Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, minkä ominaisuutesi kehuminen tekee sinuun myönteisimmän vaikutuksen?

Vierailija
03.06.2024 |

Haluaisin oppia antamaan kivaa palautetta, mutta nykyisin ei oikein tiedä, mitä saa kehua ja mitä ei. M26

Kommentit (249)

Vierailija
221/249 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sä et oo ainakaa mikään ällöpersu tai muu nasse !"

Vierailija
222/249 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ketju venähtänyt. Mutta paljon on hyviä kommentteja. Varmaan on niin, että naiset ovat tottuneet saamaan miehiltä paljon tönkköjä ja läpinäkyviä kehuja ja siksi moni on tullut niille jo allergiseksi.

Tänään itse lausuin kehun eräälle naiselle. Se lähti ihan täydestä sydämestä ja ainakin reaktiosta päätellen hän myöskään ei pannut sitä yhtään pahakseen. Tarkoitus ei ollut mikään muu kuin ilahduttaa häntä eli kun täällä on kyselty miksi haluaisin aikaansaada myönteisen vaikutuksen niin ihan vain siksi, että minusta se kuuluu sosiaalisuuteen ja on kiva saada ihmisiä hyvälle tuulelle. Jos pyrin jonkun kanssa lähempiin väleihin, niin sitten tietysti siihen kuuluu muutakin. Mutta yritetäänhän sitä tehdä vaikutus monella muullakin tapaa kuten hymyilemällä, kuuntelemalla ja katsomalla silmiin, joten en itse osaa nähdä sitä minään pelailuna. Jos joku näkee niin sille en mitään voi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/249 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kohtaa ihmisen ohimennen tai muuten ensimmäistä kertaa, niin mitä muuta sitä voi kehua kuin ulkonäköä? Onko se sitten niin paha juttu, että se pitäisi kieltää kokonaan? Että saisi kehua vain luonnetta sitten kun ollaan tunnettu kaksi vuotta tai jotain?

Minä kehuin kaupassa yhtä miestä siitä, miten ihanasti huomioi lapsiaan ja on aidosti läsnä heille. Itse en koskaan kokenut sellaista omalta isältäni, joten olin tosi liikuttunut. Mutta, jos sinulle ihmisen arvo on pelkkää pintaa, niin mitäs me muut sille voidaan?

Muista levätä välillä kun nuo päättelyhyppysi ovat aika valtavia.

Puhuit nyt muutenkin eri asiasta kuin me muut, tässä on pääaiheena ollut romanttinen kiinnostus tulokulmana, eikä jonkun leikit lapsien kanssa ja se mitä traumasointuja se sinussa soittelee.

Vierailija
224/249 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyll oliki neitill piukk pil!", kehui turkkulaispoik.

"No ei sulkka mikkä klohnump kull oo!", vastasi tyttö. 

Vierailija
225/249 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten vain parempi ottaa nollalinja ulkonäön kehumiseen, niin ei tule kenellekään paha mieli siitä kun kehutaan.

Vai saako treffeille mentäessä sanoa treffikaverille, että näytätpä hyvältä? Vai onko sekin väärin tykätty?

Vierailija
226/249 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamisen kehuminen on paikallaan ,ajatusten,taitojen myös.Se mitä on saanut syntymässään ei ole mitenkään oma ansio ulkonäkö esim.sitä on turha mainita.Mutta jos on jokin persoonallinen kiva tyylitaju niin sen voi mainita.Ulkonäköön liittyvät kehut kuuluu parisuhteeseen munkin mielestä,enkä ole nuori.

Vierailija
227/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spontaani, aito kehu. Ulkonäön kehuminen tosin yleensä vaivaannuttaa. Minua on kehuttu muun muassa hyvästä ruoasta, ajotaidosta, hyvästä fyysisestä kunnosta, tietokoneenkäyttötaidosta, rauhallisesta ja asiallisesta käytöksestä, viisaista sanoista. Nämä ovat ilahduttaneet.

Ulkonäössäni on kehuttu hoikkuutta ja pitkiä hiuksia, ja molemmat niistä ovat sinänsä ihan positiivisia kehuja, mutta koska ulkonäkö voi muuttua, ne kehut tuntuivat pinnallisilta. Mitä jos sairastun ja menetän nämä, jääkö jäljelle mitään hyvää, mitä niistä kehunut minussa arvostaisi?

Jatkan tätä vielä: Kehu tuntuu hyvältä, jos se on sanottu ihmisenä ihmiselle. Jos kehusta paistaa läpi, että sen sanoja pitää minua ensisijaisesti naisena ja vasta toiseksi (jos sittenkään!) ihmisenä, niin silloin kehu jopa ällöttää. Ihmiselle sanottu kehu on arvostavaa.

