usko. Kun minulla on kasvoissa rasvainen iho, niin kaikki väittää että hiuspohjan voi opettaa harvempaan pesuväliin. Ei voi. Se rasvoittuu aivan kuten kasvotkin.
Koskaan ei muuten kuivaihoiselle neuvota että pese niin perkuleesti, niin talintuotanto kiihtyy.
Niinpä. Mulla rasvoittuu korvatkin eikä se todellakaan johdu liiasta pesusta vaan ihotyypistä.
Vedellä jo noin 25 vuotta
m42