Mikseivät suomalaiset työttömät hae töitä Saksasta, Tanskasta, Ranskasta tai Belgiasta missä avointen työpaikkojen määrã olisi suurin?
Euroopan Unionin on tarkoitus olla vapaakauppa-alue jonka jäsenmaan asukkaat voivat ja saavat tehdä töitä missätahansa toisessa EU-maassa. Esimerkiksi tällä hetkellä eniten avoimia työpaikkoja ja kysyntää työntekijöille olisi muun muassa Saksasta, Tanskasta, Ranskasta ja Belgiasta: https://yle.fi/a/74-20089529
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiin varmaan pääsisi aika helposti. On sinne ennenkin lähdetty. Perskokkareet ovat tehneet Suomesta taas kehitysmaan.
Ruotsi on edellä meitä vielä kehitysmaa-asiassa. Miten kauan? Suomi tulee vauhdilla perässä.
Ruotsin Persut ovat vuosia yrittäneet varoittaa tästä. Virhevässärit on änkyränä vastustaneet ja vaativat lisää ja lisää.... Lisää...lisää.... Rfgs welcome bara
Jostain syystä Ruotsilla menee paljon paremmin kuin Suomella. Talous rullaa, velkakriisistä ei tietoakaan ja kansa on onnellista. Äärioikeisto tietysti vikisee kun ei pääse kaasuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiin varmaan pääsisi aika helposti. On sinne ennenkin lähdetty. Perskokkareet ovat tehneet Suomesta taas kehitysmaan.
Joku muu taisi tehdä Ruotsista jo kehitysmaan, eiköstä vaan😉
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät työttömät hanki lemmikiksi gorillaa? Mikseivät suomalaiset työttömät lennä ympäri maailman ja kuvaa sen nettiin, siitähän saisi rahaa? Mikseivät työttömät mene seisomaan torille alasti? Mikseivät työttömät tanssi bulgarialaisia tansseja joukkoliikenteessä?
Samoja asioita minäkin pohdin päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieli pitää osata että saa kunnon töitä. Olen korkeakoulutettu, ja muutin ulkomaille paremman elämän perässä. Opiskelin ekan vuoden intensiivisesti kieltä samalla kun tein hanttihommia huonolla palkalla.
IT-hommat eivät yleensä vaadi muuta kuin englannin missään päin maailmaa.
Olen IT-alalla Keski-Euroopassa, ja suurin osa työkavereista on paikallisia. Kielen osaaminen on ihan must jos haluaa oikeasti integroitua. Muuten kaikki pitävät sinua tyyppinä joka ei jaksa edes opetella kieltä. Eli joo, voit puhua vain Englantia, mutta tulet aina olemaan ulkopuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Koska mulla on perhe täällä ja miehellä hyväpalkkainen työ. Olen työttömyyskortistossa saadakseni vähän taskurahoja, pärjättäisi kyllä ilman sitäkin pikkusummaa.
Olet siis kermaperse.
Vierailija kirjoitti:
Ehei. Siitä piti huolen edellinen hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mulla on perhe täällä ja miehellä hyväpalkkainen työ. Olen työttömyyskortistossa saadakseni vähän taskurahoja, pärjättäisi kyllä ilman sitäkin pikkusummaa.
Olet siis kermaperse.
No mikäkö mikä sinä olet?
(Koulujen lomat 💩alkaneet👎)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieli pitää osata että saa kunnon töitä. Olen korkeakoulutettu, ja muutin ulkomaille paremman elämän perässä. Opiskelin ekan vuoden intensiivisesti kieltä samalla kun tein hanttihommia huonolla palkalla.
Olen IT-alalla Keski-Euroopassa, ja suurin osa työkavereista on paikallisia. Kielen osaaminen on ihan must jos haluaa oikeasti integroitua. Muuten kaikki pitävät sinua tyyppinä joka ei jaksa edes opetella kieltä. Eli joo, voit puhua vain Englantia, mutta tulet aina olemaan ulkopuolinen.
Olen eri ja en ole halunnut integroitua, joten englannilla mennään. Pidän tästä maasta, mutta en niinkään ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tulet aina olemaan ulkomaalaisena ulkopuolinen, vaikka vääntäisit itsesi millaiseen solmuun.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, että ihan töitä pitäisi ulkomailta hakea. Eihän nämä Kelan tukiaisluuserit mitään jaksa, ei ainakaan töitä kun rahaa saa Kelalta ilmankin.
Miksi pitäisi hakea töitä ulkomailta jos sinne ei halua? Ja miksi et itse hae? Vaikka sinulla olisikin työ täällä niin ei se ole mikään este. MENET vain ulkomaille töihin niin paikkasi vapautuu ja ehkä työnantaja suostuu palkkaamaan työttömän tilallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis kermaperse.
En ole kermaperse. Olen trolli jonka ansaan juuri lankesit.
En muuta siksi kun noissa maissa pääsee heti maistamaan moni külttyyrisyyden ihanuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis kermaperse.
No mikäkö mikä sinä olet?
(Koulujen lomat 💩alkaneet👎)
Älä kitise, kermaperse.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa pitää osta kieli. Se on vaikea kieli oppia hyvin.
Ranskalaisten mielestä ulkomaalainen ei koskaan opi kieltä kunnolla. Jos sieltä sattuu töitä saamaan, kannattaa varautua ihan kunnon syrjintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi on edellä meitä vielä kehitysmaa-asiassa. Miten kauan? Suomi tulee vauhdilla perässä.
Ruotsin Persut ovat vuosia yrittäneet varoittaa tästä. Virhevässärit on änkyränä vastustaneet ja vaativat lisää ja lisää.... Lisää...lisää.... Rfgs welcome bara
Jostain syystä Ruotsilla menee paljon paremmin kuin Suomella. Talous rullaa, velkakriisistä ei tietoakaan ja kansa on onnellista. Äärioikeisto tietysti vikisee kun ei pääse kaasuttamaan.
Mikä tuossa kaasuttamisessa sinua viehättää?
Kielitaito, raha, perhe (esim puoliso jolla työ täällä).