Vierailija
228/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spontaani, aito kehu. Ulkonäön kehuminen tosin yleensä vaivaannuttaa. Minua on kehuttu muun muassa hyvästä ruoasta, ajotaidosta, hyvästä fyysisestä kunnosta, tietokoneenkäyttötaidosta, rauhallisesta ja asiallisesta käytöksestä, viisaista sanoista. Nämä ovat ilahduttaneet.

Ulkonäössäni on kehuttu hoikkuutta ja pitkiä hiuksia, ja molemmat niistä ovat sinänsä ihan positiivisia kehuja, mutta koska ulkonäkö voi muuttua, ne kehut tuntuivat pinnallisilta. Mitä jos sairastun ja menetän nämä, jääkö jäljelle mitään hyvää, mitä niistä kehunut minussa arvostaisi?

Jatkan tätä vielä: Kehu tuntuu hyvältä, jos se on sanottu ihmisenä ihmiselle. Jos kehusta paistaa läpi, että sen sanoja pitää minua ensisijaisesti naisena ja vasta toiseksi (jos sittenkään!) ihmisenä, niin silloin kehu jopa ällöttää. Ihmiselle sanottu kehu on arvostavaa.

Samoilla linjoilla. Toki riippuu ihan siitäkin kuka kehuu. Eli jos oma mies kehuu vaikka tissejä niin se on ihan positiivinen juttu, jos joku randomi tuolla kadulla sanoo saman niin ajattelen että kyseessä on joku pervohtunut stalkkeri.

Vierailija
229/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että ap on ihmisten ilahduttamisen linjalla! Olen samaa mieltä siitä, että hyvää on lupa sanoa ja kiva tuottaa hyvää mieltä muille, mutta minulla toki ei ole siinä mitään seksuaalista tausta-ajatusta, ja useammin sanonkin juuri kavereille tai ystäville jotain mukavaa.

Ja ihana ei ole mikään parisuhdesana, käytän sitä myös lapsille, ystävien ja perheenjäsenten kesken jne.

Vierailija
230/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin mieheltä kehuja siitä, mitä kaikkea olen saanut aikaan. Eli ahkeruudesta ja aikaansaavuudestani. Sisältäen sen, että olen mielestäni tosi monipuolisesti taitava. Osaan paljon asioita, olen ennakkoluuloton, vauhdikas, ratkon ongelmia tehokkaasti ja ryhdyn toimeen silloin kun muut vielä tuumailevat ja voivottelevat. En koe ikinä olevani avuton ja inhoan itse avuttomia ja kyvyttömia, reppanoita ihmisiä.

Onneksi oma aviomieheni arvostaa todella paljon näitä ominaisuuksiani. Olin loputtoman onnellinen, kun hän kertoi veljelleen (hän ei tiennyt että kuulin), miten ihanaa hänestä on, kun hoidan kaiken autooni liittyvän itse eikä hänen tarvitse puuttua siihen mitenkään. Hän on usein kertonut olevansa ylpeä siitä, että hänen vaimonsa on toimelias ja taitava. Ihan paras kehu!

Joka tapauksessa säälittävää ja epätasapainoista kerjätä, kalastella ja odottaa kehuja. Falski neurootikko kohkaa pää kolmantena jalkana: "kehu, kehu, kehu, prkl, kehu kehu kehu".

Vierailija
231/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly ja hymy, tietenkin.

Ei kahta ilman kolmatta: Kädentaidot, vasarakin pysyy kädessä ja televisiot ja tietokoneet asennetaan/ohjelmoidaan ihan itse omin pikku kätösin.

Vierailija
232/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana hyvänmielen avaus ap:lta. Kyllä tämä suomalaisten mielenmaisema on välillä synkkä kun tällaiseen iloiseen aiheeseenkin pitää suhtautua kyynisesti tai toisia alentaen. Olisi hienoa jos kehuisimme enemmän toisiamme ja osaisimme ottaa kehuja vastaan. Itsellänikin vielä opittavaa kehujen vastaanottamisessa. Tsemppiä ap, kiva, että haluat kehua ja saada toiselle hyvän mielen!

Jos itse tietää että on susiruma (kun sitä on vuosikymmenten ajan hoettu) niin kaikki kehuminen on kettuilua. Yleensä "kehua" seuraa vielä pilkallinen hihitys jolla osoitetaan suoraan että valehdellaan. Tämäkin aloitus koskee vain hyvännäköisiä ihmisiä ja aplla on missio millä pääsisi jakamaan petin eli iskureploja vailla.

