Maki Kolehmainen kuollut! Kuuntelin aikoinaan aikakonetta, lepää rauhassa!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjut poistuvat valitettavasti. Moni on pitänyt hänen musiikistaan, ja se jää elämään.
Minä muistan hänet omituisen näköisestä lärvistään. Kuka mistäkin.
Oli kyllä erikoisen näköinen jätkä, saikohan naisia miten vai jäikö ilman? Kuuluisuudesta varmaan vähän pisteitä
Pakko oli ryhtyä julkkikseksi että edes jotain lohkeaisi...
Vierailija kirjoitti:
Aikakone oli hyvä yhden levyn verran, mutta kaikki biisit oli ihan samanlaisia. Movetron ja Nylon Beat oli parempia.
En kykene muistamaan, kuuntelinko koskaan Aikakoneen albumeita kokonaisuudessaan, mutta kyllähän bändin hiteissä/sinkkubiiseissäkin oli jo paljon vaihtelevuutta. Movetron oli mielestäni paljon yksitotisempi yhtye.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikakone oli hyvä yhden levyn verran, mutta kaikki biisit oli ihan samanlaisia. Movetron ja Nylon Beat oli parempia.
En kykene muistamaan, kuuntelinko koskaan Aikakoneen albumeita kokonaisuudessaan, mutta kyllähän bändin hiteissä/sinkkubiiseissäkin oli jo paljon vaihtelevuutta. Movetron oli mielestäni paljon yksitotisempi yhtye.
Kyllä siihen aikaa kuunneltiin albumeita eikä sinkkuja vaan. Singlet valikoitiin aina niin, että oli erikseen kuuluisia vaikka rakenne sama. Balladi on toki erilainen kun teknohumppa, mutta eiköhän jokaiselta joka kuunteli poppia tuolloin ole kaapissa jossain yksi albumi ellei ole pois heittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjut poistuvat valitettavasti. Moni on pitänyt hänen musiikistaan, ja se jää elämään.
Minä muistan hänet omituisen näköisestä lärvistään. Kuka mistäkin.
Oli kyllä erikoisen näköinen jätkä, saikohan naisia miten vai jäikö ilman? Kuuluisuudesta varmaan vähän pisteitä
Pakko oli ryhtyä julkkikseksi että edes jotain lohkeaisi...
Tämä itsellekin tuli väistämättä mieleen ja voi olla, että itse olisin toiminut Makin housuissa aivan samoin. Naisettomaksi on kurjaa jäädä. Onneksi sai kaipaamaansa julkisuutta.
Maki oli ihana ihminen, ja Helena Koivu taas aivan hirveä ihminen. RIP Maki.
Vierailija kirjoitti:
Maki oli neljän lapsen isä.
Lapset eri muijille?
Vierailija kirjoitti:
Maki oli ihana ihminen, ja Helena Koivu taas aivan hirveä ihminen. RIP Maki.
Paula Koivuniemi sano mulle joskus että "noni tyttö äläs nyt riehu siellä", ku olin viemässä kukkia sille 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eri muijille?
Ei kun lehdessä luki että ekalle vaimolle.
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö nekin leipäjuustoilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen aikaa kuunneltiin albumeita eikä sinkkuja vaan. Singlet valikoitiin aina niin, että oli erikseen kuuluisia vaikka rakenne sama. Balladi on toki erilainen kun teknohumppa, mutta eiköhän jokaiselta joka kuunteli poppia tuolloin ole kaapissa jossain yksi albumi ellei ole pois heittänyt.
Tarkoitin että en muista, kuuntelinko itse kokonaista albumia (jos tein niin, niin sitten lainasin kirjastosta tai kuulin levyn jonkun muun luona, en siis ainakaan itse omistanut). 90-luvulla "nuorisomusiikkia" soittavia radiokanavia oli jo niin monta, että Aikakoneen biisit tulivat kyllä muutenkin tutuksi, oli myös television Jyrki-ohjelma jne.
Oli saattohoidossa. Tiesi että maallinen elämä oli tässä.
Onhan se hassua, että Maki Kolehmainen on suurelle osalle nykynuorisosta never höörd. Kun taas nelikymppisistä jokaikinen tietää Makin.
Haha ihan oikein tuolle koronahörhölle.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b34a7852-a9f5-4ed0-873d-03560d…
Tää koronasankari siis yritti ajaa maskittomien ihmisten päälle jaguaarilla. Nyt se varmaan toivoo että olisi aikakone jolla matkustaa aikaa ennen koronarokotteiden ottamista.
Vierailija kirjoitti:
Haha ihan oikein tuolle koronahörhölle.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b34a7852-a9f5-4ed0-873d-03560d…
Tää koronasankari siis yritti ajaa maskittomien ihmisten päälle jaguaarilla. Nyt se varmaan toivoo että olisi aikakone jolla matkustaa aikaa ennen koronarokotteiden ottamista.
Sehän oli 2022. Tämän päivän uutisen valossa ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli mukava heppu.
Sekopää oli.
Eikä ollut.
No, ruma oli ainakin.
Tuskin sinäkään mikään hemaiseva tai yli komea olet? Tiedätkö että toisen rumuuden voi myös nähdä kirjoitustavasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikki Aikakoneen kolme ensimmäistä levyä enkä allekirjoita sitä, että yhtye olisi pysynyt levystä toiseen samanlaisena. Ensimmäinen levy Tähtikaaren taa on melko "puhdasta" tanssipoppi-/balladiosastoa mutta toisena tullut Toiseen maailmaan jo paljon psykedeelisempi sanoituksiltaan ja biisien sointimaailmaltaan. Kolmoslevy Maa on sitten jo ihan laidasta toiseen hyppivää eurodance-/aboriginaali-/irkku-/poprock-/joululaulumeininkiä.
Lepää rauhassa, Maki! Aika monta suomalaisen popin klassikkoa hän ehti luoda elämänsä aikana.
Toivottaen myös rauhaisaa lepoa Makille ja kerran kohdattiin keikan merkeissä ja nämäkin muistot jaettu.
Mietityttää vaan, että mikähän siinä kun puolen vuoden sisällä monta muusikkoa lähtenyt ja syynä ollut nopeasti edennyt sairaus. Näitä nyt Makin ohella Elonkerjuun Antero Naali, Timo Löyvä, Dingon Pepe Laaksonen.
Sitten näitä vanhempia joilla tosin pitkäaikaissairauksia taustalla kuten Jaakko Teppo ja Jussi Raittinen.
Paljon lähtenyt tosiaan viimeisen puolen vuoden sisällä.
Miten julkkikseksi RYHDYTÄÄN kun sitä on täällä toisteltu ja peukutettu ?
Tutkittu ja turvallinen