Miksi ihmiset ei osta kesämökkejä jotta he pääsevät helteellä sinne?
Monet ihmiset valittaa kuumuutta kodissaan. Kesämökillä pääsee luonnon ääreen ja välillä vou pulahtaa uimassa. Miksi siis ihmiset ei osta kesämökkiä valittamisen sijaan?
Kommentit (23)
Tarvitaan rahaa, auto ja aikaa kun omistaa kesämökin. Jos joku noista puuttuu, homma on aika mahdoton.
Minä en ole kesämökki ihminen. Laitan mielummin auton perään asuntovaunut ja menoks eurooppaan
Kesämökeillähän on usein kuumaa, jos mökeissä ei itsessään ole mitään viilennystä - ilmalämpöpumppua tms. Meillä ei ainakaan ole.
Meillä on mökki, mutta en asu siellä kesällä - se on uima/retkipaikka, jossa voi viivähtää korkeintaan yhden yön.
Mökkimatka on vain noin 20 km.
Kotona on 3 ilmalämpöpumppua, jotka viilentävät tarvittaessa lähes koko talon.
Samasta syystä kuin sinä et mene 60-jalkaisesta purjeveneestä jossain poukamassa uimaan syömisen ja auringon ottamisen välissä.
Kyllä moni ostaakin. Veden äärellä oleviin vain ei ole kaikilla varaa. Maksavat helposti 100 000 - 200 000 euroa.
Monen ihmisen on myös tehtävä töitä kesällä eikä voi karkailla jonnekin mökille. Ei edes, vaikka sellaisen omistaisi.
MIksi pitää ostaa? MInulla on nyt 12. vuotta vuokralla rempattu maalaistalo, jossa on tilaa olla ja touhuta. Saunamökki erikseen 250 m päässä järven rannalla. Ja sitten vielä toinen järvi noin 300 m päässä. joten on varaa valita missä ui ja touhuaa. Tämä paikka ei tule ikinä myyntiin. Kun katselen mökkinaapureita pienillä tonteillaan en näe järkeä ostaa mökkiä. Minulla olisi varaa vain sellaiseen.
Mulla on mökki ilman sähköä, kallion päällä. Upea paikka ja maisemat, mutta aurinko paistaa esteettömästi koko päivän. Sauna on samassa rakennuksessa. Jos haluaa kuumaa vettä, pitää lämmittää pataa ja samalla mökkiä.
Mökki on usein monta astetta kuumempi kuin ulkolämpötila.
Meillä mökkeillään yleensä huhti/toukokuussa ja sitten syksymmällä. Keskikesällä on usein aivan liian kuuma.
Ai että helteellä pitäis vielä raahautua jonnekkin kesämökkityöleirille??!
Ei kiitos.
Niistä on kuluja ja vaivaa vielä muun ajan vuodesta?
Kesämökki on työleiri, johon kaikki tulevat kyllä ilmaiseksi kunhan vain pöytä on katettu kun sinullahan on se mökki ja kun nyt ollaan täällä päin käymässä ihan "sattumalta"
Vierailija kirjoitti:
Monen ihmisen on myös tehtävä töitä kesällä eikä voi karkailla jonnekin mökille. Ei edes, vaikka sellaisen omistaisi.
Minä voin onneksi tehdä etätöitä mökillä, olen siunattu.
Me ostimme lomapaikan ulkomailta, halusimme varmistaa ettei lämpö lopu kesken!
Kuumahan se siellä mökissäkib on, jos on helle.
Minä olen kesämökilläni. Täällä on yhtä kuuma kuin kotona. Veteen voi mennä mutta 5 minuutin päästä on taas kuuma joten ei se paljon auta vilvoittelukaan jos on paljon ulkona. No sisällä mökissä on +20 koska on hyvä ilmastointi mutta sama se on kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin onneksi tehdä etätöitä mökillä, olen siunattu.
Joo niin minäkin voisin (tosin ei ole mökkiä), mutta on paljon töitä, joita ei pysty suorittamaan etänä.
Samaa miettinyt. Tai sitten ostaisivat lentokoneen, jolla pääsee jonnekin viileämpään jos ei mökkeli kiinnosta.
Miksi miksi miksi miksi?
OSTA OSTA OSTa OOSTa!!!
Minulla on sata vuotta vanha pieni hirsinen mummonmökki jossa ei ole koskaan liian kuuma, pihalla on isoja varjostavia koivuja, aurinkoa saa klo 13-18 jos haluaa eteläseinustalla. Se on pelastanut minut monena kesänä kuumuusärsytykseltä. Vettä ei tosin ole lähimaillakaan joten ei hyttysiäkään.
Jaa, että kaikki kesämökit ovat veden äärellä ...