Se siitä hyvän mielen avauksesta. Jokuhan täällä tekee työkseen näitä vttuilualoituksia "hyvän mielen ketju" tms ja haukkuu kaikki. Mielenterveys-palvelut taitaa olla lopetettu joka paikassa.

Vierailija
233/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista pitää miettiä, on kohde väärä.

Vierailija
234/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteen, älyn, persoonan tms. kehuminen tuntuu parhaalta. Toki kiva on kuulla kehuja myös ulkonäöstä, mutta ei olisi kiva. jos kaikki kehut liittyisivät ulkonäköön. Ulkonäkö kun vääjäämättä rapistuu ajan myötä. Jos kehut liittyisivät pääasiassa ulkonäköön, tulee mieleen, onko minussa mitään miestäni miellyttävää jäljellä enää sitten, kun ulkonäkö ja tiukka pylly on enää muisto vaan. Loppuelämä on kuitenkin tarkoitus olla yhdessä. 

Vierailija
235/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu kuin ulkonäköön liittyvä. :)

Vierailija
236/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö tietenkin?

Koska en ole mikään luonnonkaunis söpöliini, "joudun" pitämään itsestäni erityisen hyvää huolta, kaikin puolin. 

Ilahdun, jos toiset huomaavat sen.

Ulkonäkö taas, sillähän ihminen ilmaisee itseään, kaikin puolin...

Vierailija
237/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kohtaa ihmisen ohimennen tai muuten ensimmäistä kertaa, niin mitä muuta sitä voi kehua kuin ulkonäköä? Onko se sitten niin paha juttu, että se pitäisi kieltää kokonaan? Että saisi kehua vain luonnetta sitten kun ollaan tunnettu kaksi vuotta tai jotain?

Minä kehuin kaupassa yhtä miestä siitä, miten ihanasti huomioi lapsiaan ja on aidosti läsnä heille. Itse en koskaan kokenut sellaista omalta isältäni, joten olin tosi liikuttunut. Mutta, jos sinulle ihmisen arvo on pelkkää pintaa, niin mitäs me muut sille voidaan?

Muista levätä välillä kun nuo päättelyhyppysi ovat aika valtavia.

Puhuit nyt muutenkin eri asiasta kuin me muut, tässä on pääaiheena ollut romanttinen kiinnostus tulokulmana, eikä jonkun leikit lapsien kanssa ja se mitä traumasointuja se sinussa soittelee.

Ei, vaan kuten jo otsikossa mainitaan, minkälainen kehu tekee minuun vaikutuksen. Jos kyse olisi, että minkälaisella kehulla pääsee pöksyihini, niin ei minkäänlaisella.

Vierailija
238/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän jos kehutaan asiaa, jonka eteen olen nähnyt vaivaa. Erityinen ruoka, erityisen hyvin laitetut hiukset, uusi kampaus, huolellinen työ jossain asiassa. Ylipäänsä ei ole mitään erityisiä kehuja, jotka suunnataan naisiin. Samat kehut toimii ihmisiin yleensä. En ylipäänsä näe aidoksi kehumiseksi mitään, joka on manipulatiivista iskuyritystä. Ulkonäön kehuminen ei kuulu tuntemattomille ellei ole jossain mallin ammatissa. 

Viimeisin paras kehu miespuoliselta oli kun nuori mies kehui livenä somepostaustani, johon olin nähnyt vaivaa ja tutkinut asioita. Siinä ei ollut mitään iskuyritystä, koska olen häntä noin 40 vuotta vanhempi. 

Vierailija
239/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimii jos joku kehuu mua hauskaksi. Otan sen kehuna myös älylleni ja nokkeluudelleni. Samalla se kertoo mulle miehestä että hän on myös älykäs ja hauska, ja ennen kaikkea että hän ei ole sellainen pelottava sulkeutunut tylsimys jonka mielestä naiset eivät voi olla hauskoja ja jolle hauskat naiset ovat uhka.

Vierailija
240/249 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö tietenkin?

Koska en ole mikään luonnonkaunis söpöliini, "joudun" pitämään itsestäni erityisen hyvää huolta, kaikin puolin. 

Ilahdun, jos toiset huomaavat sen.

Ulkonäkö taas, sillähän ihminen ilmaisee itseään, kaikin puolin...

Minuun ulkonäkökommentit eivät tee vaikutusta. Niitä on niin helppoa antaa, eivät vaadi mitään havainnointikykyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme